ESO: Nightblade jako Ranged DPS
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry The Elder Scrolls Online znajdziesz rekomendowany build dla postaci klasy Nightblade. Opisany poniżej build dotyczy grania klasą Nightblade jako postacią Ranged DPS, a więc nastawioną na zadawanie przeciwnikom dużych obrażeń w walce na dystans. Przedstawiliśmy ogólny zarys rozwoju postaci oraz wymieniliśmy najbardziej przydatne naszym zdaniem umiejętności.
Informacje wstępne
Łotrzyk jest jedną z najlepiej sprawdzających się klas w zadawaniu obrażeń. Build ten poświęcony jest zadawaniu obrażeń na dystans (łucznik). W takim buildzie skupiamy się przede wszystkim na drzewku umiejętności pasywnych oraz łucznictwa. Jako, że łotrzyk posiada umiejętności i magiczne i fizyczne ciężko jest rozdysponować punkty w statystykach. Dobrze jest więc przeznaczyć taką ilość jakiej potrzebujemy. Jeśli postać korzysta z większej ilości umiejętności fizycznych, podnosimy statystyki wytrzymałości (stamina) a jeżeli magicznych, manę (magicka).
Rekomendowany build - Nightblade Ranged DPS
W buildzie łucznika nie skupiamy się tylko na fizycznych atakach dystansowych lecz także na atakach magicznych. Największą zaletą łotrzyka jest jego wysoki współczynnik trafienia krytycznego oraz krytycznych obrażeń więc dobrym pomysłem jest inwestowanie w drzewko umiejętności pasywnych średniego pancerza.
Jeśli walczymy przeciwko magom dobrze jest przerywać im czarowanie umiejętnością Venom Arrow. Do tego dokładany Focused Aim na kolejne obrażenia po czym przyciągniętego umiejętnością Silver Leash przeciwnika wykańczamy umiejętnością Impale. Umiejętność ostateczna świetnie sprawdza się przeciwko grupom przeciwników gdzie możemy przeskakiwać od jednego do drugiego przy czym ostatni odnosi największe obrażenia.
![]() | Nazwa umiejętności | Opis umiejętności |
![]() | 1. Poison Arrow + Morph na Venom Arrow | Umiejętność zadaje obrażenia fizyczne. Morph na przerywanie czarowania umiejętności przeciwnika oraz wytrącenie go z równowagi. |
![]() | 2. Snipe + Morph na Focused Aim | Umiejętność zadaje obrażenia fizyczne. Morph na nałożenie klątwy zwiększającej obrażenia dystansowe oraz zwiększa możliwy zasięg atakowania przeciwnika |
![]() | 3. Silver Bolts + Morph na Silver Leash | Umiejętność zadaje obrażenia fizyczne oraz ma szansę na zabicie nieumarłych lub daedrycznych przeciwników. Morph na przyciągnięcie celu do siebie i zadanie takiej samej ilości obrażeń fizycznych |
![]() | 4. Assassin's Blade + Morph na Impale | Umiejętność zadaje obrażenia magiczne. Przeciwnicy z małą ilością życia dostają dodatkowo 300% obrażeń. Morph na możliwość używania umiejętności z daleka |
![]() | 5. Strife + Morph na Swallow Soul | Umiejętność zadająca obrażenia magiczne oraz leczy nas za 25% zadanych obrażeń. Morph na zwiększenie uzdrowienia. |
![]() | R. Death Stroke + Morph na Soul Harvest | Umiejętność zadaje ogromne obrażenia magiczne wprost proporcjonalnie do naładowanej umiejętności. Morph na zwiększenie odnawiania umiejętności podczas zabijania przeciwników. |
Rekomendowane typy przedmiotów
Łotrzykiem (łucznikiem) skupimy się tylko na jednej broni głównej jakim jest łuk. Rozdysponujemy punkty statystyk po równo do magicka oraz stamina a umiejętności pasywne, którymi się posługujemy są związane ze średnim pancerzem. Kumulujemy więc przede wszystkim procentową szansę na trafienie krytyczne.
- Łuk (Bow) - Do tego buildu potrzebujemy łuku. Dobrze jest mieć w nim zastosowaną cechę Precise, która zwiększa nam współczynnik trafień krytycznych lub Weighted, która zwiększa szybkość ataku. Jeżeli chodzi o zaklęcie to możemy zastosować obrażenia od żywiołu.
- Średni pancerz (Medium Armor) - Żeby korzystać z umiejętności pasywnej zwiększającej nam współczynnik trafień krytycznych musimy korzystać z pięciu przedmiotów ze średniego pancerza. Dobrym pomysłem jest zastosowanie zaklęć na zwiększenie naszej wytrzymałości (stamina) żeby w czasie walki jej nie zabrakło.
- Akcesoria - W pierścieniach oraz naszyjniku powinny znajdować się cechy zwiększające naszą wytrzymałość (stamina) lub redukcja jej konsumpcji. Oba warianty są przydatne.
- Mundus Stone - Korzystamy z kamienia Thief, żeby zwiększyć naszą szansę na krytyczne trafienie.
0
Komentarze czytelników
Salim Konsul
Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend
dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend
Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior
Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.







