The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

The Elder Scrolls Online - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

3. Walka | The Elder Scrolls Online The Elder Scrolls Online poradnik, solucja

Rozdział "Walka" poświęcony jest całym dostępnym systemem walki w Elder Scrolls Online. Znajdziesz tu omówienie jej cech głównych oraz szczegółowy opis systemu umiejętności naszego bohatera. W tym rozdziale sprawdzisz, które rodzaje umiejętności są najbardziej przydatne oraz z jakich warto korzystać najwięcej żeby szybko rozwijać naszego bohatera.

System walki

Walka w ESO - 3. Walka | The Elder Scrolls Online - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry
Walka w ESO

Walka w Elder Scrolls Online jest dynamiczna i wymaga od gracza zręczności. System walki posiada kilka cech głównych:

  • Atak - Jest to podstawowa cecha walki. Umiejętności główne postaci nie mają czasu do ponownego użycia. Jedynym wyjątkiem są tutaj ostateczne umiejętności (Ultimate Abilities). To co nas powstrzymuje przed rzucaniem czarów i umiejętności fizycznych jest ilość naszej many oraz wytrzymałości (niebieski i zielony pasek). Gracz ma opcję zaznaczenia celu i nie musi martwić się o celowanie podczas walki (domyślnie TAB).
  • Obrona - Każdy podczas walki musi chronić się przed atakami przeciwników. Elder Scrolls Online oferuje graczom system blokowania ataków (domyślnie PPM). Jeżeli przeciwnik wykonuje atak specjalny (strong attack) gracz może wytrącić go z równowagi poprzez naciśnięcie pojawiających się na ekranie przycisków (domyślnie LPM+PPM). Przeciwnik po wytrąceniu z równowagi jest wrażliwy na każdy atak.
  • Uniki - W Elder Scrolls Online znajdziemy także system uników. Jeżeli zobaczymy, że przeciwnik wykonuje uderzenie specjalnie oraz pojawi się na ziemi znak (czerwony obszar, który obejmuje jego atak) możemy wykonać unik i skontrować jego atak (domyślnie szybkie naciśnięcie klawisza kierunku)

Rodzaje umiejętności

Umiejętność ostateczna - 3. Walka | The Elder Scrolls Online - The Elder Scrolls Online - poradnik do gry
Umiejętność ostateczna

Umiejętności naszego bohatera są nieodłączną częścią systemu walki. Możemy wymienić kilka głównych klas umiejętności:

  • Umiejętności pasywne - Umiejętności te działają przez cały czas, nieznacznie wspierając nasz styl gry. Jedynym wyjątkiem jest tutaj używanie przypisanych do nich zbroi oraz broni. Jeżeli nosimy szatę i korzystamy z kosturów, działają i rozwijają się tylko pasywne umiejętności do tego wyposażenia.
  • Umiejętności aktywne - Umiejętności, które trzeba użyć, żeby zadziałały. Są to wszystkie umiejętności, których użycie przynosi natychmiastowy skutek (uzdrowienie, atak magiczny, klątwa, atak fizyczny). Umiejętności te zużywają manę (umiejętności magiczne) oraz wytrzymałość (umiejętności fizyczne).
  • Umiejętności włączane (Toggle) - Umiejętności, których skutek odczuwamy po ich włączeniu lub wyłączeniu. Efekt takich umiejętności utrzymuje się do momentu wyczerpania naszych zasobów (many, wytrzymałości) bądź do naszej śmierci.
  • Umiejętności ostateczne (Ultimate Abilities) - Są to umiejętności, które potrzebują mocy na załadowanie się. Ładowanie mocy umiejętności odbywa się poprzez atakowanie przeciwników. Umiejętności te mogą być ciągłe (aż do wyczerpania mocy) oraz powodować natychmiastową eksplozję energii i efekt. W obu tych przypadkach takie umiejętności potrzebują regeneracji po każdym ich użyciu. Każda klasa ma kilka takich umiejętności, w zależności z jakiego drzewka korzystają. W jednej chwili możemy używać tylko jednej umiejętności ostatecznej, którą przeciągamy na pasek szybkiego wyboru.