Pozyskanie informacji na temat powrotu smoków (1) | List żelazny | Skyrim
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do TES V: Skyrim zamieściliśmy pierwszą część opisu przejścia z wizyty w Ambasadzie Thalmoru w ramach rozgrywania głównego questu List żelazny. Nasza solucja podpowiada jak niepostrzeżenie wydostać się z przyjęcia po to żeby rozpocząć eksplorację zakazanych obszarów ambasady.
- Nowy cel główny: Porozmawiaj z Malbornem
- Nowy cel główny: Odwróć uwagę i wymknij się z przyjęcia
- Nowy cel główny: Poszukaj informacji na temat powrotu smoków; Nowy cel opcjonalny: Odzyskaj swój ekwipunek
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Malbornem

Skieruj się w stronę budynku ambasady, a po tym jak zostaniesz zatrzymany przez thalmorskiego żołnierza zdecyduj się na pokazanie otrzymanego od Delphine zaproszenia. Możesz już udać się w stronę głównych drzwi i wejść do Ambasady Thalmoru. Po znalezieniu się wewnątrz budynku zostaniesz powitany przez Elenwen, czyli organizatorkę tego przyjęcia (powyższy screen). Nie jest istotne to czy w trakcie rozmowy z ambasadorką wyjawisz jej swoje prawdziwe imię czy udzielisz wymijającej odpowiedzi. Elenwen zostanie zresztą wkrótce zdekoncentrowana przez Malborna i zostawi Cię w spokoju. Podejdź teraz do stojącego przy barze elfa, a dowiesz się, że w celu zagwarantowania sobie bezpiecznego przejścia na zaplecze będziesz musiał odwrócić w jakiś sposób uwagę gości i strażników obecnych na przyjęciu.
Nowy cel główny: Odwróć uwagę i wymknij się z przyjęcia

Pożądany efekt możesz osiągnąć na trzy zasadnicze sposoby. Pierwszy wariant zakłada zainicjowanie rozmowy z Razelanem, który pożali Ci się, że kelnerzy nie chcą już mu podawać kolejnych trunków. Podejdź w rezultacie do stojącego przy barze Malborna lub do kelnerki o imieniu Brelan i poproś tę osobę o coś do picia, otrzymując coloviańską brandy. Powróć z trunkiem do Razelana i przekaż mu go, prosząc go w zamian o zrobienie sceny. Wystarczy teraz zaczekać aż mężczyzna po wypiciu brandy zacznie się agresywnie zachowywać (powyższy screen).

Drugi wariant zakłada zainicjowanie rozmowy z Erikurem. Wyczerp wszystkie możliwe tematy i po zakończeniu rozmowy zauważ, że Erikur wyraża swoje zainteresowanie jedną z kelnerek obecnych na przyjęciu. Zagadaj ponownie do Erikura i obiecaj mu porozmawianie z kelnerką w jego imieniu. Podejdź w rezultacie do kelnerki o imieniu Brelan i zapytaj ją czy jest zainteresowania Erikurem, otrzymując negatywną odpowiedź. Powróć do Erikura i skłam mu w żywe oczy, stwierdzając, że kelnerka chce spotkać się z nim na zapleczu (powyższy screen). Pozostało Ci już tylko zaczekać na finał całej intrygi.
Ostatni trzeci wariant zakłada odbycie rozmowy z jednym z pozostałych gości obecnych na przyjęciu (oczywiście nie wliczając wartowników, Malborna i Elenwen). Każdą z tych osób będziesz mógł poprosić o zrobienie zamieszania, ALE tylko jeśli wcześniej się już z nią spotkałeś i jeśli utrzymujesz z nią przyjacielskie stosunki.

Niezależnie od tego w jaki sposób odwróciłeś uwagę obecnych na przyjęciu osób nie czekaj aż dana scena dobiegnie końca, tylko szybko powróć w okolice baru, korzystając z otwartych przez Malborna drzwi (powyższy screen).
Nowy cel główny: Poszukaj informacji na temat powrotu smoków; Nowy cel opcjonalny: Odzyskaj swój ekwipunek

Przejdź w towarzystwie Malborna przez kuchnię, nie przywiązując dużej wagi do rozmowy, którą odbędzie z Tsavani. Po znalezieniu się w spiżarni podejdź do oznaczonego przez grę kufra (powyższy screen) i zabierz z niego wszystkie przedmioty, które podczas pobytu w Samotni zdecydowałeś się przekazać w ręce zaprzyjaźnionego elfa. Broń oraz elementy stroju bohatera należy oczywiście od razu wybrać jako aktywne. Możesz już otworzyć południowe drzwi, które Malborn za Tobą zamknie. Radzę zapisać w tym miejscu stan gry, bo począwszy od tego miejsca będziesz musiał unikać lub eliminować strażników przebywających w ambasadzie.

Pierwsza grupa przeciwników przebywa we wschodnim pomieszczeniu. Jeżeli nie masz nic przeciwko rozwiązaniom siłowym, to możesz ich oczywiście zaatakować. Do zlikwidowania będzie mianowicie dwóch thalmorskich żołnierzy (jeden z nich potrafi rzucać zaklęcia) oraz thalmorski czarodziej (powyższy screen). W pierwszej kolejności proponuję zlikwidować osoby władające magią, gdyż to właśnie one stanowią największe zagrożenie. Z racji tego, że będziesz walczył w niewielkich pomieszczeniach i korytarzach warto też często polegać na Krzyku Nieugięta Siła, który w swojej już maksymalnie rozwiniętej formie będzie doprowadzał do odrzucania stojących na wprost od Ciebie wrogów, czyniąc z nich łatwe cele po tym jak wylądują na ziemi.

Jeżeli masz zamiar się skradać, to koniecznie odczekaj aż przeciwnicy przebywający we wschodnim pomieszczeniu zakończą rozmowę i się rozejdą. Ostrożnie wejdź do tego pomieszczenia i przekradnij się do południowych schodów, które prowadzą na wyższe piętro (powyższy screen). W celu usprawnienia tego procesu warto oczywiście skorzystać z przedmiotów, mikstur lub zaklęć wyciszających ruchy głównego bohatera. Możesz go także uczynić trudniejszym do rozpoznania, między innymi decydując się na założenie thalmorskiej szaty odnalezionej w pomieszczeniu na prawo od miejsca startu. Po znalezieniu się na piętrze będziesz musiał uważać na thalmorskiego czarodzieja, ale to powinno być już nieco prostsze.

Kolejny cel tego questu to wyjście z głównego budynku ambasady celem przedostania się na niewielki dziedziniec. Jeżeli wyeliminowałeś wrogów, to prościej będzie skorzystać z przejścia zlokalizowanego w południowo-wschodniej części parteru budynku. Jeżeli natomiast się skradałeś, to lepiej będzie skorzystać z wyjścia zlokalizowanego na piętrze (powyższy screen). Dobrze byłoby oczywiście przed opuszczeniem tej części ambasady zbadać całą okolicę. Nie zapomnij o przeszukaniu ciał wrogów (tylko jeżeli zostali zabici). Warto ponadto rozglądać się za wartościowymi szatami, księgami i miksturami, których będzie tu całe mnóstwo.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry
- Opis przejścia
- List żelazny
- Spotkanie się z Delphine | List żelazny | Solucja Skyrim
- Przedostanie się na przyjęcie w ambasadzie | List żelazny | Solucja Skyrim
- Pozyskanie informacji na temat powrotu smoków (1) | List żelazny | Skyrim
- Pozyskanie informacji na temat powrotu smoków (2) | List żelazny | Skyrim
- Wydostanie się z ambasady | List żelazny | Solucja Skyrim
- List żelazny
- Opis przejścia
- Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry
Komentarze czytelników
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
