Zamknięte usta | Questy poboczne w Skyrim
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry The Elder Scrolls V: Skyrim zawiera opis przejścia pobocznej misji Zamknięte usta. Quest ten dotyczy złożenia wizyty w grobowcu Volunruud, w którym na śmiałków czekają bardzo atrakcyjne skarby. Przeszkodą w drodze do lokacji z lootem będą oczywiście walki z potworami i znajdzie się wśród nich mini-boss - Kvenel.
- Uaktywnienie questu
- Nowy cel główny: Odszukaj ceremonialną broń
- Nowy cel główny: Otwórz Kopiec Starca; Nowy cel główny: Pokonaj Kvenela
Uaktywnienie questu

Otwórz mapę świata i wybierz się do grobowca Volunruud, zlokalizowanego w centralnej części Skyrim (powyższy screen). Zakładając, że nie odkryłeś wcześniej tej lokacji (jest ona związana z questami Mrocznego Bractwa), podróż warto rozpocząć w Białej Grani i wybrać się na północ.


Uaktywnienie opisywanego questu nie odbędzie się automatycznie, tak więc będziesz sam musiał tego dokonać. Po dotarciu do celu podróży wejdź do środka i udaj się na północ, przechodząc przez dużą salę pełniącą rolę hub'u, do którego będziesz jeszcze wielokrotnie powracał.
Docelowo powinieneś dotrzeć do pokazanych na powyższym screenie zamkniętych drzwi i próba ich otwarcia doprowadzi do rozpoczęcia questu. Nic nie stoi oczywiście na przeszkodzie żeby do drzwi udać się dopiero po odnalezieniu potrzebnych ceremonialnych broni, ale wtedy w trakcie ich poszukiwań nie mógłbyś korzystać z oznaczeń gry.
Nowy cel główny: Odszukaj ceremonialną broń

Do odnalezienia są dwie bronie i na początek powróć do południowej sali. Na poszukiwania artefaktów możesz wyruszyć w dowolnej kolejności, ale dla zachowania porządku najpierw proponuję wybrać korytarz biegnący na północny-zachód. Przystąp do walk z draugrami, przebijając się do sali, w której na tronie będzie siedział draugr - mściciel (powyższy screen). Rozpraw się z tym mini-bossem i z pozostałymi nieumarłymi, a następnie zabierz topór ceremonialny, który jest zawieszony na ścianie tuż nad tronem.

Powróć do głównej południowej sali i dla odmiany wybierz teraz korytarz biegnący na północny-wschód. Także i w tym przypadku czekają Cię dość trudne walki z draugrami. Przejdź przez większe pomieszczenie, docierając na górne balkoniki. Po znalezieniu się przy ołtarzyku z czaszką skręć w prawo, docierając do pomieszczenia wysuniętego najbardziej na północ. Poszukiwany przedmiot to miecz ceremionalny i znajduje się on w otwartym grobie (powyższy screen).
Nowy cel główny: Otwórz Kopiec Starca; Nowy cel główny: Pokonaj Kvenela

Po raz ostatni powróć do głównej sali grobowca i ponownie wybierz się na północ, czyli w stronę zamkniętych drzwi, dzięki którym odblokowałeś ten quest. Wejdź w interakcję z drzwiami z zamiarem umieszczenia w odpowiednich slotach obu odnalezionych ceremonialnych broni (powyższy screen). Możesz już otworzyć drzwi prowadzące do Kopca Starca i kontynuować eksplorację grobowca.

Podążaj na północ, eliminując po drodze słabsze draugry. Skręć następnie na wschód i zapisz stan gry, bo przed Tobą walka z bossem. Twój główny przeciwnik to Kvenel Język (powyższy screen) i jako że jest on przede wszystkim świetnym wojownikiem dobrze byłoby próbować trzymać go na dystans, ignorując jednocześnie jego transformacje i korzystając z ulubionych broni oraz czarów. Nie przejmuj się zbytnio przyzywanymi przez Kvenela magicznymi istotami, bo zginą one wraz z nim. Uważaj natomiast na draugry, które warto na bieżąco zabijać. W tym przypadku najtrudniejszy do pokonania okaże się draugr - mściciel.

Prowadź walki do momentu zlikwidowania Kvenela i już po wygranej bitwie zbadaj upiorne szczątki. Gra powinna Ci pozwolić zabrać dwie świetne bronie zadające obrażenia od mrozu i odbierające przeciwnikom punkty zdrowia i kondycji, a mianowicie topór Okin i miecz Eduj (powyższy screen).
Możliwy jest również wariant, że jedna ze wspomnianych broni zostanie zniszczona w momencie śmierci bossa i możesz pogodzić się z takim stanem rzeczy lub przeładować walkę i spróbować ponownie. Zanim opuścisz to miejsce konieczne rozejrzyj się za kufrem ze skarbami oraz za tablicą, dzięki której poznasz nowe Słowo Mocy - Szukanie, Szept Aury.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
- Questy poboczne
- Biała ampułka | Questy poboczne w Skyrim
- Blada Dama | Questy poboczne w Skyrim
- Błogosławieństwo natury | Questy poboczne w Skyrim
- Bunt na wschodzie (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Bunt na wschodzie (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Chwała przodkom | Questy poboczne w Skyrim
- Ciemno wszędzie! | Questy poboczne w Skyrim
- Człowiek, który wywołał wilka z lasu | Questy poboczne w Skyrim
- Infiltracja | Questy poboczne w Skyrim
- Krew na lodzie (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Krew na lodzie (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Księga miłości | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (I) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (II-III) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (IV-V) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (VI-VII) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (VIII-X) | Questy poboczne w Skyrim
- Maski smoczych kapłanów | Questy poboczne w Skyrim
- Największe głębiny | Questy poboczne w Skyrim
- Naprawa ampułki | Questy poboczne w Skyrim
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Odszukaj palce Mistrza Kuźni | Questy poboczne w Skyrim
- Polowanie na robaki | Questy poboczne w Skyrim
- Pomoc w potrzebie | Questy poboczne w Skyrim
- Przyczajone zło | Questy poboczne w Skyrim
- Serce Dibelli | Questy poboczne w Skyrim
- Skrucha | Questy poboczne w Skyrim
- Spisek renegatów | Questy poboczne w Skyrim
- Szturm na smoczych kultystów | Questy poboczne w Skyrim
- Święte próby Kyne | Questy poboczne w Skyrim
- Trudne początki | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (2) | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (3) | Questy poboczne w Skyrim
- W świetle dnia | Questy poboczne w Skyrim
- Wieczny odpoczynek | Questy poboczne w Skyrim
- Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim
- Zaginiony w akcji | Questy poboczne w Skyrim
- Zakazana opowieść (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Zamknięte usta | Questy poboczne w Skyrim
- Zbudzona wilcza królowa | Questy poboczne w Skyrim
- Złoty szpon | Questy poboczne w Skyrim
- Złożone obietnice | Questy poboczne w Skyrim
- Zwój dla Anski | Questy poboczne w Skyrim
- Questy poboczne
- Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
Komentarze czytelników
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion

Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion

Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.