Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Pillars of Eternity M40 - Paszcza Galawaina
Pillars of Eternity M40 - Paszcza Galawaina
Punkt startu
Znajdziesz się tu po skorzystaniu z głównego wejścia do Paszczy Galawaina.
Zniszczony most
Możesz przedostać się na drugą stronę jeśli użyjesz linki z kotwiczką. W przeciwnym wypadku skorzystaj z północnego przejścia (03).
Serce Kłów - północne przejście
Porozmawiaj z Desthwn'em na temat bestii i odbierz od niego klucz do Paszczy Galawaina.
Południowe przejście
Jest ono początkowo niedostępne. Musisz je otworzyć z drugiej strony (przełącznik).
Porozmawiaj z Larhą - możesz z nią pohandlować (zestawy obozowe, broń, zbroje, narzędzia) i odblokować poboczne zadanie "Lodowe więzienie".
Pnącza
Możesz przecisnąć się między pnączami i skrócić sobie drogę do komnaty z kapliczką Galawaina (06).
Kapliczka Galawaina
Spotkaj się z Irensi. Możesz zaatakować ją oraz lwicę Sul, skorzystaj ze środków perswazji albo zdecydować się na wyeliminowanie niedźwiedzia Oernosa (07).
Niedźwiedź Oernos
Einden oraz Oernos pojawią się tu dopiero po spotkaniu się z Irensi (06). Możesz zaatakować Eindena oraz niedźwiedzia, skorzystać ze środków perswazji albo zdecydować się na wyeliminowanie lwicy Sul (06).
Wyjście do Staropieśni.
Pułapka na podłodze.
Pułapka na podłodze.
Pułapka na podłodze.
Pułapka na podłodze.
Pułapka na podłodze.
Otwórz drzwi od wschodniej strony (przełącznik).
Pułapka na podłodze.
Pułapka na podłodze.
Pułapka na podłodze.
Pułapka na podłodze.
Otwórz drzwi z użyciem klucza otrzymanego od Desthwna (03).
Wyjście do Staropieśni.
Powiększ mapę

Paszcza Galawaina (Galawain's Maw) M40 | Pillars of Eternity poradnik Pillars of Eternity

Ważne obszary na mapie

Punkt startu
Znajdziesz się tu po skorzystaniu z głównego wejścia do Paszczy Galawaina.

Zniszczony most
Możesz przedostać się na drugą stronę jeśli użyjesz linki z kotwiczką. W przeciwnym wypadku skorzystaj z północnego przejścia (03).

Serce Kłów - północne przejście
Porozmawiaj z Desthwn'em na temat bestii i odbierz od niego klucz do Paszczy Galawaina.

Południowe przejście
Jest ono początkowo niedostępne. Musisz je otworzyć z drugiej strony (przełącznik).
Porozmawiaj z Larhą - możesz z nią pohandlować (zestawy obozowe, broń, zbroje, narzędzia) i odblokować poboczne zadanie "Lodowe więzienie".

Pnącza
Możesz przecisnąć się między pnączami i skrócić sobie drogę do komnaty z kapliczką Galawaina (06).

Kapliczka Galawaina
Spotkaj się z Irensi. Możesz zaatakować ją oraz lwicę Sul, skorzystaj ze środków perswazji albo zdecydować się na wyeliminowanie niedźwiedzia Oernosa (07).

Niedźwiedź Oernos
Einden oraz Oernos pojawią się tu dopiero po spotkaniu się z Irensi (06). Możesz zaatakować Eindena oraz niedźwiedzia, skorzystać ze środków perswazji albo zdecydować się na wyeliminowanie lwicy Sul (06).

Wyjścia z lokacji

M39 – Wyjście do Staropieśni.

Legenda Pillars of Eternity M40 - Paszcza Galawaina

Ważne obszary na mapie

Wyjścia z lokacji

Zamknięte drzwi lub skrzynie

Pułapki

Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.)

Paszcza Galawaina - opis i mapa podrzędnej lokacji

Paszcza Galawaina (Galawain's Maw) to średniej wielkości podziemna lokacja, do której możesz wejść podczas pobytu w Staropieśni (Oldsong). Miejsce to odwiedza się niemal wyłącznie po to żeby zaliczyć zadanie Dawna królowa i nowy król (The Old Queen and the New King) zlecone przez boga Galawaina w Teir Evron. Spotkasz tu zarówno przyjaźnie jak i (początkowo) wrogo nastawione postacie. Oprócz tego będziesz musiał załagodzić konflikt pomiędzy potężnymi bestiami, zabijając jedno lub dwa stworzenia.

Ważne miejsca w Paszczy Galawaina

2. Zniszczony most

Przeprawienie się przez most jest możliwe tylko dzięki użyciu liny z kotwiczką. Pozwala to na pominięcie przemarszu przez północną część lokacji (M40,3) oraz na uniknięcie części walk z lwami i członkami klanu Lwa.

3. Serce Kłów - północne przejście

Spotkaj się tu z Desthwnem, który przekaże drużynie klucz do Paszczy Galawaina (użyj go na pobliskich drzwiach).

4. Południowe przejście

Przejście to jest początkowo niedostępne. Możesz je odblokować sobie później (np. w drodze powrotnej do wyjścia na powierzchnię) - musisz zlokalizować przełącznik na wschód od drzwi.

Poboczne zadanie: Lodowe więzienie (Prison of Ice) - Porozmawiaj z Larhą.

Larha sprzedaje zestawy obozowe, różne rodzaje broni, zbroje oraz narzędzia.

5. Pnącza

To kolejny po zniszczonym moście możliwy do wykorzystania skrót. Pozwala on na szybsze dotarcie do kapliczki Galawaina (M40,6) i na uniknięcie kilku kolejnych potyczek. Po wejściu w interakcję z pnączami wybierz opcję przeciśnięcia się między nimi.

6. Kapliczka Galawaina

Przebywają tu Irensi oraz lwica Sul, czyli jedno z dwóch stworzeń z zadania Galawaina. Możesz zaatakować Irensi (oraz Sul), użyć perswazji żeby nakłonić kobietę do zmiany stanowiska lub zdecydować się na wyeliminowanie niedźwiedzia Oernosa, który pojawi się w północnej części Paszczy (M40,7).

7. Niedźwiedź Oernos

Einden oraz niedźwiedź Oernos pojawią się przy wyjściu z Paszczy Galawaina dopiero po odbytym spotkaniu z Irensi (M40,6). Analogicznie do sytuacji z lwicą możesz zaatakować Eindena (oraz Oernosa), użyć perswazji żeby nakłonić mężczyznę do zmiany stanowiska lub zdecydować się dla odmiany na wyeliminowanie lwicy Sul (M40,6).

Zadania do odblokowania w Paszczy Galawaina

Zadanie poboczne: Lodowe więzienie (Prison of Ice) - Porozmawiaj z Larhą (M40,4).

Ważne postacie niezależne w Paszczy Galawaina

Desthwn (M40,3) - Otrzymasz od niego klucz.

Larha (M40,4) - Możesz odebrać od niej poboczne zadania oraz z nią pohandlować (sprzedaje zestawy obozowe, bronie, pancerze i narzędzia).

Irensi (M40,6) - Ochrania ona lwicę Sul.

Einden (M40,7) - Ocharania on niedźwiedzia Oernosa. Uwaga - Początkowo będzie on stał niedaleko wejścia do Paszczy (M40,1), ale wtedy można z nim jedynie odbyć krótką rozmowę.

Rodzaje przeciwników i potworów w Paszczy Galawaina

Lew (Lion)

Lwica (Lioness)

Członek klanu Lwa (Lion Clansman)

Inne ważne informacje związane z Paszczą Galawaina

Nie możesz czuć się w pełni bezpiecznie w trakcie pobytu w Paszczy Galawaina. Po opuszczeniu startowych pomieszczeń i w drodze do miejsca pobytu Irensi będziesz musiał eliminować zarówno różne odmiany lwów jak i członków klanu Lwa. Dobrze jest jak najszybciej osiągnąć cel podróży, bo po spotkaniu się z Irensi zmieni się nastawienie pozostałych istot przebywających w okolicy. Wyjątkiem jest oczywiście sytuacja jeśli od razu zaatakujesz Irensi i lwicę Sul, bez spotykania się z Eindenem celem poznania wszystkich możliwych wariantów zakończenia questu Galawaina.

Lwica Sul oraz niedźwiedź Oernos to bardzo wytrzymałe potwory, które zadają duże obrażenia. Zanim zdecydujesz się na zamordowanie co najmniej jednego z tych stworzeń (możesz też zabić oba potwory) odeślij drużynę na odpoczynek. Licz się z tym, że konieczna będzie także eliminacja wszystkich towarzyszących im postaci, chyba że udało ci się zmienić ich nastawienie dzięki perswazji.

W Paszczy Galawaina jest bardzo dużo pułapek, zwłaszcza we wschodnich korytarzach. Nie należy ich ignorować, bo wiele z nich zadaje bardzo duże obrażenia. Niestety jeśli nie posiadasz w drużynie postaci z wysoko rozwiniętą Mechaniką to wiele z nich będziesz musiał omijać (szczególnie pilnuj się w wąskich przejściach, przeprowadzając bohaterów po kolei).