Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pillars of Eternity: Twierdza - wydarzenia i misje poradnik Pillars of Eternity

Wydarzenia i Misje

Wydarzenia

Życie w twierdzy toczy się własnym rytmem, niezależnie od twoich postępów w głównym wątku fabularnym. Występowanie zdarzeń jest ściśle związane z upływem kolejnych dni w grze. Na każdy z kilku rodzajów wydarzeń trzeba reagować nieco inaczej.

Najwięcej uwagi wymaga sytuacja, gdy do twierdzy zbliża się grupa przeciwników, najczęściej bandytów lub przedstawicieli frakcji, u której masz bardzo złą reputację. Informację taką dostajesz przeważnie na trzy dni przed planowanym atakiem. Możesz wówczas zlecić swoim najemnikom oraz towarzyszom, którzy przebywają w twierdzy, przygotowanie obrony. Rozkaz taki kosztuje stosunkowo mało monet, jednak praktycznie zawsze w efekcie walk zniszczonych zostaje kilka budynków. Odbudowa ich nie tylko trwa parę dni, ale także pochłania tysiące monet. Dużo lepszym rozwiązaniem jest więc powrót do twierdzy i stawienie czoła przeciwnikowi samodzielnie. Tracisz w ten sposób czas, ale oszczędzasz sporo złota. Po każdym ataku konieczna jest odbudowa podstawowej infrastruktury, co kosztuje kilkaset sztuk złota. Jeśli gracz nie dysponuje odpowiednimi środkami, automatycznie zaciągany jest kredyt, który następnie spłacany jest z podatków, jakie generuje twierdza. Gracz może też wcześniej samodzielnie spłacić kredyt.

Co jakiś czas odwiedzają cię wędrowni kupcy. Im wyższy jest twój poziom prestiżu, tym zdarza się to częściej. Oferują oni zawsze jeden bardzo dobry przedmiot w niemałej cenie. Wynosi ona zazwyczaj około 3000 monet, jednak jest to i tak dwu- lub trzykrotnie mniej, niż gdyby chcieć kupić to samo u normalnego kupca. Przed podjęciem decyzji sprawdź, czy dana rzecz przyda się któremuś z członków twojej drużyny. Zakupione przedmioty wędrują do skrzyni w warowni.

Czasami pojawia się możliwość wysłania jednego z towarzyszy z misją. Trwa ona zazwyczaj kilka dni i jest opłacalna z kilku powodów. Kompan taki otrzymuje doświadczenie, które wyrażone jest procentowo. Za każdą misję zyskujesz także pewną ilość złota, a w niektórych przypadkach prestiż czy reputację.

Zdarza się również, że do twierdzy zawita niespodziewany gość. Może to być lord, który przejeżdżając obok, postanowi zatrzymać się u ciebie na chwilę, zwiększając tym samym twój prestiż na czas swego pobytu. Niestety, może to być także miejscowy przestępca, który spowoduje spadek zarówno prestiżu, jak i bezpieczeństwa. Są dwie możliwości pozbycia się go. Można zapłacić mu określoną sumę pieniędzy, aby się wyniósł, lub kazać jednemu ze swoich towarzyszy, by go "odeskortował".

Dostajesz także informacje dotyczące innych wydarzeń. Przede wszystkim co tydzień pojawia się raport wyszczególniający, ile podatków udało się zebrać, a także ile monet zostało zrabowanych ze skarbca. Jeśli bandyci zabrali sporo pieniędzy, oznacza to, że należy zwiększyć bezpieczeństwo twierdzy - bądź to przez wzniesienie odpowiednich budynków, bądź przez zatrudnienie kolejnych najemników. Co tydzień otrzymujesz także informacje, ile kosztuje cię utrzymanie wszystkich najemników.

Misje

Dzięki twierdzy zyskujesz dostęp do dodatkowych misji. Są to zazwyczaj zadania polegające na wyeliminowaniu określonej osoby lub grupy. Aby móc je przyjmować, należy zbudować gajówkę. Budynek ten znajduje się poza obrębem murów twierdzy, w północno-zachodniej części mapy. W środku przebywa Strażnik Fyrgen, który jest pośrednikiem między tobą a zleceniodawcami oraz odpowiada za wypłatę nagrody. W tym samym momencie można przyjąć więcej niż jedno zadanie.