Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poboczne zadania w Gawędzie | Pillars of Eternity poradnik Pillars of Eternity

Ostatnia aktualizacja: 10 lipca 2019

Poboczne zadania w Gawędzie

Prężny interes (Hard Bargain)

Miejsce pobytu Alarhi. Jej zamordowanie to bardziej ekstremalny sposób, możesz też wybrać rozwiązanie bardziej pokojowe. - Poboczne zadania w Gawędzie | Pillars of Eternity - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Miejsce pobytu Alarhi. Jej zamordowanie to bardziej ekstremalny sposób, możesz też wybrać rozwiązanie bardziej pokojowe.

Zadanie to zleca handlarz Rinatto, którego możesz spotkać niedaleko windy jeżdżącej do Niebiańskiej Latorośli (M36,2). Od Rinatto dowiesz się o nieudanym zakupie od lokalnej zielarki Alarhi i zostaniesz poproszony o rozwiązanie problemu odmowy przez kobietę zwrotu pieniędzy. Alarhi nie musisz szukać na lokalnym targowisku (jest tam obecna tylko jej pracownica Iwen). Zamiast tego od razu udaj się do jej chatki w północnej części Gawędy (M36,7).

  • Jeśli chcesz sfinalizować ten quest po myśli Rinatto to zaatakuj zielarkę i jej obstawę. Alarhi powinna zginąć jako pierwsza, aczkolwiek uważaj też na towarzyszące jej postacie, między innymi na Glanfatańskiego Łowcę Umysłu, którego dobrze byłoby jak najszybciej ukatrupić i uniemożliwić mu rzucanie zaklęć. Po wygranej bitwie zbadaj zwłoki Alarhi i zabierz sakiewkę ze złotem Rinatto. Zwróć sakiewkę handlarzowi. Quest dobiegnie końca i utrzymasz ujemne punkty reputacji w Bliźniaczych Wiązach.
  • Lepszym pomysłem jest postąpienie zgodnie z pomysłem Alarhi, czyli nakłonienie Rinatto do opuszczenia Bliźniaczych Wiązów. W trakcie rozmowy możesz przede wszystkim powołać się na bycie Widzącym, dzięki czemu handlarz dobrowolnie opuści wioskę. Możesz również spróbować przekazać Rinatto klatkę z żukiem otrzymaną od Alarhi. Handlarz spróbuje zaatakować głównego bohatera, ale zginie z rąk Glanfatańskiego łowcy i w rezultacie ominie Cię konieczność stoczenia dodatkowej walki. Powróć po wszystkim do Alarhi. Otrzymasz mnóstwo dodatnich punktów reputacji w Bliźniaczych Wiązach oraz prezent w postaci miniaturowego żuka.

Alternatywne rozwiązania:

W przypadku gdy zdecydowałeś się na przekazanie Rinatto klatki to możesz wybrać unikalne opcje zachowania zarezerwowane dla postaci z 13 punktami Kondycji, 15 punktami Zręczności i 15 punktami Stanowczości. Jeśli z kolei Twoja postać rozwinęła Siłę do co najmniej 18 punktów to już na początku spotkania mającego na celu wyproszenie Rinatto z Wiązów będziesz mógł wybrać unikalną opcję dialogową.

Jeżeli Rinatto dobrowolnie opuścił Bliźniacze Wiązy to spotkasz go ponownie na Wybrzeżu Wiązów. Rinatto pojawi się z obstawą i po krótkiej wymianie zdań zaatakuje drużynę. Pokonanie handlarza i grupy najemników nie będzie na szczęście trudne (uważaj na wrogich magów!). Warto dodać, że Rinatto pozostawia po sobie m.in. unikalną broń palną.

Czempion Beratha (The Champion of Berath)

Zadanie to możesz otrzymać tylko jeśli wcześniej w trakcie pobytu w lokacji Warownia Raedrika (Raedric's Hold) (M9) przyczyniłeś się w ramach opcjonalnego questu Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) do obalenia Raedrika. Spotkaj się teraz w gospodzie Niebiańska Latorośl (Celestial Sabling) (M36,2) z Przestraszonym wieśniakiem (Frightened Villager), od którego dowiesz się o niewyjaśnionym powrocie z zaświatów Lorda Raedrika.

Po dotarciu do Warowni Raedrika (Raedric's Hold) spotkaj się przy moście zwodzonym z Fampyr (M9,1). Pozwól tej postaci na doprowadzenie drużyny do miejsca pobytu Raedrika i będzie to platforma oblężnicza na dachu warowni (M9,6). W miejscu tym spotkasz się z odrodzonym Raedrikiem i po zakończonej rozmowie załączy się trudna bitwa z tym przeciwnikiem. W trakcie walk dbaj przede wszystkim o słabszych członków drużyny, trzymając Raedrika z dala od nich z wykorzystaniem podległych wojowników. Po wygranej bitwie zbadaj zwłoki Raedrika (używał m.in. doskonałego miecza i zbroi). Spotkaj się też ponownie z Fampyr. Możesz zabić tę postać lub odesłać ją do swojej warowni.

Na łasce plemion (At the Mercy of the Tribes)

Odszukaj zwiadowczynię Cwineth w gospodzie Niebiańska Latorośl (Celestial Sabling) (M36,2) i porozmawiaj z tą postacią. Kobieta poprosi głównego bohatera o zlokalizowanie przebywającej w okolicy jelenioborskiej ekspedycji i ostrzeżenie jej członków przed glanfatańską zasadzką. Udaj się do dzielnicy Staropieśń (M39) i następnie wybierz przejście prowadzące do Północnej Głuszy (Northweald) (M57). Zacznij od zbadania obozu pielgrzymów niedaleko miejsca startu (M57,1). Pozbądź się wilków (uważaj na wilczego przywódcę) i sprawdź zwłoki. Udaj się teraz na wschód. Wkrótce dotrzesz do nowego miejsca pobytu Cwineth (M57,2), z którą trzeba ponownie porozmawiać. Od zwiadowczyni dowiesz się o patowej sytuacji pomiędzy grupą Kłów (Fangs) oraz członkami ekspedycji broniącymi się przy okolicznej wieży.

Przejdź jeszcze dalej na wschód, a natrafisz na grupę Kłów (M57,7). Porozmawiaj tu z Jasną Krwią z Kłów (Fangs Bright Blood). Możesz się zachować na dwa zasadnicze sposoby - obiecać bliższe przyjrzenie się sprawie lub zaatakować od razu Kły. W takiej sytuacji do wygrania byłaby średnio wymagająca bitwa i nie musiałbyś się w ogóle spotykać z najemnikami tylko mógłbyś od razu powrócić do Cwineth.

Alternatywne rozwiązanie:

W trakcie spotkania z Jasną Krwią z Kłów możesz też skorzystać z siły perswazji. Będzie to możliwe jeśli posiadasz bardzo dobrą reputację w Bliźniaczych Wiązach lub jeśli Twój bohater ma co najmniej 17 punktów Stanowczości. W takiej sytuacji uda ci się wypracować kompromis. Elfka zgodzi się na wypuszczenie ekspedycji za wyjątkiem jej lidera, którego musiałaby spotkać kara. Możesz następnie w trakcie spotkania z Esmarem (M57,6) wspomnieć o tym pomyśle i ponownie użyć perwsazji żeby doprowadzić cały plan do końca.

Członków ekspedycji odnajdziesz przy zniszczonej wieży - Poboczne zadania w Gawędzie | Pillars of Eternity - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Członków ekspedycji odnajdziesz przy zniszczonej wieży

Osaczeni najemnicy przebywają z kolei w pobliżu zniszczonej wieży (M57,6). Tu musisz spotkać się z Kapitanem Esmarem. Także i w tym przypadku standardowo masz dwie opcje zachowania - możesz zaoferować pomoc najemnikom w wydostaniu się z opresji lub ich zaatakować. Jeśli wybrałeś pierwszy wariant to wyrusz na południe z zamiarem zamordowania Kłów (M57,7) lub na północ z planem rozprawienia się z potworami blokującymi drogę ucieczki (M57,8). W tym drugim przypadku do pokonania byłaby grupa cętkowanych stelgaerów i najbardziej trzeba uważać na ich silniejsze dorosłe odmiany. Jeśli wybrałeś alternatywny wariant zachowania to po zaatakowaniu najemników oprócz Esmera jak najszybciej uporaj się też z wrogim magiem i łotrzykiem. Powróć następnie do Kłów i poinformuj Jasną Krew z Kłów o wykonanym zadaniu.

Jeżeli pomogłeś najemnikom (niezależnie w jaki sposób) to na sam koniec ponownie spotkaj się z Cwineth (M57,2). Zostaniesz nagrodzony umiejętnością Badacz Lochów (Dungeon Crawler).

Łowca, brat (Hunter, Brother)

Po spotkaniu się z Anamfatką Bethwl w Przejściu Sześciu (The Passage of the Six) pozostań jeszcze na chwilę w tej lokacji (M36,4). Odszukaj w budynku Ridai'a i porozmawiaj z nim, dowiadując się, że glanfatanin chciałby dowiedzieć się co stało się z jego zaginionym bratem Fiormem. Wyjdź z budynku. Zanim opuścisz wioskę przenieś się do dzielnicy Dorzecze Wiązów (Elms' Reach). Odszukaj Arthwn'a przed wejściem do Sali wojownika (Hall of Warriors) (M37,4) i porozmawiaj z nim, dowiadując się, że poszukiwany Fiorm zdecydował się na życie na wygnaniu.

Miejsce odnalezienia Fiorma - Poboczne zadania w Gawędzie | Pillars of Eternity - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Miejsce odnalezienia Fiorma

Dopiero teraz wyrusz do Północnej Głuszy (Northweald). Zbadaj centralną część tej lokacji, a konkretnie okolice wodospadu (M57,9). Odszukaj tu martwego Fiorma - będziesz mógł dotknąć jego duszy i obejrzeć wizję. Teraz wyrusz do Grani Strażniczej (wybierz wschodnią lub zachodnią ścieżkę) (M57,5). Rozpraw się z grupą stelgaerów przebywających w tej okolicy (uważaj na ich dorosłe odmiany) i obejrzyj zwłoki wielkiego stelgaera. Ponownie zdecyduj się na dotknięcie duszy, co pozwoli ci ustalić prawdziwy przebieg wydarzeń.

Możesz już powrócić do Przejścia Sześciu w Gawędzie. Pogadaj z Ridai'em i następnie przejdź do sali, w której przebywa Anamfatka Bethwl. Podziel się ze zgromadzonymi postaciami informacji na temat dokonanych odkryć. Po zakończonym spotkaniu porozmawiaj raz jeszcze z Anamfatką, która wynagrodzi Cię unikalnym mieczem.

Alternatywne rozwiązanie:

W trakcie zdawania relacji z wydarzeń z Północnej Głuszy możesz także wybierać za każdym razem wybierać kłamstwa. Zyskasz w ten sposób przychylność Arthwna, który po zakończonym spotkaniu przekaże ci rzadki łuk.