Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pillars of Eternity: Twierdza - zarządzanie poradnik Pillars of Eternity

Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020

Zarządzanie

Twierdzą da się zarządzać z każdego miejsca na mapie - Pillars of Eternity: Twierdza - zarządzanie - Pillars of Eternity - poradnik do gry

Twierdzą da się zarządzać z każdego miejsca na mapie. Z poziomu menu otrzymujesz możliwość przeglądania jej aktualnego stanu, rekrutowania najemników, budowania ulepszeń czy reagowania na występujące wydarzenia. Jedynie, aby zmienić skład drużyny, trzeba udać się do niej osobiście.

Najemnicy

Budując koszary, zapewnisz sobie możliwość werbowania najemników. W zależności od wyborów w grze i reputacji u poszczególnych frakcji będziesz mieć dostęp do różnych żołdaków - każdy typ daje pewien bonus do prestiżu oraz bezpieczeństwa, należy więc zwracać uwagę na te parametry podczas werbowania. Najemnicy wymagają jednorazowej opłaty przy rekrutacji, a także stałego, tygodniowego żołdu podczas pobytu w twierdzy, warto więc pamiętać o tym przy planowaniu jej budżetu. Jednocześnie można mieć na usługach 8 najemników, a ich liczba pośrednio wpływa na zwiększenie częstotliwości występowania zdarzeń losowych, takich jak przybycie kupca czy innego gościa.

Najlepszym rozwiązaniem jest rekrutowanie najemników dopiero w późniejszej fazie gry, gdy masz już postawioną większość budynków i twierdza generuje odpowiednią ilość złota.

W wyniku zaliczania questów oraz eksploracji świata gry możesz odblokować kilku unikalnych najemników, oferujących znacznie większe bonusy do prestiżu i/lub bezpieczeństwa od "standardowych" żołdaków. Oto ich lista:

Kapitan Dwunastki (+6 do bezpieczeństwa, +4 do prestiżu) - Możesz go zrekrutować po tym jak nawiążesz bliższe relacje z frakcją Dwunastka w Zatoce Buntu, czyli po tym jak zaliczysz zadanie Skarb pod jeziorem (The Bronze Beneath the Lake).

Korgrak (+12 do bezpieczeństwa, -10 do prestiżu) - Jest to ogr, którego możesz odnaleźć w jaskini w lokacji Przeprawa Jeleni Bród (Dyrford Crossing) (M30,2). Do spotkania dochodzi w ramach pobocznego zadania Ciężka dola rolnika (A Farmer's Plight). Możesz zaproponować Korgrakowi by opuścił jaskinię i udał się do warowni.

Mściciel Skaena (-5 do bezpieczeństwa, +7 do prestiżu) - Rekrutacja tej postaci jest powiązana z pobocznym questem Dziedzictwo krwi (Blood Legacy) z Jeleniego Brodu (M29). W końcowej części tego questu musisz opowiedzieć się po stronie kapłana Wymunda i pozwolić odejść Aelys.

Rycerz Tygla (+4 do bezpieczeństwa, +8 do prestiżu) - Możesz go zrekrutować po tym jak nawiążesz bliższe relacje z frakcją Rycerze Tygla w Zatoce Buntu, czyli po tym jak zaliczysz zadanie Stalowe wiatry (Winds of Steel).

Zbój Doemenelów (+8 do bezpieczeństwa, +2 do prestiżu) - Możesz go zrekrutować po tym jak nawiążesz bliższe relacje z frakcją Ród Doemenelów w Zatoce Buntu, czyli po tym jak zaliczysz zadanie Zmiana warty (The Changing of The Guard).

Jeńcy

Po zbudowaniu lochów masz możliwość brania niektórych spotykanych postaci w niewolę. Opcja ta pojawia się przeważnie w trakcie starcia z przeciwnikiem. W momencie drastycznego spadku jego wytrzymałości stajesz przed wyborem, czy chcesz walczyć dalej i zabić wroga, czy też uwięzić go w swojej twierdzy (trafi do lochów, a ty kontynuujesz walkę, jeżeli ktoś jeszcze pozostał na polu bitwy).

Każdy z pojmanych przebywa w osobnej celi pilnowanej przez jednego ze strażników. Więźniów da się w każdej chwili zwolnić, a podczas odwiedzin lochów strażnik może poskarżyć się na ich złe zachowanie. W takiej sytuacji masz okazję samodzielnie wymierzyć karę niepokornemu więźniowi, będzie się to jednak wiązać ze wzrostem okrucieństwa - jednej z cech charakteru głównej postaci. Niestety, nie można rozmawiać z pojmanymi osobami. Z wybranymi więźniami powiązane są drobne wydarzenia (dokładniej opisano je na kolejnej stronie poradnika). Możesz na przykład zostać poinformowany o pojawieniu się w twierdzy łowcy niewolników, który będzie chciał odkupić od Ciebie jedną z przetrzymywanych postaci. Możesz w takiej przykładowej sytuacji przystać na transakcję lub odmówić celem zachowania odpowiednio wysokiej reputacji.

Oto lista najważniejszych postaci niezależnych, które możesz pojmać:

Aefra - Postać ta przebywa w rozpadającym się domu w dzielnicy Dar Ondry w Zatoce Buntu i jest powiązana z pobocznym zadaniem Podaż i popyt.

Eorn - Postać ta przebywa w Katakumbach pod Miedzianymi Alejami i jest powiązana z pobocznym zadaniem Persona Non Grata.

Esmer - Postać tę odnajdziesz w obozie najemników w Północnej Głuszy i jest powiązana z pobocznym zadaniem Na łasce plemion.

Gramrfel - Postać tę możesz spotkać w towarzystwie grupy bandytów po tym jak powrócisz do lokacji Widły Magrany w dalszej fazie gry (już po odwiedzeniu Zatoki Buntu).

Kestorik - Postać tę odnajdziesz na dwunastym poziomie Bezkresnych Ścieżek Od Nuy (lochy pod warownią Caed Nua).

Naelde - Postać ta pojawia się w Sztormowym Wąwozie po awansie do III aktu gry, biorąc udział w zasadzce na drużynę podróżującą do Bliźniaczych Wiązów.

Nyrid - Postać ta przebywa w Miedzianych Alejach w Zatoce Buntu i jest powiązana z pobocznym zadaniem Utracona osobowość.

Zarządzanie drużyną

Dostęp do okna zarządzania drużyną otrzymujesz jedynie w dwóch przypadkach - Pillars of Eternity: Twierdza - zarządzanie - Pillars of Eternity - poradnik do gry

Dostęp do okna zarządzania drużyną otrzymujesz jedynie w dwóch przypadkach. Pierwszym z nich jest pobyt w twierdzy, podczas którego masz nieograniczoną możliwość odsyłania i werbowania kompanów do drużyny. Drugi ma miejsce w momencie przyjęcia nowego towarzysza. Może nim być jeden ze spotkanych bohaterów bądź ktoś zrekrutowany w gospodzie. Pamiętaj jednak, że odsyłając w tym momencie kogoś do twierdzy, sprawisz, że automatycznie jego stan zmieni się na "w drodze", więc zablokujesz go na jakiś czas. Nie będziesz mógł go od razu przywrócić do drużyny, zatem jej skład zmieniaj rozważnie, abyś nie musiał wracać niepotrzebnie do twierdzy.

Zbieranie zasobów

W miarę upływu czasu twoja twierdza generuje określone przychody i zasoby. Wszystkie rzeczy trafiają do specjalnej skrzyni w skarbcu, który znajduje się w północno-wschodniej części warowni. Są tam zebrane podatki, przedmioty generowane przez budynki (np. rośliny), a także kupione od wędrownych kupców. Warto co jakiś czas tam zaglądać i zabierać wszystkie rzeczy. Po odpowiedniej rozbudowie twierdzy w tym samym pomieszczeniu pojawia się kupiec, który skupuje wszystkie niepotrzebne przedmioty.