Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pillars of Eternity: Dar Ondry - poboczne zadania, solucja poradnik Pillars of Eternity

Poboczne zadania w Darze Ondry

Za wszelką cenę (At All Costs)

Aby przyjąć zadanie musisz udać się do Vailiańskiej Kompanii Handlowej (M23,6) i porozmawiać z Mestre Verzano. Powie ci, że potrzebuje kuriera, który dostarczy pewną przesyłkę klientowi.

Przesyłką są pewne niezwykle cenne nasiona, a klientem jest Gareth. Znajduje się on w Miedzianych Alejach w Gospodzie "Gęś i Lis" (M18,2). Porozmawiaj z nim i oddaj mu przesyłkę. Gdy skończysz rozmowę w gospodzie pojawi się grupa, która nie chce aby handel "trefnym" towarem był prowadzony przez kogoś innego niż właśnie ich. Przywódcą grupy będzie Danna Doemenel. Poprosi nas ona o zabicie Mestre Verzano, za to że wtrącał się w interesy. Musimy się do niego udać do Vailiańskiej Kompanii handlowej (M23,6) w Darze Ondry. Gdy dotrzesz do Verzano i powiesz o propozycji Doemenelów rozpocznie się scenka, w której Pallegina wyjaśni nam sytuację w jakiej znalazł się Verzano. Podczas rozmowy staniesz przed wyborem:

  • Możesz powiedzieć, że ochronisz Verzano przed Doemenelami. Będzie ci wdzięczny, ale w tym momencie do budynku wejdzie Danna z drużyną i będziesz musiał stoczyć z nimi walkę. Na początku pozbądź się dwóch magów, następnie samej Danny, a na końcu wojowników. Pomagać ci będą strażnicy Verzano, więc nie powinna to być bardzo trudna walka. Verzano będzie ci wdzięczny i da ci 1000 złota oraz pistolet "Przebaczenie" (Forgiveness).
  • Możesz powiedzieć, żeby Verzano sam sobie radził. Do budynku w tym momencie wejdzie Danna z drużyną a my zostaniemy z niego wyrzuceni i nasza drużyna pojawi się przed wejściem do budynku. Gdy ponownie do niego wejdziemy będzie on całkowicie pusty. Możesz go wtedy bezkarnie okraść.
  • Możesz ostatecznie posłuchać się Danny i zaatakować Verzano. Do budynku wejdzie Danna z drużyną i pomoże nam w walce. W pierwszej kolejności staraj się wyeliminować strzelców, a dopiero później wojowników. Danna podziękuje nam za pomoc oraz każe porozmawiać z bratem Abrecanem. Dzięki temu uzyskasz dostęp do siedziby Rodu Doemenelów. Nie zapomnij pozabierać z budynku wszystkich cennych przedmiotów.

Po zakończeniu zadania nie zapomnij porozmawiać z Palleginą, która będzie przy wejściu do budynku i zaprosić ją do drużyny.

Alternatywne rozwiązania:

Podczas rozmowy z Danną możesz doprowadzić do sytuacji, że będziesz z nią walczyć. Na początku skup się na dwóch magach, w dalszej kolejności na samej Dannie, a dopiero potem na dwóch wojownikach. Po pojedynku wróć do Mestre Verzano. W Darze Ondry zaczepi nas grupa bandytów wynajętych przez Ród Doemenelów. Będziesz musiał ich zabić. Nie powinni stanowić jednak najmniejszego problemu. Gdy dotrzesz do Verzano (M23,6) i powiesz o propozycji Doemenelów rozpocznie się scenka, w której Pallegina wyjaśni nam sytuację w jakiej znalazł się Verzano. Gdy dowie się on, że już zabiliśmy Dannę Doemenel podziękuje, da nam 1000 złota oraz pistolet "Przebaczenie" a następnie ucieknie. Zabójstwo Danny nie wpłynie realnie na stosunki z Rodem Doemenel.

Nawet jeśli zdecydowaliśmy się zabić Dannę możemy także zabić Verzano. Czeka cię walka z samym Mestre Verzano oraz 4 strażnikami, która może być dosyć trudna. Z ciała Verzano możesz zabrać pistolet "Przebaczenie" oraz zegarek kieszonkowy.

Dzielny Derrin (Brave Derrin)

Po rozmowie z Oddą (M23,4) dowiesz się, że jej mąż i syn wyszli na połów i do tej pory nie wrócili. Twoim zadaniem będzie odnalezienie przede wszystkim syna.

Samego męża znaleźć możemy w Słonym Maszcie (M23,5) jak pije przy barze. Dowiemy się jednak od niego tylko tego, że syn miał na niego poczekać przed wejściem do knajpy, ale po kilku minutach już go nie było.

Dodatkowych informacji udzieli nam Imatl (M23,11) według którego Derrin lubi bawić się w pobliżu statków stojących w porcie. Ostatecznie znajdziesz go nieopodal Słonego Masztu (M23,5). Jest martwy, ale możesz "dotknąć" jego duszy i z nim porozmawiać. Ze zwłok chłopca możesz zabrać sztylet, który wskazuje mniej więcej kto go zabił. Uwaga - Do miejsca, w którym znajdują się zwłoki możesz dotrzeć tylko wtedy gdy ma miejsce odpływ. Jeżeli aktualny poziom wody na to nie pozwala to spróbuj powrócić w to samo miejsce o innej porze dnia.

Twoim następnym krokiem powinno być udanie się w okolice Domu w Darze Ondry (M23,9) i rozmowa z Braganem. Pokazując mu sztylet przyzna się do popełnionej zbrodni. Podczas walki musisz go zabić. Pamiętaj, że będziesz walczyć z całą grupą 5 zbirów.

Pozostało nam wrócić do Oddy i opowiedzieć o wszystkim o czym się dowiedzieliśmy. Niezależnie od tego co jej powiesz otrzymasz Solidny Sztylet oraz Mały Pierścień Ochrony.

Alternatywne wybory:

Podczas rozmowy z Braganem możesz darować mu jego winę, a otrzymasz od niego topaz.

Podaż i popyt (Supply and Demand)

Zadanie otrzymasz po rozmowie z właścicielką zamtuza - Maeą, która skarży się na coraz częstsze ataki bandytów. Twoim zadaniem będzie pozbycie się tego problemu.

Bandyci znajdują się przy pomniku niedaleko Domu Oddy (M23,4). Jest ich trzech i nie powinieneś mieć problemów z ich pokonaniem. Jeden z nich będzie miał "Pordzewiały klucz z brązu" dzięki któremu dostaniesz się do siedziby zbirów. Miejscem tym jest Rozpadający się Dom (M23,7). W środku znajdziesz dwóch bandytów i przywódcę - Aefrę. Decydując się na wykonanie zadania dla Maei będziesz musiał stoczyć pojedynek z bandytami. Nie powinni sprawić większego problemu, skup się jednak na początku na Aefrze. Gdy będzie miała małą liczbę punktów zdrowia staniesz przed wyborem. Będziesz mógł ją zabić, lub jeśli posiadasz w twierdzy Lochy wziąć do niewoli. Od Maei otrzymasz 600 złota oraz nieznacznie poprawisz reputację w Zatoce Buntu.

Alternatywne rozwiązania:

Podczas rozmowy z Aefrą zgódź się z jej argumentami i porozmawiaj z Maeą odnośnie obniżki cen. Jeśli posiadasz wysoki poziom reputacji u Rodu Doemenelów (przynajmniej +3) Maea poprosi się o przysługę. Musisz udać się do Bricanty Doemenel (M20,3), która znajduje się na piętrze rezydencji i porozmawiać z nią o cenach. Bricanta bez problemów zgodzi się na obniżkę cen, o ile wcześniej wykonaliśmy dla niej zadanie "Zniewaga" (Hard Feelings). Musisz teraz wrócić do Maei w Słonym Maszcie (M23,4). Da ci ona 600 złota oraz znacząco poprawisz reputację w Zatoce Buntu.

Sekretny ładunek (Clandestine Cargo)

Podczas rozmowy z Imatlem (M23,11) dowiesz się, że w rozbitym nieopodal statku znajdował się potężny artefakt. Rozbił się na 4 części, z czego jedną posiada sam rozmówca, a resztę musimy znaleźć my. Fragmenty powinny być porozrzucane na mieliźnie, do której dostęp mamy tylko w czasie odpływów, które mają miejsce w ciągu dnia.

Jeden fragment artefaktu jest ukryty tuż przy statku, w skrzyni. Skrzynia nie jest w żaden sposób zabezpieczona. Drugi fragment znajduje się lekko na południe od zniszczonego domku. Ostatni, trzeci fragment jest przy samej krawędzi nabrzeża. Aby się dostać do miejsca ukrycia tego fragmentu zejdź schodami znajdującymi się niedaleko Imatla, a następnie trzymaj się krawędzi portu. Skrytka znajduje się na rogu.

Podczas szukania artefaktów możesz znaleźć także skrytki, które odkryjesz przechodząc w tryb skradania. - Pillars of Eternity: Dar Ondry - poboczne zadania, solucja - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Podczas szukania artefaktów możesz znaleźć także skrytki, które odkryjesz przechodząc w tryb skradania.

Dodatkowo, szukając fragmentów artefaktu możesz co jakiś czas znaleźć ukryte skrytki w dnie morskim. Znajdziesz je tylko będąc w trybie skradania (scouting) Znajduje się w nich złoto lub jakiś przedmiot.

Gdy już znajdziesz wszystkie trzy fragmenty berła możesz wrócić do Imatla (M23,11).

Wszyscy na pokład (All Hands on Deck)

W południowej części Portu (M23,11) znajdziesz żeglarza imieniem Marceno. On i reszta załogi wyładowywali na brzeg ładunek. Niestety na chwilę spuścili go z oczu i ktoś ukradł kufer kapitana. Naszym zadaniem jest odnalezienie złodziei i zwrot ukradzionych dóbr.

Kufer znajduje się na Wschodnim Nabrzeżu (M23,12). Za jego kradzież odpowiadał Waldr Trzy palce (Waldr "Three Fingers"). Zaatakuje nas gdy tylko się zbliżymy. Jego grupa liczy 6 osób, chociaż i tak nie powinni stanowić większego kłopotu. Skradziony kufer znajduje się kilka metrów od miejsca gdzie stał Waldr.

Przed oddaniem kufra możesz pożyczyć sobie z niego kilka rzeczy, pod warunkiem, że posiadasz Mechanikę na poziomie 4. - Pillars of Eternity: Dar Ondry - poboczne zadania, solucja - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Przed oddaniem kufra możesz pożyczyć sobie z niego kilka rzeczy, pod warunkiem, że posiadasz Mechanikę na poziomie 4.

Teraz pozostaje jedynie odnieść znaleziony kufer Marceno (M23,11). W dowód wdzięczności zapłaci nam on za to 300 złota, a jeśli będziemy domagać się więcej to doda także Róg Umiaru, który zwiększa m.in. Intelekt o 2, gdy nasza wytrzymałość wynosi ponad 50%.

Alternatywne wybory:

Posiadając Mechanikę na poziomie 4 możemy otworzyć kufer i przed oddaniem go możemy zabrać rapier oraz kapelusz. Jeszcze w momencie oddawania kufra możesz przyznać się do kradzieży i zwrócić przedmioty.

Zawodząca Banshee (The Wailing Banshee)

W centralnej części Portu (M23,11) znajdziesz Niah, która poszukuje robotników. W czasie rozmowy dowiesz się jednak, że prawdziwym problemem jest nawiedzona latarnia, która odstrasza wszystkich potencjalnych robotników. Twoim zadaniem będzie "oczyszczenie" latarni ze wszystkich złych duchów.

Musisz w tym celu udać się do Latarni Morskiej (M23,8). Drzwi otworzysz dzięki kluczowi, który dała ci Niah. Latarnia składa się z trzech pięter. Na każdym znajduje się kilku przeciwników. Pamiętaj jednak, że pojawiają się oni dopiero gdy znajdziesz się w określonym miejscu lub wykonasz odpowiednią czynność.

Zabranie przedmiotów ze skrzyni będzie skutkowało pojawieniem się trzech Zgub Deszczu. - Pillars of Eternity: Dar Ondry - poboczne zadania, solucja - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Zabranie przedmiotów ze skrzyni będzie skutkowało pojawieniem się trzech Zgub Deszczu.

Na pierwszym poziomie pojawienie się wrogów jest warunkowane przez otwarcie skrzyni w północnej części mapy. Pojawiają się wtedy 3 Zguby Deszczu, z którymi jednak powinieneś sobie poradzić bez problemów jeśli tylko będziesz eliminował je jedna po drugiej. Drugim miejscem, w którym pojawią się wrogowie są drzwi prowadzące do pomieszczenia ze schodami. Pojawi się wtedy około 7-8 Cieni i Zjaw, które w tak dużej grupie są niezwykle groźne. Najlepszym wyjściem będzie odpowiednie ustawienie drużyny w dopiero co oczyszczonym ze Zgub Deszczu pomieszczeniu, tak aby Zjawy nie mogły dostać się do strzelców. Jedną postacią musisz podejść do schodów aby spowodować pojawienie się przeciwników. Pamiętaj aby eliminować wrogów jeden po drugim, chociaż i mimo to pojedynek będzie bardzo trudny.

Na drugim poziomie Latarni możesz całkowicie uniknąć walki. Warunkiem jest posiadanie Mechaniki co najmniej na poziomie 4 dzięki której otworzysz zamknięte drzwi. Możesz także użyć 4 Wytrychów przy 3 poziomie Mechaniki.

Na trzecim, ostatnim piętrze znajdziesz Lilith. Posiadając percepcję co najmniej na poziomie 12 możesz zauważyć, że na rękach zjawy znajduje się krew lub atrament. W okolicy możesz poszukać wskazówek co do tego co zobaczyłeś. Przejdź w tryb skradania i ze stołu na północy pomieszczenia zabierz dziennik. Dowiesz się z niego, że zjawa czekała na jakiś statek.

Udaj się teraz do Niah, która powinna przebywać w okolicach latarni. Powie nam ona, że wspomniany statek to okręt piracki dowodzony przez niejaką Maerwith. Tak się składa, że przebywa ona akurat w mieście, a dokładniej w Gospodzie po osmaloną beczułką (M20,2) w Paprotnym Brzegu.

Maerwith znajduje się na piętrze w towarzystwie 3 piratów. Porozmawiaj z nią, odpowiednio poprowadzona rozmowa sprawi, że Maerwith uda się do latarni. Nie sugeruj jej, że się boi bo zaatakuje cię razem z innymi piratami.

Teraz wystarczy wrócić do Latarni Morskiej (M23,8) i porozmawiać z Niah stojącą nieopodal. Dowiemy się, że problem już zniknął. Zyskasz wzrost reputacji w Zatoce Buntu oraz 1000 złota. Nie zapomnij wrócić do Latarni, która będzie już odremontowana i pełna ludzi i pozabierać wszystkich cennych rzeczy.

Na północy pomieszczenia znajduje się także zamknięcia skrzynia, która wymaga 7 mechaniki. W środku znajduje się bardzo dobry średni pancerz - Wilk Morski (Jack of wide waters). Na stole w lewej części pomieszczenia znajduje się natomiast Chusta Lilith (Lilith's Shawl), która dodaje +1 do Skradania się i +3 do Percepcji.

Alternatywne rozwiązania:

Jeśli chcesz jak najszybciej skończyć to zadanie to wystarczy, że pokonasz Lilith. Gdy zbliżysz się do niej zaatakuje cię. Po kilku sekundach walki przyzwie ona około 7 Zjaw i Cieni, które cię okrążą. Walka w tym wypadku będzie jeszcze trudniejsza niż na pierwszym piętrze, gdyż nie masz gdzie uciec swoimi strzelcami. Po zabiciu wszystkich duchów i zebraniu cennych przedmiotów możesz wrócić do Niah.

Dziecko Pięciu Słońc (The Child of Five Suns)

Zadanie to zostaje automatycznie dodane do twojego dziennika po dołączeniu do drużyny Palleginy. Aby to uczynić musisz jednak wcześniej wykonać zadanie "Za Wszelką Cenę". Pallegina znajdować się będzie na lewo od wejścia do Vailiańskiej Kompanii Handlowej (M23,6).

Twoim pierwszym krokiem powinno być udanie się do Ambasady Vailiańskiej (M22,3) i rozmowa z niejakim Agostim (Agosti). Ambasador poleci Palleginie, a w związku z tym także i nam udać się do Bliźniaczych Wiązów aby nawiązać kontakty handlowe.