Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Pillars of Eternity M10 - Warownia Raedrika: Wnętrze
Pillars of Eternity M10 - Warownia Raedrika: Wnętrze
Skrzynie z berathiańskimi szatami
Możesz dzięki nim podróżować po sanktuarium bez wszczynania walk.
Schody łączące sanktuarium z głównym poziomem.
Kaplica
Odszukaj przełącznik otwierający przejście do komnaty Nedmara (04).
Komnata Nedmara
Włam się przez drzwi w głównym korytarzu lub wciśnij przełącznik w kaplicy (03). Z Nedmarem możesz porozmawiać lub możesz go zabić.
Schody łączące sanktuarium z lochami.
Schody łączące główny poziom z lochami.
Zbrojownia
Wybierz drzwi na górnych murach twierdzy żeby tu dotrzeć.
Przełącznik
Otwiera pobliskie drzwi.
Wejście do lochów
Miejsce startu jeśli wybrałeś alternatywne przejście (kraty przy fosie).
Cela Giacco
Możesz go uratować dla Nedmara (04). Włam się lub użyj klucza od Osryi (11).
Komnata Osryi
Możesz porozmawiać z Osryą lub zabić ją.
Tajne przejście Osryi
Dostępne tylko jeśli zabijesz dla niej Nedmara.
Tajne przejście Nedmara
Dostępne tylko jeśli uratujesz Giacco (10) dla Nedmara.
Sala tronowa
Porozmawiaj z Raedrikiem lub go zabij. Jeśli wybrałeś walkę to uważaj na arcymaga.
Koszary
Biblioteka
Jest tu tajny przełącznik przesuwający ścianę.
Przejście do Warowni Raedrika - zewnętrze.
Schody łączące sanktuarium z głównym poziomem.
Wymagane wytrychy lub rozwinięta Mechanika. Lepszym pomysłem jest użycie klucza od Nedmara (04).
Przejście do Warowni Raedrika - zewnętrze.
Wymagane 3 wytrychy i 2 punkty Mechaniki lub 3 punkty Mechaniki.
Wymagane wytrychy lub rozwinięta Mechanika. Lepszym pomysłem jest użycie klucza od Nedmara (04).
Przejście do Warowni Raedrika - zewnętrze.
Schody łączące sanktuarium z lochami.
Schody łączące główny poziom z lochami.
Wymagane 4 wytrychy i 3 punkty Mechaniki lub 4 punkty Mechaniki.
Wymagane 4 wytrychy i 3 punkty Mechaniki lub 4 punkty Mechaniki.
Przejście do Warowni Raedrika - zewnętrze.
Wymagany 1 wytrych lub 1 punkt Mechaniki.
Pułapka na podłodze.
Sarkofag-pułapka.
Sarkofag-pułapka.
Wymagane wytrychy lub rozwinięta Mechanika. Lepszym pomysłem jest pociągnięcie za przełącznik po drugiej stronie.
Pułapka na podłodze.
Przejście do Warowni Raedrika - zewnętrze.
Skrzynka-pułapka.
Pułapka na podłodze.
Pułapka na podłodze.
Pułapka na podłodze.
Pułapka na podłodze.
Wymagane 4 wytrychy i 3 punkty Mechaniki lub 4 punkty Mechaniki.
Wymagany 1 wytrych lub 1 punkt Mechaniki.
Wymagane wytrychy lub rozwinięta Mechanika. Lepszym pomysłem jest użycie klucza od Osryi (11).
Pułapka na podłodze.
Pułapka na podłodze.
Wymagane 4 wytrychy i 3 punkty Mechaniki lub 4 punkty Mechaniki.
Tajne przejście Osryi
Dostępne tylko jeśli zabijesz dla niej Nedmara.
Tajne przejście Nedmara
Dostępne tylko jeśli uratujesz Giacco (10) dla Nedmara.
Skrzynia-pułapka.
Wymagane wytrychy lub rozwinięta Mechanika. Lepszym pomysłem jest użycie klucza od Nedmara (04).
Wymagane 4 wytrychy i 3 punkty Mechaniki lub 4 punkty Mechaniki.
Przejście do Warowni Raedrika - zewnętrze.
Powiększ mapę

Pillars of Eternity: Warownia Raedrika (Raedric's Hold), Wnętrze - mapa poradnik Pillars of Eternity

Ważne obszary na mapie

Skrzynie z berathiańskimi szatami
Możesz dzięki nim podróżować po sanktuarium bez wszczynania walk.

Schody łączące sanktuarium z głównym poziomem.

Kaplica
Odszukaj przełącznik otwierający przejście do komnaty Nedmara (04).

Komnata Nedmara
Włam się przez drzwi w głównym korytarzu lub wciśnij przełącznik w kaplicy (03). Z Nedmarem możesz porozmawiać lub możesz go zabić.

Schody łączące sanktuarium z lochami.

Schody łączące główny poziom z lochami.

Zbrojownia
Wybierz drzwi na górnych murach twierdzy żeby tu dotrzeć.

Przełącznik
Otwiera pobliskie drzwi.

Wejście do lochów
Miejsce startu jeśli wybrałeś alternatywne przejście (kraty przy fosie).

Cela Giacco
Możesz go uratować dla Nedmara (04). Włam się lub użyj klucza od Osryi (11).

Komnata Osryi
Możesz porozmawiać z Osryą lub zabić ją.

Tajne przejście Osryi
Dostępne tylko jeśli zabijesz dla niej Nedmara.

Tajne przejście Nedmara
Dostępne tylko jeśli uratujesz Giacco (10) dla Nedmara.

Sala tronowa
Porozmawiaj z Raedrikiem lub go zabij. Jeśli wybrałeś walkę to uważaj na arcymaga.

Koszary

Biblioteka
Jest tu tajny przełącznik przesuwający ścianę.

Wyjścia z lokacji

M9 – Przejście do Warowni Raedrika - zewnętrze.

Legenda Pillars of Eternity M10 - Warownia Raedrika: Wnętrze

Ważne obszary na mapie

Wyjścia z lokacji

Zamknięte drzwi lub skrzynie

Pułapki

Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.)

Warownia Raedrika: Wnętrze - opis i mapa podrzędnej lokacji

Powyższa mapa prezentuje trzy główne poziomy Warowni Raedrika (Raedric's Hold). Są to sanktuarium (Sanctuary), główny poziom, na którym przebywa sam Raedrik, oraz lochy (Dungeon), w których napotyka się niemal wyłącznie potwory. Lokacje te możesz odwiedzać w dowolnej kolejności i zająć się ich eksploracją przy pierwszej możliwej okazji lub dopiero po zaliczeniu pobocznego zadania związanego z warownią.

Ważne miejsca we wnętrzu Warowni Raedrika

1. Skrzynie z berathiańskimi szatami

Szaty ze skrzyń pozwalają na swobodne przemieszczanie się po sanktuarium bez konieczności wszczynania walk. Uwaga - główny bohater musi mieć dobrze rozwiniętą Stanowczość, bo drużyna zostanie co najmniej dwa razy zatrzymana i trzeba wybronić się odpowiednimi opcjami dialogowymi.

3. Kaplica

Niedaleko ołtarza w kaplicy odnajdziesz ukryty przełącznik (skorzystaj z trybu skradania). Jego wciśnięcie ułatwi dostęp do komnaty Nedmara.

4. Komnata Nedmara

Zadanie poboczne: Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) (otrzymałeś je w Złoconej Dolinie - M4) - Nedmar może ci pomóc w dotarciu do Raedrika, ale najpierw musisz odnaleźć w lochach jego kolegę Giacco. Opcjonalnie możesz zabić Nedmara na prośbę Osryi. Uwaga - W trakcie rozmowy z Nedmarem możesz poprosić o darmowy odpoczynek.

8. Przełącznik

Przełącznik otwierający drzwi prowadzące do lochów.

9. Wejście do lochów

Jest to punkt startu jeśli w zewnętrznej części twierdzy zdecydowałeś się na rozsunięcie krat przy fosie.

10. Cela Giacco

Zadanie poboczne: Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) - Możesz włamać się do celi z Giacco lub zabić Osryę i zdobyć w ten sposób klucz. Uratowania Giacco pragnie Nedmar.

11. Komnata Osryi

Zadanie poboczne: Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) - Osrya może ci pomóc w dotarciu do Raedrika, ale najpierw musisz zabić dla niej Nedmara (sanktuarium). Uwaga - W trakcie rozmowy z Osryą możesz poprosić o darmowy odpoczynek.

12. Tajne przejście Osryi

Stanie się ono dostępne po wykonaniu zlecenia dla Osryi i otrzymaniu od niej klucza.

13. Tajne przejście Nedmara

Stanie się ono dostępne po wykonaniu zlecenia dla Nedmara i otrzymaniu od niego klucza.

14. Sala tronowa

Możesz porozmawiać z Raedrikiem i przystać na jego plan lub go zaatakować. W tym drugim przypadku uważaj nie tylko na Raedrika, ale również m.in. na towarzyszącego mu arcymaga (warto zapisać stan gry przed rozpoczęciem bitwy).

Ważne postacie niezależne we wnętrzu Warowni Raedrika

Nedmar (M10,4) - Odnajdziesz go w jego komnacie w sanktuarium. Może ci pomóc w dotarciu do Raedrika.

Giacco (M10,10) - Więziony jest w celi w lochach. Możesz go uratować na prośbę Nedmara.

Osrya (M10,11) - Odnajdziesz ją w lochach. Może ci pomóc w dotarciu do Raedrika.

Raedrik (M10,14) - Przebywa w sali tronowej na głównym poziomie. Możesz go zabić na prośbę Kolsca lub nawiązać z nim współpracę.

Rodzaje przeciwników i potworów we wnętrzu Warowni Raedrika

W trakcie pobytu we wnętrzu warowni możesz zostać zaatakowany przez każdego z napotkanych żywych przeciwników, zakładając że znalazłeś się w miejscu, w którym nie jesteś upoważniony. Możesz omijać wrogów (pomagając sobie skradaniem lub przebraniami) lub sukcesywnie eliminować ich.

Gul

Przywrócony (Revenant) - To jedna z silniejszych odmian nieumarłych.

Ludzki szkielet (Human Skeleton)

Czarny szlam (Black Ooze)

Aumauański szkielet (Aumaua Skeleton) - Szkielety te używają włóczni.

Inne ważne informacje związane z wnętrzem Warowni Raedrika

Koniecznie zainteresuj się berethiańskimi szatami odnalezionymi w skrzyniach w zachodniej części sanktuarium. Pozwolą ci one na zbadanie całego sanktuarium bez wszczynania walk. Wiedz jednak o tym, że drużyna w co najmniej dwóch miejscach zostanie zatrzymana przez strażników i główny bohater będzie musiał wykazać się odpowiednio rozwiniętą Stanowczością żeby uniknąć zdemaskowania.

Podczas badania wnętrza warowni staraj się mieć cały czas załączony tryb skaradania. Jest to szczególnie istotne w lochach, bo jest w nich mnóstwo pułapek. Na szczęście większość pułapek nie zadaje ogromnych obrażeń w wyniku przypadkowej ich aktywacji. W przypadku pozostałych pięter warowni tryb skradania pomoże ci w zaskakiwaniu przeciwników oraz w odnajdywaniu tajnych przełączników i skrytek.

Nie marnuj wytrychów na próby otwierania bardzo dobrze zabezpieczonych drzwi w sanktuarium i na głównym poziomie warowni, chyba że zależy ci na punktach doświadczenia. Klucz do zamkniętych pomieszczeń warowni posiada Nedmar i w zależności od podjętych decyzji przekaże ci on ten przedmiot lub będziesz mógł go zabrać po tym jak go zabijesz.

Niektóre z odnajdywanych przejść prowadzą w unikalne miejsca, między innymi na platformę oblężniczą oraz do wschodniej części murów (mapa M9). Korzystanie z nich nie jest obowiązkowe, ale nie zapominaj ich jeśli chcesz zbadać całą tę lokację w stu procentach.

Nedmar (sanktuarium) oraz Osrya (lochy) są dwiema przyjaźnie nastawionymi postaciami napotkanymi w warowni. W trakcie rozmowy z każdą z tych osób możesz poprosić o zapewnienie możliwości odpoczynku. Koniecznie skorzystaj z tej okazji (nawet więcej niż raz jeśli tego potrzebujesz), bo odpoczynek jest darmowy (tj. nie musisz zużywać zapasów).

Pełną eksplorację wnętrza warrowni najlepiej zostawić sobie na sam koniec pobytu w tej lokacji. Niezależnie od decyzji podjętych w końcowej części zadania Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) zagwarantujesz sobie możliwość zbadania tej miejscówki bez konieczności staczania dodatkowych walk (wyjątkiem są potyczki z potworami przebywającymi w lochach).