Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pillars of Eternity: Mag | Klasy postaci poradnik Pillars of Eternity

Mag

W Pillars of Eternity mag powraca do korzeni gatunku - Pillars of Eternity: Mag | Klasy postaci - Pillars of Eternity - poradnik do gry

W Pillars of Eternity mag powraca do korzeni gatunku. Jest to klasa charakteryzująca się bardzo dużymi możliwościami ofensywnymi, całą gamą czarów o różnych efektach oraz znikomą obroną i bardzo małą liczbą punktów zdrowia i wytrzymałości. Klasa jest łatwa do opanowania w podstawowym stopniu, jednak pełne wykorzystanie możliwości, jakie oferuje, zajmuje dziesiątki godzin poświęconych na rozwój postaci oraz dobór odpowiednich czarów.

Uważnie dobieraj czary do swojego Grymuaru, podczas walki nie możesz ich zmienić. - Pillars of Eternity: Mag | Klasy postaci - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Uważnie dobieraj czary do swojego Grymuaru, podczas walki nie możesz ich zmienić.

Podczas walki mag używa dwóch typów ataków. Pierwszy z nich to standardowe ataki bronią trzymaną w ręce. Drugim rodzajem są czary, których postać się nauczyła. W sumie zaklęć jest kilkadziesiąt, podzielonych na kilka poziomów. Charakterystyczne dla maga jest to, że nawet jeśli zna jakiś czar, trzeba go przenieść do księgi zaklęć (Grymuaru). W księdze tej znajduje się miejsce dla czterech czarów z każdego poziomu. Tylko z tych zaklęć, które są w księdze, da się korzystać podczas walki. Mag może posiadać kilka Grymuarów, jednak przełączanie się między nimi w trakcie starcia powoduje, że przez kilka/kilkanaście sekund twoja postać jest bezbronna.

Zwracaj uwagę na to, ile czarów danego poziomu możesz jeszcze rzucić. - Pillars of Eternity: Mag | Klasy postaci - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Zwracaj uwagę na to, ile czarów danego poziomu możesz jeszcze rzucić.

Liczba na pasku wyboru wskazuje, ile czarów danego poziomu można rzucić pomiędzy odpoczynkami. Liczy się wyłącznie poziom zaklęcia, a nie jego typ.

Tworzenie postaci

Rasa - najlepszym wyborem jest rasa boskich śmierci, posiadająca bonus +1 do inteligencji, a gdy przeciwnik ma mniej niż 15% punktów życia, otrzymuje się także bonus do obrażeń.

Czary początkowe - podczas tworzenia postaci możesz wybrać cztery czary z puli kilkunastu. Najlepszy wybór stanowią:

  • Wachlarz płomieni - czar skuteczny w przypadku dużych grup słabych przeciwników.
  • Duchowa tarcza - czasowo zwiększa próg twoich obrażeń. Przydatna w walce z silniejszymi przeciwnikami.
  • Mroźna mgła - zadaje przeciwnikowi niewielkie obrażenia oraz obniża jego statystyki.
  • Pomniejsze pociski Minoletty - wystrzeliwuje trzy pociski, które ranią jednego przeciwnika.

Cechy - skup się przede wszystkim na inteligencji oraz sile. W drugiej kolejności zwiększ zręczność. Jeśli brakuje ci punktów, możesz nieznacznie obniżyć kondycję.

Pochodzenie - dla klasy maga najlepszymi terytoriami będą: Stara Vailia (+1 do inteligencji), Rauatai (+1 do inteligencji) i Żyjące Ziemie (+1 do siły).

Biografia - optymalny wybór stanowi odkrywca, kupiec, uczony, arystokrata czy naukowiec.

Rozwój / zdolności klasowe

Punkty umiejętności należy rozdzielać między wiedzę, atletykę oraz przetrwanie. Priorytetem jest jednak wiedza.

Poziom

Decyzja

Polecana ścieżka rozwoju

2

Jeden czar pierwszego poziomu oraz talent

Czar: złowieszcza celność

Talent: wybuch

3

Dwa czary drugiego poziomu

Zastrzyk energii witalnej

Ognisty promień

4

Jeden czar drugiego poziomu oraz talent

Czar: żrąca pijawka Concelhauta

Talent: kłujący wybuch

5

Dwa czary trzeciego poziomu

Ognista kula

Przemieszczony obraz Llengratha

Styl gry

Używaj tylko szat lub w ostateczności pancerza skórzanego.

Oszczędnie korzystaj z czarów podczas walki. Masz ich ograniczoną ilość, a nie zawsze możesz rozbić obóz.

Trzymaj się jak najdalej od przeciwników. Podczas walki trzeba znajdować się co najmniej 5-6 metrów od wroga.

Zwracaj uwagę na pole działania czaru, część możesz rzucić z bardzo dużej odległości, ale są też takie, które wymagają dotknięcia przeciwnika.

Uważaj podczas używania zaklęć! Część z nich potrafi zranić także twoich sprzymierzeńców.

Podczas rzucania niektórych czarów obszarowych można zaobserwować dwa okręgi. W obrębie mniejszego obrażenia otrzymają zarówno sojusznicy, jak i przeciwnicy. W przestrzeni między okręgiem małym a dużym obrażenia otrzymają tylko przeciwnicy.

Ciekawostka! W grze występuje bardzo przydatny dla magów przedmiot - Pierścień Selonanów. Zwiększa on maksymalną liczbę użycia czarów pierwszego oraz trzeciego poziomu o 2. Możesz go znaleźć na końcu jaskini, do której wejście mieści się w południowo-zachodniej części lokacji Perłowe Urwisko. Aby zejść do jaskini musisz kliknąć na duży głaz i skorzystać z linki z kotwiczką.