Rowan - Przedstawiciel Dwunastki. Możesz od niego dowiedzieć się na temat tej frakcji oraz poszczególnych dzielnic Zatoki Buntu.
Gospoda, w której możesz uzupełnić zapasy, nająć awanturników, odpocząć czy wykonać kilka zadań.
Zadanie poboczne: "Utracona Osobowość"
Lora - mikstury, pierścienie, magiczne zwoje oraz składniki do rzemiosła.
Igrun - broń, pancerze oraz narzędzia.
Narmer - materiały obozowe oraz jedzenie.
Zabij złodziei, zabierz list.
Zadanie poboczne: "Zadanie Wysokiego Ryzyka"
Siedziba Dwunastki (jedna z frakcji). Możesz wykonać tutaj kilka zadań i nająć podróżników.
Uratuj Purnisca i zabij jego sobowtóra - poboczne zadanie "Utracona osobowość".
W środku znajdziesz Corena - handlarza używkami.
Ogromna Biblioteka, a zarazem świątynia Waela.
Zadanie poboczne - "Przypowieść Waela"
Zadanie poboczne: "Pewien Sekret"
Skarb z zadania "Pewien Sekret"
Znajduje się tutaj wejście do Katakumb.
Pillars of Eternity: Zatoka Buntu, Miedziane Aleje - mapa
Aktualizacja:
Miedziane Aleje - opis i mapa lokacji
Powyższa mapa przedstawia Miedziane Aleje (Copperlane), pierwszą dzielnicę Zatoki Buntu (Defiance Bay) do jakiej uzyskujesz dostęp. Jest ona drugą największą dzielnicą, spędzisz więc w niej sporo czasu. Z dzielnicy tej możesz dostać się do dwóch innych dzielnic Zatoki Buntu - Paprotnego Brzegu (Brackenbury) oraz Zarzewia (First Fires). Północne przejście z powodu zniszczonego mostu jest niedostępne. Możesz przyjąć oraz rozwiązać tutaj kilku zadań pobocznych, pozaglądaj więc do wszystkich dostępnych budynków, przede wszystkim Gospody Gęś i Lis, Jamy Admetha oraz Gmachu Objawionych Tajemnic, i porozmawiaj z napotkanymi postaciami. W Miedzianych Alejach znajduje się także przejście do Katakumb (Catacombs), które zostały przedstawione na oddzielnej mapie (w katakumbach jest m.in. Świątynia Woediki powiązana z jednym z głównych zadań gry!).
Ważne miejsca w Miedzianych Alejach
1. Zgromadzenie
Rowan - Przedstawiciel Dwunastki. Możesz go zapytać o frakcję jaką reprezentuje oraz uzyskasz informacje na temat poszczególnych dzielnic Zatoki Buntu.
2. Gęś i Lis
Gospoda, w której możesz uzupełnić zapasy, nająć awanturników, odpocząć oraz wykonać kilka zadań. W gospodzie jest ponadto kilka zamkniętych skrzyń i pojemników. Najtrudniejszy zamek wymaga 4 wytrychów i 3 punkty Mechaniki lub 4 punkty Mechaniki.
Zadanie poboczne: Utracona osobowość (His Old Self) - Porozmawiaj z Kaenrą.
3. Targowisko
Znajdziesz tutaj kilku handlarzy.
Lora - Sprzedaje mikstury, pierścienie, magiczne zwoje oraz składniki do rzemiosła.
Igrun - Sprzedaje broń, pancerze oraz narzędzia (wytrychy, łom, linka z kotwiczką).
Narmer - Sprzedaje materiały obozowe oraz jedzenie.
Peregund - Pojawi się tylko jeśli pomogłeś mu w lokacji Most Madhmra (M15,1). Sprzedaje materiały obozowe, pułapki oraz linkę z kotwiczką.
4. Melina Złodziei
Gdy wejdziesz do pomieszczenia spotkasz kilku złodziei rozmawiających o następnym "skoku". Niezależnie od wybranej opcji dialogowej zaatakują cię. Jeden z nich będzie miał przy sobie list, który po zabraniu doda automatycznie zadanie Zadanie wysokiego ryzyka (A Two Story Job). W budynku znajdziesz sporo złota, nie zapomnij więc go przeszukać (uwaga na skrzynkę z pułapką z przy łóżku!).
5. Jama Admetha
Kwatera Główna poszukiwaczy przygód, a równocześnie siedziba frakcji "Dwunastka" (Dozens). Możesz wykonać tu kilka opcjonalnych zadań, nająć podróżników oraz pohandlować z Sonildem (dopiero po zyskaniu przychylności Dwunastki). W Jamie jest ponadto kilka zamkniętych skrzyń i pojemników. Najtrudniejsze zamki wymagają 5 wytrychów i 4 punkty Mechaniki lub 5 punktów Mechaniki.
Zadanie poboczne: Samotny rycerz (Rogue Knight) - Porozmawiaj z Osric'iem.
Zadanie poboczne: Skarb pod jeziorem (The Bronze Beneath the Lake) - Porozmawiaj z Wenanem. Musisz mieć wcześniej wykonane zadanie Samotny rycerz (Rogue Knight).
6. Dom Purnisca
Zadanie poboczne: Utracona osobowość (His Old Self) - Uratuj Purnisca i zabij jego sobowtóra.
8. Dormitorium Skrybów
W środku znajdziesz Corena - handlarza używkami.
9. Gmach Objawionych Tajemnic
Jest to ogromna biblioteka, jednocześnie pełniąca funkcję świątyni Waela.
Zadanie poboczne: Przypowieść Waela (The Parable of Wael) - Porozmawiaj z Grimdą.
11. Dalton
Zadanie poboczne: Głos z przeszłości (A Voice from the Past) - Porozmawiaj z Daltonem.
13. Katakumby
Znajdziesz tutaj przejście do miejskich katakumb oraz do znajdującej się w nich świątyni Woediki (główny wątek fabularny).
Zadania do odblokowania w Miedzianych Alejach
Zadanie poboczne: Utracona usobowość (His Old Self) - Porozmawiaj z Kaenrą (M18,2).
Zadanie poboczne: Zadanie wysokiego ryzyka (A Two Story Job) - Pokonaj Langdena (M18,4) i zabierz z jego ciała list.
Zadanie poboczne: Samotny rycerz (Rogue Knight) - Porozmawiaj z Osriciem (M18,5).
Zadanie poboczne: Przypowieść Waela (The Parable of Wael) - Porozmawiaj z Grimdą (M18,9).
Zadanie poboczne: Głos z przeszłości (A voice from the past) - Porozmawiaj z Daltonem. (M18,11).
Zadanie poboczne: Pewien sekret (Something Secret) - Porozmawiaj z Gordym (Gordy) (M18,10).
Zadanie poboczne: Skarb pod jeziorem (The Bronze Beneath the Lake) - Porozmawiaj z Wenanem (M18,5). Musisz mieć wcześniej wykonane zadanie Samotny rycerz (Rogue knight).
Ważne postacie niezależne w Miedzianych Alejach
Rowan (M18,1) - przedstawiciel Dwunastki (Dozens). Przedstawi nam jedną z frakcji do których możemy się przyłączyć w Zatoce Buntu (Defiance Bay).
Kaenra (M18,2) - Kobieta, której musimy pomóc w zerwaniu z mężem.
Osric (M18,5) - Szkoli najemników w Sali odkrywców. Możemy porozmawiać z nim na temat rodzinnego napierśnika.
Lora (M18,3) - Sprzedaje mikstury, pierścienie, magiczne zwoje oraz składniki do rzemiosła.
Igrun (M18,3) - Sprzedaje broń, pancerze oraz narzędzia.
Narmer (M18,3) - Sprzedaje materiały obozowe oraz jedzenie.
Coren (M18,8) - Handluje używkami.
Grimda (M18,9) - Kapłanka Waela, możemy porozmawiać z nią na temat skradzionego zwoju.
Dalton (M18,11) - Starzec, z którym możemy porozmawiać na temat jego dawnej przyjciółki.
Gordy (M18,10) - Chłopiec, którego marzeniem jest zdobyć nóż ze stali marchiańskiej (March Steel).
Wenan (M18,5) - Przywódca Dwunastki (Dozens) u którego możesz przyłączyć się do tej frakcji i wykonać zadanie.
Inne ważne informacje związane z Miedzianymi Alejami
W Miedzianych Alejach, podobnie jak w innych dzielnicach Zatoki Buntu (za wyjątkiem Wzgórza Dziedzictwa), domyślnie nie spotkasz przeciwników. Nie oznacza to, że możesz czuć się w pełni bezpiecznie, bo w wyniku zaliczanych questów drużyna może np. zostać zatrzymana przez bandytów na ulicy i następnie zaatakowana. To samo tyczy się eksploracji budynków - w niektórych z nich mogą przebywać wrogo nastawione postacie, które zaatakują bohaterów od razu lub po zaliczeniu krótkiej rozmowy.
Miedziane Aleje to siedziba Dwunastki (Dozens), czyli jednej z trzech głównych frakcji z Zatoki Buntu. Zastanów się dobrze czy chcesz podjąć się zadań zlecanych przez reprezentantów tego ugrupowania. Ich wykonywanie może ci bowiem zablokować dostęp do wybranych misji pozostałych frakcji (zwłaszcza tych Rycerzy Tygla). Najlepiej jest spotkać się na początek z członkami wszystkich głównych frakcji i dopiero po otrzymaniu od nich wstępnych zadań podjąć decyzję odnośnie swojej przynależności.
W trakcie pobytu w Miedzianych Alejach warto jest często powracać na targowisko. Możesz tu bezproblemowo pozbyć się wszystkich niepotrzebnych przedmiotów oraz uzupełnić zapasy. Dobrym miejscem na odpoczynek jest z kolei gospoda Gęś i Lis.
W pobliżu targowiska jest skrzynia, w której znajdziesz linkę z kotwiczką (Grappling Hook). Zabierz ją, bo może ci się ona przydać w innych lokacjach.
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Zatoka Buntu
- Pillars of Eternity: Zatoka Buntu - Miedziane Aleje (Defiance Bay - Copperlane) M18
- Pillars of Eternity: Zatoka Buntu, Miedziane Aleje - mapa
- Pillars of Eternity: Katakumby (Catacombs), Świątynia Woediki - mapa
- Pillars of Eternity: Przez bramę śmierci (Through Death's Gate) - solucja
- Pillars of Eternity: Nieśmiertelne dziedzictwo (Undying Heritage) - solucja
- Pillars of Eternity: Ten, który czeka (The Man Who Waits) - solucja
- Pillars of Eternity: Miedziane Aleje - poboczne zadania, solucja
- Pillars of Eternity: Zatoka Buntu - Miedziane Aleje (Defiance Bay - Copperlane) M18
- Pillars of Eternity: Zatoka Buntu
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
