Pillars of Eternity M18 - Miedziane Aleje
Pillars of Eternity M18 - Miedziane Aleje
Zgromadzenie
Rowan - Przedstawiciel Dwunastki. Możesz od niego dowiedzieć się na temat tej frakcji oraz poszczególnych dzielnic Zatoki Buntu.
Gęś i Lis
Gospoda, w której możesz uzupełnić zapasy, nająć awanturników, odpocząć czy wykonać kilka zadań.
Zadanie poboczne: "Utracona Osobowość"
Targowisko
Lora - mikstury, pierścienie, magiczne zwoje oraz składniki do rzemiosła.
Igrun - broń, pancerze oraz narzędzia.
Narmer - materiały obozowe oraz jedzenie.
Melina Złodziei
Zabij złodziei, zabierz list.
Zadanie poboczne: "Zadanie Wysokiego Ryzyka"
Jama Admetha
Siedziba Dwunastki (jedna z frakcji). Możesz wykonać tutaj kilka zadań i nająć podróżników.
Dom Purnisca
Uratuj Purnisca i zabij jego sobowtóra - poboczne zadanie "Utracona osobowość".
Dom Lumdali
Dormitorium Skrybów
W środku znajdziesz Corena - handlarza używkami.
Gmach Objawionych Tajemnic
Ogromna Biblioteka, a zarazem świątynia Waela.
Zadanie poboczne - "Przypowieść Waela"
Gordy
Zadanie poboczne: "Pewien Sekret"
Dalton
Teatr
Skarb z zadania "Pewien Sekret"
Katakumby
Znajduje się tutaj wejście do Katakumb.
Ścieżka do Mostu Aedelwana.
Wejście do Katakumb.
Ścieżka do Zarzewia.
Ścieżka do Paprotnego Brzegu.
Ukryty skarb aktora

Pillars of Eternity: Zatoka Buntu, Miedziane Aleje - mapa

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Miedziane Aleje - opis i mapa lokacji

Powyższa mapa przedstawia Miedziane Aleje (Copperlane), pierwszą dzielnicę Zatoki Buntu (Defiance Bay) do jakiej uzyskujesz dostęp. Jest ona drugą największą dzielnicą, spędzisz więc w niej sporo czasu. Z dzielnicy tej możesz dostać się do dwóch innych dzielnic Zatoki Buntu - Paprotnego Brzegu (Brackenbury) oraz Zarzewia (First Fires). Północne przejście z powodu zniszczonego mostu jest niedostępne. Możesz przyjąć oraz rozwiązać tutaj kilku zadań pobocznych, pozaglądaj więc do wszystkich dostępnych budynków, przede wszystkim Gospody Gęś i Lis, Jamy Admetha oraz Gmachu Objawionych Tajemnic, i porozmawiaj z napotkanymi postaciami. W Miedzianych Alejach znajduje się także przejście do Katakumb (Catacombs), które zostały przedstawione na oddzielnej mapie (w katakumbach jest m.in. Świątynia Woediki powiązana z jednym z głównych zadań gry!).

Ważne miejsca w Miedzianych Alejach

1. Zgromadzenie

Rowan - Przedstawiciel Dwunastki. Możesz go zapytać o frakcję jaką reprezentuje oraz uzyskasz informacje na temat poszczególnych dzielnic Zatoki Buntu.

2. Gęś i Lis

Gospoda, w której możesz uzupełnić zapasy, nająć awanturników, odpocząć oraz wykonać kilka zadań. W gospodzie jest ponadto kilka zamkniętych skrzyń i pojemników. Najtrudniejszy zamek wymaga 4 wytrychów i 3 punkty Mechaniki lub 4 punkty Mechaniki.

Zadanie poboczne: Utracona osobowość (His Old Self) - Porozmawiaj z Kaenrą.

3. Targowisko

Znajdziesz tutaj kilku handlarzy.

Lora - Sprzedaje mikstury, pierścienie, magiczne zwoje oraz składniki do rzemiosła.

Igrun - Sprzedaje broń, pancerze oraz narzędzia (wytrychy, łom, linka z kotwiczką).

Narmer - Sprzedaje materiały obozowe oraz jedzenie.

Peregund - Pojawi się tylko jeśli pomogłeś mu w lokacji Most Madhmra (M15,1). Sprzedaje materiały obozowe, pułapki oraz linkę z kotwiczką.

4. Melina Złodziei

Gdy wejdziesz do pomieszczenia spotkasz kilku złodziei rozmawiających o następnym "skoku". Niezależnie od wybranej opcji dialogowej zaatakują cię. Jeden z nich będzie miał przy sobie list, który po zabraniu doda automatycznie zadanie Zadanie wysokiego ryzyka (A Two Story Job). W budynku znajdziesz sporo złota, nie zapomnij więc go przeszukać (uwaga na skrzynkę z pułapką z przy łóżku!).

5. Jama Admetha

Kwatera Główna poszukiwaczy przygód, a równocześnie siedziba frakcji "Dwunastka" (Dozens). Możesz wykonać tu kilka opcjonalnych zadań, nająć podróżników oraz pohandlować z Sonildem (dopiero po zyskaniu przychylności Dwunastki). W Jamie jest ponadto kilka zamkniętych skrzyń i pojemników. Najtrudniejsze zamki wymagają 5 wytrychów i 4 punkty Mechaniki lub 5 punktów Mechaniki.

Zadanie poboczne: Samotny rycerz (Rogue Knight) - Porozmawiaj z Osric'iem.

Zadanie poboczne: Skarb pod jeziorem (The Bronze Beneath the Lake) - Porozmawiaj z Wenanem. Musisz mieć wcześniej wykonane zadanie Samotny rycerz (Rogue Knight).

6. Dom Purnisca

Zadanie poboczne: Utracona osobowość (His Old Self) - Uratuj Purnisca i zabij jego sobowtóra.

8. Dormitorium Skrybów

W środku znajdziesz Corena - handlarza używkami.

9. Gmach Objawionych Tajemnic

Jest to ogromna biblioteka, jednocześnie pełniąca funkcję świątyni Waela.

Zadanie poboczne: Przypowieść Waela (The Parable of Wael) - Porozmawiaj z Grimdą.

11. Dalton

Zadanie poboczne: Głos z przeszłości (A Voice from the Past) - Porozmawiaj z Daltonem.

13. Katakumby

Znajdziesz tutaj przejście do miejskich katakumb oraz do znajdującej się w nich świątyni Woediki (główny wątek fabularny).

Zadania do odblokowania w Miedzianych Alejach

Zadanie poboczne: Utracona usobowość (His Old Self) - Porozmawiaj z Kaenrą (M18,2).

Zadanie poboczne: Zadanie wysokiego ryzyka (A Two Story Job) - Pokonaj Langdena (M18,4) i zabierz z jego ciała list.

Zadanie poboczne: Samotny rycerz (Rogue Knight) - Porozmawiaj z Osriciem (M18,5).

Zadanie poboczne: Przypowieść Waela (The Parable of Wael) - Porozmawiaj z Grimdą (M18,9).

Zadanie poboczne: Głos z przeszłości (A voice from the past) - Porozmawiaj z Daltonem. (M18,11).

Zadanie poboczne: Pewien sekret (Something Secret) - Porozmawiaj z Gordym (Gordy) (M18,10).

Zadanie poboczne: Skarb pod jeziorem (The Bronze Beneath the Lake) - Porozmawiaj z Wenanem (M18,5). Musisz mieć wcześniej wykonane zadanie Samotny rycerz (Rogue knight).

Ważne postacie niezależne w Miedzianych Alejach

Rowan (M18,1) - przedstawiciel Dwunastki (Dozens). Przedstawi nam jedną z frakcji do których możemy się przyłączyć w Zatoce Buntu (Defiance Bay).

Kaenra (M18,2) - Kobieta, której musimy pomóc w zerwaniu z mężem.

Osric (M18,5) - Szkoli najemników w Sali odkrywców. Możemy porozmawiać z nim na temat rodzinnego napierśnika.

Lora (M18,3) - Sprzedaje mikstury, pierścienie, magiczne zwoje oraz składniki do rzemiosła.

Igrun (M18,3) - Sprzedaje broń, pancerze oraz narzędzia.

Narmer (M18,3) - Sprzedaje materiały obozowe oraz jedzenie.

Coren (M18,8) - Handluje używkami.

Grimda (M18,9) - Kapłanka Waela, możemy porozmawiać z nią na temat skradzionego zwoju.

Dalton (M18,11) - Starzec, z którym możemy porozmawiać na temat jego dawnej przyjciółki.

Gordy (M18,10) - Chłopiec, którego marzeniem jest zdobyć nóż ze stali marchiańskiej (March Steel).

Wenan (M18,5) - Przywódca Dwunastki (Dozens) u którego możesz przyłączyć się do tej frakcji i wykonać zadanie.

Inne ważne informacje związane z Miedzianymi Alejami

W Miedzianych Alejach, podobnie jak w innych dzielnicach Zatoki Buntu (za wyjątkiem Wzgórza Dziedzictwa), domyślnie nie spotkasz przeciwników. Nie oznacza to, że możesz czuć się w pełni bezpiecznie, bo w wyniku zaliczanych questów drużyna może np. zostać zatrzymana przez bandytów na ulicy i następnie zaatakowana. To samo tyczy się eksploracji budynków - w niektórych z nich mogą przebywać wrogo nastawione postacie, które zaatakują bohaterów od razu lub po zaliczeniu krótkiej rozmowy.

Miedziane Aleje to siedziba Dwunastki (Dozens), czyli jednej z trzech głównych frakcji z Zatoki Buntu. Zastanów się dobrze czy chcesz podjąć się zadań zlecanych przez reprezentantów tego ugrupowania. Ich wykonywanie może ci bowiem zablokować dostęp do wybranych misji pozostałych frakcji (zwłaszcza tych Rycerzy Tygla). Najlepiej jest spotkać się na początek z członkami wszystkich głównych frakcji i dopiero po otrzymaniu od nich wstępnych zadań podjąć decyzję odnośnie swojej przynależności.

W trakcie pobytu w Miedzianych Alejach warto jest często powracać na targowisko. Możesz tu bezproblemowo pozbyć się wszystkich niepotrzebnych przedmiotów oraz uzupełnić zapasy. Dobrym miejscem na odpoczynek jest z kolei gospoda Gęś i Lis.

W pobliżu targowiska jest skrzynia, w której znajdziesz linkę z kotwiczką (Grappling Hook). Zabierz ją, bo może ci się ona przydać w innych lokacjach.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2016-05-16
12:31

Rhylfein Junior

A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)

Komentarz: Rhylfein
2017-12-25
14:00

Cysiek1 Legionista

Działa na Windows XP.

Komentarz: Cysiek1
2021-03-28
19:10

jedrolb Junior

😈

Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.

Komentarz: jedrolb
2022-01-31
17:45

BezCenzuryGO Centurion

BezCenzuryGO
😂

Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.

Komentarz: BezCenzuryGO
2022-10-18
10:34

Anelin Junior

Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy

Komentarz: Anelin

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl