Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pillars of Eternity: Dialogi, system reputacji i kradzież poradnik Pillars of Eternity

Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020

Dialogi, system reputacji i kradzież

Dialogi oraz system reputacji są ważnymi elementami rozgrywki w Pillars of Eternity - Pillars of Eternity: Dialogi, system reputacji i kradzież - Pillars of Eternity - poradnik do gry

Dialogi oraz system reputacji są ważnymi elementami rozgrywki w Pillars of Eternity. Każda decyzja wpływa na charakter postaci oraz jej reputację u występujących w grze frakcji.

Podczas prowadzenia rozmów nie klikaj losowych opcji dialogowych. Przeczytaj wszystkie możliwości i wybierz tę, z którą najbardziej się zgadzasz. Większość rozmów z głównego wątku fabularnego prowadzona jest tak, że da się dokonać tylko jednego wyboru, bez szansy na późniejsze dopytanie się czy zmianę decyzji. Z każdą odpowiedzią rozwijasz wątek i nie możesz powrócić do poprzednich kwestii. Jeśli będziesz nierozważnie dobierać odpowiedzi, obrazisz rozmówcę albo nawet sprowokujesz go do ataku.

Podczas rozmów, zarówno po lewej, jak i prawej (po włączeniu opcji "Pokaż osobowość/reputację") stronie linijek dialogowych będą wyświetlać się dodatkowe informacje. Po lewej zawsze widnieją wymagania, jakie trzeba spełnić, by móc wypowiedzieć daną kwestię. Można wyróżnić kilka typów owych wymagań. Jednym z nich jest odpowiedni poziom cechy postaci (siły, kondycji, zręczności, inteligencji, percepcji lub stanowczości). Drugim może być posiadanie odpowiedniego poziomu umiejętności (atletyki, wiedzy, skradania, przetrwania lub mechaniki). Czasami zdarza się również, że do wybrania konkretnej opcji dialogowej potrzeba postaci odpowiedniej rasy, klasy lub nawet wyznania. Jeśli spełnia się te wymagania, dana kwestia zapewnia pewien bonus, np. część przeciwników ucieknie przed walką, niektórzy od razu się poddadzą, można też dostać dodatkową nagrodę.

Po prawej stronie dialogów pokazują się natomiast konsekwencje twego wyboru dla charakteru postaci. Przykładowo, żartując z innych, zyska ona takie cechy jak okrucieństwo czy cwaniactwo. Praktycznie każda wypowiedź w małym stopniu kształtuje twojego bohatera. Jego aktualny "charakter" przedstawiony jest po prawej stronie karty postaci. Poszczególne wskaźniki nie oddziałują jednak znacząco na samą rozgrywkę, czasem wpływają na nastawienie innych do twojej osoby.

Dodatkowo podczas wykonywania niektórych misji możesz stanąć w obliczu bardzo ważnych z moralnego punktu widzenia decyzji. W wyniku niektórych z nich może nawet odejść jeden z twoich towarzyszy. Na szczęście przeważnie odzywają się oni do ciebie, sugerując, jaką opcję należy wybrać, aby nie musieli opuszczać drużyny.

Dużo ważniejsze od charakteru twojej postaci są jednak jej relacje z frakcjami. Często zdarzają się sytuacje, w których musisz opowiedzieć się po stronie jednej z walczących między sobą grup. Ma to wpływ na dużą liczbę zadań pobocznych. Przy pierwszym tego typu wyborze warto zdecydować się na wsparcie jednej frakcji i trzymać się już tego do końca gry. Niestety, tym samym sprawisz, że nie będziesz w stanie wykonać kilku misji dla innych frakcji, co więcej - mogą one stać się względem ciebie wrogie. Skutkuje to wysyłaniem co jakiś czas grup zabójców, na których możesz natknąć się w losowych miejscach, lub nawet atakiem na twoją twierdzę.

Reputację tracisz także poprzez kradzież. W momencie gdy zostaniesz zauważony, spada jej pozom u frakcji, do której dany przedmiot należał. Jeśli nie jesteś w budynku frakcyjnym, tylko np. w gospodzie, pogorszy się twoja reputacja u społeczności lokalnej danego miasta czy wioski. Niemniej nie ma później problemów ze sprzedażą skradzionych przedmiotów, nawet w tym samym miejscu.

Nie przeceniaj jednak systemu reputacji. Pokazuje on bardziej twoją dotychczasową drogę i wybory, niż realnie wpływa na przyszłą rozgrywkę. Większość misji pobocznych oraz możliwych opcji pozostaje niezmieniona niezależnie od podjętych wcześniej decyzji.