
Możesz także samodzielnie otworzyć bramę (koło Johnego), lecz jest to niemal niemożliwe.
Wewnątrz budynku znajduje się tunel, którym dostaniesz się do głównej bazy.
Warto walczyć z nimi ponieważ jeden z wrogów ma przy sobie unikalny karabin snajperski Dragon.
Szturm na Twierdzę strażników | Seal Beach | Wasteland 2
Aktualizacja:

W Arizonie nie będziesz już miał możliwości zwiedzania - pozostało ci tylko jedno zadanie do wykonania - obrona zdewastowanej już Twierdzy Strażników. Lądujesz w dużej odległości przed wejściem do budynku, w bezpiecznym miejscu, gdzie możesz się zaopatrzyć i przygotować do ostatecznego boju. Warto przede wszystkim pozbyć się wszelkich śmieci i kupić za nie dużo amunicji, ewentualnie dodatkowo wyposażenie do walki wręcz. Znajdziesz tu wielu pomocników, którzy przybędą z różnych stron, aby ci pomóc, jeśli ty także im pomogłeś. Osoby/grupy, które przybędą, aby ci pomóc to:
- Vargas - sam generał ofiaruje ci swoją bezinteresowną pomoc. Będziesz mógł u niego zwiększać poziomy doświadczenia grupy, gdyż na terenie Twierdzy radio przestanie działać;
- Jan i mutanty z Darwin - jeśli obiecałeś, że nie powiesz nikomu o ich istnieniu i dotrzymałeś tej obietnicy;
- Fred Darvis - mężczyzna, którego spotkałeś na wejściu w Więzieniu, który miał problem z zakopanym wózkiem transportowym. Jeśli pomogłeś mu go wyciągnąć, będzie teraz na miejscu, by umożliwić ci doposażenie najlepszym dostępnym sprzętem;
- Mercaptain - jeśli zebrałeś z podziemi Seal Beach kasetę DAT w tosterze, dostaniesz od niej w ramach wymiany unikalne dodatki do broni;
- Hopi i Magee - dwie zdolne dziewczyny z Damonty, wystarczy, że pomogłeś im odeprzeć atak robotów;
- Matt Forrestall / Kate Lawson - zależnie od tego, którą lokację uratowałeś (Agrocentrum / Highpool) i ile przyczyniłeś się do poprawienia warunków życia (lek na infekcje dla Matta, wybór na burmistrza Kate);
- Kekkahbah, Casey, Mellisa - czyli ekipa z Obozu Kolejarzy jeśli pomogłeś zawrzeć pokój między obiema grupami;
- Jill Yates i Bart - spotkałeś ich za pierwszym razem przy wejściu do Kanionu Tytana. Jeśli uwolniłeś Barta i później w Damoncie pomogłeś im odzyskać krowy, mogą się do ciebie przyłączyć;
- Danforth - dowódca Skorpionów pomoże ci, jeśli zażegnałeś konflikt pomiędzy Strażnikami, a Skorpionami w Więzieniu;
- Kapital Sadler, Brat Phoenix - zależnie od tego, jak przebiegło twoje postępowanie w sprawie Tytana i pomocy obu frakcjom, możesz dostać pomoc kapitana Sadlera z Milicji Grzechotników, ewentualnie Brata Phoenixa (uwaga - typowym dla siebie sposobem ulegnie detonacji podczas ataku).
Jeśli jakiejś osoby zabrakło, to znaczy to, że niewłaściwe wykonałeś związane z nią zadanie, bądź po jego wykonaniu zapomniałeś z kimś porozmawiać. Jeśli jednak starałeś się pomagać ludziom w Arizonie, łagodzić konflikty i tak dalej, to przed bramą Twierdzy powinieneś znaleźć dużą grupę sojuszników. Nie przejmuj się jednak, jeśli będzie ich tylko garstka, bo i tak dośc szybko zginą. Poza tym na tym etapie gry powinieneś posiadać grupę, która samodzielnie powinna być w stanie pokonać Matthiasa.

Po doposażeniu i wybraniu ekipy do pomocy możesz ruszać do cytadeli. Zastanów się dobrze, czy chcesz wziąć wszystkie dostępne postacie, gdyż droga do twierdzy jest dość wąska, a przez nadmiar ludzi łatwo mogą powstać trudne do pokonania zatory. Poza tym nie każdy sojusznik będzie tak samo przydatny z racji posiadanej broni albo punktów KON. Większość z nich służyć będzie głównie jako mięso armatnie, ale kilka postaci, jak Hopi, Magee czy Vargas, okaże się niezgorszymi strzelcami. Nie zapomnij również, że w razie potrzeby możesz również leczyć rannych sojuszników.
Na drodze poza Spopielaczem - robotem-skorpionem, jednak mniejszym niż Scorpitron, stać będą tylko małe grupy robotów i przy wejściu również działo mezonowe. Po wejściu przez bramę okaże się, że pancerne drzwi pośrodku kompleksu są otwarte i winda za nimi prowadzi głęboko pod ziemię. Tam spotkasz Matthiasa wraz z kilkoma robotami. Niezależnie od wybranych przez ciebie opcji dialogowych podczas rozmowy, on i roboty będą kontrolowani przez Conchise (system sztucznej inteligencji) i tu rozpocznie się finałowa walka. Roboty mimo, że nie bardzo silne i odporne będą się generować przez pewien czas w czterech różnych miejscach. Nie masz konieczności szturmowania wprost na Matthiasa, co jednak zapewne uczynią zwerbowane oddziały. Znajdź wygodne miejsce za osłonami tak, by mieć jak największy widok na miejsca, w których pojawiają się roboty. Warto, aby każda z postaci posiadała przynajmniej jedną dodatkową broń na inny typ amunicji, aby jej nie zabrakło, lub broń do walki wręcz. Robotów łącznie nie będzie zbyt dużo, ale są mocno opancerzone, więc najlepiej sprawdzą się tu bronie energetyczne, snajperki oraz do walki wręcz bronie obuchowe. Staraj się jak najrzardziej wystawiać na wrogi ogień, gdyż maszyny są w stanie nawet mocne postacie ogłuszyć kilkoma pociskami.

Gdy pokonasz wszystkie roboty udaj się na prawo od pozycji Matthiasa, gdzie znajdziesz schody prowadzące na górę. Znajdzie się z powrotem na parterze Twierdzy, gdzie pozostanie ci jeszcze jedno zadanie: zdetonuj bombę atomową, aby ostatecznie zniszczyć Conchise. Znajdziesz ją w sąsiednim pomieszczeniu, gdzie wcześniej handlował Min Liang Tan.
Możliwe rozwiązania:
- Przekonaj Mercaptain (Lizus), by natychmiast wsiadać do helikoptera i uciekać;
- Odpal bombę atomową poświęcając całą drużynę;
- Wyznacz jednego ochotnika, który zostanie, by odpalić bombę, gdy reszta będzie się ewakuować.
Wybór nie ma większego znaczenia - zmieni się jedynie opis podsumowania osiągnięć na ekranie końcowym.
0
Komentarze czytelników
premium308499 Junior
Lol. praktycznie finisz gry... Cochise odlicza %% do detonacji... a ja mam bug i nie ma bomby atomowej :D
premium918977 Legionista
W solucji jest literówka w haśle dostępu do klatki z Koszmarkiem (lokcja wioska Darwin) zamiast "Iceburg" powinno być"Iceberg".
lisu24 Junior
Do uzupełnienia w poradniku:
- w Kanionie Tytana, przed dotarciem do trzeciego posterunku (tuż za mostem, po prawej stronie) natrafimy na Clyde'a, handlarza wodą, którego karawana została napadnięta. Poprosi nas o poinformowanie o tym fakcie braci stacjonujących na trzecim posterunku.
Zadanie w dzienniku widnieje pod nazwą "Rescue the water merchant".
Misza0210 Junior
tu jest pelno bledow. nikt tego nie poprawia ani nie uzupelnia. zlodzieje powinni pieniadze zwracac
buddookann Konsul
Na koniec warto także wspomnieć, że w czasie walki za darmo możesz otworzyć ekwipunek i przenieść przedmioty między postaciami. Jeśli komuś skończy się amunicja, możesz mu przekazać naboje kogoś innego. Działa to również na nieprzytomnych członkach drużyny. Jeśli etatowy medyk straci przytomność, a tylko on ma zestawy urazowe (trauma kit), możesz swobodnie otworzyć jego ekwipunek i przenieść je do innej postaci posiadającej umiejętność Chirurg (surgeon). Pamiętaj, że postaci biorące udział w wymianie ekwipunku muszą znajdować się blisko siebie.
Jakiś
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.