Wasteland 2: Dialogi
Aktualizacja:
Wasteland 2 nawiązuje swoim stylem do klasycznych RPG-ów. Tytułów mocno opartych na ścianach tekstu, które nie stanowią tylko uzupełnienia bajecznej grafiki, ale swoją treścią i głębią wypełniają wirtualny świat, nadając mu kolorytu i swoistego ducha. Na dialogi warto więc zwracać szczególną uwagę. Z ich pomocą często będziesz w stanie odkryć drugie, a może nawet i trzecie dno danej historii. Dużo problemów da się rozwiązać nie wystrzeliwując żadnego naboju, a przy okazji można zdobyć ciekawe informacje i odkryć niecodzienne tajemnice.

Dialogi opierają się na tzw. słowach kluczowych. To one nakierowują rozmowę na dany temat. Wybierając odpowiednie słowo, zapytasz rozmówcę o dane miejsce, przedmiot czy sytuację, a ten odpowiadając może użyć kolejnych słów kluczowych, o które będziesz mógł dopytać. Słowa kluczowe w większości przypadków będą wyszczególnione kolorem w oknie dialogowym, ale nie jest to regułą. Niektóre słowa są ukryte w tekście i nie pojawią się na liście wyboru. Możesz je wówczas wpisać ręcznie, by pociągnąć rozmowę w żądanym kierunku. Zauważ, że na zrzucie ekranu zielonym kolorem wyszczególniony został log book, a jednak nie ma go na liście tematów. By o niego zapytać, należy wpisać "log book" ręcznie. Ponadto niekiedy słowa nie będą w żaden sposób zaznaczone. Nie oznacza to, że musisz dokładnie czytać każdy tekst i szukać słów kluczowych, by przejść jakiś etap gry. Tego typu sytuacje dotyczą przede wszystkim elementów historii świata, nawiązań do fabuły pierwszej części i różnego rodzaju easter eggów, czyli żartów twórców. Możesz w ten sposób dowiedzieć się sporo o wydarzeniach sprzed 15 lat, ale też nie musisz bać się, że stracisz połowę gry, gdy całkowicie odpuścisz sobie poszukiwanie niewyszczególnionych słów. Tym niemniej warto to robić, jeśli chce się wyciągnąć z rozgrywki jak najwięcej.
Czerwone słowa kluczowe są istotne dla postępu fabuły. Wybierając je, może się zdarzyć, że pchniesz wydarzenia gry naprzód szybciej, niż chciałeś, i nie będziesz miał już okazji spytać o inne kwestie. Dlatego lepiej najpierw pytać o mniej istotne, zielone tematy. Warto też, byś był świadom, o co pytasz. Nierozważne klikanie w każde dostępne słowo może skończyć się poruszeniem drażliwego tematu i rozgniewaniem rozmówcy, a w skrajnym wypadku nawet walką z nim. Zdarzyć się też może, że druga strona nie będzie skora do dzielenia się swoją wiedzą. Wiele zależy tu od czynnika Charyzmy (Charisma). Im wyższy, tym łatwiej o nawiązywanie kontaktów. Istnieją również trzy umiejętności, niezależne od Charyzmy, pozwalające wyciągnąć z małomównych więcej informacji są to: Cwaniak, Lizus i Zakapior (Smart Ass, Kiss Ass, Hard Ass). Są one odpowiedzialne kolejno za: sprytne łapanie za słówka, podlizywanie się i zastraszanie. Opcja wykorzystania takiej zdolności pojawi się sama, nawet jeśli nie masz w drużynie osoby z wystarczającym poziomem, by jej użyć. Pamiętaj, że w Wasteland grasz całą drużyną. Gdy pojawi się opcja Lizus wymagająca 2 punktów tej umiejętności, możesz po prostu przełączyć się w trakcie rozmowy na inną osobę, która te 2 punkty ma, klikając na jej portret. Jeśli tylko możesz, korzystaj z tych umiejętności od razu, gdy się pojawią - znikną, jeśli zmienisz temat.
Dodatkowe słowa kluczowe możesz także czasem zdobyć, jeśli masz w drużynie osobę z wysoką Percepcją (Perception) - zauważysz wtedy u rozmówcy coś, co normalnie byś przegapił, o co następnie możesz zapytać.
- Wasteland 2 - poradnik do gry
- Wasteland 2: Przewodnik po grze
- Wasteland 2: Podstawy
- Westland 2: Wprowadzenie
- Wasteland 2: Zestaw porad przed wyruszeniem na pustkowia
- Wasteland 2: Interfejs
- Wasteland 2: Dialogi
- Wasteland 2: Ekran postaci i ekwipunek
- Wasteland 2: Handel
- Wasteland 2: Koniec świata
- Wasteland 2: Postacie
- Wasteland 1 (1988): Podsumowanie
- Wasteland 2: Czy trzeba grać w pierwszą część?
- Wasteland 2: Wymagania sprzętowe
- Wasteland 2: Podstawy
- Wasteland 2: Przewodnik po grze
Komentarze czytelników
Na koniec warto także wspomnieć, że w czasie walki za darmo możesz otworzyć ekwipunek i przenieść przedmioty między postaciami. Jeśli komuś skończy się amunicja, możesz mu przekazać naboje kogoś innego. Działa to również na nieprzytomnych członkach drużyny. Jeśli etatowy medyk straci przytomność, a tylko on ma zestawy urazowe (trauma kit), możesz swobodnie otworzyć jego ekwipunek i przenieść je do innej postaci posiadającej umiejętność Chirurg (surgeon). Pamiętaj, że postaci biorące udział w wymianie ekwipunku muszą znajdować się blisko siebie.
Jakiś
tu jest pelno bledow. nikt tego nie poprawia ani nie uzupelnia. zlodzieje powinni pieniadze zwracac
Do uzupełnienia w poradniku:
- w Kanionie Tytana, przed dotarciem do trzeciego posterunku (tuż za mostem, po prawej stronie) natrafimy na Clyde'a, handlarza wodą, którego karawana została napadnięta. Poprosi nas o poinformowanie o tym fakcie braci stacjonujących na trzecim posterunku.
Zadanie w dzienniku widnieje pod nazwą "Rescue the water merchant".
W solucji jest literówka w haśle dostępu do klatki z Koszmarkiem (lokcja wioska Darwin) zamiast "Iceburg" powinno być"Iceberg".
Lol. praktycznie finisz gry... Cochise odlicza %% do detonacji... a ja mam bug i nie ma bomby atomowej :D
Czy to jakiś problem u mnie czy te mapy w poradniku są przekręcone o 90 stopni względem tych w grze?
( lekki SPOILER) taka sytuacja - angel oracle - akcja po tym jak fletcher uciekł - przyniosłem łeb tori kulturze - ze wszystkimi pogadałem - i teraz zagadka, żeby poturlać wątek dalej trzeba pogadać z rogerem yee itd. - jak z nim zagajam odpala sie tylko jedna opcja w rozmowie i koniec - trzeba coś konkretnego zrobić żeby powiedział co zrobili z fletcherem czy to bug?
Do uzupełnienia w poradniku:
- przed wejściem na teren świątyni Tytana, po prawej stronie, na klifie spotkać można Buck'a Dingesa - aby przeprowadzić z nim rozmowę nie można mieć ze sobą towarzyszącego mnicha. Po odpowiednim przeprowadzeniu rozmowy można otrzymać kevlarową kamizelkę ( 5 pancerz) oraz 8 ogniw energetycznych (Bomba, blef, baza, sprzęt).
-na terenie świątyni Tytana aby dostać się na niższe poziomy należy zagadać z bratem Nino w kaplicy i umówić się z nim na indywidualne nauczanie. Opuści wtedy stanowisko wraz z ochroną i pójdzie do magazyny na planu targowym - tam będzie na nas oczekiwać w majteczkach :) Jeśli się zgodzimy na "kontynuowanie" to "po" zaśnie i droga będzie stała otworem ;)
Witam, czy jest jakieś miejsce w grze żeby zresetować umiejętności postaci?
Witam wszystkich!
Mam pytanie odnośnie do wyboru frakcji a przynajmniej opowiedzeniu się po innej stronie konfliktu niż Strażnicy(po przeczytaniu powyższego poradnika dowiedziałem się o takiej możliwości)
I tu pytanie, czy jest to 100% możliwe, jaka(lub jakie to frakcje)to frakcja i jak można się do niej dostać.
Z góry dzięki.
Kiedy poradnik do Legend of Grimrock 2 ???
@chrzanekTNT: przy progressie poradnika widnieje obecnie 90%, co oznacza, że to nie koniec, więc Seal Beach będzie.
Czy to jest koniec poradnika niema lokacji Seal Beach i zakończenia , wprawdzie tam questów niema ale jest pare zakończeń gry o których chciałem przeczytać
Wie ktoś, co robi Komputer z wielkim czerwonym przyciskiem w kanałach Hollywood? Ukończyłem grę, i dalej nie wiem po co on.
@chrzanekTNT: posiadamy zaktualizowaną mapę, jednak ktoś zapomniał zaktualizować ją w poradniku :) nasz błąd, zostanie to szybko poprawione
Mapie Hollywood przydała by sie aktualizacja bo niema na niej połowy lokacji , tak czy inaczej musiałem sie naszukać
@padyszach: owszem, planujemy zweryfikować informacje od początku poradnika, gdzie faktycznie wstępne rozdziały oparte były jeszcze o wersję beta. Po zakończeniu opisu całości będziemy poprawiać błędy, które wychwycimy.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
