Interfejs w Wasteland 2 | Podstawy rozgrywki

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
1 - Interfejs w Wasteland 2 | Podstawy rozgrywki - Wasteland 2 - poradnik do gry

1. Radio - podstawowe źródło kontaktu ze światem zewnętrznym. Łączysz się z jego pomocą z bazą, dostajesz wezwania o pomoc oraz wszelkie inne sygnały. W większości przypadków radio włączy się samo, gdy tylko w eterze będzie coś ciekawego. Gdy ktoś z drużyny może awansować na wyższy poziom doświadczenia, to z pomocą radia połącz się z Twierdzą, by dostać promocję na wyższy stopień i otrzymać nowe punkty umiejętności do rozdania. Z boku radia znajdują się też przyciski opcji i swobodnej modyfikacji interfejsu użytkownika.

2. Ikona użycia - symbolizuje użycie umiejętności lub przedmiotu. NPC zakończy aktualnie wykonywaną czynność (np. otwieranie zamka, wybijanie pięścią dziury w płocie lub oswajanie dzikiego zwierza), gdy ikona się zapełni. Zostaniesz wówczas poinformowany, czy operacja zakończyła się powodzeniem. Jeśli nie - możesz spróbować ponownie. W czasie zapełniania się ikony może wystąpić krytyczna porażka (trwałe zacięcie się zamka, zwichnięcie ręki lub atak zwierza), które uniemożliwi ponowne próby użycia umiejętności na danym celu (także przez innych członków drużyny!). Istnieje również krytyczny sukces - czynność zostanie wykonana, zanim zapełni się ikona. Procentowe szanse na sukces i krytyczne niepowodzenie pokażą się na ekranie, gdy najedziesz kursorem na rzecz/miejsce, w którym chcesz użyć umiejętności. Są one wypadkową poziomu skomplikowania danego zadania (tzw. skill check) i poziomu umiejętności danego członka drużyny.

3. Menu eksploracji - trzy przyciski odpowiedzialne za: wybór całej drużyny lub jednej osoby, otwarcie ekranu postaci i otwarcie dziennika.

4. Drużyna - portrety członków drużyny. Pokazują zdrowie, status (np. przeciążenie lub kontuzję) i poziom doświadczenia. Ten ostatni odzwierciedla żółty pasek obok portretu. Gdy dojdzie do maksimum, skontaktuj się z bazą przez radio, by otrzymać awans. Plus w rogu obrazka oznacza, że postać ma nieprzyznane punkty umiejętności. Klikając na poszczególne portrety, możesz też wydawać indywidualne rozkazy swojej drużynie (wybierz najpierw Solo w menu eksploracji).

5. Pasek szybkiego wyboru - możesz przypisać tu umiejętności i przedmioty, klikając prawym przyciskiem myszy. Wciśnięcie numeru na klawiaturze automatycznie wybierze odpowiadającą mu umiejętność lub przedmiot. Każdy członek drużyny ma osobny pasek.

6. Menu broni - znajdziesz tu aktualnie używaną przez wybraną postać broń wraz z jej statystykami, trybem strzału i ilością amunicji w magazynku. Poszczególne ikony powyżej to od lewej: atak, kucanie, pułapka, zmiana broni, zmiana trybu strzału i przeładowanie. Nie wszystkie opcje będą dostępne poza walką.

7. Wyświetlacz informacyjny - ekran ten wyświetla informację o otoczeniu i podjętych akcjach. Może się w nich pojawić jakaś istotna wskazówka, więc lepiej dobrze je obserwuj. Można przewijać zawartość ekranu z pomocą przycisków z boku lub kółka myszy.

Podobało się?

0

Wasteland 2

19 września 2014

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2014-12-07
14:51

Voli1 Junior

Witam, czy jest jakieś miejsce w grze żeby zresetować umiejętności postaci?

Komentarz: Voli1
2014-12-27
14:03

sakhar Generał

Do uzupełnienia w poradniku:
- przed wejściem na teren świątyni Tytana, po prawej stronie, na klifie spotkać można Buck'a Dingesa - aby przeprowadzić z nim rozmowę nie można mieć ze sobą towarzyszącego mnicha. Po odpowiednim przeprowadzeniu rozmowy można otrzymać kevlarową kamizelkę ( 5 pancerz) oraz 8 ogniw energetycznych (Bomba, blef, baza, sprzęt).
-na terenie świątyni Tytana aby dostać się na niższe poziomy należy zagadać z bratem Nino w kaplicy i umówić się z nim na indywidualne nauczanie. Opuści wtedy stanowisko wraz z ochroną i pójdzie do magazyny na planu targowym - tam będzie na nas oczekiwać w majteczkach :) Jeśli się zgodzimy na "kontynuowanie" to "po" zaśnie i droga będzie stała otworem ;)

Komentarz: sakhar
2015-03-20
17:50

zanonimizowany1060478 Junior

( lekki SPOILER) taka sytuacja - angel oracle - akcja po tym jak fletcher uciekł - przyniosłem łeb tori kulturze - ze wszystkimi pogadałem - i teraz zagadka, żeby poturlać wątek dalej trzeba pogadać z rogerem yee itd. - jak z nim zagajam odpala sie tylko jedna opcja w rozmowie i koniec - trzeba coś konkretnego zrobić żeby powiedział co zrobili z fletcherem czy to bug?

Komentarz: zanonimizowany1060478
2018-07-06
22:32

pooh77 Chorąży

Kod do Koszmaru to ICEBERG...

Komentarz: pooh77
2018-11-12
14:56

Clash01 Centurion

Czy to jakiś problem u mnie czy te mapy w poradniku są przekręcone o 90 stopni względem tych w grze?

Komentarz: Clash01
2019-01-29
22:46

premium308499 Junior

😂

Lol. praktycznie finisz gry... Cochise odlicza %% do detonacji... a ja mam bug i nie ma bomby atomowej :D

Komentarz: premium308499
2020-02-29
13:27

premium918977 Legionista

W solucji jest literówka w haśle dostępu do klatki z Koszmarkiem (lokcja wioska Darwin) zamiast "Iceburg" powinno być"Iceberg".

Komentarz: premium918977
2020-04-10
20:38

lisu24 Junior

Do uzupełnienia w poradniku:
- w Kanionie Tytana, przed dotarciem do trzeciego posterunku (tuż za mostem, po prawej stronie) natrafimy na Clyde'a, handlarza wodą, którego karawana została napadnięta. Poprosi nas o poinformowanie o tym fakcie braci stacjonujących na trzecim posterunku.
Zadanie w dzienniku widnieje pod nazwą "Rescue the water merchant".

Komentarz: lisu24
2021-01-31
11:35

Misza0210 Junior

tu jest pelno bledow. nikt tego nie poprawia ani nie uzupelnia. zlodzieje powinni pieniadze zwracac

Komentarz: Misza0210
2025-02-23
08:38

buddookann Konsul

Na koniec warto także wspomnieć, że w czasie walki za darmo możesz otworzyć ekwipunek i przenieść przedmioty między postaciami. Jeśli komuś skończy się amunicja, możesz mu przekazać naboje kogoś innego. Działa to również na nieprzytomnych członkach drużyny. Jeśli etatowy medyk straci przytomność, a tylko on ma zestawy urazowe (trauma kit), możesz swobodnie otworzyć jego ekwipunek i przenieść je do innej postaci posiadającej umiejętność Chirurg (surgeon). Pamiętaj, że postaci biorące udział w wymianie ekwipunku muszą znajdować się blisko siebie.

Jakiś $%@@$ wymyślił sobie że już tak nie będzie można w wersji Directors Cut. Bardzo realane - nieprzytomny towarzysz leży obłożony zestawami reanimacyjnymi, a lekarz nie może mu pomóc bo nie może zabrać tych zestawów. Gratulacje zepsucia gry.

Komentarz: buddookann

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl