Wasteland 2 - Więzienie Radosna Dolina
Wasteland 2 - Więzienie Radosna Dolina
Toster zawierający Suszone Jagody Jałowca, możesz przekazać je sprzedawcy w Destylarni Gornikovicha.
Tu pierwszy raz spotkasz poborcę podatkowego, Chrisa VanOberbake'a wraz z jego świtą. Będziesz zmuszony zapłacić podatek za posiadania broni (100$). Jeśli odmówisz czeka cię dość ciężka walka i od razu zostaniesz wrogiem Czerwonych Skorpionów. Jeśli zapłacisz - Skorpiony odejdą i będziesz mógł później bez problemu przejść do Więzienia.
Jest to brama prowadząca do sklepu Reda, strzeżona przez dwie wieżyczki. By wyłączyć wieżyczki użyj hasła "ROSEBUD" na pobliskim komputerze (to hasło to ukłon w stronę graczy Wasteland 1 - nie ma możliwości by je od kogoś poznać, wszystkie hasła, które usłyszysz od mieszkańców nie będą działać).
Możesz też spróbować przebić się siłą, ale wieżyczki na dobrą sprawę będą zabijać jednym strzałem, więc albo od razu stosuj granaty, rakiety itp. albo ustaw snajpera będącego poza zasięgiem wieżyczek, a reszta niech wcale nie bierze udziału w walce. Wieżyczki są warte całkiem dużo doświadczenia. Możesz też zwyczajnie wyłączyć je stosując hasło, a następnie zniszczyć, jeśli chcesz to doświadczenie zdobyć, ale nie chcesz toczyć walki.

Alternatywną drogą do Reda jest przejście przez jaskinie - wyjdziesz wówczas z drugiej, zaminowanej strony.
Jak będziesz słyszał od każdego kogo zapytasz o Damontę - "Red zna do niej drogę". Powie, że leży na bardzo mocno napromieniowanych terenach i że potrzebujesz wyjątkowo mocnych kombinezonów antyradiacyjnych by się tam dostać. Dowiesz się od niego, że kombinezony może posiadać niejaki Baychowski przebywający aktualnie w więzieniu w Twierdzy Strażników.
Bardzo silnie obsadzony posterunek Czerwonych Skorpionów. Jeśli zapłaciłeś podatek za broń - możesz zwyczajnie przejść. Jeśli nie, Skorpiony od razu otworzą ogień i czeka cię ciężka walka by się przebić. Dwóch Skorpionów na barykadzie ma ciężkie karabiny - oni powinni być priorytetem. Obowiązkowo chowaj wszystkich członków drużyny za osłonami, ale uważaj bo CKM-y w końcu te osłony zniszczą, więc musisz działać jak najszybciej i wspomagać się materiałami wybuchowymi.
Dużo prościej będzie pójść na prawo, gdzie znajdziesz ściankę, którą możesz zniszczyć, lub jeszcze trochę dalej, do dźwigu - możesz wtedy zajść Skorpionów od tyłu albo ominąć ich całkowicie.
Prowadzi do jaskiń Czerwonych Skorpionów na terenie Więzienia. By je odblokować musisz zhakować pobliski dźwig. W jaskini jest parunastu Skorpionów, ale wchodząc z tej strony walka będzie prostsza, niż w przypadku skorzystania z głównego wejścia.
Pobliscy państwo Caminada będą wdzięczni jeśli naprawisz studnię. Potem możesz w niej uzupełnić wodę, otrzymasz również FAMASa od pani Caminda.
William Brown będzie chciał byś odzyskał jego świnie, zarekwirowane przez Czerwone Skorpiony. Znajdziesz je na farmie na terenie Wiezienia.
Pit Bull trzyma tu swoich niewolników. Możesz ich uwolnić (każda klatka ma alarm). Jeśli to zrobisz to za jakiś czas cie odnajdzie i zaatakuje wraz ze swoją świtą - jest dość ciężkim przeciwnikiem i używa granatów.
Może się też zdarzyć, że zabiłeś już Pit Bulla podczas wizyty w Obozie Kolejarzy - jeśli tak, to nie musisz się niczym przejmować (nawet alarmem) i możesz uwolnić wszystkich więźniów.
Frank wprowadzi cię w okolicę. Powie m.in. o Redzie, którzy może mieć kombinezony antyradiacyjne na sprzedaż.
Możesz użyć Zaklinania zwierząt na jego kozie, by ją uspokoić i Wyłamywania na jego nieuruchomionym wozie, by mu pomóc. Jeśli wypchniesz wóz będziesz mógł z nim pohandlować. Pokaże ci również na mapie lokalizację Tajemniczej Kapliczki. Idzie dalej swoją drogą, więc więcej już go tu nie spotkasz.
Przedstawiciel Skorpionów, sprzedaje jedzenie lokalnym mieszkańcom. Stanie się wrogi, gdy zaczniesz walczyć ze Skorpionami.
Naprawą mechaniczną możesz tu otworzyć drogę na skróty w głąb w obszaru, by uniknąć spotkania z Chrisem Van Overbakem.
+1 punkt umiejętności dla każdego w drużynie. Przed nią są dwa miodożery.
Będzie chciała by ją zabić. Wydaje się, że nie ma możliwości jej uratowania. Jeśli ją zabijesz pokaże się jeden z dzieciaków Browna, który będzie chciał donieść i powiedzieć wszystkim co zrobiliście. Możesz go przekonać, że postąpiliście słusznie (Cwaniak 1), zabić, lub pozwolić mu odejść. Jeżeli powie ojcu o tym co zrobiliście, nie będziesz mógł oddać mu świń.
By się tu dostać musisz wyłamać drzwi. W środku są trzy grupy zwierząt - miodożery, ropuchy i wilki. Szczególnie te pierwsze mogą stanowić wyzwanie ze względu na gruby pancerz, więc dobrze mieć broń z wysoką penetracją.
Przez jaskinie możesz dostać się do Reda.
Tutaj wyjdziesz, gdy przejdziesz przez jaskinię. Jest to alternatywna droga do Reda, gdy nie zna się hasła do bramy. Jest tu dużo min, więc nie obejdzie się bez Percepcji i Człowieka demolki.
Dodatkowo jest tu bardzo dużo kóz - jeśli bawią cię takie rzeczy i nie przeszkadza ci hałas - możesz je wszystkie pozaklinać z pomocą Zaklinania zwierząt i stworzyć podążającą za drużyną kozią armię.
Możesz ją rozbić, by zajść Skorpionów na posterunku od tyłu. Wymaga dość wysokiego (5, 6) Wyłamywania.
Używając na nim umiejętności Komputery możesz utworzyć przejście do Więzienia i odblokować wejście do jaskiń pod Więzieniem.
Możesz go rozbić Wyłamywaniem, by odblokować przejście.

Radosna Dolina | Wasteland 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Radosna Dolina

Na teren Więzienia zostaniesz skierowany po nieudanej próbie montażu drugiego wzmacniaka. Głównym celem jest tu odnalezienie informacji o drodze do Damonty. Więzienie było siedzibą Strażników Pustyni piętnaście lat temu, ale aktualnie przejął je były gang - Czerwone Skorpiony, pod których jurysdykcją są lokalni mieszkańcy, a także wszyscy odwiedzający - więc technicznie także i nasz oddział Strażników.

Musisz zapłacić podatek, jeśli chcesz swobodnie poruszać się po dolinie - Radosna Dolina | Wasteland 2 - Wasteland 2 - poradnik do gry
Musisz zapłacić podatek, jeśli chcesz swobodnie poruszać się po dolinie

W zasadzie jest to lokacja quasi-opcjonalna. Nie musisz wtrącać się w sprawy Skorpionów, a co więcej - podczas pierwszej wizyty w tym regionie nie będziesz ich nawet w stanie pokonać. O Damoncie dowiesz się rozmawiając z Redem i ta rozmowa to w sumie wszystko, co jest tu do zrobienia. Niemniej możesz spróbować pomóc trochę okolicznym mieszkańcom i ewentualnie od razu przetrzepać nieco szeregi Czerwonych Skorpionów. W centralnej części mapy zostaniesz zaczepiony przez ich poborcę podatkowego, Chrisa VanOverbake'a, który będzie domagał się opłaty za posiadaną broń. Jeśli nie zapłacisz - zostaniecie wrogami. Jeśli zapłacisz - możesz swobodnie przemieszczać się po obszarze doliny.

Podobało się?

0

Wasteland 2

19 września 2014

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2014-12-07
14:51

Voli1 Junior

Witam, czy jest jakieś miejsce w grze żeby zresetować umiejętności postaci?

Komentarz: Voli1
2014-12-27
14:03

sakhar Generał

Do uzupełnienia w poradniku:
- przed wejściem na teren świątyni Tytana, po prawej stronie, na klifie spotkać można Buck'a Dingesa - aby przeprowadzić z nim rozmowę nie można mieć ze sobą towarzyszącego mnicha. Po odpowiednim przeprowadzeniu rozmowy można otrzymać kevlarową kamizelkę ( 5 pancerz) oraz 8 ogniw energetycznych (Bomba, blef, baza, sprzęt).
-na terenie świątyni Tytana aby dostać się na niższe poziomy należy zagadać z bratem Nino w kaplicy i umówić się z nim na indywidualne nauczanie. Opuści wtedy stanowisko wraz z ochroną i pójdzie do magazyny na planu targowym - tam będzie na nas oczekiwać w majteczkach :) Jeśli się zgodzimy na "kontynuowanie" to "po" zaśnie i droga będzie stała otworem ;)

Komentarz: sakhar
2015-03-20
17:50

zanonimizowany1060478 Junior

( lekki SPOILER) taka sytuacja - angel oracle - akcja po tym jak fletcher uciekł - przyniosłem łeb tori kulturze - ze wszystkimi pogadałem - i teraz zagadka, żeby poturlać wątek dalej trzeba pogadać z rogerem yee itd. - jak z nim zagajam odpala sie tylko jedna opcja w rozmowie i koniec - trzeba coś konkretnego zrobić żeby powiedział co zrobili z fletcherem czy to bug?

Komentarz: zanonimizowany1060478
2018-07-06
22:32

pooh77 Chorąży

Kod do Koszmaru to ICEBERG...

Komentarz: pooh77
2018-11-12
14:56

Clash01 Centurion

Czy to jakiś problem u mnie czy te mapy w poradniku są przekręcone o 90 stopni względem tych w grze?

Komentarz: Clash01
2019-01-29
22:46

premium308499 Junior

😂

Lol. praktycznie finisz gry... Cochise odlicza %% do detonacji... a ja mam bug i nie ma bomby atomowej :D

Komentarz: premium308499
2020-02-29
13:27

premium918977 Legionista

W solucji jest literówka w haśle dostępu do klatki z Koszmarkiem (lokcja wioska Darwin) zamiast "Iceburg" powinno być"Iceberg".

Komentarz: premium918977
2020-04-10
20:38

lisu24 Junior

Do uzupełnienia w poradniku:
- w Kanionie Tytana, przed dotarciem do trzeciego posterunku (tuż za mostem, po prawej stronie) natrafimy na Clyde'a, handlarza wodą, którego karawana została napadnięta. Poprosi nas o poinformowanie o tym fakcie braci stacjonujących na trzecim posterunku.
Zadanie w dzienniku widnieje pod nazwą "Rescue the water merchant".

Komentarz: lisu24
2021-01-31
11:35

Misza0210 Junior

tu jest pelno bledow. nikt tego nie poprawia ani nie uzupelnia. zlodzieje powinni pieniadze zwracac

Komentarz: Misza0210
2025-02-23
08:38

buddookann Konsul

Na koniec warto także wspomnieć, że w czasie walki za darmo możesz otworzyć ekwipunek i przenieść przedmioty między postaciami. Jeśli komuś skończy się amunicja, możesz mu przekazać naboje kogoś innego. Działa to również na nieprzytomnych członkach drużyny. Jeśli etatowy medyk straci przytomność, a tylko on ma zestawy urazowe (trauma kit), możesz swobodnie otworzyć jego ekwipunek i przenieść je do innej postaci posiadającej umiejętność Chirurg (surgeon). Pamiętaj, że postaci biorące udział w wymianie ekwipunku muszą znajdować się blisko siebie.

Jakiś $%@@$ wymyślił sobie że już tak nie będzie można w wersji Directors Cut. Bardzo realane - nieprzytomny towarzysz leży obłożony zestawami reanimacyjnymi, a lekarz nie może mu pomóc bo nie może zabrać tych zestawów. Gratulacje zepsucia gry.

Komentarz: buddookann

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl