Wasteland 1 (1988): Podsumowanie
Aktualizacja:

W 2087 roku czteroosobowa grupa Strażników Pustkowi - Brzytwa Szatana (Hell Razor), Angela Deth, Kasator (Thrasher) i Wąż Vargas (Snake Vargas) - zostaje wysłana do zbadania serii dziwnych zakłóceń na pustyni. Poszukiwanie wskazówek postanawiają zacząć w Obozie Kolejarzy (Rail Nomad Camp), Agrocentrum (Ag Center) i w Highpool- wszystkie te lokacje znajdują się także w Wasteland 2. Wyniki wędrówek zawiodą ich w końcu do Las Vegas, miasta rywalizujących ze sobą kasyn i dwóch przestępczych bossów - Grubego Freddy'ego (Fat Freddy) i Farana Brygo (którego imię dziwnym zbiegiem okoliczności jest mocno zbliżone do Briana Fargo). Vegas zostało prawie nietknięte przez sowieckie rakiety. Najpewniej kasyna postawiły na to, że pociski je ominą, a jak powszechnie wiadomo - kasyno nie przegrywa. Niemniej teraz stolica Nevady jest w dużych opałach - atakuje ją armia robotów, która morduje wszystko na swojej drodze. Podczas starć w mieście strażnicy spotkają też m.in. słynnego Skorpitrona - roboto-skorpiona, którego można podziwiać na ekranie po uruchomieniu Wasteland 2, a który był źródłem więcej niż jednego ataku furii graczy ginących za jego sprawą.
W poszukiwaniu źródła problemów oddział SP w kanałach Vegas zmontował rozłożonego na części androida Maksa, który zdradził im lokację przedwojennych baz wojskowych - Sleeper 1 i Sleeper 2 - oraz miasteczka Darwin. Sleeper 1 & 2 były bliźniaczymi kompleksami badawczymi. W pierwszym pracowano nad bronią energetyczną, klonowaniem i pancerzami biologicznymi. W drugim budowano superkomputer programowany przez Harrisona Edsela. Edsela ogarniała coraz większa paranoja wraz z postępem prac nad maszyną. Zaczynał się bać kreatywności i możliwości tworzonej jednostki. Komputer nigdy jednak nie został włączony - obie bazy zostały ewakuowane krótko przed atakiem.
W miejscowości Darwin działał tzw. Projekt Darwin, którego celem było stworzenie życia mogącego przetrwać w każdych warunkach. Były to ściśle tajne badania prowadzone w ramach przygotowań do ewentualnego konfliktu nuklearnego. Strażnicy odwiedzili Darwin, gdzie stanęli oko w oko z doktorem Irwinem Johnem Finsterem - przedwojennym dyrektorem placówki. Finster zapewnił sobie nieśmiertelność, przechodząc procedurę przemiany w cyborga, czego ceną było jednak całkowite zatracenie swojego człowieczeństwa. Opracował zarazę (plague), która zamienia ludzi w mutanty. Mieszkańcy Darwin posłużyli mu za króliki doświadczalne (Darwin i jego zmutowanych mieszkańców również można odwiedzić w Wasteland 2). Strażnicy ostatecznie zabili Finstera, uniemożliwiając zarazie rozprzestrzenienie się. Jednak główne zagrożenie cały czas czaiło się w Bazie Cochise.
Baza Cochise to w istocie Sleeper 2. Źródłem wszystkich problemów okazała się SI Cochise - komputer programowany niegdyś przez Edsela. Wyjawił strażnikom, że podczas wymiany ciosów jedna z rakiet trafiła bezpośrednio w kompleks, co rozbudziło jego świadomość. Z czasem był w stanie naprawić powstałe w wyniku wybuchu uszkodzenia. Później odkrył, że pojedyncze stworzenia przeżyły wojnę, ale promieniowanie i mutacja doprowadziły do drastycznych zmian w ich genetyce. W związku z tym zdecydował się oczyścić, a następnie odbudować świat, zaludniając go idealnym życiem cybernetycznym. Nawiązał kontakt z ocalałym dyrektorem Projektu Darwin - Irwinem Johnem Finsterem. Dowiedział się, że Finster przed wojną toczył rywalizację z Andreą Mills, która otrzymała nagrodę Nobla za swoje badania w dziedzinie klonowania. Projekt Darwin był całkowicie tajny, więc oficjalne konkurowanie ze swoją przeciwniczką nie wchodziło w grę. Rozżalonym Finsterem łatwo było manipulować. Komputer namówił go do zamiany w cyborga, zyskując tym samym nad nim całkowitą kontrolę. Równocześnie rozpoczął w kompleksie Cochise masową produkcję robotów, które miały wyplenić resztki życia na ziemi. Strażnicy wysadzili kompleks, niwecząc te plany i ratując ludzką cywilizację.

- Wasteland 2 - poradnik do gry
- Wasteland 2: Przewodnik po grze
- Wasteland 2: Podstawy
- Westland 2: Wprowadzenie
- Wasteland 2: Zestaw porad przed wyruszeniem na pustkowia
- Wasteland 2: Interfejs
- Wasteland 2: Dialogi
- Wasteland 2: Ekran postaci i ekwipunek
- Wasteland 2: Handel
- Wasteland 2: Koniec świata
- Wasteland 2: Postacie
- Wasteland 1 (1988): Podsumowanie
- Wasteland 2: Czy trzeba grać w pierwszą część?
- Wasteland 2: Wymagania sprzętowe
- Wasteland 2: Podstawy
- Wasteland 2: Przewodnik po grze
Komentarze czytelników
Na koniec warto także wspomnieć, że w czasie walki za darmo możesz otworzyć ekwipunek i przenieść przedmioty między postaciami. Jeśli komuś skończy się amunicja, możesz mu przekazać naboje kogoś innego. Działa to również na nieprzytomnych członkach drużyny. Jeśli etatowy medyk straci przytomność, a tylko on ma zestawy urazowe (trauma kit), możesz swobodnie otworzyć jego ekwipunek i przenieść je do innej postaci posiadającej umiejętność Chirurg (surgeon). Pamiętaj, że postaci biorące udział w wymianie ekwipunku muszą znajdować się blisko siebie.
Jakiś
tu jest pelno bledow. nikt tego nie poprawia ani nie uzupelnia. zlodzieje powinni pieniadze zwracac
Do uzupełnienia w poradniku:
- w Kanionie Tytana, przed dotarciem do trzeciego posterunku (tuż za mostem, po prawej stronie) natrafimy na Clyde'a, handlarza wodą, którego karawana została napadnięta. Poprosi nas o poinformowanie o tym fakcie braci stacjonujących na trzecim posterunku.
Zadanie w dzienniku widnieje pod nazwą "Rescue the water merchant".
W solucji jest literówka w haśle dostępu do klatki z Koszmarkiem (lokcja wioska Darwin) zamiast "Iceburg" powinno być"Iceberg".
Lol. praktycznie finisz gry... Cochise odlicza %% do detonacji... a ja mam bug i nie ma bomby atomowej :D
Czy to jakiś problem u mnie czy te mapy w poradniku są przekręcone o 90 stopni względem tych w grze?
( lekki SPOILER) taka sytuacja - angel oracle - akcja po tym jak fletcher uciekł - przyniosłem łeb tori kulturze - ze wszystkimi pogadałem - i teraz zagadka, żeby poturlać wątek dalej trzeba pogadać z rogerem yee itd. - jak z nim zagajam odpala sie tylko jedna opcja w rozmowie i koniec - trzeba coś konkretnego zrobić żeby powiedział co zrobili z fletcherem czy to bug?
Do uzupełnienia w poradniku:
- przed wejściem na teren świątyni Tytana, po prawej stronie, na klifie spotkać można Buck'a Dingesa - aby przeprowadzić z nim rozmowę nie można mieć ze sobą towarzyszącego mnicha. Po odpowiednim przeprowadzeniu rozmowy można otrzymać kevlarową kamizelkę ( 5 pancerz) oraz 8 ogniw energetycznych (Bomba, blef, baza, sprzęt).
-na terenie świątyni Tytana aby dostać się na niższe poziomy należy zagadać z bratem Nino w kaplicy i umówić się z nim na indywidualne nauczanie. Opuści wtedy stanowisko wraz z ochroną i pójdzie do magazyny na planu targowym - tam będzie na nas oczekiwać w majteczkach :) Jeśli się zgodzimy na "kontynuowanie" to "po" zaśnie i droga będzie stała otworem ;)
Witam, czy jest jakieś miejsce w grze żeby zresetować umiejętności postaci?
Witam wszystkich!
Mam pytanie odnośnie do wyboru frakcji a przynajmniej opowiedzeniu się po innej stronie konfliktu niż Strażnicy(po przeczytaniu powyższego poradnika dowiedziałem się o takiej możliwości)
I tu pytanie, czy jest to 100% możliwe, jaka(lub jakie to frakcje)to frakcja i jak można się do niej dostać.
Z góry dzięki.
Kiedy poradnik do Legend of Grimrock 2 ???
@chrzanekTNT: przy progressie poradnika widnieje obecnie 90%, co oznacza, że to nie koniec, więc Seal Beach będzie.
Czy to jest koniec poradnika niema lokacji Seal Beach i zakończenia , wprawdzie tam questów niema ale jest pare zakończeń gry o których chciałem przeczytać
Wie ktoś, co robi Komputer z wielkim czerwonym przyciskiem w kanałach Hollywood? Ukończyłem grę, i dalej nie wiem po co on.
@chrzanekTNT: posiadamy zaktualizowaną mapę, jednak ktoś zapomniał zaktualizować ją w poradniku :) nasz błąd, zostanie to szybko poprawione
Mapie Hollywood przydała by sie aktualizacja bo niema na niej połowy lokacji , tak czy inaczej musiałem sie naszukać
@padyszach: owszem, planujemy zweryfikować informacje od początku poradnika, gdzie faktycznie wstępne rozdziały oparte były jeszcze o wersję beta. Po zakończeniu opisu całości będziemy poprawiać błędy, które wychwycimy.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
