
Z Franksem możesz też trochę pohandlować, powiedzieć mu o Chavezie (jeśli go wcześniej spotkałeś), a także donieść mu na pobliskich zwiadowców Milicji oraz na jej siedzibę, gdy ją zlokalizujesz. Możesz również powiedzieć mu o Salcie, co spowoduje wyeliminowanie go wraz z całym jego oddziałem.
Możesz go także poinformować o zniszczonym drugim posterunku oraz kilku innych lokacjach z martwymi ludźmi. Jeśli chcesz pomóc mnichom, możesz mu także donieść na Milicję, w tym na pobliskich zwiadowców.
Uspokój krowy Jill z pomocą Zaklinania zwierząt, a później jej o tym powiedz. Jill zleci drużynie zadanie odnalezienia Barta.
Uwaga - Jeśli będziesz się dopytywał Howdy'ego o jego brata, to Howdy zaatakuje i trzeba będzie zabić jego oraz Yates i Doca (jeżeli już go uleczyłeś). Nie jest to polecane rozwiązanie. Na te trio trafisz później w Damoncie, gdzie będziesz mógł z nim handlować. Oczywiście jeśli zabijesz, to nie spotkasz ich ponownie.
Jeśli zajedziesz go od tyłu (przebijając się przez pobliskie helodermy) to od razu zaatakuje i nie będziesz miał możliwości z nim porozmawiać.
Po przedostaniu się do Pierwszego Posterunku możesz poinformować mnichów o Salcie, a ci pozbędą się problemu. Po fakcie możesz wrócić do Salta i przeszukać ciała. Prawdopodobnie nie znajdziesz przekazanego mu przedmiotu, więc wybierz coś mało dla ciebie przydatnego.
Kanion Tytana | Wasteland 2
Aktualizacja:
Kanion Tytana
Jedynym przejściem na wschód do Damonty jest tzw. Kanion Tytana. By się do niego bezpiecznie dostać najpierw musisz zdobyć kombinezony antyradiacyjne z ochroną 4 (szczegóły w rozdziale o Więzieniu). Zaraz po przyjściu do kanionu z oddziałem skontaktuje się Vargas. Połączenie radiowe będzie przerywać i tak też zostanie podczas całego pobytu w tej lokacji. Czasami wręcz nie będziesz w stanie skontaktować się z Twierdzą by uzyskać awans. W tej sytuacji po prostu odczekaj chwilę i spróbuj ponownie. Ponadto jeśli masz w drużynie Angelę, to Vargas każe jej wrócić do bazy i opuści ona zespół.
Region kanionu kontrolują tzw. Słudzy Atomowego Grzyba (Servants of the Muschroom Cloud) potocznie nazywani Szalonymi Mnichami (M.A.D. Monks). Znajduje się tu przedwojenny silos 8 z nieodpaloną w czasie wojny głowicą nuklearną. Mnisi nazywają ją Tytanem i oddają jej cześć, traktując jak boga. Oczywiście posiadanie kontroli nad bronią jądrową to argument, z którym trudno dyskutować, więc nikt otwarcie nie podważa kontroli mnichów nad kanionem. Niemniej w ukryciu działa tu również Milicja Grzechotników (Diamondback Militia), której marzy się zniszczenie mnichów i przejęcie władzy nad kanionem. Kontrola nad Tytanem, to główny wątek tutejszego obszaru. Będziesz mógł wesprzeć (lub nie) mnichów albo Milicję.

Mnisi w walkach stosują taktykę kamikaze wysadzając się z pomocą atomowych ładunków. Wybuch jest potężny i ma szeroki zasięg. Jest to podstawowa kwestia, o której musisz pamiętać gdyby przyszło ci się z nimi zmierzyć. Samobójcy muszą być pierwszym celem w walce, tak by zabić ich zanim się "włączą". Gdy mnich zdąży odpalić swój ładunek, masz jeszcze jedną turę by uciec na bezpieczną odległość, zanim wybuchnie. Możesz tę turę wykorzystać także do tego, by go zabić. Również wybuchnie, ale może przy okazji zabierze ze sobą stojących obok niego kolegów. Ciekawostką jest fakt, że jeśli strażnik znajdzie się w zasięgu eksplozji, ale jednocześnie będziesz na tyle daleko, by ją przeżyć, to wybuch całkowicie spali jego ubranie (dotyczy to tylko oryginalnej czwórki, nie tych których dołączyłeś). Poza tym w kanionie natrafisz także na trochę zmutowanych zwierzątek i dużo grupek łupieżców, z którymi jednak niekoniecznie będziesz musiał walczyć, gdyż respektują oni zasady ustanowione przez mnichów.
By dostać się do Damonty musisz najpierw wejść na teren "Świątyni", czyli placówki, w której przetrzymywany jest pocisk. Kanion podzielony jest trzema posterunkami mnichów. Już na pierwszym posterunku zostaniesz poinformowany, że uzyskanie wstępu do Świątyni wymaga złożenia daniny. Daniną będą trzy porcję radioaktywnego szlamu, które będziesz musiał zebrać w kanionie. Dostaniesz również osobistego ochroniarza - mnicha Sapphriro, który ma zadbać o to byś bezpiecznie trafił do świątyni. Tak długo jak masz ze sobą mnicha, lokalni łupieżcy nie będą atakować oddziału. Prawem Tytana każdy, kto ma ze sobą mnicha (więc także i rzeczeni łupieżcy) jest nietykalny na terenie kanionu.
Milicja Grzechotników
Tajne wejście do siedziby Milicji Grzechotników. Do środka można się dostać na kilka sposobów np. użyć wózka przed bramą (wymagana spora Percepcja), otworzyć zamek do szafki, a następnie zhakować komputer, który jest w środku lub użyć na szafce klucza, który mogłeś dostać od podejrzanego osobnika wchodząc na teren kanionu.
Gdy otworzysz tajną bramę ze środka wyjdzie pułkownik Milicji, który będzie chciał byście się zidentyfikowali (zostaniesz zaatakowany, jeśli odmówisz). Jeśli masz ze sobą mnicha, to ten od razu zostanie zabity przez grzechotników. Stosunek Milicji będzie zmienny w zależności od poczynań na terenie kanionu, ale generalnie jeśli nie nadepnąłeś im za bardzo na pięty lub działałeś na szkodę mnichów, będziesz mógł wejść do środka (pod warunkiem, że złożysz całą broń), gdzie możesz przyjąć zadanie dezaktywacji Tytana w świątyni od ich dowódcy - kapitana Sadlera. Z pomocą Lizusa 2 i Cwaniaka 4 od Sadlera możesz także wyciągnąć super tajną informację o jego hemoroidach.
Jeśli preferujesz mnichów, to gdy tylko odkryjesz bramę możesz od razu udać się do jakiegoś prominenta świątyni (np. brata Franksa na 1 posterunku lub Gorskiego na 3) i powiedzieć mu o siedzibie Milicji. Mnisi natychmiast ją zaatakują i zniszczą. Możesz też w pojedynkę spróbować zniszczyć bazę, ale jest to bardzo ciężka przeprawa, przede wszystkim ze względu na wieżyczki. Przyda się jak najwięcej ciężkiego sprzętu. Spróbuj w miarę najszybciej wdrapać się po drabinie na piętro, skąd będziesz ciskał w przeciwników na dole.
0
Komentarze czytelników
premium308499 Junior
Lol. praktycznie finisz gry... Cochise odlicza %% do detonacji... a ja mam bug i nie ma bomby atomowej :D
premium918977 Legionista
W solucji jest literówka w haśle dostępu do klatki z Koszmarkiem (lokcja wioska Darwin) zamiast "Iceburg" powinno być"Iceberg".
lisu24 Junior
Do uzupełnienia w poradniku:
- w Kanionie Tytana, przed dotarciem do trzeciego posterunku (tuż za mostem, po prawej stronie) natrafimy na Clyde'a, handlarza wodą, którego karawana została napadnięta. Poprosi nas o poinformowanie o tym fakcie braci stacjonujących na trzecim posterunku.
Zadanie w dzienniku widnieje pod nazwą "Rescue the water merchant".
Misza0210 Junior
tu jest pelno bledow. nikt tego nie poprawia ani nie uzupelnia. zlodzieje powinni pieniadze zwracac
buddookann Konsul
Na koniec warto także wspomnieć, że w czasie walki za darmo możesz otworzyć ekwipunek i przenieść przedmioty między postaciami. Jeśli komuś skończy się amunicja, możesz mu przekazać naboje kogoś innego. Działa to również na nieprzytomnych członkach drużyny. Jeśli etatowy medyk straci przytomność, a tylko on ma zestawy urazowe (trauma kit), możesz swobodnie otworzyć jego ekwipunek i przenieść je do innej postaci posiadającej umiejętność Chirurg (surgeon). Pamiętaj, że postaci biorące udział w wymianie ekwipunku muszą znajdować się blisko siebie.
Jakiś
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.