Podstawowe informacje | Walka w Wasteland 2
Aktualizacja:

Walka w Wasteland 2 prowadzona jest w systemie turowym. Oznacza to, że poszczególne postacie kolejno wykonują swoje akcje, podczas gdy reszta czeka na swoją kolej. Kto i kiedy wykona swój ruch, determinuje kolejka, którą widzisz po środku u góry zrzutu ekranu. Miejsce w kolejce przyznawane jest na podstawie inicjatywy postaci, która zależna jest głównie od Czujności (Awareness) i Szybkości (Speed). To, ile można zrobić w czasie jednej tury, zależy od PA (punkty akcji). Strzał, przeładowanie, chodzenie, użycie apteczki - wszystkie te czynności zużywają PA. Konkretny koszt zależny jest od takich czynników jak aktualnie używana broń i umiejętność jej obsługi czy szybkość bojowa (combat speed), która określa, ile metrów można przejść za 1 PA. Postać automatycznie kończy turę, gdy nie ma już PA. Jeśli jeszcze jakieś pozostały, ale nie możesz lub nie chcesz ich wydać, możesz zakończyć turę, klikając na Zakończ Turę (End Turn). Nie zużywając wszystkich punktów, możesz zwiększyć liczbę PA dostępnych w następnej turze - dostaniesz 1 PA za niewykorzystanie 1 lub 2 punktów albo 2 PA za niewykorzystanie 3 i więcej punktów. Jest to szczególnie użyteczne podczas czekania na podejście przeciwnika do naszego oddziału, gdyż zaoszczędzone punkty mogą zapewnić dodatkowy strzał w następnej turze. Przenoszenie PA przydaje się też podczas korzystania z ciężkich broni, które wymagają dużej puli punktów, by ich użyć, często uniemożliwiając odpowiednie przemieszczenie się i strzał naraz. Dodatkowe 2 PA możesz też otrzymać losowo na jedną turę za sprawą Szczęścia (Luck). Zauważ, że w przeciwieństwie do Fallouta, kierujesz poczynaniami każdej ze swoich postaci (chyba że aktualnie wyrwie się spod kontroli). Masz też nieograniczony czas na wykonanie swojej tury, więc możesz zastanawiać się do woli.
By łatwiej było orientować się podczas walki, zastosowano pomoce wizualne. Niebieskie pole wyznacza miejsce, gdzie postać może się najdalej udać i strzelić w tej samej turze. Żółte pole wyznacza granicę, gdzie najdalej może się przemieścić, zużywając tym samym wszystkie PA i kończąc turę. Czerwony obwód wyznacza zaś zasięg broni. Dodatkowo podczas wystrzału zauważysz czerwone pole wokół swojej postaci - jest to zasięg hałasu danej broni, rzecz istotna, jeśli zamierzasz kogoś zabić, a nie chcesz zwrócić uwagi nikogo w pobliżu. Oczywiście wszystkie te pomiary są zależne od tego, co aktualnie nosisz. Zmiana broni zmieni też granice, dlatego nie możesz liczyć na to, że mając w ręku jedną spluwę, pójdziesz w najdalej wysunięte niebieskie pole, zmienisz broń i dalej będziesz mógł strzelić. Zadziała to tylko wtedy, gdy obie pukawki wymagają takiej samej liczby PA do strzału.
0
Komentarze czytelników
Voli1 Junior
Witam, czy jest jakieś miejsce w grze żeby zresetować umiejętności postaci?
sakhar Generał
Do uzupełnienia w poradniku:
- przed wejściem na teren świątyni Tytana, po prawej stronie, na klifie spotkać można Buck'a Dingesa - aby przeprowadzić z nim rozmowę nie można mieć ze sobą towarzyszącego mnicha. Po odpowiednim przeprowadzeniu rozmowy można otrzymać kevlarową kamizelkę ( 5 pancerz) oraz 8 ogniw energetycznych (Bomba, blef, baza, sprzęt).
-na terenie świątyni Tytana aby dostać się na niższe poziomy należy zagadać z bratem Nino w kaplicy i umówić się z nim na indywidualne nauczanie. Opuści wtedy stanowisko wraz z ochroną i pójdzie do magazyny na planu targowym - tam będzie na nas oczekiwać w majteczkach :) Jeśli się zgodzimy na "kontynuowanie" to "po" zaśnie i droga będzie stała otworem ;)
zanonimizowany1060478 Junior
( lekki SPOILER) taka sytuacja - angel oracle - akcja po tym jak fletcher uciekł - przyniosłem łeb tori kulturze - ze wszystkimi pogadałem - i teraz zagadka, żeby poturlać wątek dalej trzeba pogadać z rogerem yee itd. - jak z nim zagajam odpala sie tylko jedna opcja w rozmowie i koniec - trzeba coś konkretnego zrobić żeby powiedział co zrobili z fletcherem czy to bug?
Clash01 Centurion
Czy to jakiś problem u mnie czy te mapy w poradniku są przekręcone o 90 stopni względem tych w grze?
premium308499 Junior
Lol. praktycznie finisz gry... Cochise odlicza %% do detonacji... a ja mam bug i nie ma bomby atomowej :D
premium918977 Legionista
W solucji jest literówka w haśle dostępu do klatki z Koszmarkiem (lokcja wioska Darwin) zamiast "Iceburg" powinno być"Iceberg".
lisu24 Junior
Do uzupełnienia w poradniku:
- w Kanionie Tytana, przed dotarciem do trzeciego posterunku (tuż za mostem, po prawej stronie) natrafimy na Clyde'a, handlarza wodą, którego karawana została napadnięta. Poprosi nas o poinformowanie o tym fakcie braci stacjonujących na trzecim posterunku.
Zadanie w dzienniku widnieje pod nazwą "Rescue the water merchant".
Misza0210 Junior
tu jest pelno bledow. nikt tego nie poprawia ani nie uzupelnia. zlodzieje powinni pieniadze zwracac
buddookann Konsul
Na koniec warto także wspomnieć, że w czasie walki za darmo możesz otworzyć ekwipunek i przenieść przedmioty między postaciami. Jeśli komuś skończy się amunicja, możesz mu przekazać naboje kogoś innego. Działa to również na nieprzytomnych członkach drużyny. Jeśli etatowy medyk straci przytomność, a tylko on ma zestawy urazowe (trauma kit), możesz swobodnie otworzyć jego ekwipunek i przenieść je do innej postaci posiadającej umiejętność Chirurg (surgeon). Pamiętaj, że postaci biorące udział w wymianie ekwipunku muszą znajdować się blisko siebie.
Jakiś 
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
