Kontrola nad Rodią | Rodia | Wasteland 2
Aktualizacja:
Kontrola nad Rodią
Zaraz po wejściu do miasteczka możesz spotkać wiszącego w klatce burmistrza von Graasa. Możesz z nim porozmawiać zza płotu by dowiedzieć się o sytuacji w mieście. Ściągnął Skórzanych Drani do miasta jako ochronę, ale ci przejęli rządy w mieście i teraz uciskają mieszkańców. Poprosi drużynę by uratować jego syna - Chrisa - przetrzymywanego przez Drani w destylarni na wschodzie miasta. Jeśli zamierzasz pomóc burmistrzowi będziesz musiał zmierzyć się z Denglerem i jego trzema przybocznymi - Patem Topornikiem, Peterem Tzanosem i O'Biggunem. Całą tę trójkę można mocno osłabić przed walką, ale tylko Pat ma na to swoje własne zadanie w dzienniku, więc można dość łatwo przegapić osłabienie pozostałych dwóch. Udaj się do miejscowego baru i porozmawiaj z barmanem, Ulriciem Kellem.
Kell zasugeruje otrucie Pata, który leży pijany na podłodze. Niezbędny do tego będzie wodzian chloralu, który znajdziesz w sejfie w pobliskiej klinice. Wręcz go barmanowi, a ten przygotuje odpowiedni drink. Obudź Pata klikając na nim kilkukrotnie, a następnie poczęstuj go swoim napojem.

Udaj się do destylarni. Powiedz strażnikowi, że pracujesz dla Denglera, a nie będzie robił problemów z wpuszczeniem oddziału do środka. Tam zaczepi was Peter Tzanos. Użyj umiejętności Lizus 6 mówiąc, że jesteście kupcami, a pozwoli drużynie spokojnie rozglądać się po destylarni. Pod wschodnią ścianą znajdziesz stół z pustymi butelkami. Zabierz jedną butelkę. Potem udaj się na północ budynku, gdzie w osobnym pomieszczeniu znajdziesz Chrisa, syna burmistrza. Chrisowi nie zależy specjalnie na tym, by go ratować. Wprost przeciwnie, zaproponuje byś zabił jego ojca i Denglera, co umożliwi mu przejęcie władzy w mieście. Zanim opuścisz destylarnię opróżnij jeszcze sejf obok pokoju Chrisa (jest na nim pułapka!). W środku znajdziesz klucz do kanałów i dziennik Chrisa, z którego możesz wywnioskować kod do jego skrytki - 2369.

Udaj się na farmy na północy miasta i użyj pustej butelki z destylarni na tamtejszej studni. Nie pij samemu wody, gdyż się zarazisz. Ważne jest też, by zrobić to zanim pomoże się doktorowi Horchacie uleczyć miasto, inaczej woda będzie już oczyszczona. Jeszcze trochę bardziej na północ znajdziesz rurę prowadzącą do kanału. Użyj klucza, który znalazłeś w sejfie Chrisa lub otwórz ją Włamywaczem i wejdź do środka. W kanale znajdziesz worek żwirku i aligatora, przez którego musisz się przebić. Natrafisz również na trudny do rozbrojenia ładunek wybuchowy z celownikiem laserowym zamontowany na ścianie. Wychodząc z drugiej strony znajdziesz się w banku.

Włam się do skarbca (pamiętaj o wyłączeniu alarmu!). W schowkach znajdziesz amunicję i książkę ulepszającą Kasiarza. W skrytce Chrisa (środkowy przy prawej ścianie, kod do niej to 2369) znajdziesz przepis na tequilę. Po naciśnięciu prawego klawisza myszy na dowolnej skrytce pojawi się możliwość użycia jedynie umiejętności brutala. To błąd gry, gdyż każdą skrytkę można otworzyć również z pomocą włamywacza. Będzie to zresztą znacznie prostsze. Gdy opróżnisz cały bank wróć kanałem na farmy.
Udaj się na wschodni kraniec farm, gdzie spotkasz Willę i jej chorego oposa Pogo. Kup za 5 naboi od Willi stek z Pogo. Potem kieruj się na południe do biura Denglera, odwiedzając po drodze destylarnię i wręczając Peterowi butelkę z zatrutą wodą.

Od Denglera warto wziąć jego zadanie z przekonaniem Jess, by zasadziła agawę. Nawet jeśli nie planujesz mu pomagać, to dzięki temu będziesz bez problemu mógł wejść na teren Drani, gdzie przetrzymywany jest burmistrz. Porozmawiaj także z O'Biggunem i wręcz mu zatruty stek, który kupiłeś od Willi, co go otruje. Po wizycie u Denglera bramę Rodii zaczną szturmować roboty. Udaj się tam i pomóż Draniom w obronie miasta. Robotów jest niewiele, ale mają dużą siłę ognia, w tym korzystają z mocnych granatów. Mimo to z pomocą Drani powinieneś sobie dość łatwo poradzić. Używaj ich jako mięsa armatniego, w razie potrzeby cofnij się trochę w głąb miasta, by wciągnąć do walki więcej członków gangu. Po walce nie zapomnij przeszukać ciał, reszta Drani nie będzie miała ci tego za złe.

Udaj się do burmistrza (jeśli masz zadanie od Denglera, to możesz bez problemu wejść do środka) i opuść jego klatkę. Dengler, Pat, Peter i O'Biggun zaatakują drużynę. Sam Dengler nie jest wyzwaniem - ma tylko 3 pancerza i 100 KON. To pozostała trójka stanowi problem z pancerzem 6 i 300 KON (Tzanatos 275). Jeżeli wszystkich ich otrułeś, będą mieli tylko ok. 100 zdrowia, więc walka będzie dużo prostsza. W pierwszej kolejności zajmij się O'Biggunem, który ma strzelbę, więc może zranić wielu naraz (w tym burmistrza!). Całkowicie zignoruj jakichkolwiek innych Drani w pobliżu. Skup się tylko na Denglerze i jego ludziach - reszta ucieknie, gdy oni będą martwi.
Po wszystkim burmistrz von Graas wróci do swojego biura. Możesz mu wręczyć przepis na tequilę, za co dostaniesz 100$. Dostaniesz także jeszcze zadanie odwiedzenia Angelorium i podpisania umowy handlowej z aktualnym liderem stadionu (Pan Kultura lub Tori Robbinson) między Rodią, a Angelorium.
Alternatywne rozwiązania:
- Praca dla Denglera - zmuś Jess, by zasadziła agawę, a potem zdobądź dla Denglera przepis na tequillę, by mógł pozbyć się Chrisa. Za wykonanie pierwszego zadania nie trzymasz nagrody. Kolejno będziesz musiał przekonać Dantego, aby wyjawił, gdzie ukrył swój skarb. Zrobi to, gdy mu powiesz, że Beatrice jest zakładniczką Denglera. Wtedy jednak pojawi się Dengler, który nie chce dzielić się skarbem i zaatakuje ciebie i Dantego. Po tej akcji Virgil nie będzie chciał naprawić dla ciebie wieży radiowej - możesz to zrobić samodzielnie używając części, które znajdziesz przy nadajniku w Angelorium.
 - Pracując dla Denglera, po oddaniu mu przepisu na tequillę i otrzymaniu kolejnego zadania, porozmawiaj z Virgilem na temat zdrady Beatrice. Idź do Dantego i przekonaj go, że Beatrice go zdradziła. Po chwili w budynku pojawi się Dengler wraz z obstawą. Zabij go, a Virgil zgodzi się naprawić dla ciebie wieżę radiową. Nie pozwól zabić Dantego w czasie strzelaniny! Zaletą tego i wcześniejszego rozwiązania jest brak dodatkowych Drani w pobliżu. Będziesz walczył jedynie z Denglerem i jego trzema przybocznymi. Co prawda na zewnątrz może kręcić się jakiś pojedynczy Drań, ale będzie potrzebował przynajmniej tury na dotarcie na miejsce. To dostatecznie dużo czasu, by zakończyć walkę, która i tak będzie banalnie prosta, o ile wcześniej zatrułeś wszystkich trzech przybocznych Denglera.
 - Po walce z Denglerem zabij także burmistrza, a następnie odwiedź Chrisa w destylarni - ten przejmie władzę w mieście i wszystko zostanie po staremu. Otrzymasz 200 złomu. 100, gdy z nim porozmawiasz w destylarni i jeszcze 100 z udziałów w sprzedaży tequilli, kiedy odwiedzisz go w byłym biurze Denglera.
 
Dotyczy zadań:
- Zabijcie Stevena Denglera i burmistrza Rodii;
 - Otumańcie Pata Topornika;
 - Zdobądźcie przepis na tequilę;
 
0
Komentarze czytelników
Voli1 Junior
Witam, czy jest jakieś miejsce w grze żeby zresetować umiejętności postaci?
sakhar Generał
Do uzupełnienia w poradniku:
- przed wejściem na teren świątyni Tytana, po prawej stronie, na klifie spotkać można Buck'a Dingesa - aby przeprowadzić z nim rozmowę nie można mieć ze sobą towarzyszącego mnicha. Po odpowiednim przeprowadzeniu rozmowy można otrzymać kevlarową kamizelkę ( 5 pancerz) oraz 8 ogniw energetycznych (Bomba, blef, baza, sprzęt).
-na terenie świątyni Tytana aby dostać się na niższe poziomy należy zagadać z bratem Nino w kaplicy i umówić się z nim na indywidualne nauczanie. Opuści wtedy stanowisko wraz z ochroną i pójdzie do magazyny na planu targowym - tam będzie na nas oczekiwać w majteczkach :) Jeśli się zgodzimy na "kontynuowanie" to "po" zaśnie i droga będzie stała otworem ;)
zanonimizowany1060478 Junior
( lekki SPOILER) taka sytuacja - angel oracle - akcja po tym jak fletcher uciekł - przyniosłem łeb tori kulturze - ze wszystkimi pogadałem - i teraz zagadka, żeby poturlać wątek dalej trzeba pogadać z rogerem yee itd. - jak z nim zagajam odpala sie tylko jedna opcja w rozmowie i koniec - trzeba coś konkretnego zrobić żeby powiedział co zrobili z fletcherem czy to bug?
Clash01 Centurion
Czy to jakiś problem u mnie czy te mapy w poradniku są przekręcone o 90 stopni względem tych w grze?
premium308499 Junior
Lol. praktycznie finisz gry... Cochise odlicza %% do detonacji... a ja mam bug i nie ma bomby atomowej :D
premium918977 Legionista
W solucji jest literówka w haśle dostępu do klatki z Koszmarkiem (lokcja wioska Darwin) zamiast "Iceburg" powinno być"Iceberg".
lisu24 Junior
Do uzupełnienia w poradniku:
- w Kanionie Tytana, przed dotarciem do trzeciego posterunku (tuż za mostem, po prawej stronie) natrafimy na Clyde'a, handlarza wodą, którego karawana została napadnięta. Poprosi nas o poinformowanie o tym fakcie braci stacjonujących na trzecim posterunku.
Zadanie w dzienniku widnieje pod nazwą "Rescue the water merchant".
Misza0210 Junior
tu jest pelno bledow. nikt tego nie poprawia ani nie uzupelnia. zlodzieje powinni pieniadze zwracac
buddookann Konsul
Na koniec warto także wspomnieć, że w czasie walki za darmo możesz otworzyć ekwipunek i przenieść przedmioty między postaciami. Jeśli komuś skończy się amunicja, możesz mu przekazać naboje kogoś innego. Działa to również na nieprzytomnych członkach drużyny. Jeśli etatowy medyk straci przytomność, a tylko on ma zestawy urazowe (trauma kit), możesz swobodnie otworzyć jego ekwipunek i przenieść je do innej postaci posiadającej umiejętność Chirurg (surgeon). Pamiętaj, że postaci biorące udział w wymianie ekwipunku muszą znajdować się blisko siebie.
Jakiś 
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
