Handel w Wasteland 2 | Podstawy rozgrywki
Aktualizacja:

Weterani serii Fallout szybko rozpoznają znajomy system handlu. Opiera się on na wymianie przedmiotu za przedmiot z ewentualną dopłatą strony, która oddaje mniej cenny towar (lub nie daje nic). Kupców w świecie rozpoznasz po ikonie wózka sklepowego nad ich głowami.
Handlarz ma określoną ilość towaru i gotówki. By transakcja doszła do skutku, obie strony muszą dać pieniądze lub towary o zbliżonej wartości. Nie będziesz mógł sprzedać przedmiotów, jeśli ich wartość będzie większa niż suma pieniędzy posiadana przez kupca (znajdziesz ją pod jego portretem), chyba że dobierzesz z jego asortymentu towary, które zbilansują niedopłatę. By wybrać przedmioty na handel, po prostu przesuń je ze swojego ekwipunku na pole na środku ekranu lub kliknij prawym przyciskiem myszy. Kupno działa na takiej samej zasadzie. Ewentualne braki zostaną automatycznie wyrównane za pomocą gotówki, oczywiście o ile będzie to możliwe. Możesz także przełączać się między ekwipunkiem innych członków drużyny, klikając w ich portrety. Warto również wspomnieć o umiejętności Targowanie się (Barter). Każdy jej punkt daje 1% zniżki na towary. Jest to wartość wspólna dla całej drużyny, więc gdy jedna postać ma rozwiniętą tę umiejętność, to działa ona również na przedmioty kupowane przez innych.
Każdy sprzedany przedmiot zostaje na stałe u danego handlarza. Jeśli sprzedasz coś przez pomyłkę, zawsze będziesz mógł to odkupić, nawet po wielu godzinach rozgrywki. Użytecznie jest wszelkie "hurtowe wyprzedaże" urządzać u maksymalnie dwóch, trzech sprzedawców, najlepiej w dużych miastach. Tym sposobem nie będziesz musiał przeszukiwać z osobna każdego sklepu na pustkowiu, gdy będziesz musiał coś odkupić, a nie będziesz pamiętać, komu to sprzedałeś. Ponadto niektórzy sprzedawcy dają więcej za konkretne towary niż inni. Zostaniesz o takich sytuacjach poinformowany w swoim dzienniku. Przykładem jest tu Kwatermistrz w Twierdzy, który płaci wielokrotnie więcej za uszkodzone części broni (broken weapon parts) niż ktokolwiek inny.
0
Komentarze czytelników
premium308499 Junior
Lol. praktycznie finisz gry... Cochise odlicza %% do detonacji... a ja mam bug i nie ma bomby atomowej :D
premium918977 Legionista
W solucji jest literówka w haśle dostępu do klatki z Koszmarkiem (lokcja wioska Darwin) zamiast "Iceburg" powinno być"Iceberg".
lisu24 Junior
Do uzupełnienia w poradniku:
- w Kanionie Tytana, przed dotarciem do trzeciego posterunku (tuż za mostem, po prawej stronie) natrafimy na Clyde'a, handlarza wodą, którego karawana została napadnięta. Poprosi nas o poinformowanie o tym fakcie braci stacjonujących na trzecim posterunku.
Zadanie w dzienniku widnieje pod nazwą "Rescue the water merchant".
Misza0210 Junior
tu jest pelno bledow. nikt tego nie poprawia ani nie uzupelnia. zlodzieje powinni pieniadze zwracac
buddookann Konsul
Na koniec warto także wspomnieć, że w czasie walki za darmo możesz otworzyć ekwipunek i przenieść przedmioty między postaciami. Jeśli komuś skończy się amunicja, możesz mu przekazać naboje kogoś innego. Działa to również na nieprzytomnych członkach drużyny. Jeśli etatowy medyk straci przytomność, a tylko on ma zestawy urazowe (trauma kit), możesz swobodnie otworzyć jego ekwipunek i przenieść je do innej postaci posiadającej umiejętność Chirurg (surgeon). Pamiętaj, że postaci biorące udział w wymianie ekwipunku muszą znajdować się blisko siebie.
Jakiś
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.