Zarządzanie drużyną i werbowanie nowych członków | Drużyna w Wasteland 2
Aktualizacja:

Stworzony przez gracza czteroosobowy oddział to Strażnicy z krwi i kości. Nigdy nie przeciwstawią się rozkazom i zawsze można będzie na nich polegać. To jednak nie wszystko. Wędrując po świecie, napotkasz śmiałków chętnych dołączyć do Strażników Pustkowi i wspomóc twoje wysiłki. Możesz posiadać w jednym momencie maksymalnie siedem osób w drużynie.
O ile podstawowa czwórka to niemalże roboty bez własnej woli, o tyle dołączone postacie mają swoje historie, cele, ambicje i spojrzenie na sprawy. Jednym słowem są w pewnym stopniu niezależne i nie będą ślepo podążać za graczem. Z pozoru niczym się nie różnią i możesz ich kontrolować, tak jak bohaterów utworzonych własnoręcznie. Niemniej jednak szybko przekonasz się, że nie zawsze będą zgadzać się z twoimi poczynaniami. NPC taki może odłączyć się od drużyny, a nawet stać się wrogi, gdy np. będziesz działał na szkodę jego społeczności lub otworzysz ogień do przyjaźnie nastawionych postaci. Nie zawsze też będzie chciał rozstać się z każdą częścią swojego ekwipunku. Najczęstszym problemem będzie jednak działanie na własną rękę w czasie walki, czyli tzw. ryzyko buntu (rogue). W każdej turze jest losowa szansa, że NPC sam zdecyduje, co chce zrobić. Może to być atak, ale równie dobrze ucieczka - szczególnie jeśli będzie ranny. Ponadto zwerbowani NPC-e mają swoje preferencje w przeciwnikach, tzn. są cele, których szczerze nienawidzą. Zadają im większe obrażenia, ale i jest większa szansa, że wyrwą się spod kontroli podczas walki z nimi. Z drugiej strony - są też cele, których nie tkną, np. Krzyk Sępa nie strzeli w neutralne zwierzę. By minimalizować szansę na bunt, możesz rozwinąć umiejętność Dowódca (Leadership). Nie ominiesz jednak innych ograniczeń. Pamiętaj, że lepiej wystrzegać się dawania naprawdę potężnej broni NPC-om, by przypadkiem nie zgotować sobie niemiłej niespodzianki. Alternatywnie możesz też zmieniać im broń, zanim zakończysz turę. Bardzo rzadko zdarza się, że NPC sam zmieni broń, którą nosi, więc nawet gdyby strzeliło mu coś do głowy, to nie zrobi dużego zamieszania.

Dołączenie kogoś do drużyny sprowadza się po prostu do rozmowy z nim i wybrania odpowiedniej opcji. Część NPC-ów będzie dostępnych dopiero po wykonaniu głównego zadania w ich lokacji, ale niektórzy będą gotowi od razu. Jeśli masz już siedem osób w drużynie, będziesz zmuszony kogoś odłączyć. Odłączona postać najczęściej uda się do Twierdzy Strażników, a jej ekwipunek przejmie lider zespołu. Później w Twierdzy będziesz mógł ją ponownie przyjąć. Możesz też w każdej chwili usunąć dołączoną postać (ale nie kogoś ze startowej czwórki!) klikając Odpraw (Dismiss) na ekranie postaci. Każdą przyłączoną postać (oprócz Angeli i trójki "zapasowych" strażników) możesz także oficjalnie dołączyć do Strażników Pustyni u kaprala Evana Hawco w kantynie w Twierdzy Strażników. Dostaniesz w zamian złom lub doświadczenie do wyboru.
Im więcej osób w drużynie, tym szerszy wachlarz dostępnych umiejętności i większa siła ognia, ale też powolniejsze awanse na kolejne poziomy, ponieważ doświadczenie dzieli się na większą liczbę osób. Doświadczenie odzwierciedla żółty pasek obok portretu postaci. Gdy się zapełni, skorzystaj z radia, by skontaktować się z generałem Vargasem. Postaci zostanie przyznany nowy stopień w szeregach Strażników Pustkowi i punkty umiejętności. Z reguły świeżo dołączona postać będzie miała wyraźnie niższy poziom doświadczenia niż pozostali. Relatywnie szybko powinna go jednak nadrobić (na niższych poziomach potrzeba mniej doświadczenia do awansu). Najlepszą strategią jest jednak granie stałą siódemką (lub mniejszą liczbą, jeśli nie lubisz tłumów), bez żonglowania członkami grupy i umierania. Tym sposobem będziesz miał oddział z możliwie maksymalnym poziomem doświadczenia.
0
Komentarze czytelników
Voli1 Junior
Witam, czy jest jakieś miejsce w grze żeby zresetować umiejętności postaci?
sakhar Generał
Do uzupełnienia w poradniku:
- przed wejściem na teren świątyni Tytana, po prawej stronie, na klifie spotkać można Buck'a Dingesa - aby przeprowadzić z nim rozmowę nie można mieć ze sobą towarzyszącego mnicha. Po odpowiednim przeprowadzeniu rozmowy można otrzymać kevlarową kamizelkę ( 5 pancerz) oraz 8 ogniw energetycznych (Bomba, blef, baza, sprzęt).
-na terenie świątyni Tytana aby dostać się na niższe poziomy należy zagadać z bratem Nino w kaplicy i umówić się z nim na indywidualne nauczanie. Opuści wtedy stanowisko wraz z ochroną i pójdzie do magazyny na planu targowym - tam będzie na nas oczekiwać w majteczkach :) Jeśli się zgodzimy na "kontynuowanie" to "po" zaśnie i droga będzie stała otworem ;)
zanonimizowany1060478 Junior
( lekki SPOILER) taka sytuacja - angel oracle - akcja po tym jak fletcher uciekł - przyniosłem łeb tori kulturze - ze wszystkimi pogadałem - i teraz zagadka, żeby poturlać wątek dalej trzeba pogadać z rogerem yee itd. - jak z nim zagajam odpala sie tylko jedna opcja w rozmowie i koniec - trzeba coś konkretnego zrobić żeby powiedział co zrobili z fletcherem czy to bug?
Clash01 Centurion
Czy to jakiś problem u mnie czy te mapy w poradniku są przekręcone o 90 stopni względem tych w grze?
premium308499 Junior
Lol. praktycznie finisz gry... Cochise odlicza %% do detonacji... a ja mam bug i nie ma bomby atomowej :D
premium918977 Legionista
W solucji jest literówka w haśle dostępu do klatki z Koszmarkiem (lokcja wioska Darwin) zamiast "Iceburg" powinno być"Iceberg".
lisu24 Junior
Do uzupełnienia w poradniku:
- w Kanionie Tytana, przed dotarciem do trzeciego posterunku (tuż za mostem, po prawej stronie) natrafimy na Clyde'a, handlarza wodą, którego karawana została napadnięta. Poprosi nas o poinformowanie o tym fakcie braci stacjonujących na trzecim posterunku.
Zadanie w dzienniku widnieje pod nazwą "Rescue the water merchant".
Misza0210 Junior
tu jest pelno bledow. nikt tego nie poprawia ani nie uzupelnia. zlodzieje powinni pieniadze zwracac
buddookann Konsul
Na koniec warto także wspomnieć, że w czasie walki za darmo możesz otworzyć ekwipunek i przenieść przedmioty między postaciami. Jeśli komuś skończy się amunicja, możesz mu przekazać naboje kogoś innego. Działa to również na nieprzytomnych członkach drużyny. Jeśli etatowy medyk straci przytomność, a tylko on ma zestawy urazowe (trauma kit), możesz swobodnie otworzyć jego ekwipunek i przenieść je do innej postaci posiadającej umiejętność Chirurg (surgeon). Pamiętaj, że postaci biorące udział w wymianie ekwipunku muszą znajdować się blisko siebie.
Jakiś 
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
