Cechy w Wasteland 2
Aktualizacja:

Cechy to zbiór bonusów dla postaci bądź całej drużyny, wykupywanych wraz ze zdobywaniem przez postać poziomów doświadczenia. Cechy można podzielić na powszechne, dostępne dla każdej postaci, oraz wymagające rozwoju umiejętności. Wymagania cech poznasz po najechaniu na nie, bądź w panelu umiejętności. Diamenciki na paskach umiejętności wskażą poziomy, na których dana cecha staje się możliwa do kupna.
Cechy podzielone są na łańcuszki oraz cechy samodzielne. Te pierwsze muszą być wykupywane według określonej kolejności. Bez zakupu pierwszej nie będziesz mógł sięgnąć po kolejne. Te drugie mogą zostać kupione bez zwracania uwagi na pozostałe. Innymi słowy chcąc kupić cechę desperado dla pistoletów będziesz musiał wcześniej osiagnąć odpowiedni poziom umiejętności oraz kupić cechę bandyta. Tymczasem cechę skupiony możesz kupić tuż po osiągnięciu odpowiedniego poziomu umiejętności.
Każda postać otrzymuje 1 punkt cechy co 4 poziomy (4, 8, 12 itd) i może je wydać w dowolnym momencie. Może więc kupić cechę natychmiast po otrzymaniu punktów, jak również przechować je na później, do czasu, gdy wybór się poszerzy. Dzięki temu możesz chomikować punkty na lepsze czasy, które jednak mogą nigdy nie nadejść. Umiejętności rozwija się dość powoli, zwłaszcza jeśli postać posiada mało inteligencji, a co za tym idzie wybór cech rzadko będzie należał do szerokich. Z tego powodu zazwyczaj warto kupować cechy tak szybko, jak to możliwe. Chyba że ważna dla ciebie cecha stanie się dostępna już na następnym poziomie postaci, bo wtedy można zaczekać.
Wybierając cechy zacznij od tych wymagających umiejętności, a dopiero później sięgnij po powszechne. Te drugie może wybrać każdy, te pierwsze tylko wybrane osoby, zazwyczaj jedna albo dwie na całą grupę. Oczywiście nie każde cechy wymagające rozwoju umiejętności są wartościowe, ale wciąż powinny mieć priorytet jako bardziej specjalistyczne. Poza tym kupuj cechy według potrzeb, gdyż zdecydowana większość z nich prędzej czy później okaże się przydatna.
0
Komentarze czytelników
Voli1 Junior
Witam, czy jest jakieś miejsce w grze żeby zresetować umiejętności postaci?
sakhar Generał
Do uzupełnienia w poradniku:
- przed wejściem na teren świątyni Tytana, po prawej stronie, na klifie spotkać można Buck'a Dingesa - aby przeprowadzić z nim rozmowę nie można mieć ze sobą towarzyszącego mnicha. Po odpowiednim przeprowadzeniu rozmowy można otrzymać kevlarową kamizelkę ( 5 pancerz) oraz 8 ogniw energetycznych (Bomba, blef, baza, sprzęt).
-na terenie świątyni Tytana aby dostać się na niższe poziomy należy zagadać z bratem Nino w kaplicy i umówić się z nim na indywidualne nauczanie. Opuści wtedy stanowisko wraz z ochroną i pójdzie do magazyny na planu targowym - tam będzie na nas oczekiwać w majteczkach :) Jeśli się zgodzimy na "kontynuowanie" to "po" zaśnie i droga będzie stała otworem ;)
zanonimizowany1060478 Junior
( lekki SPOILER) taka sytuacja - angel oracle - akcja po tym jak fletcher uciekł - przyniosłem łeb tori kulturze - ze wszystkimi pogadałem - i teraz zagadka, żeby poturlać wątek dalej trzeba pogadać z rogerem yee itd. - jak z nim zagajam odpala sie tylko jedna opcja w rozmowie i koniec - trzeba coś konkretnego zrobić żeby powiedział co zrobili z fletcherem czy to bug?
Clash01 Centurion
Czy to jakiś problem u mnie czy te mapy w poradniku są przekręcone o 90 stopni względem tych w grze?
premium308499 Junior
Lol. praktycznie finisz gry... Cochise odlicza %% do detonacji... a ja mam bug i nie ma bomby atomowej :D
premium918977 Legionista
W solucji jest literówka w haśle dostępu do klatki z Koszmarkiem (lokcja wioska Darwin) zamiast "Iceburg" powinno być"Iceberg".
lisu24 Junior
Do uzupełnienia w poradniku:
- w Kanionie Tytana, przed dotarciem do trzeciego posterunku (tuż za mostem, po prawej stronie) natrafimy na Clyde'a, handlarza wodą, którego karawana została napadnięta. Poprosi nas o poinformowanie o tym fakcie braci stacjonujących na trzecim posterunku.
Zadanie w dzienniku widnieje pod nazwą "Rescue the water merchant".
Misza0210 Junior
tu jest pelno bledow. nikt tego nie poprawia ani nie uzupelnia. zlodzieje powinni pieniadze zwracac
buddookann Konsul
Na koniec warto także wspomnieć, że w czasie walki za darmo możesz otworzyć ekwipunek i przenieść przedmioty między postaciami. Jeśli komuś skończy się amunicja, możesz mu przekazać naboje kogoś innego. Działa to również na nieprzytomnych członkach drużyny. Jeśli etatowy medyk straci przytomność, a tylko on ma zestawy urazowe (trauma kit), możesz swobodnie otworzyć jego ekwipunek i przenieść je do innej postaci posiadającej umiejętność Chirurg (surgeon). Pamiętaj, że postaci biorące udział w wymianie ekwipunku muszą znajdować się blisko siebie.
Jakiś 
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
