Fallout 3: Krypta 101 - Problemy na froncie domowym
Aktualizacja:
Krypta 101: Problemy na froncie domowym
Zleceniodawca: automatycznie podczas przemierzania Stołecznych Pustkowii , lecz znajdując się w niewielkiej odległości (kilka kilometrów) od Krypty 101 [Stołeczne Pustkowia ]
Opis: Uwaga! Możliwość wykonania tego zadania pojawi się dopiero po wyjściu z Cytadeli (a konkretnie po zaliczeniu dziewiątego głównego questu, czyli Woda życia).
Udaj się w okolice Krypty 101 , na przykład do Megatony . Po dotarciu na miejsce uaktywni się Twój Pip-Boy, informując Cię o wysyłanym sygnale alarmowym. Wejdź do ekranu mapy i wybierz zakładkę radia. Kliknij na Częstotliwość alarmowa Krypty 101 (screen) i wysłuchaj transmisji nadanej przez Amatę . Zgodnie z jej prośbą, dobrym pomysłem byłoby jak najszybsze odwiedzenie miejsca, w którym rozpoczynałeś zabawę. Z mapy świata wybierz więc Kryptę 101 , a po dotarciu na miejsce wejdź do środka. Skorzystaj z panelu kontrolnego w celu otwarcia wielkich wrót. Wejdź do Krypty 101 , zabij radrakany i skieruj się do drzwi zlokalizowanych na wprost od miejsca, w którym aktualnie stoisz.

W kolejnym pomieszczeniu spotkasz funkcjonariusza Armstronga . Możesz poprosić go o doprowadzenie głównego bohatera w miejsce gdzie dochodzi do "zaczepek" pomiędzy buntownikami , a oddziałami Nadzorcy . Możesz też już teraz poprosić go o zachowanie tajemnicy i opuścić Kryptę 101 , co doprowadziłoby do natychmiastowego zakończenia całego zadania. Z oczywistych względów na takim działaniu nic nie zyskasz. Wycofać możesz się też nieco później - już po odbytej rozmowie z Nadzorcą lub Amatą . Nie musisz prosić Armstronga o podprowadzenie do terenu walk, gdyż do celu wiedzie tylko jedna droga. Musisz udać się do strefy oznaczonej jako Krypta 101 - atrium/wyższy poziom . Udaj się na piętro, nie opuszczając tej lokacji. W serwerowni zaatakowany zostaniesz przez funkcjonariusza Wilkinsa , którego niezależnie od podjętych w przyszłości decyzji należy się pozbyć (screen). Zbadaj ciało Wilkinsa , a odnajdziesz hasło do celi więziennej .

Po drodze do gabinetu Nadzorcy możesz odwiedzić celę. Znajduje się ona nieopodal miejsca, w którym na początku gry przesłuchiwana była Amata . Możesz uwolnić przebywającego w celi Pana Brotcha . Skorzystaj z pozyskanego niedawno hasła, a bezproblemowo uda Ci się otworzyć celę (w przeciwnym wypadku musiałbyś skorzystać z takich umiejętności jak nauki ścisłe czy otwieranie zamków). Wyzwolenie Brotcha nie zmieni na szczęście dalszego przebiegu fabuły. Dowiesz się natomiast, że strażnicy planują brutalne stłumienie buntu niektórych mieszkańców Krypty . Wycofaj się do pobliskiego terminalu i przejrzyj wiadomość oznaczoną jako POUFNE (screen). W Twoim dzienniku podręcznym pojawią się plany rajdu .

Spotkanie z Nadzorcą:
Przeciwstawne sobie strony konfliktu to buntownicy (Amata i jej przyjaciele ) oraz Nadzorca . Tego drugiego odnajdziesz w jego kwaterze, która znajduje się na tym samym poziomie. Najbardziej oczywiste rozwiązanie polega na zabiciu Nadzorcy , dzięki czemu buntownicy automatycznie znajdą się wygranej pozycji. Amata , z którą w następnej kolejności musiałbyś porozmawiać, nie będzie jednak zadowolona z takiego obrotu spraw, a ponadto utracisz karmę. Najlepsze rozwiązanie zakłada przekonanie Nadzorcy do tego żeby przystał na propozycje buntowników . Możesz to zrobić na dwa sposoby - wykazując się zdolnościami perswazji lub informując Nadzorcę o planach przeprowadzenia ataku przez strażników (screen). Z dobrymi wieściami należy się następnie udać do kryjówki buntowników .

Spotkanie z buntownikami:
W celu dotarcia do Amaty i innych buntowników musisz skorzystać z jednego z przejść prowadzących do lokacji Krypta 101 - poziom niższy . Na dole należy zbadać północną część planszy. Zostaniesz zatrzymany przez Butcha , którego możesz jednak całkowicie zignorować. Amata znajduje się w klinice, czyli niedaleko miejsca gdzie znajdowało się biuro Jamesa . Generalnie wybory jakich musisz tu dokonywać to przekonanie Amaty i jej przyjaciół do pozostania wewnątrz Krypty 101 (screen) lub nakłonienie ich do otwarcia Krypty celem ustanowienia stosunków handlowych i dyplomatycznych z pobliskimi osadami. Zasugerowanie Amacie pozostania wewnątrz Krypty może okazać się znacznie prostsze jeśli wcześniej włamiesz się do terminalu Nadzorcy i przeczytasz notkę, z której dowiesz się, że skontaktowała się z nim Enklawa .
Zakończenie:
Niezależnie od podjętych decyzji musisz liczyć się z tym, że przez Nadzorcę lub przez Amatę skazany zostaniesz na wygnanie. Dotarcie do rozwiązań sprzyjających podwyższeniu karmy doprowadzi do tego, że przez wybraną przez siebie stronę konfliktu (Nadzorca lub Amata ) nagrodzony zostaniesz zmodyfikowanym kombinezonem roboczym . Możesz już opuścić Kryptę 101 , co doprowadzi do automatycznego wypełnienia tego zadania.

Alternatywne rozwiązanie problemu:
Jeżeli za wszelką cenę chcesz doprowadzić do negatywnego rozwiązania problemu mieszkańców Krypty 101 , a nie chcesz ich wszystkich pozabijać, możesz obrać nieco inną strategię. Udaj się do strefy Krypta 101 - poziom niższy , ale nie zbliżaj się do kryjówki buntowników . Zamiast tego zlokalizuj schody wiodące na niższy poziom, a konkretnie do reaktora. Skorzystaj z przejścia prowadzącego w to miejsce. Po dotarciu do pomieszczenia z reaktorem zlokalizuj pokazaną na screenie konsolę. Masz tu dwa wyjścia - możesz skorzystać z klucza dostępu , który musiałbyś ukraść Stanley'owi , bądź też popisać się zdolnościami hakerskimi. Po uzyskaniu dostępu do menu głównego komputera wybieraj kolejno funkcje Uruchom chip wodny, Włącz obsługę manualną oraz Uruchom program czyszczenia systemu.

W konsekwencji swoich działań zmusisz swych dawnych przyjaciół do podjęcia ewakuacji. Wykonanie tej czynności pogorszy naturalnie Twoją karmę. Możesz już zacząć kierować się do wyjścia. W pomieszczeniu reaktora wpadniesz na Nadzorcę . Możesz przekonać go do tego, że to ktoś inny dokonał sabotażu (screen) lub potwierdzić swój udział w spisku, co doprowadzi do walki. Przy wyjściu z Krypty 101 spotkasz z kolei Amatę . Także i tu możesz skłamać, choć nawet jeśli powiesz jej prawdę, to i tak nic złego się nie stanie. Quest zakończy się w momencie gdy Amata jako ostatnia osoba opuści Kryptę 101 .

0
- Fallout 3 - poradnik do gry
- Fallout 3: Poradnik, opis przejścia, questy, mapy
- Fallout 3: Questy poboczne
- Fallout 3: Megatona - Potęga Atomu
- Fallout 3: Megatona - Podręcznik przetrwania (cz.1)
- Fallout 3: Megatona - Podręcznik przetrwania (cz.2)
- Fallout 3: Megatona - Podręcznik przetrwania (cz.3)
- Fallout 3: Megatona - Więzy krwi
- Fallout 3: Grayditch - One!
- Fallout 3: Rivet City - Replikant
- Fallout 3: Rivet City - Kradzież niepodległości
- Fallout 3: Stołeczne Pustkowia - Głowa państwa
- Fallout 3: Muzeum historyczne - Strażnicy Reilly
- Fallout 3: Muzeum historyczne - Trzeba im strzelać w głowę
- Fallout 3: Canterbury Commons - Nadludzki gambit
- Fallout 3: Paradise Falls - To tylko interesy
- Fallout 3: Duże Miasto - Duże kłopoty w Dużym Mieście
- Fallout 3: Tenpenny Tower - Tenpenny Tower
- Fallout 3: Krypta 101 - Problemy na froncie domowym
- Fallout 3: Latarenka - Ocalenie z raju
- Fallout 3: Dom Agathy - Pieśń Agathy
- Fallout 3: Girdershade - Wyzwanie Nuka-Coli
- Fallout 3: Oaza - Oaza
- Fallout 3: Questy poboczne
- Fallout 3: Poradnik, opis przejścia, questy, mapy
Komentarze czytelników
zanonimizowany839993 Junior
Wie ktoś gdzie mogę znaleść schemat do miotacza strzałek mam już wszystkie schematy oprócz tego a chcę zdobyć achivmenta :)
zanonimizowany777435 Senator
Są chyba trzy sposoby - po wykonaniu questa od Hannibala Hamlina o Lincolnie , kupieniu w butiku Tempenny Tower i znalezieniu w jakieś stacji przekaźnikowej , ale nie pamiętam już której.
kong123 Legend
Są chyba trzy sposoby - po wykonaniu questa od Hannibala Hamlina o Lincolnie , kupieniu w butiku Tempenny Tower i znalezieniu w jakieś stacji przekaźnikowej , ale nie pamiętam już której.
Tia. Zgadza się ;) A co do tej stacji to jest to dokładnie Stacja zasilania MDPL-05 (w pobliżu Raven Rock)
zanonimizowany839993 Junior
Dzięki Ishimura12 i kong123 już znalazłem, achivment zawsze się przyda a do tego to fajna broń ;)
zanonimizowany839993 Junior
A tak poza tym ,gdzie mogę znaleść aerograf, miotacz strzałek był w kiepskim stanie jak go zrobiłem i szybko się zepsuł a zapomniałem go naprawić więc chcę znowu go zrobić. :]
zanonimizowany771614 Pretorianin
haha :P ja tak swoja droga dodam, że Pułkownik Autumn wygląda zupełnie jak Michael Owen ;) P.S.Quest 13, screen na samym końcu:)
zanonimizowany579358 Senator
Fallout 3 to bardzo rozległa gra - wzbogacona o oficjalne dodatki staje się zaś jeszcze bardziej rozbudowana. Przygoda w postapokaliptycznym świecie może być niemożliwa do ogarnięcia przez pojedynczego gracza.
Jeśli chodzi o samą podstawkę to jakoś dużo tego nie ma. 13 zadań głównych i 18 questów pobocznych. Świat też jakiś duży nie jest, bo w sumie mamy Waszyngton i przedmieścia. Z drugiej strony podoba mi się taka kameralność. Rozmiary gry nie przytłaczają i jak tak patrzę to natrafiłem już na sporą część zadań pobocznych, choć jeszcze część została, bo jeszcze, co najmniej, kilka ważniejszych miejscówek zostało do odwiedzenia.
Prezydent Eden Junior
Wie ktoś co zrobić jak zabito tenpenego a chce się zrobić Questa ,,Tenpeny Tower" ?
drago Junior
czy da się wejść do krypty 106 bezpiecznie
bez zagrożenia życia .
Deathbringer Junior
Mam problem poniewaz no nie moge usunac wszystkich plikow z pierwszej opcji naprawy gry, poniewaz nie mam 3 pliku czyli rendererinfo, co moze byc nie tak ze go nie mam?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
