Fallout 3: Przeciwnicy
Aktualizacja:
Zestawienie przeciwników
Uwaga! Poniższe zestawienie obejmuje jedynie przeciwników, a więc istoty (inteligentne lub nie), które domyślnie w negatywny sposób nastawione są wobec sterowanej postaci. Musisz też wziąć pod uwagę to, że niektóre stwory mogą występować w różniących się między sobą odmianach.
Legenda: NAZWA - nazwa potwora lub ugrupowania; UWAGI - krótki opis zagrożeń wynikających z napotkania danego wroga; ZAGROŻENIE - ocena zagrożenia (w skali 1-10) - w niektórych przypadkach jest to przedział, a nie pojedyncza wartość.
NAZWA | UWAGI | ZAGROŻENIE |
Bandyci | Przeciwnicy Ci występują w wielu różnych odmianach. Najsłabiej wyposażeni bandyci używają broni białej lub pistoletów. Elitarne oddziały opierają swe ataki na miotaczach ognia czy broni snajperskiej. | 2-5 |
Behemoty | Świat gry zamieszkiwany jest przez pięć Behemotów i naturalnie są one bardzo trudne do pokonania. Za wszelką cenę unikaj walki w zwarciu, a do likwidacji tych bestii używaj grubasa, wyrzutni rakiet lub działka obrotowego. | 10 |
Błotniaki | Niezależnie od napotkanej formy błotniaki odznaczają się dużą wytrzymałością na ataki z użyciem standardowych broni. Proponuję więc używać materiałów wybuchowych oraz ciężkich giwer. Staje się to szczególnie ważne w przypadku potężnych łowców. | 6-9 |
Centaury | Wyjątkowo proste do pokonania potwory. Do ich eliminacji możesz używać shotguna lub innej lekkiej broni. Uważaj jedynie na wypluwany przez nie śluz. | 4 |
Kretoszczury | Potwory te nie są szczególnie trudne do pokonania, choć musisz uwzględnić ich stosunkowo dużą mobilność. Mogą Ci się też rzucić do gardła. Do ich pokonywania proponuję używać rozpruwacza lub broni białej na kretoszczury zakupioną od Moiry. | 2 |
Łowcy niewolników | Zdecydowana większość łowców jest do Ciebie neutralnie nastawiona, choć można też natrafić na wrogie jednostki. Do ich pokonywania proponuję używać shotguna. | 3-6 |
Mieszkańcy Krypt | Podczas eksploracji innych Krypt możesz napotkać wrogo nastawionych mieszkańców. Są oni zazwyczaj prości do pokonania, choć mimo wszystko nie warto ich lekceważyć. | 2-3 |
Muchy mięsne | Nic trudnego. Do much warto zbliżać się slalomem, dzięki czemu unikniesz wystrzeliwanych przez nie pocisków. Jeden strzał z shotguna czy innej podobnej giwery załatwi sprawę. | 2 |
Najemnicy Kompanii Szpona | Paradoksalnie możesz mieć z nimi bardzo dużo problemów, a to dlatego, że pojawiają się głównie we wczesnej fazie gry. Ich eliminacja jest wtedy niełatwa, zwłaszcza że są to grupy, a nie pojedyncze osoby. | 7-9 |
Naukowcy Enklawy | Naukowcy Enklawy przeważnie pojawiają się bez żadnych broni. Istnieją jednak pewne wyjątki. Niektórzy przeciwnicy mogą używać m.in. pistoletów plazmowych. | 2-6 |
Olbrzymie mrówki | Standardowe mrówki są jeszcze w miarę proste do pokonania. Musisz natomiast pilnować się podczas rozgrywania starć z ognistymi mrówkami. Warto wtedy zachowywać odpowiedni dystans, używając granatów oraz snajperki. Nie zapomnij o królowej! :-) | 3-6 |
Pan Wyrwiflak | Jedna z bardziej nieprzyjemnych odmian robotów. Wyrwiflak jest trudny do pokonania, a na dodatek przeważnie wyposażony jest w karabin plazmowy, będąc w stanie zadawać poważne obrażenia. | 8 |
Protektrony | Jedna z mniej szkodliwych odmian robotów. Wyeliminowanie robotrona wymaga co prawda większego wysiłku od robomózgu, lecz mimo wszystko nie masz się raczej czego obawiać. | 6 |
Radrakany | Małe insekty, z którymi będziesz miał do czynienia głównie podczas eksploracji Krypt oraz kanałów. Nie warto na nie marnować amunicji. Lepiej skorzystać z broni białej. | 1 |
Radskorpiony | Radskorpiony również odznaczają się sporą wytrzymałością na podejmowane przez Ciebie ataki. Są ponadto dość mobilne oraz mogą zatruwać Cię jadem. Potworów tych nie warto lekceważyć. W początkowej fazie zabawy na ich widok zalecana jest ucieczka. | 5-8 |
Robomózgi | Jedna z prostszych do eliminacji odmian robotów. Robomózgi bywają zazwyczaj wyposażone w broń laserową, niemniej po kilku udanych strzałach w odsłonięty mózg przestają funkcjonować. ;-) | 5 |
Roboty strażnicze | Zdecydowanie najtrudniejsza do pokonania odmiana metalowych bestii. Roboty strażnicze są wyposażane w najmocniejsze rodzaje broni, między innymi w działka obrotowe, miotacze ognia czy wyrzutnie rakiet. Zachowaj ostrożność przy próbach ich likwidacji. | 9 |
Supermutanty | Supermutanty również występują w kilku różnych odmianach. Do eliminacji najsłabszych odmian tych stworów możesz wykorzystać shotguna, ale mięśniaki czy mistrzowie wymagają już użycia potężniejszego arsenału. | 6-9 |
Szpony śmierci | Niezwykle wytrzymałe bestie, które w zwarciu są w stanie rozerwać Cię na strzępy w przeciągu kilku sekund. Potwory te są też bardzo ruchliwe, tak więc powinieneś dążyć do okaleczenia ich dolnych odnóży. | 9 |
Wieżyczki obronne | Wieżyczkami nie musisz się jakoś szczególnie przejmować. Niektóre ich wersje są co prawda wyposażone w potężniejsze giwery, ale za to wieżyczki nie są w stanie wytrzymać dłuższego ostrzału. Co więcej, większość z nich można wyłączyć. | 4-5 |
Wściekłe psy | W początkowej fazie zabawy mogą Ci one zaleźć za skórę, gdyż zadają stosunkowo poważne obrażenia. W dalszej fazie zabawy stają się jednak mniej uciążliwe, gdyż jeden strzał z shotguna wystarczy do tego żeby się ich na dobre pozbyć. | 3-4 |
Yao guai | Popromienna odmiana niedźwiadków. Stwory te niewiele tylko ustępują szponom śmierci. Yao guai są bardzo mobilne i mogą zadać Ci poważne obrażenia jeśli tylko pozwolisz im zbliżyć się do sterowanej postaci. | 7 |
Zdziczałe ghule | Standardowe zdziczałe ghule padają już po 1-2 strzałach z shotguna, tak więc nie stanowią dużego zagrożenia. Musisz natomiast uważać na świecące odmiany tych potworów, które są bardziej wytrzymałe, a na dodatek mogą wydzielać duże dawki promieniowania. | 3-6 |
Żołnierze Enklawy | Z żołnierzami Enklawy ma się na szczęście do czynienia dopiero w końcowej fazie rozgrywki. W szczególności uważaj na wojaków wyposażonych w potężne zbroje oraz równie mocne giwery (m.in. karabiny plazmowe). | 5-9 |

Behemoty stanowią postrach Stołecznych Pustkowii. Na szczęście do zabicia masz tylko kilka tych bestii.
0
- Fallout 3 - poradnik do gry
- Fallout 3: Poradnik, opis przejścia, questy, mapy
- Fallout 3: Świat gry
- Fallout 3: Mapa świata
- Fallout 3: Mapa szczegółowa pustkowi - Sektor 1, 2
- Fallout 3: Mapa szczegółowa pustkowi - Sektor 3, 4
- Fallout 3: Mapa szczegółowa pustkowi - Sektor 5, 6
- Fallout 3: Mapa szczegółowa pustkowi - Sektor 7, 8
- Fallout 3: Mapa szczegółowa pustkowi - Sektor 9, 10
- Fallout 3: Mapa świata - Alfabetyczne zestawienie lokacji
- Fallout 3: Mapa świata - Inne
- Fallout 3: Mapy szczegółowe - Cytadela
- Fallout 3: Mapa szczegółowa - Duże Miasto
- Fallout 3: Mapa szczegółowa - Hol w podziemiach
- Fallout 3: Mapa szczegółowa - Megatona
- Fallout 3: Mapy szczegółowe - Rivet City
- Fallout 3: Mapy szczegółowe - Tenpenny Tower
- Fallout 3: Główne lokacje A, B
- Fallout 3: Główne lokacje C, D, E
- Fallout 3: Główne lokacje F (cz.1)
- Fallout 3: Główne lokacje F (cz.2)
- Fallout 3: Główne lokacje G, H, K
- Fallout 3: Główne lokacje L, M
- Fallout 3: Główne lokacje N, O, P
- Fallout 3: Główne lokacje R (cz.1)
- Fallout 3: Główne lokacje R (cz.2)
- Fallout 3: Główne lokacje S (cz.1)
- Fallout 3: Główne lokacje S (cz.2)
- Fallout 3: Główne lokacje T, W, Z
- Fallout 3: Główne lokacje - Inne - Stołeczne Pustkowia
- Fallout 3: Przeciwnicy
- Fallout 3: Zagrożenia
- Fallout 3: Bonusy - Figurki (cz.1)
- Fallout 3: Bonusy - Figurki (cz.2)
- Fallout 3: Bonusy - Figurki (cz.3)
- Fallout 3: Bonusy - Lista achievementów
- Fallout 3: Świat gry
- Fallout 3: Poradnik, opis przejścia, questy, mapy
Komentarze czytelników
zanonimizowany839993 Junior
Wie ktoś gdzie mogę znaleść schemat do miotacza strzałek mam już wszystkie schematy oprócz tego a chcę zdobyć achivmenta :)
zanonimizowany777435 Senator
Są chyba trzy sposoby - po wykonaniu questa od Hannibala Hamlina o Lincolnie , kupieniu w butiku Tempenny Tower i znalezieniu w jakieś stacji przekaźnikowej , ale nie pamiętam już której.
kong123 Legend
Są chyba trzy sposoby - po wykonaniu questa od Hannibala Hamlina o Lincolnie , kupieniu w butiku Tempenny Tower i znalezieniu w jakieś stacji przekaźnikowej , ale nie pamiętam już której.
Tia. Zgadza się ;) A co do tej stacji to jest to dokładnie Stacja zasilania MDPL-05 (w pobliżu Raven Rock)
zanonimizowany839993 Junior
Dzięki Ishimura12 i kong123 już znalazłem, achivment zawsze się przyda a do tego to fajna broń ;)
zanonimizowany839993 Junior
A tak poza tym ,gdzie mogę znaleść aerograf, miotacz strzałek był w kiepskim stanie jak go zrobiłem i szybko się zepsuł a zapomniałem go naprawić więc chcę znowu go zrobić. :]
zanonimizowany771614 Pretorianin
haha :P ja tak swoja droga dodam, że Pułkownik Autumn wygląda zupełnie jak Michael Owen ;) P.S.Quest 13, screen na samym końcu:)
zanonimizowany579358 Senator
Fallout 3 to bardzo rozległa gra - wzbogacona o oficjalne dodatki staje się zaś jeszcze bardziej rozbudowana. Przygoda w postapokaliptycznym świecie może być niemożliwa do ogarnięcia przez pojedynczego gracza.
Jeśli chodzi o samą podstawkę to jakoś dużo tego nie ma. 13 zadań głównych i 18 questów pobocznych. Świat też jakiś duży nie jest, bo w sumie mamy Waszyngton i przedmieścia. Z drugiej strony podoba mi się taka kameralność. Rozmiary gry nie przytłaczają i jak tak patrzę to natrafiłem już na sporą część zadań pobocznych, choć jeszcze część została, bo jeszcze, co najmniej, kilka ważniejszych miejscówek zostało do odwiedzenia.
Prezydent Eden Junior
Wie ktoś co zrobić jak zabito tenpenego a chce się zrobić Questa ,,Tenpeny Tower" ?
drago Junior
czy da się wejść do krypty 106 bezpiecznie
bez zagrożenia życia .
Deathbringer Junior
Mam problem poniewaz no nie moge usunac wszystkich plikow z pierwszej opcji naprawy gry, poniewaz nie mam 3 pliku czyli rendererinfo, co moze byc nie tak ze go nie mam?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
