Fallout 3: Główne lokacje L, M
Aktualizacja:
Latarenka
CIEKAWOSTKi
- Pełniący funkcję stróża prawa Puk Puk z chęcią opowie Ci jakiś dowcip. Możesz się zrewanżować i opowiedzieć mu historię. Początkowo może to być jedynie streszczenie Twojego wyjścia z Krypty 101 oraz poszukiwań ojca . Nowe możliwości pojawią się jednak po ukończeniu głównych questów Idąc jego śladami oraz Amerykański sen.
- Przy wejściu do głównej części Latarenki możesz spotkać Lepkiego , który poprosi Cię o odbycie wspólnej podróży do Dużego Miasta . Możesz przystać na jego prośbę, lecz nic konkretnego na tym nie zyskasz (poza kapeluszem urodzinowym ;-)).
- Ekspres podróżujący po różnych pomieszczeniach Latarenki z chęcią dokona wymiany. Jeżeli dysponujesz butelką Nuka-Coli , możesz dostać od niego coś w zamian, między innymi amunicję czy stimpaka .
- Biwwy chce Ci sprzedać kałabin łasełowy . Możesz mu zapłacić 500 kapsli lub wykazać się perswazją (np. w oparciu o talent dusza dziecka ) i zdobyć tę broń za darmo. Giweła jest napławdę dobła. ;-)
- Księżniczka , którą możesz spotkać niedaleko bramy do Morderczej przełęczy , jest początkowo wobec Ciebie bardzo nieuprzejma. Po uratowaniu dzieci , które były przetrzymywane w Paradise Falls , porozmawiaj z Sammym . Jeśli będziesz wystarczająco przekonujący, dowiesz się kilku interesujących faktów na temat dziewczynki . Możesz teraz powrócić do Księżniczki i wykorzystać tę wiedzę przeciwko niej, np. informując ją o tym, że burmistrz podkochuje się w Lucy .
ZAKUPY
- Pierdółka (Latarenka - sklep z pamiątkami ) - wszechstronne zaopatrzenie, naprawa przedmiotów
- Ekler (Latarenka - jaskinie ) - pożywienie
INNE USŁUGI
- Lucy (Latarenka - jaskinie ) - leczenie, zmniejszanie napromieniowania, medykamenty
- Joseph (Latarenka - jaskinie ) - zmiana fryzury
Megatona
CIEKAWOSTKI
- Przy wejściu do Megatony spotkasz Michaela Mastersa . Możesz mu podarować oczyszczoną wodę , a nagrodzony zostaniesz punktami karmy.
- Spowiednika Cromwella odnajdziesz w pobliżu bomby lub w Megatona - Kościół Dzieci Atomu . Oprócz zapoznania się z jego ugrupowaniem religijnym możesz także przekazać datek w wysokości do 100 kapsli. Pozwoli Ci to poprawić karmę o dokładnie taką liczbę punktów, ile kapsli zdecydowałeś się przeznaczyć na szczytny cel.
- Walter przebywający w Megatona - Oczyszczalnia wody ma problemami z kilkoma wyciekami. Możesz mu zaoferować pomoc. Lokalizacje wszystkich wycieków pokazane są na poniższej mapce (screen). Musisz dysponować umiejętnością naprawy na poziomie co najmniej 30 punktów żeby zająć się tym problemem. Za każdym razem musisz zbliżać się do wycieku i wciskać klawisz akcji. Po wykonanej robocie powróć do Waltera , a otrzymasz 200 kapsli. Dowiesz się, że będzie mógł Cię wynagradzać za wynajdywanie dla niego potrzebnych części.

- Doktor Church przebywający w Megatona - Klinika wspomni o osobie z uzależnieniem (musisz użyć np. retoryki czy wiedzy medycznej żeby wydobyć tę wiadomość). Zgodnie z uzyskanymi informacjami, udaj się po zmroku do Megatona - Oczyszczalnia wody . Przejdź do niewielkiego pomieszczenia i porozmawiaj z Leo Stahlem . Mężczyznę możesz zaszantażować, żądając opłaty za utrzymanie tajemnicy, bądź też spróbować udzielić mu wsparcia. Jeśli zdołasz przekonać Leo do rzucenia nałogu, otrzymasz całą zawartość jego skrytki z narkotykami (biurko). Przedmioty te warto pozbierać, gdyż są bardzo wartościowe i nic nie ważą.
- Po dotarciu do Megatona - Saloon Moriarty'ego możesz udać się na zaplecze i skorzystać z terminalu. Hasło to lotsacaps, które może wyjawić Ci Nova . Z komputera dowiesz się wielu interesujących informacji na temat mieszkańców Megatony oraz osób, które odwiedziły to miasteczko w ostatnim czasie. W Twoim Pip-Boyu pojawi się też ciekawy wpis na temat Jamesa - Informacje Moriarty'ego o tacie .
- W Megatona - Mosiężna Latarenka odnajdziesz terminal komputerowy. Ustalenie hasła umożliwi Ci wybranie opcji otwarcia sejfu. Wewnątrz odnajdziesz 300 kapsli. Naturalnie obniży to Twoją karmę, a na dodatek nie możesz zostać przez nikogo zauważony.
- Uzyskanie dostępu do Megatona - Zbrojownia wymaga wykazania się nieprzeciętnymi umiejętnościami w zakresie otwierania zamków. W środku czeka na Ciebie wyjątkowo potężny Zastępca Stal . Możesz go pokonać z użyciem konwencjonalnych metod działania, bądź też jak najszybciej włamać się do terminalu bezpieczeństwa i go wyłączyć. Wewnątrz zbrojowni odnajdziesz naturalnie mnóstwo giwer i amunicji, także w ukrytym sejfie.
- Jeśli nie masz nic przeciwko skorzystaniu z cheatów, możesz użyć funkcji noclip i podlecieć do snajpera o pseudonimie Sztokholm , który stacjonuje nad wejściem do Megatony . Chłopak będzie zdziwiony tym, że udało Ci się do niego dotrzeć. :-)
DRUŻYNA
- Jericho - Spotkasz go na ulicach Megatony lub w jego domu. Jeśli grasz postacią z negatywną karmą, może się do Ciebie przyłączyć. Musisz jednak zapłacić za jego usługi uiszczając opłatę w wysokości tysiąca kapsli. Warto się na to zdecydować, gdyż jest uzbrojony po zęby i może stanowić doskonałego pomocnika we wczesnym stadium rozgrywki.
ZAKUPY
- Jenny Stahl (Megatona ) - pożywienie
- Gob (Megatona - Saloon Moriarty'ego ) - pożywienie; warto być wobec niego uprzejmym, dzięki czemu zyskasz karmę oraz rabat na sprzedawane towary
- Moira Brown (Megatona - Skład przy kraterze ) - wszechstronne zaopatrzenie, naprawa przedmiotów, wyposażenie domu
INNE USŁUGI
- Doktor Church (Megatona - Klinika ) - leczenie, zmniejszanie napromieniowania, medykamenty
- Nova (Megatona - Saloon Moriarty'ego ) - łóżko
Meresti - bocznica
CIEKAWOSTKI
- Podczas eksploracji Stacji metra Meresti możesz nabyć dwie unikalne bronie, aczkolwiek wiąże się to z utratą karmy. Pierwsza broń znajduje się w szafce w kwaterze Vance'a . Musisz dysponować odpowiednim kluczem lub umiejętnością otwierania zamków rozwiniętą co najmniej do poziomu 75 punktów. W taki sposób pozyskasz wampirze ostrze . Drugą broń można zabrać bezpośrednio Vance'owi . Jest to sziszkebab , a więc oręż, który równie dobrze możesz sam przygotować, wykorzystując do tego celu odnalezione schematy .
ZAKUPY
Karl (Stacja metra Meresti ) - wszechstronne zaopatrzenie, naprawa przedmiotów
Muzeum historyczne
CIEKAWOSTKI
- Przy pierwszej wizycie w strefie Muzeum historyczne - Hol w podziemiach zostaniesz powitany przez Winthropa . W trakcie rozmowy okaże się, że miejsce to jest skupiskiem ghuli . Od Winthropa dowiesz się, że chętnie wymieni medykamenty za potrzebny mu złom (5 skrawków metalu za antyrad , Rad-X lub stimpaka ).
- Podczas wizyty w Mordowni zbadaj ciało Reilly , która leży na jednym z łóżek. Wysłuchaj komentarza doktora Barrowsa i wymuś na nim żeby obudził kobietę . W nagrodę będziesz mógł wykonać dla niej ciekawy quest - Strażnicy Reilly. Nie jest to jednak jedyny sposób na rozpoczęcie tego zadania.
- W trakcie rozmowy z Carol , znajdującą się w Mieszkaniu Carol , możesz nawiązać do Gob'a , którego spotkałeś w Megatonie.
- Azhurkal z przyjemnością odkupi od Ciebie Soil Stradivariusa , czyli skrzypce , które znajdziesz przy okazji wykonywania pobocznego questu Pieśń Agathy. Standardowo zaoferuje Ci za nie 200 kapsli, ale możesz się potargować. Sprzedaż skrzypiec warto połączyć z wynajęciem usług Charona , a to dlatego, że po przejęciu jego kontraktu zabije swojego dawnego właściciela , co pozwoli Ci na odzyskanie skrzypiec . Soil Stradivariusa możesz także wykraść Azhurkalowi po dobiciu targu i otrzymaniu od niego umówionej liczby kapsli, ale wtedy utracisz trochę punktów karmy.
DRUŻYNA
- Charon - Azhurkal przebywający w Dziewiątym kręgu zaproponuje Ci układ. Otrzymasz mianowicie możliwość wejścia w posiadanie kontraktu Charona , który jest służącym. Może to przebiec na dwa sposoby. Prościej będzie zapłacić Azhurkalowi (2000 kapsli lub mniej jeśli potrafisz się targować). Możesz też jednak przystać na zabicie Grety . Ważne jest jednak to żeby czyn ten dokonano bez obecności świadków (np. gdy uda się do głównej części muzeum). Po uzyskaniu kontraktu Charona podejdź do ghula i przekaż mu tę wiadomość. Nie zdziw się, że służący dokona egzekucji na swoim dawnym pracodawcy . Możesz natomiast liczyć na to, że będzie Ci od tego momentu towarzyszył jako członek drużyny .
ZAKUPY
- Winthrop (Muzeum historyczne - Hol w podziemiach ) - medykamenty (wymiana za złom), naprawa przedmiotów
- Azhurkal (Muzeum historyczne - Hol w podziemiach ) - napoje, narkotyki
- Tulip (Muzeum historyczne - Hol w podziemiach ) - wszechstronne zaopatrzenie
- Greta (Muzeum historyczne - Hol w podziemiach ) - pożywienie
INNE USŁUGI
- Doctor Barrows (Muzeum historyczne - Hol w podziemiach ) - leczenie, zmniejszanie napromieniowania, medykamenty
- Carol (Muzeum historyczne - Hol w podziemiach ) - łóżko
- Śnieżynka (Muzeum historyczne - Hol w podziemiach ) - zmiana fryzury
- Fallout 3 - poradnik do gry
- Fallout 3: Poradnik, opis przejścia, questy, mapy
- Fallout 3: Świat gry
- Fallout 3: Mapa świata
- Fallout 3: Mapa szczegółowa pustkowi - Sektor 1, 2
- Fallout 3: Mapa szczegółowa pustkowi - Sektor 3, 4
- Fallout 3: Mapa szczegółowa pustkowi - Sektor 5, 6
- Fallout 3: Mapa szczegółowa pustkowi - Sektor 7, 8
- Fallout 3: Mapa szczegółowa pustkowi - Sektor 9, 10
- Fallout 3: Mapa świata - Alfabetyczne zestawienie lokacji
- Fallout 3: Mapa świata - Inne
- Fallout 3: Mapy szczegółowe - Cytadela
- Fallout 3: Mapa szczegółowa - Duże Miasto
- Fallout 3: Mapa szczegółowa - Hol w podziemiach
- Fallout 3: Mapa szczegółowa - Megatona
- Fallout 3: Mapy szczegółowe - Rivet City
- Fallout 3: Mapy szczegółowe - Tenpenny Tower
- Fallout 3: Główne lokacje A, B
- Fallout 3: Główne lokacje C, D, E
- Fallout 3: Główne lokacje F (cz.1)
- Fallout 3: Główne lokacje F (cz.2)
- Fallout 3: Główne lokacje G, H, K
- Fallout 3: Główne lokacje L, M
- Fallout 3: Główne lokacje N, O, P
- Fallout 3: Główne lokacje R (cz.1)
- Fallout 3: Główne lokacje R (cz.2)
- Fallout 3: Główne lokacje S (cz.1)
- Fallout 3: Główne lokacje S (cz.2)
- Fallout 3: Główne lokacje T, W, Z
- Fallout 3: Główne lokacje - Inne - Stołeczne Pustkowia
- Fallout 3: Przeciwnicy
- Fallout 3: Zagrożenia
- Fallout 3: Bonusy - Figurki (cz.1)
- Fallout 3: Bonusy - Figurki (cz.2)
- Fallout 3: Bonusy - Figurki (cz.3)
- Fallout 3: Bonusy - Lista achievementów
- Fallout 3: Świat gry
- Fallout 3: Poradnik, opis przejścia, questy, mapy
Komentarze czytelników
Mam problem poniewaz no nie moge usunac wszystkich plikow z pierwszej opcji naprawy gry, poniewaz nie mam 3 pliku czyli rendererinfo, co moze byc nie tak ze go nie mam?
czy da się wejść do krypty 106 bezpiecznie
bez zagrożenia życia .
Wie ktoś co zrobić jak zabito tenpenego a chce się zrobić Questa ,,Tenpeny Tower" ?
Fallout 3 to bardzo rozległa gra - wzbogacona o oficjalne dodatki staje się zaś jeszcze bardziej rozbudowana. Przygoda w postapokaliptycznym świecie może być niemożliwa do ogarnięcia przez pojedynczego gracza.
Jeśli chodzi o samą podstawkę to jakoś dużo tego nie ma. 13 zadań głównych i 18 questów pobocznych. Świat też jakiś duży nie jest, bo w sumie mamy Waszyngton i przedmieścia. Z drugiej strony podoba mi się taka kameralność. Rozmiary gry nie przytłaczają i jak tak patrzę to natrafiłem już na sporą część zadań pobocznych, choć jeszcze część została, bo jeszcze, co najmniej, kilka ważniejszych miejscówek zostało do odwiedzenia.
haha :P ja tak swoja droga dodam, że Pułkownik Autumn wygląda zupełnie jak Michael Owen ;) P.S.Quest 13, screen na samym końcu:)
A tak poza tym ,gdzie mogę znaleść aerograf, miotacz strzałek był w kiepskim stanie jak go zrobiłem i szybko się zepsuł a zapomniałem go naprawić więc chcę znowu go zrobić. :]
Dzięki Ishimura12 i kong123 już znalazłem, achivment zawsze się przyda a do tego to fajna broń ;)
Są chyba trzy sposoby - po wykonaniu questa od Hannibala Hamlina o Lincolnie , kupieniu w butiku Tempenny Tower i znalezieniu w jakieś stacji przekaźnikowej , ale nie pamiętam już której.
Tia. Zgadza się ;) A co do tej stacji to jest to dokładnie Stacja zasilania MDPL-05 (w pobliżu Raven Rock)
Są chyba trzy sposoby - po wykonaniu questa od Hannibala Hamlina o Lincolnie , kupieniu w butiku Tempenny Tower i znalezieniu w jakieś stacji przekaźnikowej , ale nie pamiętam już której.
Wie ktoś gdzie mogę znaleść schemat do miotacza strzałek mam już wszystkie schematy oprócz tego a chcę zdobyć achivmenta :)
Może mi ktoś powiedzieć gdzie jest Laboratorium braterstwa stali
kto jaki jest fallout 3 bo ja jesem Bohater pustkowi
Mam problem z misja gdzie celem sa holotaśmy , niemoge znalezc 10 czy ktos wie gdzie ja moge znalezc?
Gra jest ogólnie fajna ale brakuje jej tego czegoś
gra ogolem zajefajna jednak szkoda ze nie ma calkowicie pozytywnego zakonczenia z tym ze glowny bohater zyje i wysyla fawkesa do komory on wpisuje kod i wychodzi i wszyscy sa szczesliwi
Czy ktoś mógłby mi pomóc ze składem Gwardii Narodowej? Przyszedlem tam w poszukiwaniu figurki i zeby sprawdzic co tam mozna zrobic z tymi holotasmami (zapis rodziny kellerow - mam ich 5/5). Nie wiem jak otworzyc tamtejsze "drzwi towarowe" (zamek - bardzo trudny, a nawet jak probuje otworzyc to pisze ze te drzwi otwiera sei gdzies indziej). Latam tam juz z 1h i nie moge ich otworzyc. W skrzydle szkoleniowym i biurach tez jzu bylem ale nic ciekawszego nie znalazlem.
Mimir -->
napisales: "...NIE WARTO rozwijać umiejętności Broń Lekka.."
rozumiem Twoj pkt. widzenia ale szczerze powiem: przy odpowiednich perkach i zdolnosci broni palnej lekkej na 100% naprawde karabin mysliwski staje sie powazna bronia ... teraz wez zobacz karabi snajperskji - ... przy takich ustawieniach zabija ZAWSZE na 100% jesli masz sprawna bron i strzelasz z ukrycia wykorzystujac zaskoczenie - nawet behemoty ;)
Gralem szybko bronia energetyczna wlasnie (ale gram glownie noca i razi mnie to czerwone spalanie sie cial oraz czerwone czy zielone smugi - co to? pociski smugowe?;)))) wiec teraz przestawilem sie na bronia lekka - karabin mysliwski i snajperski sa takze bardzo dobra bronia;) snajperski zabija z ukrycia w 9 na 10 przypadkow.
Mnie questy bardzo się podobały. Poza tym oprócz głównych zadań (tych wliczanych do achievementów) jest całkiem sporo drobnych zadanek, np. z dostarczaniem holotagów Bractwa czy książek sprzed wojny.
Zgodzę się tylko co do jednego - lvlcap na 20 poziomie jest złym pomysłem. Chciałbym co najmniej 2x tyle, nawet kosztem powrócenia do pomysłu nagradzania perkami raz na parę level upów.
Stranger. -> nie zebym krytykowal poradnik czy cos, tak tylko zapytalem o te zakonczenia, tyle ich naobiecywali, a questow co kot naplakal,
pomysl z river city fajny, ale chyba stracilem ze 3h na tym lotniskowcu, bo myslalem ze sa jeszcze ze 2 poziomy, a tu megarozczarowanie
gra wydawala sie ciekawa (zupelnie jak Obli) przez 10-15h, a pozniej to juz tylko lazenie po podziemiach=metro i walka, wala, walka....(tak jak Obli)
max 20 poziom i pozniej nie ma motywacji do dalszego grania...
heh zobaczymy czy zakonczenie jast az tak ..... jak mowia
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
