Schematy gotowych postaci | Rozwój postaci w Skyrim The Elder Scrolls V: Skyrim poradnik, solucja

Schematy gotowych postaci

UWAGA! Przedstawione poniżej schematy gotowych bohaterów należy potraktować wyłącznie jako SUGESTIE, a nie jako jedyne słuszne ścieżki postępowania. Skyrim oferuje pełną swobodę w temacie rozwijania swojej postaci, nie narzucając żadnych odgórnych wymogów ani zobowiązań. Nic więc nie stoi na przeszkodzie żeby elfa wysokiego rodu przekształcić w zatwardziałego wojownika, a z niezbyt inteligentnego orka uczynić maga. Oczywiście na najlepsze efekty możesz liczyć jeśli właściwie dobierzesz rasę bohatera oraz pakiet umiejętności w oparciu o własne preferencje.

Zanim zapoznasz się z poniższymi schematami postaci polecam dokładniej poczytać o poszczególnych rasach i kategoriach umiejętności. W omówieniach poszczególnych bohaterów nie uwzględniłem rodzajów umiejętności nie mających bezpośredniego wpływu na przebieg walk, czyli np. Kowalstwa czy Retoryki. To w jak dużym stopniu (i czy w ogóle) masz zamiar je rozwijać zależy już wyłącznie od Twoich upodobań. Polecam też w tym miejscu zajrzeć do odrębnych rozdziałów poradnika poświęconych kowalstwu, alchemii i zaklinaniu przedmiotów.

Nic nie stoi na przeszkodzie żeby utworzyć postać łączącą w sobie cechy wojownika, złodzieja i maga. Równie dobrze można też jednak dążyć do maksymalnej specjalizacji w jednej konkretnej dziedzinie... wszystko zależy od tego jaki sposób prowadzenia rozgrywki sprawia nam największą przyjemność. - Schematy gotowych postaci | Rozwój postaci w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy
Nic nie stoi na przeszkodzie żeby utworzyć postać łączącą w sobie cechy wojownika, złodzieja i maga. Równie dobrze można też jednak dążyć do maksymalnej specjalizacji w jednej konkretnej dziedzinie... wszystko zależy od tego jaki sposób prowadzenia rozgrywki sprawia nam największą przyjemność.

1) CHCĘ GRAĆ WOJOWNIKIEM

Jeżeli masz zamiar grać wojownikiem, to najważniejszą decyzją powinien być wybór oręża. Możesz mianowicie zdecydować się na postać korzystającą z broni jednoręcznej i tarczy, dwóch broni jednoręcznych lub broni dwuręcznej.

Mój zdecydowany faworyt to wojownik walczący bronią jednoręczną i wspierający się tarczą. Dobrze byłoby gdyby taka postać była reprezentantem rasy nordów lub redgardów, choć jeżeli nie zależy Ci w dużym stopniu na jej mobilności to może to też być ork. Jeżeli chodzi o dobór umiejętności, z oczywistych względów polecam kategorie Broń jednoręczna i Blokowanie. Ważne jest też umiejętnie dobrać pancerz i w tym przypadku wyłącznie od Ciebie zależy czy chcesz utworzyć bardziej ruchliwego wojownika w lekkim pancerzu czy wolniej poruszającą się postać w ciężkim pancerzu.

Wybierając wojownika, który ma specjalizować się w walce dwoma broniami jednoręcznymi najlepiej jest postawić na redgarda. W tym przypadku dobrze jest przede wszystkim dbać o regularny rozwój i odblokowywanie cech z kategorii Broń jednoręczna, a w szczególności tych związanych z używaniem dwóch broni. Podobnie jak wyżej, musisz zdecydować czy chcesz utworzyć bardziej ruchliwego wojownika w lekkim pancerzu czy wolniej poruszającą się postać w ciężkim pancerzu.

Ostatni z polecanych przeze mnie wariantów to wojownik walczący bronią dwuręczną. W tym przypadku najrozsądniejszym wyborem wydaje się być postawienie na orka, choć równie dobrze może to też być nord. Za orkiem przemawia między innymi przydatna zdolność rasowa związana z wpadaniem w szał, a także to, że reprezentanci tej rasy już na początku mają lepiej rozwiniętą kategorię Ciężki pancerz. To właśnie na ten rodzaj pancerzy warto postawić, tak by zrekompensować sobie mniejszą liczbę punktów obrony wynikającą z braku tarczy. Walcząc bronią dwuręczną lepiej jest ponadto wyprowadzać powolne i potężne ciosy.

Zostało jeszcze 59% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...