Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2) | Questy poboczne w Skyrim The Elder Scrolls V: Skyrim poradnik, solucja

Nowy cel główny (renegaci): Wróć do Madanacha

Po powrocie do księcia żebraków i zdaniu mu raportu, dowiesz się, że renegat planuje ucieczkę z więzienia. Zbyt długo już tutaj tkwił, podczas gdy jego współbracia cierpieli na powierzchni. Jeśli udowodnisz mu swoją lojalność, pozwoli Ci iść ze sobą.

Aby zyskać zaufanie Madanacha, musisz zabić Grisvara Pechowca - Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2) | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Aby zyskać zaufanie Madanacha, musisz zabić Grisvara Pechowca. Nazwisko mężczyzny jest jak najbardziej adekwatne - niczym nie zawinił, posłuży Ci jedynie jako dowód oddania sprawie. Na odchodnym otrzymasz od niego majcher - możesz wykorzystać go tak przeciwko niemu, jak i przeciw Grisvarowi. Pamiętaj, że jeżeli w tym momencie postanowisz wycofać się ze wspierania renegatów, nadal możesz to zrobić - wystarczy, że zabijesz Madanacha.

Nowy cel główny (renegaci): Zabij Grisvara Pechowca

Sprawę egzekucji Grisvara możesz załatwić na jeden z dwóch sposobów. Jeśli powiesz skazańcowi, że Madanach go pozdrawia, zdesperowany kopacz rzuci się na Ciebie, a następnie spróbuje uciec. W takim wypadku możesz dogonić go i zabić. Drugie wyjście jest równie okrutne: możesz zajść mężczyznę od tyłu i od razu go zamordować, nie mówiąc ani słowa.

Kiedy już dokonasz mordu, możesz powrócić do Madanacha - Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2) | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Kiedy już dokonasz mordu, możesz powrócić do Madanacha. Uznał on już Twoją lojalność, przez co możesz przyłączyć się do powstania renegatów w kopalni.

Nowy cel główny (renegaci): Wróć do Madanacha

Nowy cel główny (renegaci): Idź za Madanachem

Kiedy powrócisz do księcia żebraków, ucieszy się on, że wykonałeś misję, a następnie każe Ci iść za sobą. W jaskini pośrodku kopalni zebrali się już wszyscy więźniowie, zaintrygowani tym, co uczyniłeś Grisvarowi. Niezrażony tym Madanach w krótkich słowach wyjaśni im, że odnalazł w swojej celi tunel prowadzący do krasnoludzkich ruin, a dalej do Markartu. W tym momencie skazańcy chwycą za broń i podążą za swym wodzem do dwemerskich katakumb. Wśród nich nie może zabraknąć i Ciebie.

Idąc wraz z więźniami, będziesz musiał zmierzyć się z kilkoma śnieżnymi pająkami oraz krasnoludzkimi sferami - Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2) | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Idąc wraz z więźniami, będziesz musiał zmierzyć się z kilkoma śnieżnymi pająkami oraz krasnoludzkimi sferami. Nie masz się jednak co martwić - pokonasz je dzięki przewadze liczebnej, jak i przy użyciu czarów Madanacha. Gdy dotrzesz do bram Markartu, spotkasz się z kobietą, która odda Ci cały Twój ekwipunek, a dodatkowo podaruje zbroję renegatów. W tym momencie nie pozostanie Ci nic innego, jak tylko opuścić podziemie i stanąć do walki z nordami, którzy czekają na zewnątrz.

W tym momencie czeka Cię decydująca bitwa - Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2) | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

W tym momencie czeka Cię decydująca bitwa. Renegaci, którzy wydostali się z kopalni Cidhna, nie będą mieli żadnej litości dla nordów zamieszkujących Markart. W ogromnej rzezi, która przetoczy się przez ulice miasta, zginą wszyscy strażnicy miejscy oraz Thonar Srebrno-Krwisty. Następnie zbiegowie uciekną z miasta i osiedlą się w Reducie Druadach. Jest to jedyne miejsce w Skyrim, gdzie renegaci przyjmą Cię z otwartymi ramionami.

Nowy cel główny (nordowie): Zabij Madanacha

Jeśli zdecydowałeś się zaatakować księcia żebraków, oznacza to, że postanowiłeś opowiedzieć się po stronie nordów. Walka ze starym mężczyzną nie jest zbyt prosta, jako że posiada on kilka niezbyt przyjemnych czarów (jeśli nie grasz magiem, jesteś na straconej pozycji). Dlatego też, aby nieco nadrobić straty względem Twojego adwersarza, wyposaż się w broń - zdobądź dwa kilofy albo kosę (Porozmawiaj z Grisvarem na temat majchra). Dzięki temu orężowi walka stanie się dużo łatwiejsza.

Nie pozwól na to, aby Madanach uciekł ze swojej celi i zaalarmował resztę więźniów - w takim wypadku opowiedzą się oni po stronie starca i zmasakrują Cię - Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2) | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Nie pozwól na to, aby Madanach uciekł ze swojej celi i zaalarmował resztę więźniów - w takim wypadku opowiedzą się oni po stronie starca i zmasakrują Cię. Jeśli udało Ci się załatwić sprawę po cichu, przeszukaj ciało mężczyzny i zabierz wszystko, co przy nim znajdziesz.

Nowy cel główny (nordowie): Przeszukaj ciało Madanacha

Nowy cel główny (nordowie): Przeczytaj notatki Madanacha

Po tym, jak zabiłeś księcia żebraków, nie masz już wyboru - musisz jak najszybciej zbiec z więzienia, ponieważ resztę skazańców stanowią skryci renegaci, którzy na pewno nie będą zachwyceni śmiercią swojego wodza. Z tej też przyczyny powinieneś jak najszybciej przeszukać ciało ofiary i ukraść jej klucz oraz notatki.

Z zapisek pozostawionych przez Madanacha dowiesz się, że planował on ucieczkę z więzienia, a klucz, który przy nim znalazłeś, prowadzi do starego tunelu, zmierzającego wprost do Markartu - Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2) | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Z zapisek pozostawionych przez Madanacha dowiesz się, że planował on ucieczkę z więzienia, a klucz, który przy nim znalazłeś, prowadzi do starego tunelu, zmierzającego wprost do Markartu. Nie pozostaje Ci nic innego, jak tylko zebrać manatki i opuścić niegościnne jaskinie.

Nowy cel główny (nordowie): Wydostań się z kopalni Cidhna

Po przejściu do krasnoludzkich korytarzy, musisz mieć oczy dookoła głowy. Przed Tobą znajduje się kilka śnieżnych pająków, a jedyną posiadaną przez Ciebie bronią są kilofy lub majcher. Jeśli chcesz uniknąć walki, postaraj się cicho zakraść obok pajęczaków i w ten sposób je wyminąć.

Dużo większe wyzwanie czeka na Ciebie w dalszej części ruin - Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2) | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Dużo większe wyzwanie czeka na Ciebie w dalszej części ruin. Wielką salę patrolują bowiem dwemerskie sfery, a jeśli grasz wysokopoziomową postacią, nawet centurion! Zdecydowanie nie powinieneś angażować się w walkę z tymi przeciwnikami - są oni bardzo potężni, a Ty nie dysponujesz odpowiednim sprzętem. Dlatego też lepiej zrobisz skradając się cicho obok nich, w ten sposób unikając wykrycia (screen powyżej).

Kiedy uporasz się już ze wszystkimi przeciwnościami, możesz wyjść na światło dzienne - Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2) | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Kiedy uporasz się już ze wszystkimi przeciwnościami, możesz wyjść na światło dzienne. Tam, pośród wież Markartu, przywita Cię nie kto inny, jak sam Thonar - ten sam, który wtrącił Cię do lochu. Co ciekawe jednak, nie będzie on próbował zabić Cię, czy ponownie aresztować, lecz pogratuluje zabicia Madanacha i ogłosi, że zostałeś ułaskawiony. Odzyskasz również cały swój ekwipunek, a dodatkowo otrzymasz od mężczyzny Pierścień rodu Srebrno-Krwistych, znacznie wzmacniający umiejętność Kowalstwo. W tym momencie zadanie kończy się - jesteś już wolny.