Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Fallout 3 - poradnik do gry

Fallout 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Inne - Niecne czyny | Porady Fallout 3 poradnik Fallout 3

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Niecne czyny

KRADZIEŻ I JEJ KONSEKWENCJE

Generalnie można tu dokonać podziału na kradzież kieszonkową oraz zagarnianie przedmiotów odnajdywanych bezpośrednio w otoczeniu. Kradzież kieszonkowa jest bez dwóch zdań bardziej niebezpieczna, bo przy niewielkim poziomie rozwinięcia umiejętności bohatera istnieje duże ryzyko bycia złapanym. Z drugiej strony jednak możesz liczyć na ciekawsze łupy, gdyż niemal każda napotkana postać niezależna ma w inwentarzu ciekawą giwerę, bądź też klucz odblokowujący dostęp do niedostępnego wcześniej pomieszczenia, budynku czy sejfu.

W przypadku kradzieży obiektów z otoczenia musisz mieć na względzie obecność NPC-ów w danym pomieszczeniu. Oczywistym jest to, że na próbie kradzieży nie możesz zostać złapany. W najlepszym wypadku skradziony przedmiot zostanie Ci odebrany, a w najgorszym doprowadzisz do wszczęcia bitwy. Może się też zdarzyć tak, że zostaniesz wygnany z danego miasta. Na szczęście do wielu takich lokacji można po kilku dniach bezproblemowo powrócić.

Warto dodać, że każda kradzież odbija się w negatywnym stopniu na Twojej karmie. Różnice punktowe w przypadku kradzieży pojedynczych obiektów są niewielkie, ale z czasem tego typu czynności mogą doprowadzić do znaczącego obniżenia wartości karmy. Ma to naturalnie znaczenie tylko wtedy gdy masz w planach zabawę postacią dobrą/neutralną.

OTWIERANIE ZAMKÓW I WŁAMYWANIE SIĘ DO TERMINALI

Obiekty, do których nie masz pozwolenia dostępu oznaczane są przez grę kolorem czerwonym. Próba włamania się do takiego terminalu czy otwarcia zamka tego typu jest więc równoznaczna z utratą karmy. Obowiązuje tu zbliżony schemat do kradzieży. Pojedyncza akcja wiąże się więc z minimalną stratą reputacji, ale w dłuższym okresie czasu może z tego wyniknąć poważniejszy problem.

Przed każdą próbą włamania się czy złamania zabezpieczeń proponuję zapisywać stan gry, gdyż łatwo można zawalić sprawę. Staje się to szczególnie uciążliwe w przypadku zamków, gdyż próbując uzyskać do terminalu bezpieczeństwa zawsze możesz wycofać się przed podjęciem ostatniej próby, karanej zamknięciem dostępu. Pewnym wybawieniem są talenty dające drugą szansę odblokowania sobie danego elementu świata gry, ale szkoda byłoby marnować punkty profitów na tego typu ułatwienia.