Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wasteland 2 - poradnik do gry

Wasteland 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Wasteland 2 - Twierdza Strażników wewnątrz
Wasteland 2 - Twierdza Strażników wewnątrz
Dowódca Desert Rangers. Kopalnia informacji o świecie gry. Będziesz z nim rozmawiał o kluczowych sprawach. Zawsze warto go odwiedzić podczas pobytu w Twierdzy, by usłyszeć jego opinie o ostatnich wydarzeniach.
Jemu możesz zwrócić dzienniki Asa i Hell Razora oraz opowiedzieć o tym co dzieje się w Darwin. W końcu także wyśle on oddział do Kalifornii, gdy zamontujesz drugi wzmacniak w Damoncie (Pamiętaj, że nie będziesz mógł już wrócić!)
Znajdziesz tu Baychowskiego, który zna lokacje kombinezonów antyradiacyjnych potrzebnych do przemierzenia silnie napromieniowanej drogi do Świątyni Tytana i dalej do Damonty. Dostęp do więzienia będzie zablokowany dopóki nie odwiedzisz (nomen omen) Wiezienia na mapie świata i nie dowiesz się o istnieniu Baychowskiego.
Gdy będziesz już na odpowiednim etapie rozgrywki możesz namówić Baychowskiego, by ci pomógł obiecując mu wolność. Uda się wtedy z drużyną do swojego R.V. (numer 4 na mapie świata), gdzie znajdziesz kostiumy. Następnie możesz go puścić wolno zgodnie ze swoją obietnicą, przyprowadzić z powrotem do więzienia lub zabić. Jeśli nie zaprowadzisz Baychowskiego z powrotem, będziesz musiał tłumaczyć się przed Vargasem. Możesz mu wtedy powiedzieć np. że postrzeliliście go podczas próby ucieczki.

Do więzienia trafi też Bowling jeśli doniesiesz, że sprzedaje na lewo broń własnej produkcji. Będzie wtedy chciał, byś zaniósł list do jego siostry w Obozie Kolejarzy
Jednym z eksponatów w muzeum jest przedwojenny pocisk M388 Davy Crockett. Możesz go użyć (wcisnąć przycisk), co wysadzi całą Twierdzę i zabije wszystkich. Jest to jedno z oficjalnych zakończeń gry - pokaże się skrót wydarzeń, które miały miejsce po wybuchu oraz zobaczysz napisy końcowe.
Medyk, możesz się u niego leczyć i kupić medykamenty. Ponadto będzie skupywał w bardzo dobrej cenie wszystkie środki przeciwbólowe. Sprzedaż tabletek jest jak najbardziej opłacalną wymianą, jako, że leczenie z ich jest bardzo skąpe, a dobry medyk może wyciągnąć sporo punktów KON nawet z najgorszej apteczki.

Dodatkowo możesz się zobowiązać odnaleźć dla niego lekarstwo na raka, które ponoć znajduje się w wiosce Darwin. O tym, gdzie leży Darwin możesz się dowiedzieć rozmawiając z Thrasherem.
Znajdziesz tu Flintlocka Egglestona, który zarządza muzeum, zwróć mu Gwiazdę Asa, którą znajdziesz koło Wieży Radiowej.
Ponadto możesz mu przynosić znalezione na świecie artefakty o wartości historycznej, czyli związane z pierwszą częścią gry lub z różnego rodzaju easter eggami. Przedmioty takie będą miewały w opisie informację, że "ktoś w Twierdzy może być tym zainteresowany". Najczęściej znajdziesz je w grobach lub w tosterach. Za przekazane eksponaty dostaniesz pieniądze lub doświadczenie. Doświadczenie zawsze będzie bardziej perspektywicznym wyborem.
Warto zachowywać wszystkie przedmioty z białą nazwą jakie zdobędziesz i przychodzić z nimi do niego, by sprawdzić czy jakiś go interesuje.
Handluje ciężką bronią i materiałami wybuchowymi.
Skupuje w bardzo dobrej cenie zwierzęce kupy (odchody).
Ethil prowadzi śledztwo w sprawie śmierci Asa. Możesz wręczyć jej nogę syntetyka, którą znalazłeś koło Wieży Radiowej.
Dodatkowo będziesz otrzymywał specjalne pozwolenia na pobranie z magazynu zarekwirowanego sprzętu za wykonywanie zadań w Twierdzy i za przynoszenie jej różnych unikalnych przedmiotów technologicznych (1 pozwolenie = 1 przedmiot). Z początku sprzęt będzie taki sobie, ale z czasem asortyment się powiększy, więc warto zachować "bilety" na później.
Warto zachowywać wszystkie przedmioty z białą nazwą jakie zdobędziesz i przychodzić z nimi do niej, by sprawdzić czy jakiś ją interesuje.
Sprzedaje bardzo tanią, ale zarazem niezwykle trefną broń, która będzie zacinać się przy każdym strzale, więc jej kupno mija się z jakimkolwiek celem. Jego działania są oczywiście nielegalne. Możesz donieść na niego kapitan Mercaptain, a wówczas trafi do więzienia. Gdy pójdziesz go tam odwiedzić, będzie chciał byś zaniósł list do jego siostry w Obozie Kolejarzy.
Alternatywnie z pomocą Cwaniaka i Lizusa możesz od razu wyciągnąć od niego informacje i przekonać go, by wrócił do siostry. Nie zostanie aresztowany, a od razu ucieknie z Twierdzy. Naturalnie, gdy będzie w więzieniu/wróci do siostry nie będziesz mógł więcej kupić od niego broni, ale to akurat nie będzie wielka strata.
Melson jest kwatermistrzem Strażników. Możesz u niego zaopatrzyć się w broń, pancerz i amunicję. Co więcej - skupuje uszkodzone części broni w bardzo dobrej cenie (33$ za 1), które zdobywa się podczas rozmontowywania broni i nierzadko w ten sposób otrzymać więcej niż za całą broń!.

Obok Melsona znajdziesz też schowek, w którym możesz przechowywać swój sprzęt.
Pośrodku sali muzeum znajdziesz statuę +1 do umiejętności drużyny.
Jeden z głównych bohaterów pierwszej części gry, aktualnie kartograf Twierdzy. Przynoś mu informację o nowo odkrytych lokacjach na mapie świata.
Ponadto możesz się od niego dowiedzieć, gdzie znajduje się wioska Darwin. Jeśli będziesz się dopytywał o jego sztuczną nogę, to wyciągnąniesz również od niego naziwsko doktor Kyle, która mu ją wykonała. Doktor Kyle spotkasz w Świątyni Tytana.
Jednym z eksponatów w muzeum jest stara armata, którą możesz podreperować z pomocą Naprawy Mechanicznej.
Minigra w popularnego węża w edycji Wasteland. Musisz szukać wody (niebieski kwadracik) uważając by nie wpaść w ścianę, w siebie, ani w żadną blokadę. Z każdym łykiem wody wąż jest coraz dłuższy na czym polega trudność gry. Sterujesz z pomocą klawiszy WASD.
Gdy zamontujesz drugi wzmacniak na wieży w Damoncie, będziesz mógł z jego pomocą dostać się do Kalifornii.
U niego możesz przyłączyć do Desert Rangers nowych członków (NPC, którzych przyjąłeś do drużyny) oraz członków, których odłączyłeś od zespołu. Za każdego rekruta dostaniesz pieniądze lub doświadczenie według własnego wyboru. Bardziej perspektywicznym rozwiązaniem zawsze będzie doświadczenie.
W kuchni znajdziesz pojemnik z nieskażoną wodą. Zawsze warto uzupełnić manierki podczas wizyty w Twierdzy.
Gdy pierwszy raz odwiedzisz Twierdze spotkasz tu oddział specjalny, który zajmuje się wyjętymi spod prawa Strażnikami, w tym drużyną gracza jeśli zajdzie taka potrzeba.
Znajdziesz na niej książkę +1 do Spec od tosterów.
Wewnątrz znajdziesz grzankę.
Powiększ mapę

Wnętrze Twierdzy | Wasteland 2 poradnik Wasteland 2

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Miejsca, przedmioty, postacie - wątek główny

Vargas – Dowódca Desert Rangers. Kopalnia informacji o świecie gry. Będziesz z nim rozmawiał o kluczowych sprawach. Zawsze warto go odwiedzić podczas pobytu w Twierdzy, by usłyszeć jego opinie o ostatnich wydarzeniach.
Jemu możesz zwrócić dzienniki Asa i Hell Razora oraz opowiedzieć o tym co dzieje się w Darwin. W końcu także wyśle on oddział do Kalifornii, gdy zamontujesz drugi wzmacniak w Damoncie (Pamiętaj, że nie będziesz mógł już wrócić!)

Więzienie – Znajdziesz tu Baychowskiego, który zna lokacje kombinezonów antyradiacyjnych potrzebnych do przemierzenia silnie napromieniowanej drogi do Świątyni Tytana i dalej do Damonty. Dostęp do więzienia będzie zablokowany dopóki nie odwiedzisz (nomen omen) Wiezienia na mapie świata i nie dowiesz się o istnieniu Baychowskiego.
Gdy będziesz już na odpowiednim etapie rozgrywki możesz namówić Baychowskiego, by ci pomógł obiecując mu wolność. Uda się wtedy z drużyną do swojego R.V. (numer 4 na mapie świata), gdzie znajdziesz kostiumy. Następnie możesz go puścić wolno zgodnie ze swoją obietnicą, przyprowadzić z powrotem do więzienia lub zabić. Jeśli nie zaprowadzisz Baychowskiego z powrotem, będziesz musiał tłumaczyć się przed Vargasem. Możesz mu wtedy powiedzieć np. że postrzeliliście go podczas próby ucieczki.

Do więzienia trafi też Bowling jeśli doniesiesz, że sprzedaje na lewo broń własnej produkcji. Będzie wtedy chciał, byś zaniósł list do jego siostry w Obozie Kolejarzy

Pocisk jądrowy (KONIEC GRY) – Jednym z eksponatów w muzeum jest przedwojenny pocisk M388 Davy Crockett. Możesz go użyć (wcisnąć przycisk), co wysadzi całą Twierdzę i zabije wszystkich. Jest to jedno z oficjalnych zakończeń gry - pokaże się skrót wydarzeń, które miały miejsce po wybuchu oraz zobaczysz napisy końcowe.

Miejsca, przedmioty postacie - zadania poboczne

Eric Tidemann – Medyk, możesz się u niego leczyć i kupić medykamenty. Ponadto będzie skupywał w bardzo dobrej cenie wszystkie środki przeciwbólowe. Sprzedaż tabletek jest jak najbardziej opłacalną wymianą, jako, że leczenie z ich jest bardzo skąpe, a dobry medyk może wyciągnąć sporo punktów KON nawet z najgorszej apteczki.

Dodatkowo możesz się zobowiązać odnaleźć dla niego lekarstwo na raka, które ponoć znajduje się w wiosce Darwin. O tym, gdzie leży Darwin możesz się dowiedzieć rozmawiając z Thrasherem.

Muzeum – Znajdziesz tu Flintlocka Egglestona, który zarządza muzeum, zwróć mu Gwiazdę Asa, którą znajdziesz koło Wieży Radiowej.
Ponadto możesz mu przynosić znalezione na świecie artefakty o wartości historycznej, czyli związane z pierwszą częścią gry lub z różnego rodzaju easter eggami. Przedmioty takie będą miewały w opisie informację, że "ktoś w Twierdzy może być tym zainteresowany". Najczęściej znajdziesz je w grobach lub w tosterach. Za przekazane eksponaty dostaniesz pieniądze lub doświadczenie. Doświadczenie zawsze będzie bardziej perspektywicznym wyborem.
Warto zachowywać wszystkie przedmioty z białą nazwą jakie zdobędziesz i przychodzić z nimi do niego, by sprawdzić czy jakiś go interesuje.

Min Liang Tan – Handluje ciężką bronią i materiałami wybuchowymi.
Skupuje w bardzo dobrej cenie zwierzęce kupy (odchody).

Ethil Mercaptain – Ethil prowadzi śledztwo w sprawie śmierci Asa. Możesz wręczyć jej nogę syntetyka, którą znalazłeś koło Wieży Radiowej.
Dodatkowo będziesz otrzymywał specjalne pozwolenia na pobranie z magazynu zarekwirowanego sprzętu za wykonywanie zadań w Twierdzy i za przynoszenie jej różnych unikalnych przedmiotów technologicznych (1 pozwolenie = 1 przedmiot). Z początku sprzęt będzie taki sobie, ale z czasem asortyment się powiększy, więc warto zachować "bilety" na później.
Warto zachowywać wszystkie przedmioty z białą nazwą jakie zdobędziesz i przychodzić z nimi do niej, by sprawdzić czy jakiś ją interesuje.

Robert Bowling – Sprzedaje bardzo tanią, ale zarazem niezwykle trefną broń, która będzie zacinać się przy każdym strzale, więc jej kupno mija się z jakimkolwiek celem. Jego działania są oczywiście nielegalne. Możesz donieść na niego kapitan Mercaptain, a wówczas trafi do więzienia. Gdy pójdziesz go tam odwiedzić, będzie chciał byś zaniósł list do jego siostry w Obozie Kolejarzy.
Alternatywnie z pomocą Cwaniaka i Lizusa możesz od razu wyciągnąć od niego informacje i przekonać go, by wrócił do siostry. Nie zostanie aresztowany, a od razu ucieknie z Twierdzy. Naturalnie, gdy będzie w więzieniu/wróci do siostry nie będziesz mógł więcej kupić od niego broni, ale to akurat nie będzie wielka strata.

Tobias Melson / Schowek – Melson jest kwatermistrzem Strażników. Możesz u niego zaopatrzyć się w broń, pancerz i amunicję. Co więcej - skupuje uszkodzone części broni w bardzo dobrej cenie (33$ za 1), które zdobywa się podczas rozmontowywania broni i nierzadko w ten sposób otrzymać więcej niż za całą broń!.

Obok Melsona znajdziesz też schowek, w którym możesz przechowywać swój sprzęt.

Ciekawe miejsca, elementy nie powiązane z fabułą

Statua – Pośrodku sali muzeum znajdziesz statuę +1 do umiejętności drużyny.

Thrasher – Jeden z głównych bohaterów pierwszej części gry, aktualnie kartograf Twierdzy. Przynoś mu informację o nowo odkrytych lokacjach na mapie świata.
Ponadto możesz się od niego dowiedzieć, gdzie znajduje się wioska Darwin. Jeśli będziesz się dopytywał o jego sztuczną nogę, to wyciągnąniesz również od niego naziwsko doktor Kyle, która mu ją wykonała. Doktor Kyle spotkasz w Świątyni Tytana.

Działo – Jednym z eksponatów w muzeum jest stara armata, którą możesz podreperować z pomocą Naprawy Mechanicznej.

Wąż Pustkowia – Minigra w popularnego węża w edycji Wasteland. Musisz szukać wody (niebieski kwadracik) uważając by nie wpaść w ścianę, w siebie, ani w żadną blokadę. Z każdym łykiem wody wąż jest coraz dłuższy na czym polega trudność gry. Sterujesz z pomocą klawiszy WASD.

Helikopter – Gdy zamontujesz drugi wzmacniak na wieży w Damoncie, będziesz mógł z jego pomocą dostać się do Kalifornii.

Evan Hawco – U niego możesz przyłączyć do Desert Rangers nowych członków (NPC, którzych przyjąłeś do drużyny) oraz członków, których odłączyłeś od zespołu. Za każdego rekruta dostaniesz pieniądze lub doświadczenie według własnego wyboru. Bardziej perspektywicznym rozwiązaniem zawsze będzie doświadczenie.

Woda – W kuchni znajdziesz pojemnik z nieskażoną wodą. Zawsze warto uzupełnić manierki podczas wizyty w Twierdzy.

Oddział Delta – Gdy pierwszy raz odwiedzisz Twierdze spotkasz tu oddział specjalny, który zajmuje się wyjętymi spod prawa Strażnikami, w tym drużyną gracza jeśli zajdzie taka potrzeba.

Skarby (skrzynie, sejfy, zakopane skrytki)

Biblioteczka – Znajdziesz na niej książkę +1 do Spec od tosterów.

Toster – Wewnątrz znajdziesz grzankę.

Legenda Wasteland 2 - Twierdza Strażników wewnątrz

Miejsca, przedmioty, postacie - wątek główny

Ciekawe miejsca, elementy nie powiązane z fabułą

Miejsca, przedmioty postacie - zadania poboczne

Skarby (skrzynie, sejfy, zakopane skrytki)

Wnętrze Twierdzy

Jest to główna baza Strażników. Oprócz jej oczywistego związku z głównymi zadaniami w grze, stanowi doskonale miejsce uzupełnienia amunicji, medykamentów i wody. Możesz tu także kupić kombinezony antyradiacyjne czy materiały wybuchowe. U kapitan Mercaptain będziesz miał też dostęp do unikalnych przedmiotów za wykonywanie zadań dla dowództwa Desert Rangers i za przynoszenie jej unikalnych przedmiotów. Twierdza jest świetnym źródłem gotówki, jeśli będziesz sprzedawał odpowiednie przedmioty odpowiednim handlarzom (części z demontażu broni Melsonowi, odchody zwierząt Tanowi i środki przeciwbólowe Tidemanowi - do czasu aż nie przyniesiesz mu leku na raka.

Każdą przyłączoną do oddziału postać możesz też tu oficjalnie przyłączyć do Desert Rangers u Evana Hauce, za co zostaniesz nagrodzony bonusowym doświadczeniem lub pieniędzmi. Tutaj też znajdziesz odłączonych od drużyny NPC, których ponownie chcesz przyłączyć. W końcu jest tu muzeum, w którym między innymi znajdziesz pocisk jądrowy, którego odpalenie będzie się wiązać z "przejściem" gry (nie jest to zwykłe "game over", a w pełni oficjalne, choć mało ambitne, zakończenie Wasteland 2).