Tak. Nowy profil użytkownika, obserwacja gier itd. - nad tym wszystkim będziemy pracować.
Jak najbardziej zgadzamy się z tym, że forum potrzebuje zmiany. Ale to ogrom pracy, którą zostawiamy sobie na początek przyszłego roku. Mniej więcej...
Dobra gra, ale nie podzielam powszechnej opinii o GOTY i ocenach 9,5/10. Doceniam walory artystyczne, piękny i oryginalny świat, w jakim toczy się akcja, ale dostrzegam też liczne bolączki. W tym takie jak powtarzalna walka w dużej mierze bazująca na quick time eventach (czyli uniki, bloki czy podskoki), puste lokacje, w których można dostrzec powtarzające się modele 3D, liniowość i kompletny brak angażujących aktywności pobocznych czy słabej jakości animacje postaci. Do tego szereg uproszczeń objawiających się na przykład skróconymi dialogami członków drużyny w obozie. Na GOTY jak dla mnie za dużo problemów i niedociągnięć. Może w części drugiej...
Na razie te komentarze na stronie pod materiałem są sortowane po dacie dodania. Ale skłaniam się raczej ku ilości serduszek, czyli de facto polecaniu przez społeczność.
Edit: Jak pisze Soul :D
Hosting ten sam. Tylko kuuuuuupa poprawek.
Powrót na główne forum właśnie dorabiamy.
Na razie nie robi dużo. Dodaje gry do sekcji Powiadomienia o grach - gry obserwowane w profilu użytkownika. Ale docelowo zbudujemy tutaj funkcjonalność powiadamiania czytelnika o zmianach związanych z jego grami (mail i może push).
Wygląd forum w obecnej wersji jest tymczasowym. Jakieś poprawki bazujące na waszych uwagach wprowadzimy, ale docelowo (pewnie 6-9 miesięcy) forum zostanie zrobione praktycznie od nowa.
Formatki klasycznej strony z roku 2001 niestety już nie ma. Ale możesz sobie pooglądać na https://web.archive.org
Przeglądarka jest niezła. Jak posiadasz starsze konto PayPal to możesz odblokować wersję PRO Perplexity za free na 12 miechów. Poza tym to bazuje na chromium, więc działają wszystkie addony, asystent z funkcją streszczenia strony w 2sec jest boski zwłaszcza na reddicie z wątkami wielkimi jak wieżowce. I jeszcze kupę innych rzeczy. Testuje od tygodnia i na prawdę spoko.
Wrzesień, ciesz się łapkami w dół póki je masz. Wkrótce przejdą do historii..
Gruntowne mohenjodaro to się dopiero pojawią za jakiś czas. Teraz dopiero prowadzimy prace wykopaliskowe z kontekście kodu forum :D
Zaraz się poprawi. Chill :D
EDIT: I już gitarka.
Nic strasznego. Przygotowujemy wszystko pod wgranie nowej strony i nowego systemu ocen. Tak jak pisałem gdzieś wcześniej - to wymaga zaopiekowania się 25 latami historii i haków. To tutaj to recenzje użytkowników w zapomnianym już systemie na karcie encyklopedii przeniesione do wątków pod grami w ency. To część składowa nowego systemu ocen.
Powoli kończymy prace nad pierwszą wersją, którą mam nadzieję, zainaugurujemy Wam w przyszłym tygodniu. Potem przez kolejne miesiące pewnie będziemy ulepszać bazując na Waszych sugestiach.
Myślę, że zrobimy obie rzeczy o ile nie będzie jakichś przeciwskazań ze strony naszych programistów. Jeszcze w tym roku.
Soul nie jest ideałem, daleko mu też do prostego w obyciu.... Powiedzmy że to barwny charakter :D
Ale potrafi robić zajebiste rzeczy. Poza tym cześć frustracji jaka nam towarzyszy wynika z pewnej niemocy. Na przykład całe 25-lat strasznie mnie wkurwiało to, że nie ma odpowiedzi na 1szego posta. W końcu mogę to naprawić :D
Stay tuned!
Nie wiem co pisał Soul, ale to wygląda z grubsza tak. Wojtek (Soul) zaprojektował lwią część serwisu, w tym to forum, a także cały czas pracuje nad designem strony i zajmuje się stylami CSS. Stricte nad kodowaniem siedzi Solnica (z GOLem od samego początku - w latach 2001-2005 zawdzięczaliście mu także śliczne galerie), a także Dante (nasz 2gi programista).
Obecnie ta trójka siedzi też nad zmianami i ściśle współpracuje ze mną i redakcją.
A że ja Soul i Solnica to trzy stare uparte dziady morowe, to wszystko wygląda jak kłótnia nastoletnich kochanków, kto co powiedział itd. Krzyki i inne dramy. Ale jakoś to leci :D
Jesteśmy na prawdę blisko, ale czego się nie tykamy, to wpadamy na minę sprzed n-lat i kod, który pamięta rok 2000. Troszkę z tym schodzi.
Dlatego też podzieliłem prace na 3 fazy. Pierwszą zobaczycie już na prawdę soon. Miesiąc pi razy oko. Kolejne dwie do stycznia jak nic się zmieni.
Swoją drogą część zmian już wleciała po cichu na forum, ale mało kto zauważył. Np. była inwentaryzacja i porządki w tematach wątków, czy zmiana komentarzy pod grami z platform na po prostu gry. Działamy na bazie danych cały czas :D
Wszystko się tworzy. Wydaje mi się, że na przełomie września i października wgramy pierwszą duża paczkę zmian, w tym nowy system ocen. Cały czas programiści pracują i wprowadzają zmiany, starając się np. ogarnąć stajnię Augiasza jaka została w kodzie forum po starym prezesie.
Dokładnie. W Europie podaje się ceny brutto, czyli od razu z doliczonym podatkiem VAT. W USA ponieważ co stan jest inaczej, to cenę masz podaną netto. To najczęstsza pomyłka przy porównaniu cen na obu kontynentach. Do ceny w USD zawsze doliczaj 23% - wówczas masz rzeczywiste porównanie.
Opcja zmiany oceny jest przewidziana w projekcie. O ile dobrze pamiętam to dla każdego.
Na wstępie dzięki za zgłoszenie swojej uwagi. Bardzo zresztą słusznej.
Natomiast dni obecnego systemu ocen na stronie są policzone, i mówimy tutaj o miesiącach a nie latach. Prawdopodobnie w połowie wakacji wprowadzimy szereg krytycznych zmian do naszych ocen. Wszystko jest jeszcze w fazie prac i pewne rzeczy na pewno ewoluują, ale kilka podstawowych cech nowego rozwiązania to:
- Ocena recenzenta będzie oceną recenzenta.
- Ocena GRYOnline.pl będzie wypadkową oceny recenzenta, członków redakcji, którzy grali w grę, a także wybranych członków naszej społeczności.
- Zawsze będzie można zobaczyć jaka osoba jaką wystawiła ocenę i kiedy to zrobiła. A także przeczytać jej mini recenzję.
- Ocena użytkowników będzie tylko za logowaniem. Nie będzie opcji oceny gry przed premierą. Tylko zaznaczenia, że tytuł nas interesuje.
- Pojawią się obiekty pokazujące średnią Ocen z serwisów OpenCritic i Steam.
- Pojawi się pisemnie podsumowanie najważniejszych zalet i wad gier na bazie recenzji userów ze Steama i może innego serwisu.
- i kilka innych.
Weźmiemy też Twoje uwagi pod uwagę w pracach.
Ja bym szedł na Etsy. Nie ograniczasz się tylko do Polski, a zachodni klient lepiej płaci.
Możesz doprecyzować swoje pytanie? Ocenę gry możesz wystawić w wątkach do materiałów z nią powiązanych (np. pod wpisem do encyklopedii czy pod recenzją serwisu).
Już powinno być w porządku. Generalnie cały czas modernizujemy różne rzeczy i przygotowujemy pod nowy layout i funkcjonalności. Stąd taki byczek. Sorry :)
Wszystko co napisałem jest w mocy. W swoim czasie na pewno dowiecie się jaki jest rezultat całej sprawy i kto kogo wyjaśnił.
Pisałem kilka razy, że od kilku miechów, odkąd przejęliśmy prowadzenie firmy z moim kolegą Michałem, pracujemy nad zmianami. Ale to trwa. Nie da się przerobić 25-letniego sajtu w miesiąc, jak wszyscy byśmy chcieli :) Wprowadzenie zmian jakie zaplanowałem z redakcją to proces rozbity na 2 - 2,5 roku.
Cierpliwości.
Tak. Właśnie nad tym pracujemy. System raportowania jest już w testach i do kilku tygodni wjedzie na stronę.
Oki doki. Sprawdzimy. W każdym razie wczoraj poszła poprawka i teraz nie powinno być audio nawet jak macie adblocki. Jak jest inaczej, to ciężko nam coś poprawić jak nie znamy konfiguracji addonów i przeglądarki. A nikomu na razie nie chciało się nawet nawiązać z nami kontaktu w tej sprawie, więc nie za bardzo można coś zrobić.
A treści z jakich tu trafiasz (jak sam napisałeś), to robią się magicznie, serwery i łącza są za free, kod i maintenace strony też powstaje w Hogwarcie, księgowość firmy robi się sama itd. Świetne podejście. Jak gość w taksówce przewiezie cię z punktu A do puntu B, to też mu nie płacisz, bo muzyka w radio była nie na poziomie?
Bądźmy poważni. Ja wiem, że za free to najlepsza cena i można marudzić, że znajdziesz u nas błędy, ale come on. Za serwis odpowiada kilkadziesiąt osób i twierdzenie, że ich praca jest nic nie warta, bo jakiś newsman się pomylił w 2gim akapicie newsa jest po prostu żenujące.
Dziś wleciała poprawka na bazie jakiejś tam dedukcji z postów osób z odblockami. Jesteś w stanie sprawdzić czy dalej masz problem z audio?
Firma musi zarobić, żeby zapłacić pracownikom. Czemu się tu dziwić?
Czyli korzystasz z jej zasobów i pracy ludzi tutaj zatrudnionych. Zgadza się?
Wyraźnie napisałem Herr Pietrus, że jak masz włączony dźwięk to nie kara, tylko jakiś problem techniczny. A żeby go zdiagnozować, musimy się z Tobą/kimś skontaktować, żeby wykryć co to. To na początek.
A przechodząc dalej do kolegi konewko, to:
1. Jak publikowaliśmy newsa wczoraj film działał. Dziś rano musieli zablokować widoczność - w internecie to się zdarza się.
2. W kwestii starania się autorów i jakości, to przypominam, że miałeś epizod bodaj 2 czy 3 newsów na GOL-u i okazało się, że to nie jest takie easy, bo na forum od razu wyciągano ci błędy. Czy to znaczy, że nie poświęciłeś godzin na przygotowanie tych tekstów, jesteś słaby a Twoja wiedza jest nic nie warta? Moim zdaniem nie. Resztę wniosków możesz wyciągnąć sam.
3. W kwestii płaczów na player. Ja nie widzę 50 osób, ja widzę góra 10, na multikontach, wiecznie banowych za naruszenia różnego typu, którym nawet nie chce się z nami pogadać konkretnie co i gdzie im nie działa, czy podać addonow jakie używają, żeby to sprawdzić. Więc ciężko się jakoś na poważnie do tego odnieść. Chcecie narzekać dla samego narzekania - nikt nie zabroni. Ale nic z tego nie wyniknie.
Cygi wiedziałem, że nie zrozumiesz. Ale nie ma problemu. Jestem gotów z tym żyć.
Pozdrowionka i miłego wieczoru.
P.S. I pamiętaj. Nie bądź lemingiem! :)
Nie mierz innych swoją miarą. Jestem w 100% w idealnym nastroju, zwłaszcza czytając te farmazony, że "czytamy treści, ale są tak że, złe nie chcemy czytać". LoL
Może gdybyś miał choć odrobinę empatii do ludzi, którzy pracują w sieci, to byś nie żałował kilka złotych na subskrypcję czy abonament, żeby ich w jakiś sposób nagrodzić czy zmotywować do pracy nad lepszymi materiałami. Nie. Lepiej brać za free i jeszcze płakać, że za słabej jakości. Ale czytam to bo cały czas bo... właśnie co :)
No to skoro te testy są za słabe na twoje standardy, to po co tam wchodzisz. Jak nie wchodzisz, nie widzisz playera. Problem z głowy.
Cieszę się, że mogłem pomóc reborn. Miłego dnia.
Doczytaj resztę moich wypowiedzi. Wstawiliśmy, żeby zarabiać na pensje pracowników. Jeżeli to dla Ciebie to takie kontrowersyjne, to wyłam się z bycia lemingiem w naszym społeczeństwie i pracuj za darmo, dla idei. Bo wiesz, że idziesz w tym temacie za resztą.
Jeżeli mówimy o tym samym, czyli playerze dailymotion pro, to zarówno reklama jak i odpalający się po niej film są w standardzie wyciszone. Jeżeli ktoś z Was ma inaczej, to prosze o kontakt - wyżej opisałem co i jak.
A automatyczne filmy są już w zasadzie wszędzie, począwszy od portali pokroju onet po ppe czy eurpogamer.net. Niestety.
Tak jak pisałem, tak robimy. Przede wszystkim nie pisałem, że zrezygnujemy z filmów i sam wstawiłeś screen z dowodem na to.
Co do zmian, to zmieniliśmy właśnie technologię/odtwarzacz z firmy Primis, z której nie byliśmy zadowoleni, na odtwarzacz, z którego nasza grupa z powodzeniem używa od kilku lat. Obecna implementacja nie jest jeszcze finalna, bo filmy są dość losowo związane z treścią newsa/publicystki/wpisu gry/poradnika na jakim są. Ale za klika miesięcy będzie to zrobione lepiej i będą tematycznie nawiązywać do treści strony, na jakiej się wyświetlają.
W temacie reklam. Sam nie jestem ich fanem, ale niestety firmy takie jak nasza mogą się utrzymać na dwa sposoby - albo reklama, albo jakaś forma abonamentu. Nie ma obecnie innej drogi. Pracownicy chcą zapłaty za prace jaką wykonują, a moje zdanie to m.in. zarobić na te wypłaty.
Natomiast w temacie działania. Reklamy muszą startować z wyciszonym do zera audio. Wszystkie nasze testy pokazują że tak jest, ale jeżeli u Ciebie jest inaczej, to proszę o kontakt na maila jakiego wstawiłem jako obrazek. Najlepiej ze screenem z problematycznej reklamy i informacją z jakiego systemu się korzysta, przeglądarki oraz jakie się ma zainstalowane addony. Z góry dziękuję.
Ależ oczywiście, że można. Idziesz tutaj -> https://www.gry-online.pl/abonamenty/ i dzieje się magia.
1. Nie znam historii, więc tutaj się nie wypowiem. Nazywają się ludologami, więc tak ich nazywamy. Po prostu.
2. Widziałem ten materiał z kolegami i choć lubię Dela i uważam za fajnego gościa, to niepotrzebnie pchał się w popularny temat dla wyświetleń, bo kompletnie nie wiedział o co tu chodzi. Bo nie chodzi o to czy recenzja recenzenta jest bardziej wartościowa niż recenzja zwykłego gracza czy youtubera. Chodzi o to, że recenzja osoby, która grała w grę jest lepsza niż recenzja ludologa, który wydał werdykt nie posiadając gry, na 5 dni przed jej premierą, na podstawie kilku trailerów. Vide Star Wars Outlaws czy Dragons Dogma 2. Bo pierwszą grę ludolodzy zaszczuli nawet jej na widząc, a obecnie na Steam ma 77/100 od PRAWDZIWYCH graczy.
3) Wiesz jakie są budżety dla tzw. influencerów z youtuba? Tak z 10x większe niż dla prasy. Polecam popatrzeć na przychody agencji interaktywnych obsługujących tych "niezależnych" youtuberów. Otworzy Ci to oczy. Mam nadzieję.
4) Twoje zdanie, masz do tego prawo. Powtórzę, że fajnie by było, jakby ci goście widzieli te gry na oczy.
5) Nasza ocena Star Wars Outlaws jest niemal 1:1 taka, jak ocena graczy na Steam. Takich prawdziwych graczy, gdzie widzisz ich konta, czas gry itd. Polecam obadać.
Także ten... Pozdro :)
Anonimizacja to proces inicjowany przez użytkownika (to część RODO) i nie jest związany z działaniem administracji czy moderacji. To tutaj, tak jak pisze abesnai, to przykład klasycznego oszołoma, który manipuluje polecaniami wątków. Kiedyś już pisałem o tym w jakimś wątku o forum, żeby za bardzo nie sugerować się łapkami, bo mamy tutaj wciąż userów lub grupy, które manipulują łapkami, albo minusują się nawzajem dla zasady.
Masz całkowitą rację
I tym samym wychodzi jak bardzo ta gra oberwała na zwykłym przeklejaniu sobie pięciu nagrań błędów i tym, że to UBI.
Arkane Studios dało nam takie perełki jak Dark Messiah of Might and Magic, serię Dishonored czy Prey'a. Wydaje mi się, że koleś raczej wie jak zrobić dobrą grę.
Dziś wgraliśmy nową wersję naszej anglojęzycznej strony, na bazie której będzie też przeobrażany GOL. Oczywiście naprawiamy jeszcze szereg błędów, jakie pojawiły się na maszynach produkcyjnych, ale za 1-2 tygodnie będzie już tip-top.
To oczywiście fundament. Na potrzeby polskiej strony będziemy musieli jeszcze sporo rzeczy dorobić/przerobić/etc, ale generalnie prace trwają. W zasadzie cały 2025 to jeden wielki plan odnowienia stron i zaoferowania nowych funkcjonalności.
Sam wygląd to fragment zmian, reszta jest niewidoczna.
Przyrównanie opisu swojego profilu w postaci imienia i nazwiska oraz firmy dla jakiej się pracuje do jedzenia proszku do prania!? My dalej rozmawiamy na serio?
No masz rację z tym idealistą :) Gdzieś tam siedzi we mnie taki jeden, który choćby wierzy, że da się stworzyć na tym forum fajną społeczność związaną z gierkami. Nie twierdzę, że jej nie ma teraz, ale można odtworzyć po części to co było kiedyś.
Co do dramy, to wiesz... Zobaczmy jak to się potoczy. Jacek Walkiewicz powiedział kiedyś fajne słowa: "Są w życiu rzeczy, które warto i są takie, które się opłaca. I nie zawsze to co warto – się opłaca, nie zawsze to co się opłaca – warto". I w jakimś sensie to jest tutaj motorem moich działań. Może i się nie opłaci, bo w szerzej perspektywie nic nie zmieni, ale warto dla samej satysfakcji. Po prostu.
Ale wiesz, że to standard na socialach. Na takim fejsie na prywatnych profilach ludzie podają gdzie pracują i jak się nazywają. Ja tak samo. Więc to takie czepianie się dla czepiania się.
Usiłuję na serio podejść do twoich argumentów, ale mam wrażenie, że albo na potrzeby tej dyskusji masz idealistyczne i romantyczne podejście do życia, albo kompletnie nie bierzesz pod uwagę kilku kluczowych czynników. Fanbaza tzw. ludologów z youtube, którzy de facto podeptali i wypaczyli ten termin w oczach wielu ludzi, od 2 lat nie robi nic innego tylko jedzie po wszystkim co robi nie tylko gry-online, ale w zasadzie każda firma. Na dodatek tylko dlatego, że to firma/korpo, więc to z definicji oczywiste, że każdy się tam sprzedał. De facto już same takie oskarżenia są podstawą do spraw o zniesławieniu wielu redakcji i to tylko kwestia czasu, kiedy ktoś większy się w końcu do tego odniesie.
Dodatkowo w ogromnej części Ci ludzie formują oceny i tezy bazujące na niefachowym podejściu, vide wymieniona w tym wątku krytyka Silent Hill 2 czy Dragon's Dogma 2. A ci mityczni gracze, tylko to podłapują i powalają. To nie jest publika na jakiej mi zależy. SERIO. Nie dogodzisz każdemu.
Poza tym życie pokazuje, gdzie jest siła firmy. Atomic Heart sprzedał się w kilku jak nie kilkunastu już milionach sztuk mimo olbrzymiej krytyki "graczy" i wojny na Ukrainie, GTA V przynosi od dekady powalone zyski krytykowanemu na prawo i lewo szefowi T2, analogicznie n-te Call of Duty, poniżanemu Kotickowi, a my piszemy teraz z komputerów na Windowsie od Microsoftu, Gatesa, Balmera i innych, który są lub byli jechani przez community od 30 lat. Ale co z tego, jak na końcu liczy się tylko produkt. Jak jest dobry i klient go chce, to reszta to tylko PR-owe zagrywki. Ja nie kandyduję na prezydenta, żebym ci musiał napchać kitu do głowy jaki to nie jestem zajebisty. Jestem jaki jestem i tyle. Wdaje się raz na czas w pyskówki z różnymi ludźmi i tak już jest.
Co do GOL-a. Na razie firma ponosi konsekwencje różnych decyzji poprzedniego prezesa, a to co ja robię/zrobię ja z moim kolegą z zarządu, dopiero gdzieś tam zaczyna być widać, np. w większej ilości recenzji czy, bardziej zachowawczych tytułach newsów, ale tak na prawdę szersze efekty naszej pracy zobaczysz dopiero w połowie roku 2025, jak nie w 2026 roku. Bo to wszystko po prostu trwa w takiej organizacji. Wtedy chętnie porozmawiam sobie jak to się wszystko kręci, co warto, a co nie warto.
Tymczasem debata publiczna ma się nijak do faktycznych przychodów firmy, a te z punktu widzenia właściciela decydują, o tym czy zarząd działa prawnie czy nie. Vide burze wokół pana Koticka czy prezesa T2, a ich spektakularne wyniki w tabelkach od dekady i rekordowe zarobki. Podpowiem ci, że wszędzie to działa tak samo, a mamy takie czasy, że opinia ludzi na jakiś temat, ma zerowy wpływ na wyświetlenia, a tym samym na wpływy. Patrz Onet, pudelek, ppe itd. To smutne, że tak jest, ale niestety tak jest. O wszystkim decyduje algorytm. Tyle w kwestii tego czy to ma jakieś szersze znaczenie. Żeby nie było, ja też wdycham za tym co było 20 lat temu, dlatego np. zależy mi na odbudowie forum. Ale na biznes to ma marginalny wpływ.
Co do Pana Arka, zalecam cierpliwość. Koła zostały wprawione w ruch. Przy czym instytucje państwowe działają w swoim tempie. Spodziewam się wyjaśnienia wszystkich kwestii do 12-13 miesięcy. Przynajmniej w pierwszej instancji.
Nie przeczę, że nie zacząłem. Nie twierdzę też, że jestem ostoją kultury. Ale nie jestem oszustem, jak mi się zarzuca i poważnie podchodzę do przekazywanych informacji. Co więcej jedyny obraz całego zajścia masz z perspektywy jednej strony, tej która głośno krzyczy. Ja nie zamierzam się przekrzykiwać w Interencie, o to kto ma rację. To wyjaśniliśmy sobie w ciszy sali sądowej, gdzie liczą się rzeczywiste fakty.
Publikuję tego posta, choć nie miałem zamiaru się wypowiadać do zakończenia spawy, ale Pan Arkadiusz w swoim nowym filmie posunął się za daleko w kwestii manipulacji. Przez wzgląd na moich kolegów z firmy muszę jednak zareagować i przedstawić aktualny stan sprawy.
1. Przede wszystkim cała sprawa ma charakter osobisty. Nie są w nią zaangażowani ani pracownicy gry-online.pl, ani spółka Webedia Polska. Post z cytatem, o spreparowanie którego oskarżył mnie Arkadikuss, został opublikowany przeze mnie na moim prywatnym koncie X (https://twitter.com/przemekbartula).
2. Wszelkie działania prawne, w tym również zapowiadany pozew, będą miały (i mają) charakter osobisty. Koszty obsługującej mnie kancelarii prawnej idą w całości z moich osobistych środków.
3. W temacie tego co wg Arkadikussa wymyśliłem, czyli rozmowy dwóch osób na serwerze Discord, to reprezentująca mnie kancelaria posiada zapisy rozmowy, dane osobowe obu rozmawiających i ich zgody na potwierdzenie wszystkiego w sądzie.
4. Dlaczego taka, a nie inna moja reakcja? Bo na przestrzeni ostatnich lat zarówno redaktorzy jak i całe redakcje są nieustannie atakowani ze strony przeróżnej maści „twórców”, którym wydaje się, że oskarżenie bez żadnego dowodu ujdzie im zawsze na sucho. Tym razem postanowiłem pokazać, że gdzieś jest granica.
5. Nie zależy mi na popularności. Nie ruszają mnie skaczący mi do gardła fani Arkadikussa, a sprawa zostanie doprowadzona do końca. Wdawanie się w przepychanki słowne na streamach również mnie nie interesują.
6. End-game to przeprosiny, wykasowanie filmów i odpowiednia darowizna w szczytnym celu, np. na WOŚP. Wbrew temu co twierdzi Arkadikuss, chcę wyłączenia monetyzacji tylko na filmie z przeprosinami. Nie na całym kanale. Nie wiem skąd to nadużycie, może wynika z niezrozumienia treści pisma prawniczego.
Pozdro wszystkim. Nie uprzykrzajcie życia moderacji w tym temacie na forum, bo chłopaki i dziewczyny z GOL-a nie mają z tym nic wspólnego.
Ale wiesz, że to nie prawda z demonetyzacją kanału. To jakaś ściema z AI streszczającej film. Brak monetyzacji dotyczył tylko filmu z przeprosinami.
Więc... tak powstaje dezinformacja.
Na razie nie podajemy konkretów, bo prace programistyczne mają to do siebie, że ciągną się miesiącami i często są obsuwy. A realia są takie, że GOL jest przestarzały i musimy odświeżyć i przerobić praktycznie wszystkie jego elementy.
Na razie pipeline wygląda tak, że do połowy listopada wgramy nowy layout gamepressure.com, a do 3 miesięcy to samo stanie się na gry-online.pl. Oczywiście w obu przypadkach będzie na początku brakowało wielu zaplanowanych funkcjonalności, więc będziemy je uzupełniać przez cały 2025. Równocześnie w 2025 będą trwały prace nad przerobieniem technologicznie forum, po to aby umozliwić jego dalszy rozwój i dodawanie nowych funkcji. Obok tego mamy zamiar unowocześnić i przerobić backend, czyli wszystkie toole jakich używają nasi autorzy do publikacji treści. Jeżeli uda się to zamknąć w 2025 to będę mega szczęśliwy.
Jak będzie, zobaczmy, bo na pewno cały plan zaburzą jakieś niespodziewane akcje w stylu dostosowania się do nowych przepisów unijnych itp.
Pytanie jest inne. Dlaczego nie potrafisz wpisać poprawnie jej tytułu do wyszukiwarki?
https://www.gry-online.pl/gry/warhammer-40000-boltgun/z16335
To był inny świat. Ciężko teraz uwierzyć, ale GOL był sajtem PC-only. W encyklopedii nie było gier konsolowych i raczej nie pisaliśmy o nich.
Poza tym nie było Steama, a zatem i indyków. To był AAA świat zdominowany przez molochy pokroju EA czy Activision. Do tego nie byliśmy w Unii, więc ściągnięcie gry z zachodu to było jakieś nadludzkie przedsięwzięcie. Kosmos. Oby to nigdy nie wróciło :)
Skasowalem dubla który ci się tam gdzieś dokleił. To tak dla informacji - to nie była ingerencja moderacji i takie tam :)
A co do zagadnienia recek. Jak sam widzisz, każdy interpretuje i ocenia po swojemu i tutaj zawsze będzie problem. Ja osobiście dlatego uwielbiam oceny Steama. Po roku czy dwóch zawsze średnia pokazuje jak jest. Na przykład takie Unity po premierze było jechane niemiłosiernie, choćby za takie bugi ja widać w gife jaki załączyłem, ale po latach, wygaśnięciu dram i zrywów anty Ubisoftwych, mamy 8/10 od około 63 tys. ludzi. Ciekawe co za rok zobaczymy przy Star Wars Outlaws.
Niemniej dostrzegam silną potrzebę zmian ocen na golu, nie tyle skali czy coś w tym guście, co uwzględniania głosu najbardziej statecznych i doświadczonych userów w naszej społeczności w ogólnej ocenie gry. Trwają dyskusje na ten temat w firmie, jutro nawet spotykamy się z redakcją i programistami. Mam nadzieję, że w przyszłym roku zaproponujemy Wam fajne rozwiązanie, które uwzględni wasze opinie w sposób bardziej wyeksponowany.
Aluzja na początku zupełnie niepotrzebna. Po co? Tym bardziej, że nietrafna. Co do reszty twojej wypowiedzi, po części trafna, po części kulą w płot.
Ale żeby nie walczyć bez sensu o to czyje mojsze, wrócę może do korzeni. Definicja recenzji Ministerstwa Edukacji Narodowej znajduje się m.in. tutaj: https://zpe.gov.pl/a/przeczytaj/D10ZSPixW
Znajdziesz tam takie istotne fragmenty jak: " jej zadaniem jest krótki opis recenzowanego wydarzenia oraz opinia piszącego" oraz. "Argumentacja w recenzji jest zawsze podporządkowana subiektywnej ocenie autora". Podkreślam fragmenty OPINIA PISZĄCEGO, a także SUBIEKTYWNA OCENA AUTORA.
Oczywiście znajdują się tam, też również ważne fragmenty, do których nawiązujesz, czyli: "Pełni funkcję informacyjną i wartościującą", "nie powinna rządzić się zupełną dowolnością ocen i sądów, lecz uwzględniać obiektywną wiedzę na temat sztuki literackiej, filmowej czy teatralnej.".
Czyli owszem, recenzja powinna być, jak piszesz, tekstem użytkowym i wartościującym, ale zawsze jest to napiętnowane subiektywną oceną autora. W naszym przypadku skupiłeś się na skradaniu, które jak mniemam, dyskwalifikuje grę w twoich oczach. Pytanie na ile to ważna część składowa gry i ile recenzent miałby obniżyć ocenę. Gdzie dialogi, budowa świata, postacie itd itd. To wszystko subiektywne wyważenie składowych przez autora. Jeden ceni więcej to, inny tamto.
Gra ma średnią prasy na poziomie mniej więcej 7,8/10 i to dla mnie doskonale oddaje, że nie jest idealna i ma błędy, ale jest dobra. A już na pewno nie zasługuje na publiczny lincz jaki zgotowali jej youtuberzy, którzy w przeważającej liczbie nie widzieli jej na oczy.
Aaaa Wukong to jest prze super zabawna rzecz i dopiero pokazuje hipokryzję ludzi. Kojarzysz te forumowe hasła pokroju "Denuvo to zło gamingu?", "Nigdy nie zagram w grę która ma Denuvo?", "Jest Denuvo to 1/10" itd. No to Denuvo w Wukoingu i jest i hula aż miło. Pomijam już kwestię tego, że są podejrzenia o to, że koledzy z Chin łykają wszystkie dane jakie im się podoba. Malwarebytes w wersji premium flaguję grę jako malware. Polecam boardy Steama na ten temat.
Ale to OK dla "graczy warriorów", bo to nie EA czy Ubisoft.
Przyznam, że trochę się zastanawiałem czy w ogóle odpisywać na ten post. Nie przywołałeś mnie ale jednak się do mnie zwracasz. Poza tym zazwyczaj deko szkoda mi czasu na forumowe wojenki, które nie mają w dzisiejszych czasach żadnego realnego wpływu na nic. Ale z szacunku do forum i osób, które tu siedzą...
Po pierwsze mój post to zaczepka, ironia, sarkazm (you name it) i nie pisałem go na poważnie, bo nie można brać na poważnie tego, co pisze tam większość ludzi. Najbardziej wartościowy post z dyskusji zacytowałem tutaj https://x.com/PrzemekBartula/status/1842430139281428897 i to jest zbieżne z moją opinią o recenzjach i opinii "graczy".
Co do GOL-a i recenzji. Mam wrażenie, że na przestrzeni lat ludzie zapomnieli, że taki byt jak GOL to nie pojedynczy youtuber z określonym gustem. Przywołujecie recenzje gier pisane przez przynajmniej kilku/kilkunastu różnych ludzi na przestrzeni 10+ lat, do tego często z różnych gatunków, na siłę przystawiając je do siebie starając się udowodnić swoją rację. Do tego na przestrzeni tych lat było ze 3 redaktorów naczelnych, zmienił się świat, zmieniło się pokolenia ludzi ich percepcja. Więc jak dla mnie to na prawdę MEGA zabawne czytać te wywody o obiektywności i "moje jest mojsze".
Pomijam już aspekt subiektywności. Ja siedzę tutaj 24 lata. To chyba można mnie nazwać kimś pokroju weterana i specjalisty. I ja bym dał Star Warsom 9/10. Serio. Mam 45h na liczniku i im więcej gram tym ocena rośnie. Zarzuty o skopanie skradania dla mnie w ogóle nie trafiają, bo dla mnie to nie skradanka. Im dalej w last tym więcej tutaj nawalanki rodem z akcji Hana Solo i Wookiego. Ktoś kto płacze o skaranie siedział przy tej grze max 3-4h. I mógłbym tak dalej, ale to nie ma sensu. Nikt nie uwierzy, bo wiadomo że komuś musiałem się sprzedać. Taka teraz narracja :)
Przypominam też ocenę 10/10 dla Skyrima, z którą wielu się zgadzało (a w momencie premiery był tam bug na bugu i jakoś było OK), a dla mnie to barachło 5/10. Tak to już jest.
Ale ja się z tobą kategorycznie nie zgadzam. Może w pierwszych 5h można odnieść takie wrażenie, ale każda kolejnagodzina to już orgia klimatu i nawiązań do starej trylogii, wojny klonów i kupy innych. Jestem teraz na 45h i dawno się tak nie jarałem klimatem SW.
No potrafię używać przeglądarkę internetową. W zasadzie to tyle.
Ja tylko dodam, czysto humorystycznie, bo inaczej nie można.
"polski" portal polskiej spółce". 100% akcjonariuszem GOL-a są Niemcy, których 100% akcjonariuszem są Francuzi. A największym akcjonariuszem Bloobera jest Tencent. Więc idąc za głosem tłumu. Francuski serwis Chińskiemu studiu!
I na barykady! :)
Nazwać SW Outlaws wypraną z klimatu to może chyba tylko ktoś kto całą swoją wiedzę czerpie z pato-kanałów na youtube. Serio?!
No nie wiem o co wam chodzi.
Nasza ocena SW Outlaws w zasadzie 1:1 zgadza się z oceną na meta - ZLE.
Nasza ocena SH2 nie zgadza się z oceną na meta - ZLE.
Hasło "subiektywna ocena autora" coś mówi? Albo idąc w potoczne za sjp "Każda potwora znajdzie swojego amatora" itd.
Jesteś pewien, że wszyscy inni nie byli na jakimś super evencie?
No muszę przyznać, że u mnie wszelkie problemy związane z działaniem wyparowały. Klatki ładnie poszły w górę i jest płynnie. Kamera speedera tez nie laguje. No i zniknął jakieś memory leak, który po circa 2h mocno spowalniał grę. Fajno ;)
Przede wszystkim łamał polskie prawo. Oskarżenia bez dowodów o przekupstwo są karalne. Polecam lekturę Artykułu 212 kodeksu karnego.
Ja sobie pykam po godzinach fanowsko, bo lubię klimaty pierwszej trylogii SW i dowód z wczoraj na focie, dla wątpiących.
I szczerze, nie ma tam dla nic czego nie było w gwiezdnych wojnach z lat 80. Chyba problemem jest to, że bohaterka wygląda jak rzeczywista kobieta, a nie laska ze Stellar Blade.
"gra jest po prostu słaba - kopiuj wklej szablonów z innych gier Ubisoftu, miałka fabuła, drewniany i nudny gameplay, masa błędów i mało charakterystyczne postacie" - tutaj się nie zgodzę. IMHO ulegasz nagonce. Gra ma problemy - to jest prawidłowe sformułowanie jak dla mnie. Bo fakt, optymalizacja woła o pomstę do nieba, takie głupotki jak brak przenoszenia ciał czy bohaterka powalająca trooperów w hełmach gołymi rękami też, ale w mojej opinii gra ma najlepsze dialogi w grach Ubi od, ja wiem.... dekady. Jest bardzo w klimatach oryginalnych Gwiezych Wojen, zarówno klimatycznie jak i wizualnie, ma dziesiątki fajowych subtelnych nawiązań do tych filmów. Świetny rozwój postaci, bardzo w synergii z misjami pobocznymi i głównymi. W ogóle robienie aktywności pobocznych mnie nie nudzi. I jeszcze kilka rzeczy mógłbym wymieć, ale generalnie to największy krok w drodze do jakości rozgrywki (chodzi o nieszablonowść) jaki zrobiło Ubi od lat. Niestety niedopracowany i zajechany nagonką. Szkoda. Ale jak poprawą i obniżą cenę to radzę spróbować.
Może i tak, ale od strony redakcji to mega dołujące, jak narobisz z czymś, czy to jest tekst czy cokolwiek, a zaraz ci wjeżdża pod materiał armia "moje jest mojsze" i robi bydło, i dajmy na to z dwóch tygodni wysiłku kalevatar nad publi z autorem wychodzi na to, że się sprzedaliśmy, a sam autor do debil, bo się z nim akurat nie zgadzają. A do tego banda multikont kreujących cały wątek, co jest podwieszane a co schowane.
Nota bene to było nawet dość zabawne pod tekstem Michała Mańki z nowego Dragon Age. Po pierwszych, ja wiem, 15 postach dowiedzieliśmy się, że, cytując kolegę z redakcji, Michał Mańka to Kwiść (ten inny Michał, który pisał reckę Inkwizycji przed laty), a wrażenia po 6h gry to już recenzja i na pewno się sprzedaliśmy. No jprd - ludziom nawet nie chciało się sprawdzić podstawowych faktów. ale oczywiście obowiązkowo weszło plusowanie swoich :)
Tak na serio to, na pewno mało kto uwierzy, ale forum przed zamknięciem utrzymuje tylko wiara moja i kilku innych osób, że może da się tutaj stworzyć jakąś ostoję normalności w temacie dyskusji o grach. Bo w obecnej formie raczej odstrasza niż przyciąga. Ale to wymaga zmian programistycznych - oby udało się 2025.
Sociale to jednak inna skala. Mając konto ma reddice masz go na setkach redditów. Podobnie na youtube, masz go na tysiącach kanałów. Przez to, że na jednym z nich ktoś ci da shadowbana, nie pozbędziesz się go, bo budowałeś rank/renomę/karmę latami. A GOL to lokalne forum. Ban to mała przeszkoda jak masz coś nie halo pod pokrywką.
Choć oczywiście masz racje, multikonta na socialach też są faktem.
Problem w tym, że nie zdajecie sobie sprawy jaki poziom w pewnych okresach ma trollowanie multikontami. Tu macie przykładowy screen kolesia z 10+ kontami jakie wykryliśmy (już po anonimizacji), ale na przestrzeni lat wykrywaliśmy gości, którzy mieli n-kont tylko żeby coś zminusować do -10, albo podbijac posty kolegów, nawet kompletnie idiotyczne.
Jakiś czas temu miałem fazę na walkę z takimi userami na forum, ale to było nieudolne i tylko się niepotrzebnie nairytowałem. Teraz Smoczy i spółka moderacyjna po prostu banuje jak leci i co jakiś czas ktoś płacze o cenzurę, bo mu piętnaste konto wywaliliśmy.
Niestety taki teraz user w Internecie. Netykieta RIP.
Multikonta to fakt i niestety nie za bardzo jest jak z nimi walczyć. Adres IP można w dzisiejszych czasach teraz zmienić od strzała zwykłym darmowym VPN, maila można wygenerować z generatorów tymczasowych maili. Ba, nawet gdybyśmy wprowadzili weryfikację sms-ową, to są też darmowe generatory numerów na potrzeby takich weryfikacji.
To jeden z powodów, dla których takie fora wyginęły - moderacja tego kosztuje za dużo. Ale jak na razie trwamy i kombinujemy jak poprawić "normalnym" userom korzystanie z forum.
Jestem przekonany, że kiedyś ktoś tak mówił w kontekście świata uzależnionego od energii elektrycznej. Tymczasem oto jesteśmy...
Poradniki, Encyclopedia i Forum są bezpieczne. Są nawet mocne plany rozwoju każdego z tych działów na 2025.
Tworzenie komiksów zostało zawieszone z kilku powodów, ale najważniejsze są dwa. Komiksy zawsze były deficytowe, ale tworzyliśmy je dla trochę dla fanu, trochę dla idei, trochę dla społeczności. Ale z czasem różnica pomiędzy kosztem utworzenia komiksu, a jego odsłonami i odbiorem społeczności zaczęła się mocno powiększać.
Poza tym, sytuacja w Polsce z autorami komiksów jest niestety taka, że ciężko im z tego wyżyć. Więc to ich druga albo trzecia praca i priorytet. Więc pojawił się też problem z cyklicznym dostarczaniem treści.
Suma summarum, czekają na lepsze czasy.
przestań łgać - ?
Ubisoft =/= cała branża. - a co to ma do mojego zdania "że jest pierwszą grą Ubi od lat, gdzie dewowie starają się zrobić coś inaczej". Odnosiłem się konkretnie do dorobku Ubi Zapominasz o czym piszesz?
I wszystkie wymienione tytuły na premierze tak samo punktowałem aż iskrzyło. -> jakieś dowody?
Aaa, to dlatego ocena 8/10 - za to jaki produkt MOŻE być w przyszłości. -> a co 8/10 ma do moich wypowiedzi. To ocena recenzenta, nie moja. Ja wydam swój werdykt jak ukończę. Fajnie żebyś ty i koledzy wydali swój, po tym jak zagracie choć z 5h. Ba... w ogóle to uruchomicie. Oceny na podstawie ytube to ładne partactwo.
wszystkie informacje dostałeś na wycieczce do Disneylandu sponsorowanego przez Ubisoft. -> Musicie się zdecydować, bo to chyba recenzent miał się sprzedać, a nie losowy koleś z firmy. Poza tym Disneyland kompletnie mnie nie jara.
przeproś i wyjdź. - coś ci się pomyliło. To ty jesteś u mnie, nie ja u ciebie :)
Kpisz czy o drogę pytasz? - Nie, nie kpię.
Tzn. co? - Choćby i dialogi, które są niebo lepsze niż we wszystkim co było od ponad 10 lat w grach Ubi, składna budowa fabuły i brak rozwleczenia wszystkiego na 150h nudnej rozgrywki bez sensu, czy świetny klimat, który dla mnie idealnie wpisuje się w pierwszą trylogię.
Błąd na błędzie błędem poganiany? - No i co? A C2077 nie było byków? W Wieśku 3 nie było byków? W BG3 nie było byków? GTA IV nie było byków (przypominam, że było niemal niegrywane na PC), w Prey 2 nie było byków, w Skyrimie nie było byków?. To wszystko świetne i kultowe gry. Kwestia supportu i fixów, a te nadchodzą. Wiadomo, że tak być nie powinno, ale trzeba patrzeć na świat realnie. To nie jakiś wyjątek. Poza tym płacze o byki są mocno przesadzone moim zdaniem. Realnym problem może faktycznie być dla niektórych optymalizacja.
AI, które przy byle okazji wychodzi na debila? - AI od czasów FEAR-a jest wszędzie debilne. To tutaj nie odróżnia się jakoś szczególnie.
Coś pominąłem? - a bo ja wiem. Może zapomniałeś zagrać, żeby coś więcej wiedzieć o grze.
Rozumiem, że analogicznie drugą stronę nastawiającą odbyt korporacji nazywasz darmowymi prostytutkami? - Nie, nie nazywam.
...czy w ogóle odpiszesz? - No już odpisałem kilka razy.
coś jeszcze?
Ale po co mam ci pisać litanie, skoro wszystko na temat plusów i minusów gry napisał Bukary w tym wątku. W sposób wyważony i sensowny - grał, a nie oglądał youtube. Przeczytaj, to może spojrzysz na nią przychylniejszym okiem.
Dodatkowo ODIN85, już po przejściu gry, składnie to podsumował tutaj -> https://www.gry-online.pl/gry/star-wars-outlaws/komentarze/z55df6?PAGE=2&N=1#ostatni
Ja myślę dokładnie to samo. Nie jest idealna, ale fani SW na pewno będą się dobrze bawić - ja w każdym razie to robię. W temacie słabej grafy kilka fot ode mnie znajdziesz tutaj -> https://x.com/PrzemekBartula
Na koniec mogę dodać, że wieszanie psów na grze jak nawet się jej nie uruchomiło, tylko bazuje youtubowej nagonce, bo to Ubi, jest mało powiedzieć niepoważne.
A nie możesz tego wyłączyć w opcjach? Teraz nie sprawdzę, ale wydaje mi się, że w opcjach masz możliwość wywalenia ziarna i kilku innych rzeczy.
Tutaj się mocno zgodzę. I niestety SWO za to płaci mimo, że jest pierwszą grą Ubi od lat, gdzie dewowie starają się zrobić coś inaczej, i nawet w pewnych aspektach im wychodzi. Niestety rozłoszczona tłuszcza nawet tego nie doświadczy.
Doceniam refleksję, choć oczywiście musiałeś wpakować kolejną niepotrzebną aluzję. Przymkniemy jednak na to oko, ku lepszemu jutru.
Pozdro.
W przypadku twoich ostatnich postów możemy zastosować kilka punktów regulaminu, np.:
- zabrania się nieuzasadnionych, niemerytorycznych i niekulturalnych ataków na autorów tekstów serwisu GRY-Online.pl, na sam serwis i jego treści. - to apropos kolejnych aluzji w twoich postach.
- nie wolno promować usług firm trzecich oraz własnych kanałów wideo poza kategorią „ogłoszenia” i „moje wideo” - komercyjne kanały youtube to też firmy trzecie. Dla Twojej informacji, ci twórcy rozliczają się z fiskusem i prowadzą działalność gospodarczą, taką jak serwisy internetowe. I czeszą z Twojego nakręcania sporo kasy :)
- nie wolno publikować na Forum powtarzających się informacji (tzw. spamowanie)
Pozdrawiam,
W zasadzie do każdej gry można znaleźć takie filmiki z bugami.
https://www.youtube.com/watch?v=gQBEdKO_FGI
Weź sobie abo za 79zł i przez miesiąc spokojnie skończysz. Dużo nie wydasz, a może ci się spodobać i będziesz się spoko bawił. A jak ci nie siądzie to dużo nie stracisz. Przy czym klasycznie. Im później to zrobisz tym więcej byczków będzie poprawionych - jak to teraz w giereczkowie.
Szacun Herr Pietrus. Miło widzieć taką wypowiedź. Jak za dawnych czasów :)
Zwrócę uwagę redakcji na to co tu napisałeś.
"będziesz się bawił w taki cherry picking?" - robisz to z kolegami od 3 dni :) Przy czym on grę na oczy widział.
Idąc dalej, tutaj masz wrażenia Marcina Momota (Global Community Director z CDP). Też w kieszeni Ubisoftu? Niegodny nazywania się graczem?
Nie zgadzam się. Przy takim podejściu to nic nie ma sensu, ani dziennikarz, ani youtuber, no chyba że zawsze jego opinia jest 1:1 zbieżna z Twoją, co jak wiemy nigdy nie ma miejsca w 100%.
Recenzje pisze zawsze jedna osoba i to jej system wartości, rzeczy które lubi/nie lubi rzutują na werdykt. Jeden za złą mechanikę skradania obniży notę o 1 inny o 3. To rzecz subiektywna. Tak było jest i będzie, ale właśnie dlatego tak popularne są aggregatory w styku OpenCritic czy właśnie ocena Steam. Dla mnie to właśnie jest fajna wypadkowa opinii ludzi. A tam głos serwisu jak GOL, czy jakiegoś influencera to promil.
Tymczasem załączam opinię zwykłego gracza z sieci. I co zarzucisz mu że się sprzedał Ubi i jest niegodny życia? To jego opinia, gra ma prawo mu się podobać.
No ale coś to zmieniło? Nic. CDP mistrzowsko odegrało wariant "bijemy się w pierś" i to wypadek przy pracy. Dokończyli grę w 2-3 lata, teraz mają 9/10 na steam i C2077 sprzedaje się jak powalony, co widać po wynikach lepszych niż przewidywano. Community na zachodzie ich kocha. Nic się nie zmieniło. Biznes się kręci.
Piękna wizja świata Herr Pietrus, ale to tak nie działa. Podobnie jak świat bez głodu i wojen to utopia, miłość wszystkim i podobne pierdoloety.
Wszyscy z czegoś żyją. Nawet ci wielcy prawdziwi youtuberzy, których tak linkujecie, napędzają spiralę hejtu i wyolbrzymiają każdy problem w imię zamieszania i klików.
Wracając do SWO, to gra nie jest ani na 10/10 ani na 1/10. Przyzwoity średniak, którym jednym się może podobać, a innym nie. Sam jeszcze nie grałem bo czekam na weekend, ale to nie jakiś wielki problem poczytać opinie zwykłych ludzi na reddit starwarsoutlaws, że się podoba mimo byków. Ba nawet tutaj są starzy bywalcy jak Wielki Gracz, którzy już piszą ze jest ok. I po co te dramaty.
DM-mowi, autorowi recki, się spodobało i tyle. Ba nawet nie był na tych eventach do których pijecie, i można to sprawdzić.
Anyway poczekaj na premierę, niższą cenę jak chcesz, albo kup w abo za bodaj 79 zeta i sprawdź, a nie miotaj się po sieci.
Tak po prawdzie to masz kupę racji. Już od pewnego czasu branża zmaga się z tym, że po 2-3 poprawkach gra nie reprezentuje stanu z czasu kiedy się ją recenzowało. Czasem to nawet 1-2 tygodnie i potencjalna osoba zainteresowana tytułem moze wywalić wszystko co jest w sieci na day 1 do kosza.
Ja nadal nie kumam po co wydawcy dają wszystkim redakcjom i ytuberom na Ziemi gry w wersji jakiej nigdy nie zobaczy końcowy klient, bo wychodzi day1 patch i kupa rzeczy się zmienia. Vide pamiętne 8,5/10 UV dla Wiedźmina 3, które bedzide przeżywał do końca swoich dni :)
Przy czym nikt nie ma solucji, bo proces kończenia i fixowania gier trwa teraz nawet 3-4 lata. I co? Po każdym patchu masz pisać nową recenzję?
Tak recenzja będzie. Tworzy się ale już na spokojnie, bez pośpiechu, bo i tak jesteśmy za późno na NDA itp rzeczy.
Autorem będzie Zbyszek Woźnicki.
Zapytam dziś w redakcji bo szczerze nie wiem. Tam był taki problem, że gra nam nie działała przez dobry tydzień, bo był mocny bug związany z polską wersją Windowsów. Potem się wszystko obsunęło i w końcu nie wiem na czym stanęło. Dam znać dziś w ciągu dnia.
Pozwól, że zrobię to Twoim ułomnym sposobem i przytoczę opinię o Wukong innej osoby. Taką która akurat mi pasuje, bo nie chce mi się strzępić języka:
lucas89pn1 z naszego forum - dla mnie autorytet :)
"Słabiutka produkcja, na którą bardzo długo czekałem a po której spodziewałem się o wieeeeeele więcej aniżeli 2 ataków na krzyż rodem z Soulslike'ów typu ER, śmiesznie mizernego drzewka umiejętności nie dającego żadnej rozbudowy, powodując mniejszą utratę wytrzymałości podczas aktywności itp - Naprawdę słabo to wygląda na grę typu AAA , która miała potencjał. Jesteśmy mitycznym Bogiem z kijem, który wali w ten sam sposób przeciwników 26x wyższych od siebie a naszym jedynym orężem jest unik, bo programiści zapomnieli o możliwości blokowania ataku / parowania - KPINA = 2/10
W ogóle brak porównania z miodem płynącym z gier typu GoW, gdzie nasze możliwości zalewają wrogów falą różnorodności i zniszczenia."
Na reddicie StarWarsOutlaws macie już pierwsze dyskusje na prawdę grających ludzi. Po 3-5h nie wygląda to źle i raczej się podoba.
https://www.reddit.com/r/StarWarsOutlaws/comments/1f2foac/thoughts_so_far/
https://www.reddit.com/r/StarWarsOutlaws/comments/1f2lw9g/massive_made_the_sw_game_of_my_dreams/
https://www.reddit.com/r/StarWarsOutlaws/comments/1f2kzz9/good_game/
itd.
Idąc tym rozumowaniem recka Eurogamera, IGN Polska (przypominam - obie duże korpo) i wszystkich krytykujących youtuberów też na odwal się, tak? Czy nie pasuje do wybranej opcji?
BFHDVBfd - no za poznaj się z opinią np. arhn.eu. Generalnie grę poleca.
Bogas - Recenzje mają cię skłonić do zakupu lub powtrzymać przed zakupem. Opinie fajnie wyrobić sobie samemu. A już wybranie sobie kilku najgorzej oceniających recek spośród setki zróżnicowanych od 9/10 do 4/10 to głupota. A już potem walka w sieci to już w ogóle idiotyzm.
Smoke - Ja grę kupię i pogram. I może dam ci znać czy fajna.
OpenCritic podobnie - https://opencritic.com/game/16790/star-wars-outlaws
77/100. Chyba sobie jednak kupię.
Ustar3 - osobiste wjazdy sobie daruj. Kasują za to posty podobno. A poziom dyskusji jest zaiste bardzo wysoki - praktycznie nikt na oczy gry nie widział, kupić nie kupi bo 300zł nie wyda, ale każdy sobie wybrał swojego guru i jada z pierdololo :)
NightGeisha - dokładnie tak.
DemonX_94 - to jeszcze zapoznaj się np. z opinią Rysława, Gamestara, PC Games czy PC Gamera. Poszerzysz horyzonty.
Czyli jak dobrze rozumiem, podsumowując problem jest na przeglądacie Safari na Macu. Sprawdzimy w przyszłym tygodniu czy możemy to odtworzyć wewnętrznie.
Tak. Nie pamiętam dokładnej liczby ale koło kilkunastu. Po czym każdy kolejny blokowany odblokowuje najstarszy blokowany.
U mnie wygląda to tak.
Z tego co widzę nie załadowała ci się kreacja na górze - nie wiem czemu. Film skipujesz po 5 sekundach - w zasadzie standard w sieci. Natomiast szczegółowy opis gry jest dużo poniżej. Możemy się zastanowić czy nie dać go wyżej. Problem w tym, że jak był u góry to narzekano, że ściana tekstu na dzień dobry.
Natomiast jak masz stronę z danymi o grze, która ci się podoba i działa poprawnie (bez blokowania reklam) to podeślij link. Przyjrzymy się i może zainspirujemy. Z góry dzięki.
Ciężko tak powiedzieć. Zależy co ci blokuje adblock. Na stronie jest cała masa obiektów, czy to reklamowych czy embedów z sociali pokroju twitter czy też player dailymotion.
Oj fanie za maila. To nam zdecydowanie pomoże naprawić problemy :)
1. Co dokładnie ci nie działa? Jeżeli masz problem na gołej przeglądarce, bez addonów, to prosiłbym o dokładniejszy opis problemu, żebyśmy mogli to odtworzyć i poprawić.
2. Tutaj podobnie. "że próbując dodać komentarz przycisk "Odpowiedz" nie działa" - w sensie, że nic się nie otwiera czy dzieje się coś innego?
Najlepiej byłoby, żebyś podesłał to bezpośrednio na maila [email protected]. Wówczas pokorespondowalibyśmy bezpośrednio z naszm działem programistów.
Nie w tym roku. Tylko jakieś tam minimalne updejty.
Ale w kontekście 2025 planuję zmiany i fundamentalną przebudowę. Czy się ziści. Zobaczmy...
Powstaje nowy design całego serwisu, a jego częścią jest m.in wiele zmian w systemach działania ocen czytelników. To również będzie zmienione, więc temat nie będzie ruszany w starym (czyt. obecnym golu). Celujemy z wgraniem zmian na grudzień, ale jak znam życie może nam się obsunąć o miesiąc.
A tak czysto hipotetycznie. Tesle chyba działają w jakiejś części na prockach AMD. Ciekawe czy dałoby się tam wbić....
Informacje o luce opublikowało kilka dni temu samo AMD - https://www.amd.com/en/resources/product-security/bulletin/amd-sb-7014.html
Więc nie ma co się doszukiwać cudów.
Dział leżał odłogiem, bo nie dodajemy nowych tapet już.... chyba będzie nawet dłużej niż 5-6 lat. I został zaorany przy okazji wewnętrznych zmian w downloadzie.
Wydaje mi się, że wpływ ma też to jak kto używał proca. Ja siedzę na 13900K od premiery, ale od pierwszego dnia na intel safety defaults wymuszone w biosie i na razie 100% niezawodność w każdych warunkach, od gier po obróbkę video.
Na tyle ile czytałem dużo problemów generuje długotrwałe używanie tych AI optimized settings włączanych przez Asusa, MSI i resztę.
https://www.digitaltrends.com/computing/intel-instability-microcode-update/ - jest info z Intela. Teraz czekamy do połowy sierpnia i się zobaczy.
No czyli wiesz jak to wygląda. Im starszy serwis tym na drodze do "szybkich" zmian, nagle staje 10 przeszkód, o których nikt nawet nie pomyślał :)
Szczerze to nie jestem świadom żadnych zmian w awatarach od lat, ale zapytam w IT czy ktoś coś robił.
Ale generalnie to jakoś się tym nie przejmuj. Rewitalizacja forum jest na mojej liście rzeczy "to do" w najbliższych 18 miesiącach. Wiem, że trudno uwierzyć po 10+ latach, ale jednak :)
Shadow bany i takie tam :)
Generalnie chodzi o to, że nie dogodzisz wszystkim. Postaram się to wytłumaczyć.
Większość osób chce dostęp do wszystkiego za darmo, a na dodatek mieć wszystko na jednej stronie, nie przeklikując na kolejne (vide załączony screen). My z kolei chcemy utrzymać firmę i naszych pracowników. Więc staramy się wprowadzać rozwiązania, które zadowolą jednych i drugich. W tym przypadku mimo, że widzisz jedną stronę, tak na prawdę masz do czynienia z kilkunastoma doczytywanymi w miarę jak scrollujesz w dół. W ten sposób udaje się mniej więcej zadowolić obie strony, nazwijmy to, barykady.
Problem w tym, że jak klikasz wstecz to tak na prawdę klikasz na poprzednią stronę, a strona poprzednia to właśnie jedna z sekcji artykułu. Widać to jak patrzysz na pasek z adresem w przeglądarce - linki się tam zmieniają w miarę jak jedziesz po stronie.
Pracujemy już nad tym, żeby jeden "wstecz" wyprowadził cię poza artykuł, ale jak widać nie wszędzie to jeszcze działa. U mnie na Edge'u działa poprawnie i nie jestem wstanie odtworzyć tego o czym piszesz. Jakiej przeglądarki używasz? Jakich addonów?
Aaaa. Wg różnych speców na sieci wydajność w grach spada max do 5% w grach na ustawieniach, nazwijmy to bezpiecznych, więc ja zlałem te wszystkie extreme bajery. Wolę stabilność.
https://youtu.be/OdF5erDRO-c?si=eaAGnpHNbThJFW8x
Wybacz Bukary, wczoraj był szalony dzień i zapomniałem. Tymczasem fota. W zasadzie mowa o 2 liniach:
Performace preferences i Asus multicore enhancement.
Wiem, że temp wzrosła przed updejtem biosu. I dlatego moim zdaniem mogły mu się zresetować ustawienia jak wyłączał kompa z prądu. Zdarza się.
Teraz to deczko loteria. Ale z tego co pamiętam siedzisz na Intelu i płycie ASUSA na z790. A tam były hocki klocki z nowymi profilami dotyczącymi bezpiecznych ustawień CPU.
Nie wiem czy po aktualizacji BIUS-u załadowałeś ustawiania standardowe. Jeżeli nie, to załaduj. A potem sprawdź zakładkę AI Tweaker czy masz tam ustawiony baseline profil dla CPU, który trzyma intelowskie standardowe parametry a nie AI ASUS cuda, które właśnie robią rzeczy, o których piszesz.
W domu mogę Ci porobić foty z moich standard ustawień na płaycie ASUS-a jeżeli potrzeba.
Czyli tak:
1. monopol google youtube jest bzdurą - WHAT? :D
2. używanie dailymotion wymaga dużo więcej wysiłku i kosztu - Rozumiem, że kolega wie jaki Webedia ma deal z DM? I jak wygląda publikacja.
3. nikt tam nic nie wrzuca -> (Forbes https://www.dailymotion.com/Forbes_breaking_News , Men'sHealth - https://www.dailymotion.com/menshealth , Business Insider - https://www.dailymotion.com/business-insider , Vanity Fair - https://www.dailymotion.com/vanityfair itd itd)
4. samozwańczy lider rynku - polecam sprawdzić -> https://www.similarweb.com/ (jedyne sensowne darmowe narzędzie o zasięgu międzynarodowym, pozwalające porównywać zasięgi stron - o ile wie się jak go używać i umie interpretować wyniki)
5. kiedy przenosiny na dailymotion? -> https://www.dailymotion.com/tvgry
A dalej mi się szczerze nie chce.
Nie wiem skąd cię wyciągnęli, ale nie masz najmniejszego pojęcia o tym biznesie, a jakiekolwiek próby wytłumaczenie ci podstaw kończą hasłami rodem spod śmietnika. Jak tak ci wygodnie, to żyj sobie w swoim świecie, ale proszę nie zaśmiecaj wątku technicznego tym bełkotem, bo zostaniesz usunięty z forum. Potraktuj to jako koleżeńską uwagę.
Hi
Sprawdzamy trainery, m.in. takim narzędziami jak https://www.virustotal.com/.
Niestety problemy z trainerami są dwa:
1. Trainer to z natury oprogramowanie działające w tle i w pewnym stopniu przypomina wirusa. Dlatego cześć antywirusów błędnie wykrywa je jako coś złośliwego. Przy czym każdy dobry antywirus pozwala ci wysłać taki plik do producenta, celem analizy.
2. Antywirusy są aktualizowane i co jakiś czas zmieniają się ich mechanizmy heurystyki, więc znamy przypadki, gdzie w ciągu 12 miesięcy jeden i ten sam plik był wykrywany jako zawirusowany, potem bezpieczny, a potem znowu zawirusowany. A po przesłaniu do analizy po 3-4 tyg. producent stwierdził, że jest bezpieczny. I to tak pływa...
Co masz na myśli pisząc okno główne
Może sprawdzić dziś czy dalej masz problem? Nasze IT zaraz będzie implementowało fixy.
Tak jak pisałem wcześniej. Nie lekceważymy waszych uwag, ale temat playera to temat na poziomie całej grupy i nawet poprawki czy modyfikacje wymagają całej drogi kontaktu wewnątrz, a to trwa.
Szefoxxx
Odkryłeś kapitalizm, podstawowe przeznaczenie tworu zwanego firmą oraz stanowisko szefa/przełożonego.
Prawdziwe oświecenie. Pogratulować.
Panowie dejcie żyć :) Byłem na rowerze.
mohenjodaro - cierpliwie i spokojnie odpowiadam na pytania :)
Tymczasem,
Coraz więcej grup medialnych używa własnych playerów, jak np. Gamespot (https://www.gamespot.com/videos/ ), IGN (https://www.ign.com/articles/ubisoft-forward-2024-everything-announced) czy grupa Valnet (https://www.thegamer.com/video/summer-game-fest-sgf-2024-opening-show-round-table/). Webedia idzie w tym samym kierunku, a my jesteśmy jej częścią.
O powodach możecie sobie podyskutować, ale jak dla mnie wszyscy wydawcy mają już dość monopolu google. Kto jak kto ale ty mohenjodaro coś o tym powinieneś wiedzieć.
Do zgłaszania błędów i uwag służy ten wątek i ten monitorują osoby odpowiedzialne za działanie strony. Na przyszłość załóż, że uwagi w losowych wątkach nie docierają tam gdzie trzeba.
Sam player nie jest zły. To komercyjny player, który z powodzeniem używa nasza grupa w Niemczech, Francji, Hiszpanii czy Brazylii. My dopiero go wdrażamy, więc wiem, że są rzeczy do poprawki i stopniowo nasi programiści je wprowadzają.
To błąd cycu2003. Chłopki z IT zajmą się tym pewnie jutro/pojutrze. I hopefully szybko naprawią, podobnie jak kilka innych bolączek :)
Wgraliśmy dziś małą modyfikację, która mam nadzieję poprawi Wasze przeglądanie wiadomości.
Mianowicie jak wchodzicie na newsa ze strony głównej lub newsroomu, to kolejne newsy poniżej pojawiają się w kolejności publikacji na stronie.
Wejścia z zewnątrz (np. wyszukiwarki google) lub innych miejsc (np. encyklopedii) działają jak dotychczas, czyli dopasowujemy newsy tematycznie.
Spoko, niemniej jednak temat się toczy. Konsultujemy to z Inspektorem Ochrony Danych, więc idzie jak po grudzie. Ale idzie... :)
To raczej problem twojej przeglądarki. Skasuj sobie pliki tymczasowe przeglądarki z ostatnich kilku dni, czy 24h.
To akurat bardzo powszechna praktyka i stosują ją m.in. strony z grupy IGN, Valnet Publishing Group czy Eurogamer.net. To aż dziwne, że nigdy nie zwróciłeś uwagi.
UV nie odszedł. UV został zwolniony.
To tak w kwestii trzymania się faktów.
Szczerze myślę o trzech. Ale statystyki zachowania użytkowników pokażą z czasem co jest lepsze. Pożyjemy zobaczmy.
Co do reszty twojej wypowiedzi to zakładamy, że użytkownicy są na tyle inteligentni, że jak widzą guzik "wszystkie komentarze" to dojdą do tego, że po kliknięciu zobaczą... wszystkie komentarze.
Odpowiedź na twoje pytanie jest bardzo konkretna i padła kila dni temu, powyżej w tym wątku. Zacytuję:
Q: To dajecie wybór czy nie?
A: Nie będzie opcji wyłączenia nieskończonego przewijania. (odpowiedź z posta z 19.04.2024 09:41)
Jaśniej chyba się nie da.
Na stronie newsa jest limit 10 komentarzy. Żeby zobaczyć więcej musisz kliknąć na guzik wszystkie komentarze.
Odpowiedź na twoje pytanie została już udzielona powyżej. Kilka dni temu.
GOL ma 25 lat i to dość oczywiste, że jest w wielu aspektach zacofany, ale właśnie dlatego zaczynamy go modernizować. Obecnie ponad 70% ruchu na newsach pochodzi z urządzeń mobilnych, więc dlatego wjechał scroll, który jest dokładnie dostosowaniem sajtu do wymagań obecnych odbiorców.
W kolejce na moderinzacje wszelakie czekają kolejne sekcje strony, począwszy od publicystyki. Zakładam, że proces odnowy to przy takim molochu na bidę 2 lata. Prace będą postępować stopniowo i cześć zmian będziecie widzieć, a cześć będzie tylko pod spodem.
Oj nie. Bałagan w tvgry to legenda firmy i w zasadzie względny ład wprowadził tam dopiero Michał :)
To było tak dawno, że szczerze mogę już mylić fakty, ale...
Vermi na pewno był na początku bodaj koło 2008 roku częścią tvgry, ale chyba nie szefował. Btw na samym początku był tam też Radek Grabowski (teraz szycha w CDP RED).
Del szefował chyba przez koło 8-12 miesięcy po odejściu Krzyska. Ale potem podążył za swoją prawdziwą miłością, czyli za kinem i robi swój kanał -> https://www.youtube.com/user/NaGalezi
A dziady cześć 4 byłaby już dziś, ale skopało nam się nagranie w zeszłym tygodniu. Nagrywaliśmy znowu dziś rano, więc jak nam się montażysta spręży to może zdąży w tym tygodniu. We will see.
Jak dobrze pamiętam, szefowie tvgry.pl w kolejności:
Krzysztof Gonciarz,
Marcin Łukański,
Grzegorz Bobrek,
Michał Mańka.
Dziękuję szczególnie Tobie makaronieZserem, za to, że wchodzisz kilka razy dziennie i klikasz. Szczerze doceniam i pozdrawiam.
"Jak zwykle recenzje okazały się nic nie warte, bo recenzenci sobie pograli po 3-5 godzin i tyle, a na początku jest dobrze, bardzo dobrze, a potem wychodzi mega kaszana. " - eeeeeehhh, brak słów.
No destrukcja jest, ale nie taka totalna jak to maluje wcogram. Wysadzenie przy budynku explosive barrel nie zostawi śladu zniszczenia. Strzał z bazooki czy granat tak samo. Atak orbitalny też często gęsto nie pozostawia żadnego śladu na terenie. Z drugiej strony faktycznie drzewa się kładą jak miło, np. od min, a po pewnych atakach są leje w ziemi.
W mojej ocenie destrukcja jest zdecydowanie za mała jak na skalę wybuchowości używanych środków. Nieco powierzchowna.
Możecie spać spokojnie, nikt nie ma zamiaru wyłączać forum. Uważamy, że jest integralną częścią GOL-a, a skoro przetrwało rozwój i złotą erę mediów społecznościowych, to warto go utrzymywać. Kto wie, może wkrótce będziemy świadkami renesansu takich bytów, vide podcasty czy newslettery, które powróciły z nową siłą po niemal dwóch dekadach uśpienia...
Od niedawana opiekę nad naszymi kanałami do kontaktu z czytelnikami przejęła Asia, znana Wam na tym forum pod ksywką Apsik, i wspólnie ze Smoczym, przygotowali szereg pomysłów dotyczących rozwoju forum, które w jakiejś formie kiedyś wejdą w życie. Pisze tak enigmatycznie, bo cały problem z forum w zasadzie sprowadza się do tego, że... no nie ma co ukrywać, forum stoi na technologii z czasów dinozaurów i ruszenie tutaj czegoś, nawet małej rzeczy, wymaga sporo wysiłku. Połowa sukcesu to znalezienie na to czasu i przekonanie miłościwie nam panującego prezesa, że warto. Niemniej jednak jestem dobrej myśli :)
Propozycja niekonwencjonalna tutaj. Dell AlienWare AW3420DW 34 z Amso, poleasingowy w idealnym stanie - https://amso.pl/product-pol-106012-Monitor-Dell-AlienWare-AW3420DW-34-LED-3440x1440-IPS-HDMI-G-Sync-Dla-Gracza-Klasa-A.html
https://allegro.pl/oferta/gamingowy-monitor-alienware-34-3440x1440-gracz-14669482482
Siedzę na tym i do czasu aż OLED-y nie "wydorośleją" i nie pokażą, że działają po pięciu latach, to nie widzę sensu brać czegokolwiek innego.
Radość - Po olbrzymim sukcesie BG3 i rozjechaniu popularnością wszystkiego innego w tym roku (zwłaszcza Starfielda) mogłem powiedzieć T_bone - "A NIE MÓWIŁEM".
Smutek - Sukces Alana Wake'a 2 to dla mnie nieprzeniknione zjawisko, zwłaszcza w obliczu klęski sprzedażowej The Invincible. Jako przyczynę klęski tej drugiej gry podaje się upadek walking symulatorów, a AW2 to nic innego jak walking simulator, w którym dowalono beznadziejną walkę i scare jumpy po to aby nie umrzeć z nudów łażąc jak po sznurku w ciemnych lokacjach.
No dobra - udało mi się wybrać takie podzespoły używając tego konfiguratora Komputronika. Odhaczyłem tylko fajkę kompatybilne, bo jak jest zaznaczona ten idiotyczny system nie pozwala wybrać żadnej pamięci powyżej 5600Mhz do płyt chipem z790 co jest ewidentnym błędem. Pamięci jakie wybrałem mają symbol KF560C36BBEK2-32 i znajdują się na liście kompatybilności tego Asrocka Z790 PG Lightning. Płyta jest czarna, "for your pleasure" :D
Zobacz czy dasz radę to zamówić? :D
EDIT: A dobra widzę, potem ten cudowny system wywala błędy przy zakupie. Masakra...