Mass Effect: Wydostanie się z portu - Noveria, solucja, opis przejścia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajdziesz opis przejścia, który szczegółowo omawia jak wydostać się z Portu Hanshan znajdującego się na planecie Noveria. Nasza solucja opisuje ten proces krok po kroku i przedstawia różne sposoby pozyskania przepustki uprawniającej do opuszczenia portu.

W opisie przejścia zadania możesz znaleźć odwołania do punktów z map Portu Hanshan. Gotowe mapy znajdują się na poprzedniej stronie naszej solucji.

Jak wydostać się z portu?

Już w trakcie podchodzenia do lądowania stanie się jasne, że władze kolonii nie będą zbyt przychylnie patrzyć na nasze poczynania. Gdy tylko opuścimy Normandię (warto wziąć ze sobą Liarę) i podążymy w stronę windy (NOV1-B), zostaniemy zatrzymani przez patrol dowodzony przez Maeko Matsuo. Dojdzie do niezbyt przyjemnego powitania (wybór odpowiedzi przysporzy nam nieco punktów idealisty / renegata). Szybko jednak nieporozumienie zostanie wyjaśnione, a my będziemy mogli przejść dalej.

Chwilę później zaczepi nas Gianna Parasini, asystentka zarządcy portu, nijakiego Anoleisa. Dowiemy się od niej co nieco na temat obecnej sytuacji na Noverii. Powie nam również o matce Benezji, która udała się do laboratorium Szczyt 15. Obecnie jednak z powodów złych warunków atmosferycznych panuje zakaz opuszczania portu. Żeby móc podążyć na spotkanie z Benezją, musimy zdobyć specjalną przepustkę. W tej sprawie powinniśmy porozmawiać z samym Anoleisem.

Spotkanie z Anoleisem

W tym momencie możemy wrócić do doków, by porozmawiać z Maeko Matsuo (NOV1-2) i zdobyć nieco punktów idealisty/renegata albo skorzystać z windy (NOV1- B) i udać się od razu na rynek portu Hanshan - Mass Effect: Wydostanie się z portu - Noveria, solucja, opis przejścia - Mass Effect - poradnik do gry

W tym momencie możemy wrócić do doków, by porozmawiać z Maeko Matsuo (NOV1-2) i zdobyć nieco punktów idealisty/renegata albo skorzystać z windy (NOV1- B) i udać się od razu na rynek portu Hanshan.

Na miejscu udajemy się do biura Anoleisa (NOV2-1), które znajduje się w południowo-wschodniej części placu. Przed samym wejściem urzęduje Gianna (NOV2-3). Możemy z nią porozmawiać na różne tematy, by jeszcze lepiej rozeznać się w sytuacji. Na koniec prosimy o rozmowę z Anoleisem. Po chwili będziemy mogli wejść do jego biura.

Urzędnik bynajmniej nie będzie witał nas z otwartymi ramionami. Podczas krótkiej rozmowy stanie się jasne, że naszym zadaniem będzie zdobycie przepustki we własnym zakresie, bo na Anoleisa nie ma co liczyć.

Zdobycie przepustki

Od tego momentu tylko od nas będzie zależeć, w jaki sposób zdobędziemy dokument uprawniający do opuszczenia portu. Do dyspozycji mamy trzy sposoby, z czego jeden związany jest z zadaniem dodatkowym Przemyt (jego opis przejścia jest na osobnej stronie), a dwa wymagają podjęcia kroków w sprawie Lorika Qui'ina).

  1. Pierwszy sposób jest najszybszy, ale przynosi też najmniej punktów idealisty/renegata.
  2. Pozostałe dwa sposoby są nieco bardziej czasochłonne, ale dzięki nim nie tylko znacząco wpłyniemy na naszą moralność, ale również zdobędziemy sporo punktów doświadczenia. Dlatego też zajmę się nimi w pierwszej kolejności, a tych, którzy pragną jak najszybciej dostać się na Szczyt 15, odsyłam do kolejnego paragrafu.

Kiedy opuścimy biuro Anoleisa, zaczepi nas Gianna. W trakcie rozmowy z nią dowiemy się, że przepustkę możemy uzyskać od Lorika Qui'ina, którego znajdziemy w portowej knajpie (NOV3-2). Żeby się tam dostać, korzystamy ze znajdującej się naprzeciwko wejścia do doków windy (NOV2-B).

Przy wejściu zaczepi nas Mallena Callis (NOV3-1), prosząc o pomoc w wykonaniu zadania związanego ze szpiegostwem przemysłowym - to osobny quest Szpiegostwo. Jeżeli jej odmówimy, nie będziemy mieć już więcej sposobności, by je wykonać - asari po prostu sobie pójdzie.

Nasze kroki kierujemy do stolika, przy którym zasiada Lorik (NOV3-2) - Mass Effect: Wydostanie się z portu - Noveria, solucja, opis przejścia - Mass Effect - poradnik do gry

Nasze kroki kierujemy do stolika, przy którym zasiada Lorik (NOV3-2). Rozmawiając z nim dowiemy się, że Anoleis bynajmniej nie zarządza portem w pełni uczciwie, a dzięki szemranym interesom ostatnio bardzo mocno się wzbogacił. Lorik znalazł dowody na korupcję zarządcy, ale ten zamknął biura firmy naszego rozmówcy - Synthetics Insights, a teraz za pomocą przekupionych strażników przeczesuje je w poszukiwaniu zdobytych przez Qui'ina danych. W zamian za zdobycie dowodów Lorik ofiaruje nam swoją przepustkę. Na zakończenie rozmowy otrzymujemy kartę, która uruchomi windę prowadzącą do biur korporacji.

Przed powrotem na główny poziom warto wejść nieco wyżej i odwiedzić pomieszczenie, w którym znajduje się konsola sterująca systemem bezpieczeństwa Synthetics Insights (NOV3-4). Jeżeli uda nam się do niej włamać, ułatwimy sobie infiltrację pomieszczeń firmy.

W pobliżu dojrzymy terminal (NOV3-3), dzięki któremu otrzymamy kolejne zadanie do wykonania - Martwi naukowcy.

Wracamy na Plac, a następnie wchodzimy w znajdujące się na południowym-zachodzie przejście i wsiadamy do windy (NOV2-A) - Mass Effect: Wydostanie się z portu - Noveria, solucja, opis przejścia - Mass Effect - poradnik do gry

Wracamy na Plac, a następnie wchodzimy w znajdujące się na południowym-zachodzie przejście i wsiadamy do windy (NOV2-A).

Zaraz po wyjściu natkniemy się na wynajętych przez Anoleisa strażników. Za pomocą uroku / zastraszania możemy zniechęcić ich do walki, a co za tym idzie - zdobyć punkty idealisty/renegata.

Z kolejnymi przebywającymi w biurze strażnikami nie pójdzie już tak łatwo. Będziemy musieli ich wyeliminować. Na szczęście nie będzie to zbyt trudne zadanie i dzięki połączeniu siły ognia, biotyki i techniki powinniśmy dość szybko się z nimi uporać.

Naszym celem jest biuro Lorika i znajdujący się w nim komputer (NOV4-1). Kopiujemy dane i wracamy. W połowie drogi (NOV4-2) zaczepi nas sierżant Kaira Stirling wraz z grupą strażników. Niezależnie od tego, jak będziemy rozmawiać, nasza konwersacja zawsze zakończy się walką. Najgroźniejszym przeciwnikiem będzie Kaira, więc po znalezieniu najbliższej osłony warto skoncentrować wszystkie swoje siły na niej. Kiedy już się jej pozbędziemy, pozostanie nam jedynie wyeliminować pozostałych strażników.

Uwaga - Mass Effect: Wydostanie się z portu - Noveria, solucja, opis przejścia - Mass Effect - poradnik do gry

Uwaga! Zanim wsiądziemy do windy (NOV4-A), warto jeszcze rozejrzeć się po biurach. Znajdziemy w nich kilka pojemników z dość interesującym wyposażeniem. W tym celu warto również poświęcić chwilę na złamanie zamków kodowych otwierających drzwi do znajdującego się na północy pokoju.

Po wyjściu z windy dojdzie do dość niespodziewanego spotkania. Gianna zaprosi nas na drinka po czym pospiesznie się oddali. Znajdziemy ją w Mezzanine (NOV3-5). W trakcie rozmowy poznamy prawdziwą tożsamość asystentki Anoleisa. Następnie kobieta poprosi nas o pomoc w nakłonieniu Lorika do złożenia zeznań obciążających zarządcę portu. Możemy się nie zgodzić i po prostu wręczyć dane turianinowi (NOV3-2) w zamian za przepustkę. W przeciwnym wypadku mamy kolejne możliwości działania, które przysporzą nam bądź to punktów idealisty, bądź renegata.

Jeżeli chcemy dość znacznie podnieść swój wskaźnik idealizmu, zgadzamy się na propozycję Gianny. Następnie, wykorzystując urok, przekonujemy Lorika (NOV3-2) do złożenia zeznań. Później pozostanie nam tylko udać się do biura Gianny (NOV2- 3) i podzielić się dobrą wiadomością.

Z kolei grając jako renegat również przystajemy na prośbę Gianny, ale Lorika nakłaniamy poprzez zastraszenie - Mass Effect: Wydostanie się z portu - Noveria, solucja, opis przejścia - Mass Effect - poradnik do gry

Z kolei grając jako renegat również przystajemy na prośbę Gianny, ale Lorika nakłaniamy poprzez zastraszenie. Następnie idziemy do Anoleisa (NOV2-1) i informujemy go o prawdziwej roli jego asystentki. Nie dajemy mu jednak dowodów Qui'ina. Po wydarzeniach, którymi będziemy świadkami, zabieramy przepustkę z ciała zarządcy.

Użycie przepustki

Niezależnie od tego, w jaki sposób zdobyliśmy przepustkę, udajemy się w stronę garażu (NOV2-5). Przed wejściem pokazujemy nasze upoważnienie strażniczce (NOV2-4).

Zanim wsiądziemy do Mako, będziemy musieli zmierzyć się z gethami, które dotarły na Noverię jako ładunek Benezji. Po walce możemy jeszcze porozmawiać z Maeko, która przybiegnie zaalarmowana hałasem, albo po prostu wsiąść do pojazdu i wyjechać z kompleksu.

1 - Mass Effect: Wydostanie się z portu - Noveria, solucja, opis przejścia - Mass Effect - poradnik do gry

Mass Effect

20 listopada 2007

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2011-01-01
01:31

BŁOND_07 Konsul

Podczas wątku głównego w ogóle nie ma nic o cerberusie, ale teraz przejrzałem zadania poboczne i rzeczywiście cerberus pojawia się, ale chyba jako taka "zła" firma :P

Komentarz: BŁOND_07
2010-12-31
12:40

redan Generał

redan

no to chyba nie wykonywałeś wszystkich zadań pobocznych lub pominąłeś niektóre kwestie dialogowe. bo o ile mnie pamięć nie myli, firma Cerberus pojawia się w kontekście questu o żołnierzach admirała Kahoku (czy jak to się tam jego nazwisko pisze - kolo stoi koło terminala obok schodów do rady na Cytadeli) oraz zadania z żołnierzem-wariatem, na którym robili eksperymenty

Komentarz: redan
2010-12-31
10:35

BŁOND_07 Konsul

Ja pierdziele czemu w dwójce mówią, że spotykałeś się w jedynce z cerberusem, kiedy ja jedynkę przeszedłem i nawet ani razu w grze nie zobaczyłem nazwy cerberus? Powie mi ktoś, o co chodzi?

Komentarz: BŁOND_07
2008-04-26
21:49

zanonimizowany519044 Junior

Gdyby nie ten poradnik to nie wiem jak bym trafił to tego therum w poszukiwaniu tej gosciuwy.Pewnie bym błądził po planetach a ja nie lubie takich momentów w grze gdy błądze tracąc czas

Komentarz: zanonimizowany519044
2007-12-28
17:16

Soulcatcher Legend

-1
Soulcatcher

StarWarsDroidWanabe ---> screeny nie są w tym poradniku aż tak istotne, a akurat konsole z których zgrywamy normalnie materiały były zajęte do innych poradników. Myślę że jak będzie czas to podmienimy na lepszą jakość

georgos ---> tłumaczenie nie jest złe, zresztą możesz z tej samej płyty grać w wersję oryginalną.

Komentarz: Soulcatcher
2007-12-28
17:11

zanonimizowany162075 Pretorianin

dobry poradnik, ale żebyście wrzucali na screeny zdjęcia z telewizora / monitora... ludzie.

Komentarz: zanonimizowany162075
2007-12-28
13:42

Bruniu Pretorianin

Genialna gra to jest.A co do poradnika to z pewnoscią się przyda.

Komentarz: Bruniu
2007-12-28
12:06

zanonimizowany368793 Legionista

Niestety z tłumaczeniem gry różnie bywa.
W większości dialogi stoją na przyzwoitym poziomie, ale brak konsekwencji w tłumaczeniu daje się we znaki. Niektóre nazwy miejscami występują w formie przetłumaczonej bądź oryginalnej (vide: system Podróżnik/Voyager), a czasami zdarzają się nawet takie sytuacje, w których ta sama rzecz jest różnie tłumaczona.

Komentarz: zanonimizowany368793
2007-12-28
11:55

Tofu Legend

👎

Ugh, to tłumaczenie producentów ekwipunku to tak na serio? :/ Jeśli tak, to tłumacz dał dup... eee, ciała na całej linii - "Ryzyko kontroli Elanus?" Prooooooszę... Combinet, Foundation i Council przetłumaczeone, Arsenal, Fabrication i Labs zostawione w oryginale... Niech mnie ktoś pocieszy i powie, że tłumaczenie dialogów stoi na wyższym poziomie niż ta nędza... :(

Komentarz: Tofu
2007-12-27
18:20

Wintermoon Pretorianin

gra też super, może nawet głównie gra super :)

Komentarz: Wintermoon

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl