Mass Effect: Szpiegostwo, Martwi naukowcy - Noveria, solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajdziesz opisy przejścia misji Szpiegostwo i Martwi naukowcy. Są to questy, które można rozegrać w początkowej części wizyty na planecie Noveria. Z naszej solucji dowiesz się m.in. jak pomóc w szpiegostwie lub w nim przeszkodzić, a także jak dowiedzieć się o ukrywającym się doktorze.
W opisach przejścia zadań możesz znaleźć odwołania do punktów z map Portu Hanshan. Gotowe mapy znajdują się na jednej z poprzednich stron naszej solucji.
Szpiegostwo
Kiedy po raz pierwszy wejdziemy do Mezzanine, zaczepi nas Mallena Calis (NOV3-1). Poprosi o odwrócenie uwagi Rafaela Vargasa, dzięki czemu będzie mogła włamać się do jego osobistej sieci informacyjnej.
Jeżeli nie zgodzimy się, Mallena odejdzie, nie dając nam czasu do namysłu, a my zdobędziemy punkty idealisty.

Kiedy postanowimy współpracować, podchodzimy do Vargasa (NOV3-6) i podając się za przedstawiciela Przymierza (co nie jest niezgodne z prawdą), udajemy zainteresowanie jego towarami. Naszym zadaniem jest tak długo przeciągać rozmowę, aż odezwie się brzęczyk automatu Malleny, który da nam znać, że możemy skończyć. W celu podtrzymywania konwersacji powinniśmy korzystać z każdej możliwości perswazji, jaka się tylko pojawi (oczywiście w zależności od naszych preferencji możemy zdać się na urok albo zastraszanie).
Następnie wracamy do Malleny i potwierdzamy wykonanie zadania. W nagrodę otrzymamy 500 kredytów. Jeżeli będziemy się targować, suma wzrośnie do 750 kredytów.
Mamy również inną możliwość ukończenia tego zadania: przystajemy na propozycję współpracy Malleny, a następnie mówimy Rafaelowi o tym, że jest śledzony. Następnie wracamy do naszej zleceniodawczyni i przyznajemy się do tego, że dzięki nam Vargas poznał prawdę. Kobieta postanowi się ulotnić, a my otrzymamy nieco punktów idealisty.
Ostrzegając Rafaela możemy również zdobyć reputację renegata. W tym celu okłamujemy Mallenę, że zadanie zostało wykonane. Ta zaproponuje nam 500 kredytów nagrody. Jeżeli się potargujemy, możemy podbić cenę do 750 kredytów.
Martwi naukowcy [niezbadany świat]
Na górnym poziomie Mezzanine, w pomieszczeniu z panelem sterowania systemu ochrony Synthetic Insights, znajduje się terminal (NOV3-3). Jeżeli uda nam się deszyfracja, dowiemy się o pewnym doktorze, któremu jakaś tajemnicza organizacja zaleca ukrycie się w bezpiecznym miejscu. Sprawa wygląda podejrzanie. Warto byłoby się jej przyjrzeć z bliska. Trop prowadzi do systemu Newtona na Pograniczy Keplera.
Opis przejścia tego questu kontynuowany jest na stronie Pogranicze Keplera z rozdziału Niezbadany świat.
0
- Mass Effect - poradnik do gry
- Mass Effect: Poradnik do gry
	
- Mass Effect: Opis przejścia
		
- Mass Effect: Noveria
			
- Mass Effect: Port Hanshan - mapy
 - Mass Effect: Wydostanie się z portu - Noveria, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Przemyt - Noveria, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Szpiegostwo, Martwi naukowcy - Noveria, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Droga na szczyt, Dolina Aleutsk - Noveria, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Szczyt 15 - mapy
 - Mass Effect: Szczyt 15, Droga na Stację Szczeliniową - Noveria, solucja
 - Mass Effect: Szczyt 15, Kolejka - Noveria, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Stacja Szczeliniowa - mapy
 - Mass Effect: Na spotkanie z Benezją - Noveria, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Matka Benezja - Noveria, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Underlaby - Noveria, solucja, opis przejścia
 
 
 - Mass Effect: Noveria
			
 
 - Mass Effect: Opis przejścia
		
 
 - Mass Effect: Poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
Wintermoon Pretorianin
gra też super, może nawet głównie gra super :)
Tofu Legend
Ugh, to tłumaczenie producentów ekwipunku to tak na serio? :/ Jeśli tak, to tłumacz dał dup... eee, ciała na całej linii - "Ryzyko kontroli Elanus?" Prooooooszę... Combinet, Foundation i Council przetłumaczeone, Arsenal, Fabrication i Labs zostawione w oryginale... Niech mnie ktoś pocieszy i powie, że tłumaczenie dialogów stoi na wyższym poziomie niż ta nędza... :(
zanonimizowany368793 Legionista
Niestety z tłumaczeniem gry różnie bywa.
 W większości dialogi stoją na przyzwoitym poziomie, ale brak konsekwencji w tłumaczeniu daje się we znaki. Niektóre nazwy miejscami występują w formie przetłumaczonej bądź oryginalnej (vide: system Podróżnik/Voyager), a czasami zdarzają się nawet takie sytuacje, w których ta sama rzecz jest różnie tłumaczona.
Bruniu Pretorianin
Genialna gra to jest.A co do poradnika to z pewnoscią się przyda.
zanonimizowany162075 Pretorianin
dobry poradnik, ale żebyście wrzucali na screeny zdjęcia z telewizora / monitora... ludzie.
Soulcatcher Legend
StarWarsDroidWanabe ---> screeny nie są w tym poradniku aż tak istotne, a akurat konsole z których zgrywamy normalnie materiały były zajęte do innych poradników. Myślę że jak będzie czas to podmienimy na lepszą jakość
georgos ---> tłumaczenie nie jest złe, zresztą możesz z tej samej płyty grać w wersję oryginalną.
zanonimizowany519044 Junior
Gdyby nie ten poradnik to nie wiem jak bym trafił to tego therum w poszukiwaniu tej gosciuwy.Pewnie bym błądził po planetach a ja nie lubie takich momentów w grze gdy błądze tracąc czas
BŁOND_07 Konsul
Ja pierdziele czemu w dwójce mówią, że spotykałeś się w jedynce z cerberusem, kiedy ja jedynkę przeszedłem i nawet ani razu w grze nie zobaczyłem nazwy cerberus? Powie mi ktoś, o co chodzi?
redan Generał
no to chyba nie wykonywałeś wszystkich zadań pobocznych lub pominąłeś niektóre kwestie dialogowe. bo o ile mnie pamięć nie myli, firma Cerberus pojawia się w kontekście questu o żołnierzach admirała Kahoku (czy jak to się tam jego nazwisko pisze - kolo stoi koło terminala obok schodów do rady na Cytadeli) oraz zadania z żołnierzem-wariatem, na którym robili eksperymenty
BŁOND_07 Konsul
Podczas wątku głównego w ogóle nie ma nic o cerberusie, ale teraz przejrzałem zadania poboczne i rzeczywiście cerberus pojawia się, ale chyba jako taka "zła" firma :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
