Mass Effect: Namierzanie sygnału, Siostra Rity - Cytadela, mapy, solucja
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajdziesz opisy przejścia pobocznych questów Namierzanie sygnału i Siostra Rity. Z naszej solucji dowiesz się m.in. gdzie znaleźć automat do gry wykradający pieniądze, jak zapobiec eksplozji oraz gdzie znaleźć Jennę (siostrę Rity) i jak zachować się w trakcie spotkania z nią.
W opisach przejścia obu zadań możesz znaleźć odwołania do punktów na mapach Cytadeli. Gotowe mapy znajdują się na poprzednich stronach naszej solucji.
Namierzanie sygnału
Na górnym piętrze kasyna Flux znajdują się automaty do gry (C4-1). Na końcu pomieszczenia stoi jeden, który wyda nam się podejrzany. Po szybkiej analizie okaże się, że został przeprogramowany w ten sposób, by przelewał pieniądze na czyjeś konto. Po uruchomieniu namierzania sygnału odkryjemy, że pochodzi on gdzieś z korytarza wiodącego z Prezydium do Okręgów (C5-4).
Na miejscu badamy terminal (C5-4), by dowiedzieć się, że pieniądze przelewane są gdzieś z dzielnicy finansowej sektora Prezydium. Jak się okazuje, sygnał zaprowadzi nas do banku (C1-5). Tam odkryjemy, że źródło znajduje się z tyłu Emporium (C1-6).

Na miejscu okazuje się, że za przesyłaniem pieniędzy stoi zbuntowana SI. Grozi nam, że uruchomi mechanizm autodestrukcji, który zniszczy nie tylko ją, ale również wszystkie osoby w pomieszczeniu. Kiedy będziemy chcieli zakończyć rozmowę, rozpocznie się odliczanie do eksplozji. Zanim się zakończy, naszym zadaniem będzie złamać szyfr zabezpieczający. Dość łatwo uczynić to metodą prób i błędów, pamiętając o tym, że po każdej pomyłce sekwencja resetuje się. O tym, czy wciskamy prawidłowe przyciski, świadczyć będzie kolor tła (czerwony oznacza błędną odpowiedź, zielony - poprawną). Dla leniwych podaję kombinację: YXYAXAA.
Innym sposobem pobycia się SI jest zniszczenie terminala. Taki sposób zakończenia misji przyniesie nam jednak mniej punktów doświadczenia.
Siostra Rity
Przy barze w klubie Flux spotkamy kelnerkę Ritę (C4-2). Jest niezadowolona z tego, że jej siostra, Jenna, pracuje w Norze Chory (C6-1), gdzie w tajemnicy pełni funkcję informatorki SOC-u. Gdyby pracodawcy dowiedzieli się o jej działalności, bez skrupułów pozbyliby się jej w niezbyt przyjemny sposób. Zmartwiona Rita prosi nas, byśmy przemówili Jennie do rozsądku.
W Norze Chory (C6-1) Jenna stoi za barem. Po krótkiej rozmowie okaże się, że nie ma ochoty słuchać pouczeń.
W drzwiach wyjściowych natkniemy się na Chellicka, który wyszepcze nam na ucho, że jeżeli chcemy pomóc, powinniśmy porozmawiać z nim w Akademii SOC.

Znajdziemy go w biurze Akademii SOC (C3-1). Jak się okaże, Jenna pracuje nad poważną sprawą i jeżeli chcemy uchronić ją od niebezpieczeństwa, sami musimy pobawić się w agentów. Możemy spróbować wmówić Chellickowi (urok / zastraszenie), że nie potrzebuje Jenny, albo przyjąć zlecenie.
W tym drugim przypadku będziemy musieli podać się za kupca i odebrać transport broni od handlarza. Mężczyzna nazywa się Jax i urzęduje na dolnym rynku (C6-3).
Na miejscu przeprowadzamy transakcję. Następnie wycofujemy się z towarem i zanosimy go do Chellicka (C3-1). W ten sposób Jenna może już przestać pracować, a my możemy sobie pogratulować kolejnego dobrze wypełnionego zadania.
0
- Mass Effect - poradnik do gry
- Mass Effect: Poradnik do gry
	
- Mass Effect: Opis przejścia
		
- Mass Effect: Cytadela
			
- Mass Effect: Prezydium, Wieża, Akademia SOC - Cytadela, mapy, solucja
 - Mass Effect: Flux, Okręgi, Doki - Cytadela, mapy, solucja
 - Mass Effect: Zdemaskuj Sarena - Cytadela, mapy, solucja
 - Mass Effect: Garrus, Wrex - Cytadela, mapy, solucja
 - Mass Effect: Skarga Xeltana, Metresa asari - Cytadela, mapy, solucja
 - Mass Effect: Dziwna transmisja, Przeskanuj opiekunów - Cytadela, mapy, solucja
 - Mass Effect: Fan, Prośba reporterki - Cytadela, mapy, solucja
 - Mass Effect: Namierzanie sygnału, Siostra Rity - Cytadela, mapy, solucja
 - Mass Effect: Nietypowe odczyty, Powrót do domu - Cytadela, mapy, solucja
 - Mass Effect: Dane dla Shellsa - Cytadela, mapy, solucja
 - Mass Effect: Lęki Jahleeda, Zaginieni badacze - Cytadela, mapy, solucja
 - Mass Effect: Wrogie przejęcie, Wieszcz z Prezydium - Cytadela, mapy, solucja
 - Mass Effect: Doktor Michel, Zaginieni Marines - Cytadela, mapy, solucja
 - Mass Effect: Korsarze, Zakładnik - Cytadela, mapy, solucja
 
 
 - Mass Effect: Cytadela
			
 
 - Mass Effect: Opis przejścia
		
 
 - Mass Effect: Poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
Wintermoon Pretorianin
gra też super, może nawet głównie gra super :)
Tofu Legend
Ugh, to tłumaczenie producentów ekwipunku to tak na serio? :/ Jeśli tak, to tłumacz dał dup... eee, ciała na całej linii - "Ryzyko kontroli Elanus?" Prooooooszę... Combinet, Foundation i Council przetłumaczeone, Arsenal, Fabrication i Labs zostawione w oryginale... Niech mnie ktoś pocieszy i powie, że tłumaczenie dialogów stoi na wyższym poziomie niż ta nędza... :(
zanonimizowany368793 Legionista
Niestety z tłumaczeniem gry różnie bywa.
 W większości dialogi stoją na przyzwoitym poziomie, ale brak konsekwencji w tłumaczeniu daje się we znaki. Niektóre nazwy miejscami występują w formie przetłumaczonej bądź oryginalnej (vide: system Podróżnik/Voyager), a czasami zdarzają się nawet takie sytuacje, w których ta sama rzecz jest różnie tłumaczona.
Bruniu Pretorianin
Genialna gra to jest.A co do poradnika to z pewnoscią się przyda.
zanonimizowany162075 Pretorianin
dobry poradnik, ale żebyście wrzucali na screeny zdjęcia z telewizora / monitora... ludzie.
Soulcatcher Legend
StarWarsDroidWanabe ---> screeny nie są w tym poradniku aż tak istotne, a akurat konsole z których zgrywamy normalnie materiały były zajęte do innych poradników. Myślę że jak będzie czas to podmienimy na lepszą jakość
georgos ---> tłumaczenie nie jest złe, zresztą możesz z tej samej płyty grać w wersję oryginalną.
zanonimizowany519044 Junior
Gdyby nie ten poradnik to nie wiem jak bym trafił to tego therum w poszukiwaniu tej gosciuwy.Pewnie bym błądził po planetach a ja nie lubie takich momentów w grze gdy błądze tracąc czas
BŁOND_07 Konsul
Ja pierdziele czemu w dwójce mówią, że spotykałeś się w jedynce z cerberusem, kiedy ja jedynkę przeszedłem i nawet ani razu w grze nie zobaczyłem nazwy cerberus? Powie mi ktoś, o co chodzi?
redan Generał
no to chyba nie wykonywałeś wszystkich zadań pobocznych lub pominąłeś niektóre kwestie dialogowe. bo o ile mnie pamięć nie myli, firma Cerberus pojawia się w kontekście questu o żołnierzach admirała Kahoku (czy jak to się tam jego nazwisko pisze - kolo stoi koło terminala obok schodów do rady na Cytadeli) oraz zadania z żołnierzem-wariatem, na którym robili eksperymenty
BŁOND_07 Konsul
Podczas wątku głównego w ogóle nie ma nic o cerberusie, ale teraz przejrzałem zadania poboczne i rzeczywiście cerberus pojawia się, ale chyba jako taka "zła" firma :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
