Mass Effect: Mgławica Armstronga - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Mgławica Armstronga
13.2.1. System Gagarin
Planeta  | Zdatna do lądowania  | Zdatna do badania  | Znaleziska  | 
Junthor  | Nie  | Tak  | Zapiski matki  | 
Rayingri  | Tak  | Nie  | Ziemie rzadkie (x2), metale lekkie, Medaliony Ligi  | 
Antirumgon  | Nie  | Tak  | Metale lekkie  | 
Pressha  | Nie  | Nie  | -  | 
Sogelrus  | Nie  | Nie  | -  | 
![]()  | Planeta Rayingri 1. Ciała zbieraczy 2. Metale lekkie 3. Rozbita sonda 4. Ziemie rzadkie 5. Zajęty ośrodek badawczy (Aktywność gethów ) 6. Medaliony Ligi 7. Ziemie rzadkie 8. Opuszczony obóz zbieraczy  | 
Aktywność gethów (część I)
Uwaga! Misja staje się dostępna po ukończeniu zadań na jednej z trzech pierwszych planet wątku głównego: Therum (5 ), Feros (6 ), Noveria (7 ). Można ją otrzymać na trzy sposoby: badając terminal na Feros (6 ), badając terminal na Virmire (9 ), bądź po prostu przylatując do dowolnego systemu w Mgławicy Armstronga.
Początkowo dowiemy się jedynie, że w tym regionie zauważono zwiększoną aktywność gethów. Wygląda to na przygotowania do inwazji. Trzeba zbadać sprawę i wyeliminować niebezpieczeństwo.
Misja składa się z pięciu części części. Najpierw musimy zająć się zniszczeniem sił gethów na planetach Rayingri, Casbin, Maji, Antibaar (kolejność dowolna). Po zlikwidowaniu czterech posterunków, otrzymamy namiary na planetę Solcrum (13.2.2.1. ), gdzie znajduje się centrum dowodzenia. Po oczyszczeniu znajdującej się na niej bazy misja będzie ukończona.
Na Rayingri udajemy się na opanowany przez Gethów ośrodek badawczy (Rayingri - 5 ). Parkujemy Mako możliwie najbliżej wejścia, a następnie wchodzimy do środka.
Wewnątrz czekać na nas będzie kilku zombie, a po ich załatwieniu - gethów. Gdy już oczyścimy budynek, wychodzimy na zewnątrz. Tu jednak czekać na nas będzie kolejna grupka przeciwników. Jeżeli mamy drużynę w dobrej kondycji, możemy zabić napastników na piechotę (więcej doświadczenia). W innej sytuacji wskakujemy do Mako i za pomocą działek eliminujemy zagrożenie.
Pierwszy posterunek opanowany, pozostały jeszcze trzy. Jako kolejny proponuję wybrać ten, położony na planecie Casbin (13.2.3.1. ).
12.2.2. System Grissom
Uwaga! System ten odblokowuje się podczas wykonywania zadania 13.2.1.1. Aktywność gethów .
Planeta  | Zdatna do lądowania  | Zdatna do badania  | Znaleziska  | 
Benda  | Nie  | Tak  | Medaliony Ligi  | 
Zaherux  | Nie  | Tak  | Metale lekkie  | 
Solcrum  | Tak  | Nie  | Metale lekkie, ziemie rzadkie (x2), zapiski matki  | 
Notanban  | Nie  | Nie  | -  | 
Skalista asteroida (ukryta)  | Nie  | Tak  | Ziemie rzadkie  | 
![]()  | Planeta Solcrum 1. Ziemie rzadkie 2. Ziemie rzadkie 3. Baza Gethów 4. Metale lekkie 5. Rozbita sonda 6. Zapiski matki 1 poziom zagrożenia  | 
Aktywność gethów (bunkier gethów)
Uwaga! Poniższe zadanie stanowi jedynie część misji, która rozgrywa się na kilku planetach. Po informacje wstępne odsyłam do 13.2.1.1 .
Gethy upatrzyły sobie planetę Solcrum na centrum operacyjne przygotowań do inwazji. Ich baza (Solcrum - 3 ) jest silnie chroniona. Od zewnątrz pilnują jej dwa kolosy, a w środku dobrze wyposażeni i wytrzymali żołnierze.
Kolosy pokonujemy w standardowy sposób - z dużej odległości, przeskakując nad wystrzelonymi pociskami.
Wewnątrz nie opłaca się forsować do przodu. Zamiast tego lepiej jest zacząć walkę, kryjąc się za drzwiami, a następnie stopniowo przemieszczać się w głąb, korzystając po drodze z napotkanych osłon.
Kiedy padnie ostatni przeciwnik, otrzymamy informację o dziwnej prezentacji wyświetlanej na monitorze.
W tym momencie możemy już wracać na Normandię, ale warto jeszcze udać się do znajdującego się na południu pomieszczenia i skorzystać z terminala. W ten sposób wejdziemy w posiadanie danych, które mogą być przydatne nie tylko dla Przymierza, ale i quarian. Dlatego też po powrocie na Normandię warto porozmawiać z Tali i przekazać jej zdobyte informacje.

13.2.3. System Hong
Planeta  | Zdatna do lądowania  | Zdatna do badania  | Znaleziska  | 
Casbin  | Tak  | Nie  | Ziemie rzadkie (x2), metale ciężkie, salariańskie ID  | 
Matar  | Nie  | Tak  | Zapiski matki  | 
Treagir  | Nie  | Tak  | Metale lekkie  | 
Pomal  | Nie  | Nie  | -  | 
Thesaca  | Nie  | Nie  | -  | 
![]()  | Planeta Casbin 1. Anomalia (zasadzka Gethów) 2. Metale ciężkie 3. Posterunek Gethów (Aktywność gethów ) 4. Rzadkie ziemie 5. Salariańskie ID 6. Stos części silnika  | 
Aktywność gethów (część II)
Uwaga! Poniższe zadanie stanowi jedynie część misji, która rozgrywa się na kilku planetach. Po informacje wstępne odsyłam do 13.2.1.1 .
Tym razem nie będziemy musieli opuszczać Mako, by rozprawić się z gethami. Podjeżdżamy do ich bazy (Casbin - 3 ) i z daleka prowadzimy ostrzał, pozbywając się większości przeciwników. Następnie zbliżamy się i dokańczamy dzieła.
W tym momencie nadleci statek, który zacznie zrzucać posiłki. Całą siłę ognia koncentrujemy na nim. Gdy wybuchnie, pozostanie nam jedynie rozprawić się z pozostałymi przy życiu gethami.
Drugi posterunek opanowany, pozostały jeszcze dwa. Jako kolejny proponuję wybrać ten położony na planecie Antibaar (13.2.4.1. ).
12.2.4. System Tierieszkowa
Planeta  | Zdatna do lądowania  | Zdatna do badania  | Znaleziska  | 
Węglowa asteroida (ukryta)  | Nie  | Tak  | Medaliony Ligi  | 
Antibaar  | Tak  | Nie  | Metale lekkie (x2), metale ciężkie, dysk danych protean  | 
Patamalrus  | Nie  | Tak  | Metale ciężkie  | 
Thegeuse  | Nie  | Tak  | Metale ciężkie  | 
Hunsalra  | Nie  | Nie  | -  | 
Mawinor  | Nie  | Nie  | -  | 
Solmalron  | Nie  | Nie  | -  | 
![]()  | Planeta Antibaar 1. Posterunek gethów (Aktywność gethów ) 2. Rozbita sonda 3. Metale lekkie 4. Metale ciężkie 5. Dysk z danymi protean 6. Metale lekkie  | 
Aktywność gethów (część III)
Uwaga! Poniższe zadanie stanowi jedynie część misji, która rozgrywa się na kilku planetach. Po informacje wstępne odsyłam do 13.2.1.1 .
Uporanie się ze znajdujący się na tej planecie posterunkiem gethów (Antibaar - 1 ) nie wymaga wychodzenia z pojazdu. Jest jednak silnie strzeżony, więc warto zachować dystans i z odległości wyeliminować snajperów i gethów z wyrzutniami rakiet. Paradoksalnie, kolos nie stanowi największego zagrożenia - długo przygotowuje się do strzału, a wystrzelony przez niego pocisk łatwo przeskoczyć. Dlatego też warto zostawić go sobie na sam koniec. Gdy wyeliminujemy wszystkich przeciwników, nadleci statek z posiłkami. Nie będą one jednak zbyt liczne i powinniśmy się z nimi dość szybko uporać.
W ten sposób pozostał nam jeszcze jeden posterunek - Maji (13.2.5.1. ).
13.2.5. System Vamshi
Planeta  | Zdatna do lądowania  | Zdatna do badania  | Znaleziska  | 
Maji  | Tak  | Nie  | Ziemie rzadkie, metale lekkie (x2), insygnia turian  | 
Pregel  | Nie  | Tak  | Insygnia turian  | 
Almos  | Nie  | Nie  | -  | 
![]()  | Planeta Maji 1. Posterunek Gethów (Aktywność gethów ) 2. Metale lekkie 3. Metale lekkie 4. Rozbita sonda 5. Dziwna czaszka 6. Insygnia turian 7. Ziemie rzadkie  | 
Aktywność gethów (część IV)
Uwaga! Poniższe zadanie stanowi jedynie część misji, która rozgrywa się na kilku planetach. Po informacje wstępne odsyłam do 13.2.1.1 .
Posterunek gethów na Maji chroniony jest przez system wieżyczek. Dlatego też, zanim się do niego zbliżymy, musimy pozbyć się tychże. Nie jest to trudne, ponieważ z daleka widać rozbłyski wystrzałów. Pomocne może być też prześledzenie trasy lotu wystrzelonej w naszym kierunku rakiety.
Następnie pozostanie nam zająć się gethami chroniącymi samego posterunku. Nie zbliżajmy się jednak zanadto, ponieważ po ich pokonaniu aktywuje się leżący przed bazą kolos. Dopiero po jego zniszczeniu zadanie będzie uznane za zakończone.
Jeżeli postępowaliście zgodnie z kolejnością zasugerowaną przez ten poradnik, posterunek na Maji był czwarty i ostatni. Po jego oczyszczeniu otrzymamy namiary na Solcrum, gdzie znajduje się główna baza.
0
- Mass Effect - poradnik do gry
- Mass Effect: Poradnik do gry
	
- Mass Effect: Niezbadane światy
		
- Mass Effect: Niezbadane światy - informacje wstępne
 - Mass Effect: Argos Rho - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Mgławica Armstronga - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Artemis Tau - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Attican Beta - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Gromada Exodus - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Gemini Sigma - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Hades Gamma - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Hawking Eta - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Mgławica Końskiego Łba - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Pogranicze Keplera - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Gromada lokalna - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Rdzawe Morze - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Pangea - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Sentry Omega - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Styx Theta - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Mgławica Węża - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Gromada Vogayer (Podróżnik) - Niezbadany świat, solucja
 
 
 - Mass Effect: Niezbadane światy
		
 
 - Mass Effect: Poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
Wintermoon Pretorianin
gra też super, może nawet głównie gra super :)
Tofu Legend
Ugh, to tłumaczenie producentów ekwipunku to tak na serio? :/ Jeśli tak, to tłumacz dał dup... eee, ciała na całej linii - "Ryzyko kontroli Elanus?" Prooooooszę... Combinet, Foundation i Council przetłumaczeone, Arsenal, Fabrication i Labs zostawione w oryginale... Niech mnie ktoś pocieszy i powie, że tłumaczenie dialogów stoi na wyższym poziomie niż ta nędza... :(
zanonimizowany368793 Legionista
Niestety z tłumaczeniem gry różnie bywa.
 W większości dialogi stoją na przyzwoitym poziomie, ale brak konsekwencji w tłumaczeniu daje się we znaki. Niektóre nazwy miejscami występują w formie przetłumaczonej bądź oryginalnej (vide: system Podróżnik/Voyager), a czasami zdarzają się nawet takie sytuacje, w których ta sama rzecz jest różnie tłumaczona.
Bruniu Pretorianin
Genialna gra to jest.A co do poradnika to z pewnoscią się przyda.
zanonimizowany162075 Pretorianin
dobry poradnik, ale żebyście wrzucali na screeny zdjęcia z telewizora / monitora... ludzie.
Soulcatcher Legend
StarWarsDroidWanabe ---> screeny nie są w tym poradniku aż tak istotne, a akurat konsole z których zgrywamy normalnie materiały były zajęte do innych poradników. Myślę że jak będzie czas to podmienimy na lepszą jakość
georgos ---> tłumaczenie nie jest złe, zresztą możesz z tej samej płyty grać w wersję oryginalną.
zanonimizowany519044 Junior
Gdyby nie ten poradnik to nie wiem jak bym trafił to tego therum w poszukiwaniu tej gosciuwy.Pewnie bym błądził po planetach a ja nie lubie takich momentów w grze gdy błądze tracąc czas
BŁOND_07 Konsul
Ja pierdziele czemu w dwójce mówią, że spotykałeś się w jedynce z cerberusem, kiedy ja jedynkę przeszedłem i nawet ani razu w grze nie zobaczyłem nazwy cerberus? Powie mi ktoś, o co chodzi?
redan Generał
no to chyba nie wykonywałeś wszystkich zadań pobocznych lub pominąłeś niektóre kwestie dialogowe. bo o ile mnie pamięć nie myli, firma Cerberus pojawia się w kontekście questu o żołnierzach admirała Kahoku (czy jak to się tam jego nazwisko pisze - kolo stoi koło terminala obok schodów do rady na Cytadeli) oraz zadania z żołnierzem-wariatem, na którym robili eksperymenty
BŁOND_07 Konsul
Podczas wątku głównego w ogóle nie ma nic o cerberusie, ale teraz przejrzałem zadania poboczne i rzeczywiście cerberus pojawia się, ale chyba jako taka "zła" firma :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.





