Mass Effect: Na spotkanie z Benezją - Noveria, solucja, opis przejścia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajdziesz opis przejścia questu Na spotkanie z Benezją powiązanego z lokacją Stacja Szczeliniowa na planecie Noveria. Nasza solucja podpowiada m.in. jak zaliczać rozmowy z waznymi NPC-ami oraz jak rozwiązać zagadkę z przygotowaniem lekarstwa.

W opisie przejścia zadania możesz znaleźć odwołania do punktów z map Stacji Szczelinowej. Gotowe mapy znajdują się na poprzedniej stronie naszej solucji.

Spotkania z NPC-ami na stacji

Po wyjściu z wagonika kierujemy się na północ, aż dojdziemy do dwóch par drzwi. Te prowadzące na północ będą zamknięte, więc udajemy się na zachód. Chwilę później dotrzemy do kolejnych dwóch par drzwi. Wybieramy te wiodące na wyższy poziom (NOV12-D). W ten sposób dotrzemy na główny poziom Stacji Szczelinowej.

Kiedy opuścimy windę i pójdziemy kawałek przed siebie, natkniemy się na kapitana Vantralisa (NOV13-1). Rozmawiamy z nim, by dowiedzieć się o stacji. Kiedy nadarzy się ku temu okazja, korzystamy z naszych umiejętności perswazji, by zdobyć informacje na temat systemów bezpieczeństwa budynku. W trakcie rozmowy oferujemy swoją pomoc. Kapitan wręczy nam wtedy kartę aktywującą windę do underlabów (NOV12-C). Po zakończeniu konwersacji posterunek Ventralisa zostanie zaatakowany przez wrogów. Po rozprawieniu się z nimi będziemy mogli ruszać dalej.

Kierujemy się do centralnego pomieszczenia, gdzie natkniemy się na niedobitki personelu - Mass Effect: Na spotkanie z Benezją - Noveria, solucja, opis przejścia - Mass Effect - poradnik do gry

Kierujemy się do centralnego pomieszczenia, gdzie natkniemy się na niedobitki personelu. Wśród nich spotkamy medyka, Alestię Iallis (NOV13-2), doktora Palona (NOV13-3), a także kupca, elcora Petozi (NOV13-S). Warto porozmawiać z wszystkimi, by rozeznać się w sytuacji.

Z rozmowy z Palonem (NOV13-3) dowiemy się, że dalszych informacji będą mogli udzielić nam doktor Cohen oraz Han Olar, który jako jedyny przeżył nieszczęśliwy wypadek w laboratorium.

Uwaga 1! Dobrym pomysłem jest odwiedzenie pobliskich baraków strażników (NOV13-5). Znajdziemy tam nieco ciekawego wyposażenia.

Alternatywne rozwiązanie: Możemy pominąć działania opisane w dalszej części tego paragrafu i włamać się do znajdujących się na północnym-zachodzie głównego pomieszczenia drzwi. Prowadzą do zastrzeżonej części kompleksu (NOV13-4), z której windą (NOV13-C) możemy dotrzeć w pobliże Benezji. Wkroczenie na ten teren jest równoznaczne ze sprzeciwieniem się Ventralisowi. Przyjdzie więc nam walczyć ze znajdującymi się w środku strażnikami. To rozwiązanie nie przysporzy nam tylu punktów doświadczenia, co spełnienie prośby doktora Cohena. Nie jest również wskazane dla graczy pragnących podążać drogą idealisty. Ci, którzy zdecydują się jednak na ten sposób dotarcia na miejsce konfrontacji, powinni po wyjściu z windy udać się na południe w kierunku laboratorium, w którym przebywa Benezja (ciąg dalszy znajdziesz w opisie przejścia questu Matka Benezja).

Spotkanie z doktorem Cohenem

Kierujemy się do gabinetu medycznego (NOV13-D), gdzie rozmawiamy z doktorem Cohenem - Mass Effect: Na spotkanie z Benezją - Noveria, solucja, opis przejścia - Mass Effect - poradnik do gry

Kierujemy się do gabinetu medycznego (NOV13-D), gdzie rozmawiamy z doktorem Cohenem. Korzystamy z uroku / zastraszania, by dowiedzieć się prawdy o wypadku w laboratorium. Jak się okaże, niezbędne jest stworzenie lekarstwa, które uratowałoby zatrutych naukowców. Niestety laboratorium ze sprzętem i notatkami doktora zostało objęte kwarantanną i Ventralis nie chce tam nikogo wpuścić. Być może uda nam się go przekonać?

Wracamy do Ventralisa (NOV13-1) i namawiamy go, by pozwolił nam wejść do laboratorium. Dowódca niechętnie zgodzi się i poinformuje o tym fakcie pilnującego dostępu do objętej kwarantanną strefy strażnika.

Korzystamy z windy na zachodzie (NOV13-B), by dotrzeć na niższy poziom. Na miejscu rozmawiamy z Hanem Olarem (NOV12-3), dzięki czemu poznamy prawdę na temat pochodzenia kreatur, z którymi już od jakiegoś czasu przychodzi nam walczyć - uważaną za wymarłą rasą obcych, raknii.

Podchodzimy do strażnika (NOV12-2) i rozmawiamy z nim - Mass Effect: Na spotkanie z Benezją - Noveria, solucja, opis przejścia - Mass Effect - poradnik do gry

Zagadka ze stworzeniem lekarstwa

Podchodzimy do strażnika (NOV12-2) i rozmawiamy z nim. Po chwili droga do laboratorium (NOV12-1) stanie przed nami otworem.

Wewnątrz znajdziemy pojemniki, a także notatki dotyczące sporządzenia lekarstwa. Przygotowanie specyfiku nie jest trudne. Wystarczy wcisnąć wyświetlony na ekranie przycisk, w momencie, kiedy wyświetlony pasek znajdzie się pomiędzy dwiema kreskami. Po kolei przyjdzie nam wcisnąć: X, Y, X, A.

Po sporządzeniu lekarstwa zostaniemy zaatakowani. Szybko szukamy osłony i eliminujemy przeciwników, pamiętając, że na asari biotyka nie jest zbyt skuteczna.

Wychodzimy z laboratorium i ponownie rozmawiamy z Hanem Olarem (NOV12-3). Wypytujemy go o dostęp do tunelu technicznego. Jak się okaże, klucz do niego posiada doktor Cohen.

Wracamy na główny poziom i udajemy się do gabinetu medycznego (NOV13-D). Wręczamy lekarzowi sporządzony specyfik i prosimy o dostęp do tunelu. Cohen bez większych problemów nam go umożliwi.

Udajemy się na niższy poziom (NOV13-B) i podchodzimy do Hana Olara (NOV12-3). Korzystamy z klucza, by otworzyć znajdujące się na północnym-zachodzie pomieszczenia drzwi. W ten sposób dotrzemy do tuneli serwisowych.

Naszym celem jest laboratorium (NOV12-4). Po drodze przyjdzie nam walczyć z raknii, ale nie będzie to problem, z którym byśmy sobie nie poradzili.

1 - Mass Effect: Na spotkanie z Benezją - Noveria, solucja, opis przejścia - Mass Effect - poradnik do gry
Podobało się?

0

Mass Effect

20 listopada 2007

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2007-12-27
18:20

Wintermoon Pretorianin

gra też super, może nawet głównie gra super :)

Komentarz: Wintermoon
2007-12-28
11:55

Tofu Legend

👎

Ugh, to tłumaczenie producentów ekwipunku to tak na serio? :/ Jeśli tak, to tłumacz dał dup... eee, ciała na całej linii - "Ryzyko kontroli Elanus?" Prooooooszę... Combinet, Foundation i Council przetłumaczeone, Arsenal, Fabrication i Labs zostawione w oryginale... Niech mnie ktoś pocieszy i powie, że tłumaczenie dialogów stoi na wyższym poziomie niż ta nędza... :(

Komentarz: Tofu
2007-12-28
12:06

zanonimizowany368793 Legionista

Niestety z tłumaczeniem gry różnie bywa.
W większości dialogi stoją na przyzwoitym poziomie, ale brak konsekwencji w tłumaczeniu daje się we znaki. Niektóre nazwy miejscami występują w formie przetłumaczonej bądź oryginalnej (vide: system Podróżnik/Voyager), a czasami zdarzają się nawet takie sytuacje, w których ta sama rzecz jest różnie tłumaczona.

Komentarz: zanonimizowany368793
2007-12-28
13:42

Bruniu Pretorianin

Genialna gra to jest.A co do poradnika to z pewnoscią się przyda.

Komentarz: Bruniu
2007-12-28
17:11

zanonimizowany162075 Pretorianin

dobry poradnik, ale żebyście wrzucali na screeny zdjęcia z telewizora / monitora... ludzie.

Komentarz: zanonimizowany162075
2007-12-28
17:16

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

StarWarsDroidWanabe ---> screeny nie są w tym poradniku aż tak istotne, a akurat konsole z których zgrywamy normalnie materiały były zajęte do innych poradników. Myślę że jak będzie czas to podmienimy na lepszą jakość

georgos ---> tłumaczenie nie jest złe, zresztą możesz z tej samej płyty grać w wersję oryginalną.

Komentarz: Soulcatcher
2008-04-26
21:49

zanonimizowany519044 Junior

Gdyby nie ten poradnik to nie wiem jak bym trafił to tego therum w poszukiwaniu tej gosciuwy.Pewnie bym błądził po planetach a ja nie lubie takich momentów w grze gdy błądze tracąc czas

Komentarz: zanonimizowany519044
2010-12-31
10:35

BŁOND_07 Konsul

Ja pierdziele czemu w dwójce mówią, że spotykałeś się w jedynce z cerberusem, kiedy ja jedynkę przeszedłem i nawet ani razu w grze nie zobaczyłem nazwy cerberus? Powie mi ktoś, o co chodzi?

Komentarz: BŁOND_07
2010-12-31
12:40

redan Generał

redan

no to chyba nie wykonywałeś wszystkich zadań pobocznych lub pominąłeś niektóre kwestie dialogowe. bo o ile mnie pamięć nie myli, firma Cerberus pojawia się w kontekście questu o żołnierzach admirała Kahoku (czy jak to się tam jego nazwisko pisze - kolo stoi koło terminala obok schodów do rady na Cytadeli) oraz zadania z żołnierzem-wariatem, na którym robili eksperymenty

Komentarz: redan
2011-01-01
01:31

BŁOND_07 Konsul

Podczas wątku głównego w ogóle nie ma nic o cerberusie, ale teraz przejrzałem zadania poboczne i rzeczywiście cerberus pojawia się, ale chyba jako taka "zła" firma :P

Komentarz: BŁOND_07

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl