Mass Effect: Droga na szczyt, Dolina Aleutsk - Noveria, solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajdziesz mapę lokacji Dolina Aleutsk z planety Noveria. Oprócz tego przygotowaliśmy opis przejścia z przeprawy na szczyt. W naszej solucji podpowiadamy m.in. jak radzić sobie z trudną pogodą, jak bezpiecznie atakować przeciwników i jak niszczyć wieżyczki.
Noveria: Dolina Aleutsk - mapa

LEGENDA (Mapa NOV5):
1. Tunel
2. Tunel
A. Do Portu Hanshan
B. Na Szczyt 15
Przeprawa przez dolinę Aleutsk
Droga do Szczytu 15 przypomina nieco przejazd na teren wykopalisk Liary (rozdział 5 - Therum), z tą różnicą, że warunki pogodowe nie są tak sprzyjające, a siły wroga nieco bardziej liczne.
Uwaga! W trakcie podróży warto pamiętać o tym, że panujące na zewnątrz warunki atmosferyczne pozwalają jedynie na krótki pobyt poza pojazdem, dlatego nie należy za bardzo oddalać się od Mako i śledzić znajdujący się w prawym dolnym rogu ekranu pasek wytrzymałości drużyny.
Po chwili jazdy docieramy do zniszczonego pojazdu. Jeżeli chcemy, możemy wysiąść i zabrać co się da z pobliskiego pojemnika.
Ruszamy w dalszą drogę. Po chwili dostrzeżemy w oddali wieżyczkę strzelniczą broniącą dostępu do tunelu (NOV5-1). Nie podjeżdżamy bliżej, lecz dobrze już znanym sposobem niszczymy ją z odległości. Tę samą taktykę stosujemy, by pozbyć się oddziału gethów, który skrył się u wejścia do tunelu.

Tunel wypełniony jest przeciwnikami. Warto więc przesuwać się powoli, kawałek po kawałku i sukcesywnie oczyszczać trasę.
Przy wylocie z tunelu dostrzeżemy kolejny oddział, wspierany przez pancernika, który powinien stać się naszym pierwszym celem. Dopiero później możemy zająć się pozostałymi przeciwnikami.

Zanim dotrzemy do następnego tunelu (NOV5-2), będziemy musieli zlikwidować kolejny posterunek gethów. Tym razem wnętrze tunelu będzie wolne od przeciwników. Natomiast tuż za nim znajduje się wieżyczka strażnicza, którą trzeba zniszczyć najszybciej, jak to możliwe.
Po wyjechaniu z drugiego tunelu i przejechaniu kilkudziesięciu metrów dotrzemy do biegnącej wzdłuż przepaści drogi. W oddali, po drugiej stronie, zauważymy wieżyczkę strzelniczą (trzeba skorzystać z maksymalnego przybliżenia), która rozpocznie ostrzał, więc warto ją zniszczyć z tak dużej odległości.
Przy znajdującym się na południu zakręcie znajduje się kolejna wieżyczka, którą powinniśmy zniszczyć, zanim podjedziemy w jej pobliże.

Przed samym wejściem do budynku Szczytu 15 (NOV5-B) stoi ostatnia wieżyczka. Kiedy się jej pozbędziemy, możemy podjechać bliżej i opuścić pojazd. Przechodzimy przez pobliskie drzwi i wchodzimy do środka.
0
- Mass Effect - poradnik do gry
- Mass Effect: Poradnik do gry
	
- Mass Effect: Opis przejścia
		
- Mass Effect: Noveria
			
- Mass Effect: Port Hanshan - mapy
 - Mass Effect: Wydostanie się z portu - Noveria, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Przemyt - Noveria, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Szpiegostwo, Martwi naukowcy - Noveria, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Droga na szczyt, Dolina Aleutsk - Noveria, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Szczyt 15 - mapy
 - Mass Effect: Szczyt 15, Droga na Stację Szczeliniową - Noveria, solucja
 - Mass Effect: Szczyt 15, Kolejka - Noveria, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Stacja Szczeliniowa - mapy
 - Mass Effect: Na spotkanie z Benezją - Noveria, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Matka Benezja - Noveria, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Underlaby - Noveria, solucja, opis przejścia
 
 
 - Mass Effect: Noveria
			
 
 - Mass Effect: Opis przejścia
		
 
 - Mass Effect: Poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
Wintermoon Pretorianin
gra też super, może nawet głównie gra super :)
Tofu Legend
Ugh, to tłumaczenie producentów ekwipunku to tak na serio? :/ Jeśli tak, to tłumacz dał dup... eee, ciała na całej linii - "Ryzyko kontroli Elanus?" Prooooooszę... Combinet, Foundation i Council przetłumaczeone, Arsenal, Fabrication i Labs zostawione w oryginale... Niech mnie ktoś pocieszy i powie, że tłumaczenie dialogów stoi na wyższym poziomie niż ta nędza... :(
zanonimizowany368793 Legionista
Niestety z tłumaczeniem gry różnie bywa.
 W większości dialogi stoją na przyzwoitym poziomie, ale brak konsekwencji w tłumaczeniu daje się we znaki. Niektóre nazwy miejscami występują w formie przetłumaczonej bądź oryginalnej (vide: system Podróżnik/Voyager), a czasami zdarzają się nawet takie sytuacje, w których ta sama rzecz jest różnie tłumaczona.
Bruniu Pretorianin
Genialna gra to jest.A co do poradnika to z pewnoscią się przyda.
zanonimizowany162075 Pretorianin
dobry poradnik, ale żebyście wrzucali na screeny zdjęcia z telewizora / monitora... ludzie.
Soulcatcher Legend
StarWarsDroidWanabe ---> screeny nie są w tym poradniku aż tak istotne, a akurat konsole z których zgrywamy normalnie materiały były zajęte do innych poradników. Myślę że jak będzie czas to podmienimy na lepszą jakość
georgos ---> tłumaczenie nie jest złe, zresztą możesz z tej samej płyty grać w wersję oryginalną.
zanonimizowany519044 Junior
Gdyby nie ten poradnik to nie wiem jak bym trafił to tego therum w poszukiwaniu tej gosciuwy.Pewnie bym błądził po planetach a ja nie lubie takich momentów w grze gdy błądze tracąc czas
BŁOND_07 Konsul
Ja pierdziele czemu w dwójce mówią, że spotykałeś się w jedynce z cerberusem, kiedy ja jedynkę przeszedłem i nawet ani razu w grze nie zobaczyłem nazwy cerberus? Powie mi ktoś, o co chodzi?
redan Generał
no to chyba nie wykonywałeś wszystkich zadań pobocznych lub pominąłeś niektóre kwestie dialogowe. bo o ile mnie pamięć nie myli, firma Cerberus pojawia się w kontekście questu o żołnierzach admirała Kahoku (czy jak to się tam jego nazwisko pisze - kolo stoi koło terminala obok schodów do rady na Cytadeli) oraz zadania z żołnierzem-wariatem, na którym robili eksperymenty
BŁOND_07 Konsul
Podczas wątku głównego w ogóle nie ma nic o cerberusie, ale teraz przejrzałem zadania poboczne i rzeczywiście cerberus pojawia się, ale chyba jako taka "zła" firma :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
