Mass Effect: Ruiny, Therum, Liara T'Soni - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajdziesz trzecia część opisu przejścia misji z wizyty na Therum, czyli planecie, na której przebywa Liara T'Soni. Niniejsza solucja zawiera kompletną mapę ruin. Możesz też dowiedzieć się m.in. gdzie znaleźć Liarę T'Soni i jak ją uwolnić, a także jak wygrać dużą bitwę po oswobodzeniu Liary.
- Therum: Ruiny poziomy 1, 2 i 3 - mapa
 - Therum: Ruiny poziom 4 - mapa
 - Przeprawa przez ruiny
 - Uwolnienie Liary T'Soni
 - Konfrontacja z krogańskim dowódcą
 
Therum: Ruiny poziomy 1, 2 i 3 - mapa

LEGENDA (Mapy TH3, TH4 i TH5):
1. Liara T'Soni
A. Wejście do ruin
B. Do ruin II
C. Do ruin I
D. Do ruin III
E. Do ruin II
F. Do ruin IV
Therum: Ruiny poziom 4 - mapa

LEGENDA (Mapa TH6):
1. Panel sterowania laserem górniczym
A. Do ruin IV
B. Do ruin IV (od strony wieży protean)
Przeprawa przez ruiny

Po wejściu do ruin (TH3-A) idziemy tunelem aż do końca. Rozprawiamy się z gethami (liczy się szybkość działania, ponieważ nie mamy pod ręką zbyt wielu osłon) i wsiadamy do windy (TH3-B). Po wyjściu z windy pokonujemy latające sondy obronne (pamiętajmy, że nie działają na nie zdolności telekinezy). Następnie zjeżdżamy kolejną windą (TH4-D) poziom niżej. Dźwig ulegnie awarii, odcinając nam drogę powrotu. Nie pozostanie więc nic innego, jak poszukać innego wyjścia. Najpierw jednak trzeba odnaleźć Liarę.
Uwolnienie Liary T'Soni
Dostrzeżemy uwięzioną Liarę w proteańskim polu siłowym (TH5-1). Żeby ją uwolnić, musimy dostać się do wyłącznika. Problem w tym, że znajduje się on za barierą. Schodzimy rampą, by rozejrzeć się po najniższym poziomie wykopalisk (TH6). Zanim jednak znajdziemy się na samym dole, zabijamy napotkanych przeciwników. Grupa będzie dość liczna, jednak uporanie się z nią nie powinno stanowić większego problemu.

Na dole możemy pozbierać przedmioty z pojemników. Następne uruchamiamy panel sterowania laserem górniczym (TH6-1). Naszym zadaniem jest złamanie sekwencji uruchamiającej. Jeżeli wciśniemy odpowiedni przycisk, tło rozbłyskuje na zielono, jeżeli zły - na czerwono. Metodą prób i błędów odkryjemy właściwą kombinację. Preferującym gotowe rozwiązania podaję prawidłowy kod: AXBY.
Przechodzimy przez utworzoną dziurę, upewniamy się, czy mamy dobrze uzbrojony oddział i wjeżdżamy windą na wyższy poziom. Uwalniamy Liarę. Po krótkiej rozmowie, okaże się, że trzeba szybko opuścić teren wykopalisk. W tym celu będziemy musieli posłużyć się znajdującą się w wieży windą. Na górze czekać na nas będzie komitet powitalny z wytrzymałym krogańskim dowódcą na czele.
Konfrontacja z krogańskim dowódcą

Niezależnie od tego, w jaki sposób poprowadzimy dyskusję, zawsze dojdzie do walki. W jej trakcie musimy pamiętać, by nie dopuścić do bezpośredniego kontaktu z kroganinem - jest śmiertelnie niebezpieczny w zwarciu. Zamiast tego poszukajmy najbliższej osłony, wyeliminujmy towarzyszących mu gethów, a dopiero wtedy, kiedy w miarę oczyścimy teren, zajmijmy się najtrudniejszym przeciwnikiem. Uważajmy przy tym, by nie oberwać atakiem biotycznym, który wywraca nas na ziemię.
Do walki z kroganinem warto wykorzystać wszelkie możliwe umiejętności drużyny. Zawsze możemy też nakazać naszym podkomendnym zbliżyć się do przeciwnika. Skoncentruje się wówczas na nich, a my będziemy mieć szansę spokojnie przeprowadzić atak.

Chwilę później będziemy już bezpieczni na pokładzie Normandii. Po spotkaniu z załogą, podczas którego Liara podzieli się swoimi przemyśleniami na temat zagłady protean, będziemy mogli skontaktować się z radą i złożyć raport z przebiegu misji. Później nie pozostanie nam nic innego, jak porozmawiać z drużyną, zrobić zakupy w pokładowym sklepie i wybrać kolejny cel.
0
Komentarze czytelników
Wintermoon Pretorianin
gra też super, może nawet głównie gra super :)
Tofu Legend
Ugh, to tłumaczenie producentów ekwipunku to tak na serio? :/ Jeśli tak, to tłumacz dał dup... eee, ciała na całej linii - "Ryzyko kontroli Elanus?" Prooooooszę... Combinet, Foundation i Council przetłumaczeone, Arsenal, Fabrication i Labs zostawione w oryginale... Niech mnie ktoś pocieszy i powie, że tłumaczenie dialogów stoi na wyższym poziomie niż ta nędza... :(
zanonimizowany368793 Legionista
Niestety z tłumaczeniem gry różnie bywa.
 W większości dialogi stoją na przyzwoitym poziomie, ale brak konsekwencji w tłumaczeniu daje się we znaki. Niektóre nazwy miejscami występują w formie przetłumaczonej bądź oryginalnej (vide: system Podróżnik/Voyager), a czasami zdarzają się nawet takie sytuacje, w których ta sama rzecz jest różnie tłumaczona.
Bruniu Pretorianin
Genialna gra to jest.A co do poradnika to z pewnoscią się przyda.
zanonimizowany162075 Pretorianin
dobry poradnik, ale żebyście wrzucali na screeny zdjęcia z telewizora / monitora... ludzie.
Soulcatcher Legend
StarWarsDroidWanabe ---> screeny nie są w tym poradniku aż tak istotne, a akurat konsole z których zgrywamy normalnie materiały były zajęte do innych poradników. Myślę że jak będzie czas to podmienimy na lepszą jakość
georgos ---> tłumaczenie nie jest złe, zresztą możesz z tej samej płyty grać w wersję oryginalną.
zanonimizowany519044 Junior
Gdyby nie ten poradnik to nie wiem jak bym trafił to tego therum w poszukiwaniu tej gosciuwy.Pewnie bym błądził po planetach a ja nie lubie takich momentów w grze gdy błądze tracąc czas
BŁOND_07 Konsul
Ja pierdziele czemu w dwójce mówią, że spotykałeś się w jedynce z cerberusem, kiedy ja jedynkę przeszedłem i nawet ani razu w grze nie zobaczyłem nazwy cerberus? Powie mi ktoś, o co chodzi?
redan Generał
no to chyba nie wykonywałeś wszystkich zadań pobocznych lub pominąłeś niektóre kwestie dialogowe. bo o ile mnie pamięć nie myli, firma Cerberus pojawia się w kontekście questu o żołnierzach admirała Kahoku (czy jak to się tam jego nazwisko pisze - kolo stoi koło terminala obok schodów do rady na Cytadeli) oraz zadania z żołnierzem-wariatem, na którym robili eksperymenty
BŁOND_07 Konsul
Podczas wątku głównego w ogóle nie ma nic o cerberusie, ale teraz przejrzałem zadania poboczne i rzeczywiście cerberus pojawia się, ale chyba jako taka "zła" firma :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
