Mass Effect: Wyłączenie systemów obrony przeciwlotniczej - Virmir, solucja
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajdziesz opis przejścia wyłączenia systemów obrony AA - to jedno z zadań planety Virmire. Poniższa solucja wyjaśnia m.in. jak dostać się do wnętrza bazy, czy warto uwolnić salarian i gdzie znaleźć prywatne laboratorium Sarena.
W opisie przejścia zadania możesz znaleźć odwołania do punktów z map bazy. Gotowe mapy znajdują się na poprzedniej stronie naszej solucji.
Przedostanie się do bazy
Do bazy można wejść na dwa sposoby. Pierwszy (VIR2-A) pozwoli nam na dotarcie do konsolety systemów obrony bazy, co umożliwi zakończenie misji Pomoc drużynie kapitana Kirrahe. Wybierając to przejście nadłożymy nieco drogi, ale w zamian dostaniemy możliwość zdobycia punktów doświadczenia i moralności. Drugie wejście (VIR2-B) pozwoli nam uniknąć części starć i przedostać się do laboratoriów. Proponuję wybrać wariant pierwszy, który jest bardziej opłacalny z punktu widzenia punktów doświadczenia i moralności.
Po wejściu do środka zauważymy konsolę systemów bezpieczeństwa (VIR3-1), dzięki której będziemy mogli pomóc drużynie Kirrahe (Pomoc drużynie kapitana Kirrahe) i odblokować drzwi prowadzące w dalsze regiony bazy.

W głównym pomieszczeniu przyjdzie nam stoczyć walkę z gethami oraz ze indoktrynowanymi salarianami. Następnie kierujemy się w stronę pomieszczenia ochrony. Na miejscu spotkamy kolejnych salarian.
Poziom więzienny
Najpierw proponuję wybrać przejście prowadzące na poziom więzienny (VIR3-B). W jednej z cel zastaniemy salarianina, z którym uda nam się chwilę porozmawiać. Dowiemy się od niego co nieco na temat indoktrynacji, jakiej Saren poddał salarian. Jeżeli chcemy zdobyć trochę punktów idealisty, wypuszczamy więźnia z celi. Jeżeli preferujemy granie jako renegat, zostawiamy go na pastwę losu. W pozostałych celach są więźniowie, których już raczej nie da się uratować. Jeżeli ich wypuścimy, zdobędziemy kolejne punkty idealisty, jeżeli po wypuszczeniu zabijemy - renegata.
Laboratoria
Wracamy tą samą drogą, którą przybyliśmy, a następnie wybieramy kolejne przejście (VIR3-D). W ten sposób dotrzemy na poziom laboratoriów, do działu, w którym znajdują się kolejne cele. W jednej z nich znajduje się salarianin, który również poprosi nas o uwolnienie. Warto jednak zauważyć, że uwalniając go, jednocześnie wypuścimy na wolność innych więźniów, którzy zostali już zindoktrynowani. Dlatego też nasi towarzysze z drużyny będą mieć obiekcje. Jeżeli jednak zgodzimy się wypuścić salarian, zdobędziemy punkty idealisty. Niestety okaże się, że nasi przyjaciele mieli rację. Przyjdzie nam stoczyć walkę z więźniami. Na szczęście nie będą stanowili dla nas żadnego większego zagrożenia.
Uwaga! Drugie wyjście z pomieszczenia (VIR5-C) zaprowadzi nas do przejścia, którym przyszlibyśmy, gdybyśmy wybrali alternatywną drogę wejścia do bazy.
Wracamy tą samą drogą, którą przyszliśmy i korzystamy z windy (VIR3-C). Zabierze nas ona do głównej części poziomu laboratoriów. Tutaj przyjdzie nam stoczyć walkę z kroganinem, grupą zombie oraz asari.
Pomost
Gdy opuścimy pomieszczenie, trafimy na pomost. Ten jednak w pewnym momencie skończy się. Gethy podniosły most i jeżeli go nie opuścimy, nie będziemy mogli przejść dalej. Pozostanie nam zawrócić i poszukać gdzieś przełącznika opuszczającego most.
Udajemy się na południe. Wchodzimy do pomieszczenia ochrony, gdzie spotkamy Ranę Thanoptis. Kobieta poprosi nas o darowanie życia, w zamian otwierając przejście do prywatnego laboratorium Sarena. W trakcie rozmowy dowiemy się również co nieco na temat indoktrynacji i statku kosmicznego - Suwerena. Jeżeli zabijemy kobietę, otrzymamy sporo punktów renegata. Pozostawienie jej przy życiu nie da nam żadnego bonusu w punktach moralności.
Korzystamy z windy, którą uaktywniła Rana (VIR5-D). Dotrzemy do wieży komunikacyjnej. Na dole dostrzeżemy nadajnik protean. Uruchamiamy go za pomocą pobliskiego terminalu. W ten sposób doznamy kolejnej wizji.
Następnie wchodzimy na górę i podchodzimy do panelu komunikacyjnego. Skontaktuje się z nami dość niespodziewany rozmówca, który sprawi, że na wiele spraw spojrzymy zupełnie z innej strony. Rozmowa zakończy się przeciążeniem układów elektrycznych i zniszczeniem panelu.

Wyłączenie działa AA
Chwilę później skontaktuje się z nami Joker, prosząc o pośpiech. Najwyższy czas zająć się naszym zadaniem - wyłączeniem działa przeciwlotniczego.
Wracamy na poziom laboratoriów, a następnie biegniemy w stronę podniesionego mostu. Gdy się do niego zbliżymy, opuści się, umożliwiając nam przejście na drugą stronę. Po drodze przyjdzie nam stoczyć szereg walk zarówno z gethami, jak i kroganami.
Czeka nas przeprawa przez główny poziom bazy. Po drodze przyjdzie nam się zmierzyć z dużymi siłami wroga. Naszym celem jest konsoleta obsługująca działo przeciwlotnicze (VIR6-1). Po oczyszczeniu przejścia korzystamy z niego, by umożliwić Normandii podejście do lądowania.
0
- Mass Effect - poradnik do gry
- Mass Effect: Poradnik do gry
	
- Mass Effect: Opis przejścia
		
- Mass Effect: Virmir
			
- Mass Effect: Dojazd do obozu salarian - Virmir, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Wrex i genofagium - Virmir, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Atak na bazę - Virmir, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Baza - mapy
 - Mass Effect: Wyłączenie systemów obrony przeciwlotniczej - Virmir, solucja
 - Mass Effect: Podłożenie bomby - Virmir, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Konfrontacja z Sarenem - Virmir, solucja, opis przejścia
 
 
 - Mass Effect: Virmir
			
 
 - Mass Effect: Opis przejścia
		
 
 - Mass Effect: Poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
Wintermoon Pretorianin
gra też super, może nawet głównie gra super :)
Tofu Legend
Ugh, to tłumaczenie producentów ekwipunku to tak na serio? :/ Jeśli tak, to tłumacz dał dup... eee, ciała na całej linii - "Ryzyko kontroli Elanus?" Prooooooszę... Combinet, Foundation i Council przetłumaczeone, Arsenal, Fabrication i Labs zostawione w oryginale... Niech mnie ktoś pocieszy i powie, że tłumaczenie dialogów stoi na wyższym poziomie niż ta nędza... :(
zanonimizowany368793 Legionista
Niestety z tłumaczeniem gry różnie bywa.
 W większości dialogi stoją na przyzwoitym poziomie, ale brak konsekwencji w tłumaczeniu daje się we znaki. Niektóre nazwy miejscami występują w formie przetłumaczonej bądź oryginalnej (vide: system Podróżnik/Voyager), a czasami zdarzają się nawet takie sytuacje, w których ta sama rzecz jest różnie tłumaczona.
Bruniu Pretorianin
Genialna gra to jest.A co do poradnika to z pewnoscią się przyda.
zanonimizowany162075 Pretorianin
dobry poradnik, ale żebyście wrzucali na screeny zdjęcia z telewizora / monitora... ludzie.
Soulcatcher Legend
StarWarsDroidWanabe ---> screeny nie są w tym poradniku aż tak istotne, a akurat konsole z których zgrywamy normalnie materiały były zajęte do innych poradników. Myślę że jak będzie czas to podmienimy na lepszą jakość
georgos ---> tłumaczenie nie jest złe, zresztą możesz z tej samej płyty grać w wersję oryginalną.
zanonimizowany519044 Junior
Gdyby nie ten poradnik to nie wiem jak bym trafił to tego therum w poszukiwaniu tej gosciuwy.Pewnie bym błądził po planetach a ja nie lubie takich momentów w grze gdy błądze tracąc czas
BŁOND_07 Konsul
Ja pierdziele czemu w dwójce mówią, że spotykałeś się w jedynce z cerberusem, kiedy ja jedynkę przeszedłem i nawet ani razu w grze nie zobaczyłem nazwy cerberus? Powie mi ktoś, o co chodzi?
redan Generał
no to chyba nie wykonywałeś wszystkich zadań pobocznych lub pominąłeś niektóre kwestie dialogowe. bo o ile mnie pamięć nie myli, firma Cerberus pojawia się w kontekście questu o żołnierzach admirała Kahoku (czy jak to się tam jego nazwisko pisze - kolo stoi koło terminala obok schodów do rady na Cytadeli) oraz zadania z żołnierzem-wariatem, na którym robili eksperymenty
BŁOND_07 Konsul
Podczas wątku głównego w ogóle nie ma nic o cerberusie, ale teraz przejrzałem zadania poboczne i rzeczywiście cerberus pojawia się, ale chyba jako taka "zła" firma :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
