Mass Effect: Niezbadane światy - informacje wstępne
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajdziesz najważniejsze informacje na temat eksploracji Niezbadanego świata (Uncharted World), czyli galaktyki, po której podróżuje się z wykorzystaniem Normandii. Przygotowaliśmy m.in. zestawienie lokacji do odwiedzenia oraz informacje o rodzajach planet pojawiających się w świecie gry.
Spis lokacji / gromad
Poniżej znajdziesz listę gromad, które można wybierać z mapy galaktyki. Nie wszystkie gromady są od razu dostępne. Niektóre mogą zostać odblokowane po awansowaniu w grze i informujemy o tym w ich opisach. W skład danej gromady może wchodzić od jednego do kilku systemów planetarnych. Ich omówienia znajdziesz na kolejnych stronach tego rozdziału.
- Argos Rho
- Mgławica Armstronga
- Artemis Tau
- Attican Beta
- Gromada Exodus - to wyjątkowy przypadek, gdyż gromada ta powiązana jest z planetą Eden Prime z głównej fabuły
- Gemini Sigma
- Hades Gamma
- Hawking Eta
- Mgławica Końskiego Łba
- Pogranicze Keplera
- Gromada lokalna - w jej skład wchodzi Układ Słoneczny
- Rdzawe Morze
- Pangea - to wyjątkowy przypadek, gdyż gromada ta powiązana jest z planetą Ilos z głównej fabuły
- Sentry Omega - to wyjątkowy przypadek, gdyż gromada ta powiązana jest z planetą Virmire z głównej fabuły
- Styx Theta
- Mgławica Węża - to wyjątkowy przypadek, gdyż nie znajdziesz tu żadnych systemów planetarnych, a jedynie Cytadelę
- Gromada Voyager
Planety i inne obiekty w świecie gry
Podczas gry spotkamy cztery rodzaje planet:
- Planety nienadające się do eksploracji ani badania - w praktyce służą jedynie urozmaiceniu świata gry. Nie mają żadnego znaczenia dla rozgrywki.
- Planety nienadające się do eksploracji, ale mogące być badane - nie lądujemy na nich, ale skanując orbitę możemy odnaleźć przedmioty bądź źródła zasobów potrzebne do ukończenia misji zbierackich.
- Planety nadające się do eksploracji - możemy na nich wylądować. Poruszamy się głównie w Mako. Znajdziemy kilka wartych uwagi miejsc. Na tego typu planetach ma miejsce większość misji typu "niezbadany świat".
- Planety związane z wątkiem fabularnym - możemy na nich wylądować. Zazwyczaj odwiedzamy na nich kolonie, bazy albo kompleksy badawcze. Wszystkie zostały opisane w poprzednich rozdziałach.
Czasami natkniemy się również na jakieś ukryte miejsca (np. asteroidy). Dostrzeżemy je na ekranie mapy galaktyki, przy zbliżeniu ukazującym planety wchodzące w skład danego układu. Pokazane są jako krótkotrwałe rozbłyski światła. Kiedy dostrzeżemy taką migającą kropkę, możemy najechać na nią kursorem i zbadać to, co znaleźliśmy. W poniższym spisie tego typu obiekty zostały zaznaczone odpowiednią adnotacją.
Uwaga! Podczas wykonywania misji na planetach trzeciego typu (nadające się do lądowania), wielokrotnie będziemy mogli eksplorować znalezione na nich budowle. Po odwiedzeniu paru tego typu kompleksów da się zauważyć, że wszystkie zbudowane zostały w oparciu o kilka projektów, tak więc dość szybko opanujemy rozkład pokojów. Nie są rozbudowane i zazwyczaj sprowadzają się do dwóch, trzech pomieszczeń połączonych korytarzem. Dlatego też zdecydowałem się nie zaśmiecać poradnika zbędnymi mapami przedstawiającymi wnętrza tych budynków.
- Mass Effect - poradnik do gry
- Mass Effect: Poradnik do gry
- Mass Effect: Niezbadane światy
- Mass Effect: Niezbadane światy - informacje wstępne
- Mass Effect: Argos Rho - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
- Mass Effect: Mgławica Armstronga - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
- Mass Effect: Artemis Tau - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
- Mass Effect: Attican Beta - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
- Mass Effect: Gromada Exodus - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
- Mass Effect: Gemini Sigma - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
- Mass Effect: Hades Gamma - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
- Mass Effect: Hawking Eta - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
- Mass Effect: Mgławica Końskiego Łba - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
- Mass Effect: Pogranicze Keplera - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
- Mass Effect: Gromada lokalna - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
- Mass Effect: Rdzawe Morze - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
- Mass Effect: Pangea - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
- Mass Effect: Sentry Omega - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
- Mass Effect: Styx Theta - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
- Mass Effect: Mgławica Węża - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
- Mass Effect: Gromada Vogayer (Podróżnik) - Niezbadany świat, solucja
- Mass Effect: Niezbadane światy
- Mass Effect: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Podczas wątku głównego w ogóle nie ma nic o cerberusie, ale teraz przejrzałem zadania poboczne i rzeczywiście cerberus pojawia się, ale chyba jako taka "zła" firma :P
no to chyba nie wykonywałeś wszystkich zadań pobocznych lub pominąłeś niektóre kwestie dialogowe. bo o ile mnie pamięć nie myli, firma Cerberus pojawia się w kontekście questu o żołnierzach admirała Kahoku (czy jak to się tam jego nazwisko pisze - kolo stoi koło terminala obok schodów do rady na Cytadeli) oraz zadania z żołnierzem-wariatem, na którym robili eksperymenty
Ja pierdziele czemu w dwójce mówią, że spotykałeś się w jedynce z cerberusem, kiedy ja jedynkę przeszedłem i nawet ani razu w grze nie zobaczyłem nazwy cerberus? Powie mi ktoś, o co chodzi?
Gdyby nie ten poradnik to nie wiem jak bym trafił to tego therum w poszukiwaniu tej gosciuwy.Pewnie bym błądził po planetach a ja nie lubie takich momentów w grze gdy błądze tracąc czas
StarWarsDroidWanabe ---> screeny nie są w tym poradniku aż tak istotne, a akurat konsole z których zgrywamy normalnie materiały były zajęte do innych poradników. Myślę że jak będzie czas to podmienimy na lepszą jakość
georgos ---> tłumaczenie nie jest złe, zresztą możesz z tej samej płyty grać w wersję oryginalną.
dobry poradnik, ale żebyście wrzucali na screeny zdjęcia z telewizora / monitora... ludzie.
Genialna gra to jest.A co do poradnika to z pewnoscią się przyda.
Niestety z tłumaczeniem gry różnie bywa.
W większości dialogi stoją na przyzwoitym poziomie, ale brak konsekwencji w tłumaczeniu daje się we znaki. Niektóre nazwy miejscami występują w formie przetłumaczonej bądź oryginalnej (vide: system Podróżnik/Voyager), a czasami zdarzają się nawet takie sytuacje, w których ta sama rzecz jest różnie tłumaczona.
Ugh, to tłumaczenie producentów ekwipunku to tak na serio? :/ Jeśli tak, to tłumacz dał dup... eee, ciała na całej linii - "Ryzyko kontroli Elanus?" Prooooooszę... Combinet, Foundation i Council przetłumaczeone, Arsenal, Fabrication i Labs zostawione w oryginale... Niech mnie ktoś pocieszy i powie, że tłumaczenie dialogów stoi na wyższym poziomie niż ta nędza... :(
gra też super, może nawet głównie gra super :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
