Mass Effect: Pogranicze Keplera - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Pogranicze Keplera
13.10.1. System Hershela
System ten odblokowuje się po otrzymaniu misji 3.19. Doktor Miche l .
Planeta  | Zdatna do lądowania  | Zdatna do badania  | Znaleziska  | 
MSV Fedele (ukryty)  | Tak  | Nie  | -  | 
Skalista asteroida (ukryta)  | Nie  | Tak  | Metale ciężkie  | 
Clobaka  | Nie  | Nie  | -  | 
Clugon  | Nie  | Nie  | -  | 
Matol  | Nie  | Nie  | -  | 
Tungen  | Nie  | Nie  | -  | 
Jeżeli wykorzystamy wszystkie okazje, by porozmawiać z Garrusem na pokładzie Normandii, po ukończeniu misji na dwóch spośród trzech powiązanych z głównym wątkiem fabularnym planetach (5. Therum, 6. Feros, 7. Noverii ), turianin opowie nam historię okrutnego naukowca, który umknął wymiarowi sprawiedliwości. Jeżeli zgodzimy się pomóc naszemu sojusznikowi, poda nam koordynaty frachtowca MSV Fedele, na którym powinniśmy zastać doktora.
Pokład wypełniony jest zombie, więc należy trzymać się na dystans (przydatna jest biotyka oraz granaty). Po skończonej walce wchodzimy do pomieszczenia znajdującego się na południowym wschodzie statku. Tam zastaniemy poszukiwanego przez Garrusa lekarza.

Niezależnie od tego, jak potoczy się nasza rozmowa, wynik jest ten sam - walka. Saleon nie stanowi dla nas żadnego zagrożenia i bardzo szybko padnie martwy. Pozostanie nam jeszcze krótka zamiana słów z Garrusem i powrót na Normandię.
13.10.2. System Newton
Planeta  | Zdatna do lądowania  | Zdatna do badania  | Znaleziska  | 
Ontarom  | Tak  | Nie  | Metale ciężkie (x2), insygnia turian  | 
Klencory  | Nie  | Tak  | Zapiski matki  | 
Juncro  | Nie  | Tak  | Złoża gazu  | 
Sesmose  | Nie  | Nie  | -  | 
![]()  | Planeta Ontarom 1. Insygnia turian 2. Rozbita sonda 3. Podziemna stacja (Martwi naukowcy ) 4. Metale ciężkie 5. Metale ciężkie  | 
Martwi naukowcy
Misję otrzymamy po włamaniu się do terminala na Noverii (7.1.4 ). Po przybyciu do systemu Newtona skontaktuje się z nami admirał Hackett z informacją, że ktoś zabija naukowców pracujących nad pewnym projektem, który związany jest z historią Sheparda, o ile przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię o tym, jak to nasz bohater zasłynął jako jedyny ocalony z potwornego wydarzenia. Ostatni z naukowców ukrywa się na Ontarom.
Na miejscu odnajdujemy podziemną stację (Ontarom - 3 ). Z daleka eliminujemy jej ochronę (najemnicy), a następnie wchodzimy do środka. Tutaj również czeka nas walka z grupą nieprzyjaciół.
Po ich pokonaniu wchodzimy do pomieszczenia na zachodzie stacji. Na miejscu spotkamy żołnierza mierzącego z pistoletu do poszukiwanego przez nas naukowca.
Uwaga! Jeżeli nasz bohater był na Akuze (wspomniane tło historyczne), zostanie rozpoznany. W innym przypadku rozmowa będzie toczyła się jak z obcym. Nie ma to jednak wpływu na jej przebieg.
Najszybszym sposobem przekonania Toombsa do opuszczenia broni jest użycie umiejętności perswazji. W innym przypadku powinniśmy z opcji dialogowych wybrać "to nie jest sprawiedliwość".
Jeżeli jednak zależy nam na śmierci naukowca, możemy zachęcić Toombsa do oddania strzału, bądź też zaoferować się, że sami to zrobimy. Jeżeli Toombs zabije swego zakładnika, chwilę później pozbawi siebie życia. Jeżeli jednak my załatwimy naukowca, Toombs przeżyje.
0
- Mass Effect - poradnik do gry
- Mass Effect: Poradnik do gry
	
- Mass Effect: Niezbadane światy
		
- Mass Effect: Niezbadane światy - informacje wstępne
 - Mass Effect: Argos Rho - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Mgławica Armstronga - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Artemis Tau - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Attican Beta - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Gromada Exodus - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Gemini Sigma - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Hades Gamma - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Hawking Eta - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Mgławica Końskiego Łba - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Pogranicze Keplera - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Gromada lokalna - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Rdzawe Morze - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Pangea - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Sentry Omega - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Styx Theta - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Mgławica Węża - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia
 - Mass Effect: Gromada Vogayer (Podróżnik) - Niezbadany świat, solucja
 
 
 - Mass Effect: Niezbadane światy
		
 
 - Mass Effect: Poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
Wintermoon Pretorianin
gra też super, może nawet głównie gra super :)
Tofu Legend
Ugh, to tłumaczenie producentów ekwipunku to tak na serio? :/ Jeśli tak, to tłumacz dał dup... eee, ciała na całej linii - "Ryzyko kontroli Elanus?" Prooooooszę... Combinet, Foundation i Council przetłumaczeone, Arsenal, Fabrication i Labs zostawione w oryginale... Niech mnie ktoś pocieszy i powie, że tłumaczenie dialogów stoi na wyższym poziomie niż ta nędza... :(
zanonimizowany368793 Legionista
Niestety z tłumaczeniem gry różnie bywa.
 W większości dialogi stoją na przyzwoitym poziomie, ale brak konsekwencji w tłumaczeniu daje się we znaki. Niektóre nazwy miejscami występują w formie przetłumaczonej bądź oryginalnej (vide: system Podróżnik/Voyager), a czasami zdarzają się nawet takie sytuacje, w których ta sama rzecz jest różnie tłumaczona.
Bruniu Pretorianin
Genialna gra to jest.A co do poradnika to z pewnoscią się przyda.
zanonimizowany162075 Pretorianin
dobry poradnik, ale żebyście wrzucali na screeny zdjęcia z telewizora / monitora... ludzie.
Soulcatcher Legend
StarWarsDroidWanabe ---> screeny nie są w tym poradniku aż tak istotne, a akurat konsole z których zgrywamy normalnie materiały były zajęte do innych poradników. Myślę że jak będzie czas to podmienimy na lepszą jakość
georgos ---> tłumaczenie nie jest złe, zresztą możesz z tej samej płyty grać w wersję oryginalną.
zanonimizowany519044 Junior
Gdyby nie ten poradnik to nie wiem jak bym trafił to tego therum w poszukiwaniu tej gosciuwy.Pewnie bym błądził po planetach a ja nie lubie takich momentów w grze gdy błądze tracąc czas
BŁOND_07 Konsul
Ja pierdziele czemu w dwójce mówią, że spotykałeś się w jedynce z cerberusem, kiedy ja jedynkę przeszedłem i nawet ani razu w grze nie zobaczyłem nazwy cerberus? Powie mi ktoś, o co chodzi?
redan Generał
no to chyba nie wykonywałeś wszystkich zadań pobocznych lub pominąłeś niektóre kwestie dialogowe. bo o ile mnie pamięć nie myli, firma Cerberus pojawia się w kontekście questu o żołnierzach admirała Kahoku (czy jak to się tam jego nazwisko pisze - kolo stoi koło terminala obok schodów do rady na Cytadeli) oraz zadania z żołnierzem-wariatem, na którym robili eksperymenty
BŁOND_07 Konsul
Podczas wątku głównego w ogóle nie ma nic o cerberusie, ale teraz przejrzałem zadania poboczne i rzeczywiście cerberus pojawia się, ale chyba jako taka "zła" firma :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

