Mass Effect: Uziemienie, Nasz najgorszy wróg - Cytadela, solucja
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajdują się opisy przejścia questów Uziemienie i Nasz najgorszy wróg. Możesz je zaliczyć podczas trzeciej wizyty na Cytadeli w ramach 10 rozdziału kampanii. Nasza solucja informuje m.in. jak rozwiązać problem uziemienia Normandii i jak pomóc Charlesowi Saracino.
W opisach przejścia obu zadań możesz znaleźć odwołania do punktów na mapach Cytadeli. Gotowe mapy znajdują się na poprzedniej stronie naszej solucji.
Uziemienie
Zaraz po wylądowaniu trafimy do komnaty rady. Niestety sprawy nie pójdą po naszej myśli. Zostaniemy pozbawieni prawa do wystartowania Normandią i uziemieni na Cytadeli. Nikt nie chce uwierzyć naszym rewelacjom, a tymczasem Saren jest coraz bliższy odkrycia tajemnicy protean.
Zrezygnowani wrócimy na pokład Normandii. Jeżeli w trakcie wcześniejszych przygód poświęciliśmy nieco czasu na rozmowy z naszą załogą i rozwijanie znajomości / romans z wybranką (wybrankiem) serca, ta osoba podejdzie teraz i spróbuje nas pocieszyć. Niestety scenka zostanie przerwana przez komunikat Jokera - Kapitan Anderson prosi nas o spotkanie we Fluksie.
Opuszczamy Normandię i udajemy się do wybranego przez kapitana klubu. Najszybciej dostaniemy się do niego korzystając z szybkiej kolejki Cytadeli, której terminal znajdziemy w Akademii SOC.
Na miejscu rozmawiamy z kapitanem (C2b-2). Zaproponuje nam dość ryzykowną współpracę. Sam zaoferuje się wyłączyć blokadę Normandii. Nam pozostawi jedynie szybki powrót na pokład statku i wystartowanie, zanim obsługa stacji zorientuje się w sytuacji.
Otrzymamy wybór, czy powinien włamać się do systemu z gabinetu ambasadora Udiny, czy też z pomieszczenia kontroli. W rzeczywistości nasza decyzja ma niewielkie znaczenie. Tak czy siak uda nam się odlecieć, a różnica polegać będzie na scence przerywnikowej, w której zostanie pokazane, jak Anderson uzyskuje dostęp do terminala.

Uwaga! Podczas rozmowy kapitan zapyta nas, czy jesteśmy już gotowi opuścić Cytadelę. Jeżeli do tej pory nie wykonaliśmy jakichś misji pobocznych na jej terenie, warto wstrzymać się na chwilę i zająć się nimi. Później nie będziemy mięli już okazji. Wszystkie zadania na Cytadeli, których do tej pory nie wykonaliśmy (Rozdziały 3. i 8. ), będą dostępne. Pojawią się też nowe, których opis znajdziecie w kolejnych paragrafach.
Po umówieniu się z Andersonem wracamy na pokład Normandii i opuszczamy port.
Nasz najgorszy wróg
W Górnym Okręgu rozmawiamy z Charlesem Saracino (C1b-2), który poprosi nas o poparcie dla reprezentowanej przez siebie frakcji politycznej o mocno ksenofobicznych poglądach.
Jeżeli wyjaśnimy mu, że ludzie są jedną z wielu ras i nie powinno się ich specjalnie faworyzować, zakończymy zadanie uzyskując punkty idealisty. Jeżeli przyznamy mu rację, otrzymamy punkty renegata. Możemy również po prostu odmówić (w ten sposób nie dostaniemy żadnych punktów moralności) albo pożegnać się i odejść (ta opcja zostawia misję zawieszoną, a my, zanim opuścimy stację, będziemy mogli powrócić i kontynuować konwersację).
0
Komentarze czytelników
Wintermoon Pretorianin
gra też super, może nawet głównie gra super :)
Tofu Legend
Ugh, to tłumaczenie producentów ekwipunku to tak na serio? :/ Jeśli tak, to tłumacz dał dup... eee, ciała na całej linii - "Ryzyko kontroli Elanus?" Prooooooszę... Combinet, Foundation i Council przetłumaczeone, Arsenal, Fabrication i Labs zostawione w oryginale... Niech mnie ktoś pocieszy i powie, że tłumaczenie dialogów stoi na wyższym poziomie niż ta nędza... :(
zanonimizowany368793 Legionista
Niestety z tłumaczeniem gry różnie bywa.
 W większości dialogi stoją na przyzwoitym poziomie, ale brak konsekwencji w tłumaczeniu daje się we znaki. Niektóre nazwy miejscami występują w formie przetłumaczonej bądź oryginalnej (vide: system Podróżnik/Voyager), a czasami zdarzają się nawet takie sytuacje, w których ta sama rzecz jest różnie tłumaczona.
Bruniu Pretorianin
Genialna gra to jest.A co do poradnika to z pewnoscią się przyda.
zanonimizowany162075 Pretorianin
dobry poradnik, ale żebyście wrzucali na screeny zdjęcia z telewizora / monitora... ludzie.
Soulcatcher Legend
StarWarsDroidWanabe ---> screeny nie są w tym poradniku aż tak istotne, a akurat konsole z których zgrywamy normalnie materiały były zajęte do innych poradników. Myślę że jak będzie czas to podmienimy na lepszą jakość
georgos ---> tłumaczenie nie jest złe, zresztą możesz z tej samej płyty grać w wersję oryginalną.
zanonimizowany519044 Junior
Gdyby nie ten poradnik to nie wiem jak bym trafił to tego therum w poszukiwaniu tej gosciuwy.Pewnie bym błądził po planetach a ja nie lubie takich momentów w grze gdy błądze tracąc czas
BŁOND_07 Konsul
Ja pierdziele czemu w dwójce mówią, że spotykałeś się w jedynce z cerberusem, kiedy ja jedynkę przeszedłem i nawet ani razu w grze nie zobaczyłem nazwy cerberus? Powie mi ktoś, o co chodzi?
redan Generał
no to chyba nie wykonywałeś wszystkich zadań pobocznych lub pominąłeś niektóre kwestie dialogowe. bo o ile mnie pamięć nie myli, firma Cerberus pojawia się w kontekście questu o żołnierzach admirała Kahoku (czy jak to się tam jego nazwisko pisze - kolo stoi koło terminala obok schodów do rady na Cytadeli) oraz zadania z żołnierzem-wariatem, na którym robili eksperymenty
BŁOND_07 Konsul
Podczas wątku głównego w ogóle nie ma nic o cerberusie, ale teraz przejrzałem zadania poboczne i rzeczywiście cerberus pojawia się, ale chyba jako taka "zła" firma :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
