Mass Effect: Moralność

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajdziesz informacje jak działa system moralności / system reputacji. Dowiesz się jakie czynności wpływają na zdobywanie punktów idealisty (Paragon Points), a jakie na punktów renegata (Renegade Points). Informujemy też jakie nagrody wiążą się z podążaniem ścieżką idealisty lub renegata.

System moralności w Mass Effect - jak działa?

Mass Effect to nie Star Wars: Knights of the Old Republic. Tutaj nie ma możliwości stanięcia po stronie zła lub dobra. Gramy jako człowiek, a nasz cel jest ten sam, niezależnie od tego, czy jesteśmy idealistą czy renegatem. Różnica polega na tym, że idealiście zależy na innych i jest skłonny do poświęceń w imię większej sprawy. Z kolei renegat nie uznaje kompromisów, dąży do celów po trupach, nie licząc się z nikim i niczym. Nie oznacza to jednak, że jest zły.

Prowadząc rozmowy pamiętajcie, że wybór kwestii dialogowych został tak zaplanowany, by wypowiedzi charakterystyczne dla idealisty znajdowały się na górze, a kwestie renegata na dole. Zazwyczaj też jest tak, że pragnąc drążyć temat wybieramy warianty znajdujące się po lewej stronie, podczas gdy wypowiedzi zmierzające do zakończenia rozmowy są po prawej. Taki podział jest charakterystyczny dla większości rozmów, choć czasami zdarzają się od niego wyjątki. Nie należy jednak popadać w rutynę, uważając, że wybieranie na ślepo prawych górnych odpowiedzi da nam punkty idealisty, a prawych dolnych - renegata. W grze liczy się nie to, jak rozmawiamy, tylko w jaki sposób wypełnimy zadanie. W trakcie rozgrywki wielokrotnie zdarzy się bowiem, że będziecie mogli korzystać z kwestii idealisty, by doprowadzić do zakończenia misji w stylu renegata i odwrotnie.

Warto starać się o zdobycie punktów jednego bądź drugiego typu, bo zapewnia nam to szereg istotnych dla rozgrywki bonusów:

Punkty idealisty

  1. 5% - dodaje dwa dodatkowe sloty uroku i daje jeden dodatkowy darmowy punkt uroku
  2. 25% - dodaje dwa dodatkowe sloty uroku, daje jeden dodatkowy darmowy punkt uroku i skraca o 10% czas odzyskiwania umiejętności Pierwsza Pomoc
  3. 50% - o 10% zwiększa żywotność
  4. 75% - dodaje dwa dodatkowe sloty uroku, daje jeden dodatkowy darmowy punkt uroku, skraca odzyskiwanie wszystkich zdolności o 5%

Punkty renegata

  1. 5% - dodaje dwa dodatkowe sloty zastraszania i daje jeden dodatkowy darmowy punkt zastraszania
  2. 25% - dodaje dwa dodatkowe sloty zastraszania, daje jeden dodatkowy darmowy punkt zastraszania i zmniejsza o 10% czas ponownego użycia umiejętności związanych z wykorzystaniem broni
  3. 50% - daje dodatkową regenerację żywotności 1 punkt/s
  4. 75% - dodaje dwa dodatkowe sloty zastraszania, daje jeden dodatkowy darmowy punkt zastraszania i 5% bonus do obrażeń i czasu działania wszystkich umiejętności związanych z wykorzystaniem broni

Moralność - dodatkowe informacje i unikalne questy

Uwaga 1! Uzyskanie 75% punktów idealisty lub renegata poza odblokowaniem achievementu umożliwia wykonanie pobocznego questu w lokacji Hades Gamma.

  1. Idealista - poboczne zadanie Oblężona Baza
  2. Renegat - poboczne zadanie Negocjacje

Uwaga 2! O początkowej wartości punktów idealisty/renegata decyduje wybór tła historycznego Sheparda. Jak to wygląda w rzeczywistości, ukazuje poniższa tabelka:

Historia

Bonus do moralności

Ziemia

Premia dla renegata

Przestrzeń

Premia dla idealisty

Kolonia

Niewielka premia dla obu

Bezwzględność

Premia dla renegata

Bohaterstwo

Premia dla idealisty

Przetrwanie

Niewielka premia dla obu

Jak więc łatwo wywnioskować, idealista powinien urodzić się w kosmosie i zasłynąć swoim bohaterstwem, a renegat przyjść na świat na Ziemi i wsławić się swoją bezwzględnością.

Uwaga! W Mass Effect wybór tła historycznego postaci nie kończy się jedynie na przyznaniu punktów moralności. Od tego, jak daliśmy się poznać w przeszłości, zależeć będzie to, w jaki sposób jesteśmy postrzegani obecnie. Na tym jednak nie koniec, ponieważ twórcy przygotowali misje związane z miejscem naszego pochodzenia. Opisaliśmy je na stronie Misje związane z pochodzeniem.

Podobało się?

0

Mass Effect

20 listopada 2007

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2007-12-27
18:20

Wintermoon Pretorianin

gra też super, może nawet głównie gra super :)

Komentarz: Wintermoon
2007-12-28
11:55

Tofu Legend

👎

Ugh, to tłumaczenie producentów ekwipunku to tak na serio? :/ Jeśli tak, to tłumacz dał dup... eee, ciała na całej linii - "Ryzyko kontroli Elanus?" Prooooooszę... Combinet, Foundation i Council przetłumaczeone, Arsenal, Fabrication i Labs zostawione w oryginale... Niech mnie ktoś pocieszy i powie, że tłumaczenie dialogów stoi na wyższym poziomie niż ta nędza... :(

Komentarz: Tofu
2007-12-28
12:06

zanonimizowany368793 Legionista

Niestety z tłumaczeniem gry różnie bywa.
W większości dialogi stoją na przyzwoitym poziomie, ale brak konsekwencji w tłumaczeniu daje się we znaki. Niektóre nazwy miejscami występują w formie przetłumaczonej bądź oryginalnej (vide: system Podróżnik/Voyager), a czasami zdarzają się nawet takie sytuacje, w których ta sama rzecz jest różnie tłumaczona.

Komentarz: zanonimizowany368793
2007-12-28
13:42

Bruniu Pretorianin

Genialna gra to jest.A co do poradnika to z pewnoscią się przyda.

Komentarz: Bruniu
2007-12-28
17:11

zanonimizowany162075 Pretorianin

dobry poradnik, ale żebyście wrzucali na screeny zdjęcia z telewizora / monitora... ludzie.

Komentarz: zanonimizowany162075
2007-12-28
17:16

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

StarWarsDroidWanabe ---> screeny nie są w tym poradniku aż tak istotne, a akurat konsole z których zgrywamy normalnie materiały były zajęte do innych poradników. Myślę że jak będzie czas to podmienimy na lepszą jakość

georgos ---> tłumaczenie nie jest złe, zresztą możesz z tej samej płyty grać w wersję oryginalną.

Komentarz: Soulcatcher
2008-04-26
21:49

zanonimizowany519044 Junior

Gdyby nie ten poradnik to nie wiem jak bym trafił to tego therum w poszukiwaniu tej gosciuwy.Pewnie bym błądził po planetach a ja nie lubie takich momentów w grze gdy błądze tracąc czas

Komentarz: zanonimizowany519044
2010-12-31
10:35

BŁOND_07 Konsul

Ja pierdziele czemu w dwójce mówią, że spotykałeś się w jedynce z cerberusem, kiedy ja jedynkę przeszedłem i nawet ani razu w grze nie zobaczyłem nazwy cerberus? Powie mi ktoś, o co chodzi?

Komentarz: BŁOND_07
2010-12-31
12:40

redan Generał

redan

no to chyba nie wykonywałeś wszystkich zadań pobocznych lub pominąłeś niektóre kwestie dialogowe. bo o ile mnie pamięć nie myli, firma Cerberus pojawia się w kontekście questu o żołnierzach admirała Kahoku (czy jak to się tam jego nazwisko pisze - kolo stoi koło terminala obok schodów do rady na Cytadeli) oraz zadania z żołnierzem-wariatem, na którym robili eksperymenty

Komentarz: redan
2011-01-01
01:31

BŁOND_07 Konsul

Podczas wątku głównego w ogóle nie ma nic o cerberusie, ale teraz przejrzałem zadania poboczne i rzeczywiście cerberus pojawia się, ale chyba jako taka "zła" firma :P

Komentarz: BŁOND_07

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl