Mass Effect: Perswazja
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Mass Effect znajdziesz informacje jak działa mechanizm perswazji w grze. Dowiesz sie konkretnie czym są urok oraz zastraszanie, a także w jaki sposób można korzystać z perswazji podczas przechodzenia kampanii.
Perswazja - urok i zastraszanie
Jednymi z najważniejszych cech naszej postaci są umiejętności perswazji, które dzielą się na urok i zastraszanie. Nie ma sensu inwestować w obie naraz, ponieważ działanie mają podobne. Różnią się tylko tym, w jaki sposób Shepard przekonuje rozmówców do swoich racji.
Wybrany talent należy odpowiednio szybko ulepszać. Najlepiej na samym początku rozgrywki skoncentrować się na jego rozwijaniu i w trakcie osiągania kolejnych poziomów obdarzać go największym priorytetem. Dzięki temu będziemy mieć sporo możliwości zdobycia dodatkowych punktów doświadczenia i moralności. Niejednokrotnie tylko dzięki sile perswazji uda nam się uniknąć zbędnego rozlewu krwi. Pamiętajmy też, że ukończenie misji za pomocą uroku/zastraszania zazwyczaj jest o wiele lepiej nagradzane niż dokonanie tego w inny sposób.
Wypowiedzi wykorzystujące umiejętności perswazji są bardzo łatwe do rozpoznania. Te, które opierają się na uroku, mają kolor niebieski, a te, które na zastraszaniu, kolor czerwony. Zazwyczaj żeby móc z nich skorzystać należy najpierw drążyć temat, wybierając warianty wypowiedzi znajdujące się po lewej stronie ("zbadaj" itd.).
Używanie perswazji w grze

Posiadanie maksymalnego poziomu uroku/zastraszania wymagane jest w celu rozwiązania sytuacji, która pozornie wydaje się bez wyjścia, co zaowocuje również odblokowaniem achievementu.
Warto jest również mieć na uwadze fakt, że zdobycie wyższego poziomu zaawansowania w zastraszaniu/uroku przynosi także dodatkowe, materialne korzyści - w przypadku uroku w postaci zniżki na zakupy sklepach, w przypadku zastraszania, lepszej ceny na sprzedawane towary.
Uwaga! Jeżeli postanowimy grać tą samą postacią dwukrotnie, raz jako idealista, a raz jako renegat, warto nieco inaczej rozlokowywać punkty perswazji. W takiej sytuacji najpierw inwestujemy ciągle w umiejętność uroku, a gdzieś w dwóch trzecich gry zaczynamy rozwijać zastraszanie. Grając do końca rozgrywki korzystamy z opcji idealisty, ale powoli zdobywamy już umiejętności renegata. W ten sposób, przy powtórnym przechodzeniu gry, wystartujemy z rozwiniętym zastraszaniem i będziemy mogli je zmaksymalizować. Pamiętajmy bowiem, że wraz z dalszymi poziomami doświadczenia zmniejsza się liczba punktów, które możemy wydać na rozwój umiejętności. Dlatego też awansowanie postaci przy drugim przejściu gry jest naprawdę czasochłonne i wymagające.
0
Komentarze czytelników
Soulcatcher Legend

StarWarsDroidWanabe ---> screeny nie są w tym poradniku aż tak istotne, a akurat konsole z których zgrywamy normalnie materiały były zajęte do innych poradników. Myślę że jak będzie czas to podmienimy na lepszą jakość
georgos ---> tłumaczenie nie jest złe, zresztą możesz z tej samej płyty grać w wersję oryginalną.
zanonimizowany519044 Junior
Gdyby nie ten poradnik to nie wiem jak bym trafił to tego therum w poszukiwaniu tej gosciuwy.Pewnie bym błądził po planetach a ja nie lubie takich momentów w grze gdy błądze tracąc czas
BŁOND_07 Konsul
Ja pierdziele czemu w dwójce mówią, że spotykałeś się w jedynce z cerberusem, kiedy ja jedynkę przeszedłem i nawet ani razu w grze nie zobaczyłem nazwy cerberus? Powie mi ktoś, o co chodzi?
redan Generał

no to chyba nie wykonywałeś wszystkich zadań pobocznych lub pominąłeś niektóre kwestie dialogowe. bo o ile mnie pamięć nie myli, firma Cerberus pojawia się w kontekście questu o żołnierzach admirała Kahoku (czy jak to się tam jego nazwisko pisze - kolo stoi koło terminala obok schodów do rady na Cytadeli) oraz zadania z żołnierzem-wariatem, na którym robili eksperymenty
BŁOND_07 Konsul
Podczas wątku głównego w ogóle nie ma nic o cerberusie, ale teraz przejrzałem zadania poboczne i rzeczywiście cerberus pojawia się, ale chyba jako taka "zła" firma :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.