Dying Light 2: Przełom - solucja, opis przejścia
Ta strona poradnika do Dying Light 2 zawiera opis przejścia zadania fabularnego Przełom – ochranianie i uratowanie Franka, pościg za furgonetką.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Dying Light znajduje się opis przejścia głównego questu Przełom (The Breakthrough). Z poniższej solucji dowiecie się m.in. jak ochraniać Franka i jak zachować się w sprawie udzielenia mu pomocy, jak zdobyć lekarstwo dla Franka, jak poprawnie śledzić furgonetkę oraz jak awansować do epilogu kampanii (punkt bez powrotu).
- Nagrody za ukończenie questu
- Dotarcie do kantyny (Get to the canteen)
- Spotkanie się z Juanem (Meet up with Juan)
- Ochranianie Franka (Protect Frank)
- Sprawdzenie stanu Franka (Check on Frank) - ważny wybór
- Poproszenie Margaret o pomoc (Ask Margaret for help) - opcjonalny cel misji wariantu 2
- Ściganie furgonetki Renegatów (Chase the Renegades van)
- Znalezienie drogi do pojazdu podróżującego do Twierdzy (Find a way to your ride to the Stronghold)
Nagrody za ukończenie questu
- PD - walka: 1000
- PD - parkour: 2000
- odblokowanie głównego questu Teraz albo nigdy
Dotarcie do kantyny (Get to the canteen)

Musicie wyruszyć do Rybiego Oka i dotrzeć do pomieszczenia sąsiadującego z kantyną, w którym przebywa Frank.
Po obejrzeniu scenki przerywnikowej musicie odbyć kolejną rozmową przy barze, a także porozmawiać z Jackiem Mattem.
Spotkanie się z Juanem (Meet up with Juan)

Juan będzie czekał na dachu budynku nad planowanym miejscem spotkania. Nie musicie początkowo wykonywać żadnych dodatkowych czynności, a jedynie obserwować przebieg spotkania.
Ochranianie Franka (Protect Frank)

Po tym jak rozpoczną się na dole walki będziecie mieli 1 minutę i 25 sekund na pokonanie przeciwników. Zeskoczcie ostrożnie na dół i dołączcie do Stróżów Prawa walczących z wrogo nastawionymi Renegatami. Możecie stosować bardziej agresywny styl gry, ale powinniście bez problemów odnieść zwycięstwo przed upływem wyznaczonego czasu.
Sprawdzenie stanu Franka (Check on Frank) - ważny wybór

Po bitwie otrzymacie cel misji sprawdzenia stanu Franka i on również ma limit czasu, ale w tym przypadku wystarczy podbiec w oznaczone miejsce i zajmie to Wam maksymalnie kilkanaście sekund.
Załaczy się ważny wybór dotyczący trafionego zatrutą strzału Franka. Dostępne są dwa warianty zachowania:
- Wariant 1: lewa opcja dialogowa - Zakłada on poproszenie Jacka Matta o utrzymywanie Franka przy życiu po to żeby od razu wyruszyć w pościg za furgonetką. To gorszy wariant, bo Frank będzie mógł zginąć.
- Wariant 2: prawa opcja dialogowa - Zakłada on znalezienie sposobu na udzielenie pomocy Frankowi. Jest to lepszy wariant, bo Frank będzie mógł w ten sposób przeżyć, a w dalszej części misji i tak wyruszycie w pościg za pojazdem.
Poproszenie Margaret o pomoc (Ask Margaret for help) - opcjonalny cel misji wariantu 2

Margaret odnajdziecie w chatce w lokacji Culvert Island. Po wysłuchaniu rozmowy z nią otrzymacie zadanie odnalezienia 5 podwodnych ziół.
Wyjdźcie na zewnątrz i zanurkujcie. Używajcie zmysłu przetrwania żeby łatwo odnajdywać rośliny rosnące na dnie. Musicie pozyskać 5 ziół.

Po tym jak zdobędziecie zioła musicie wyruszyć z powrotem do Franka - nowy limit czasu to 2 i pół minuty. Jak najszybciej wydostańcie się z wody żeby móc rozpocząć bieg. Celem podróży jest wejście do kantyny w Rybim Oku i po dotarciu w to miejsce powinniście mieć jeszcze sporo czasu w zapasie.

Obejrzyjcie cut-scenkę z uratowania Franka. W trakcie tej sceny możecie nie odzywać się lub powiedzieć Lawan o tym, że Renegaci nie używają trucizny, której użyto na Franku. Spowoduje to powstanie podejrzeń, że mógł otruć go ktoś inny.
Ściganie furgonetki Renegatów (Chase the Renegades van)

To kolejny cel misji z upływającym czasem, przy czym limit czasu będzie mógł odnawiać się w wybranych momentach pościgu. Zacznijcie od zlokalizowania windy w pobliżu Rybiego Oka po to żeby z jej pomocą dotrzeć na dachy.

Do śledzenia ikony symbolizującej furgonetkę powinniście używać paralotni, choć możecie też próbować przebiegać po sąsiednich dachach.
Unikajcie spadania całkiem na dół i podróżowania na niskiej wysokości. Może to spowodować otrzymanie komunikatu o utracie sygnału i jeśli się nie pośpieszycie z powrotem na dachy lub odpowiednią wysokość to misja może zakończyć się niepowodzeniem.

Pościg zakończy się w momencie gdy ścigana furgonetka wjedzie do garażu jednego z budynków. Nie będziecie mogli wejść za nią do środka, ale otrzymacie zaktualizowany cel misji.
Znalezienie drogi do pojazdu podróżującego do Twierdzy (Find a way to your ride to the Stronghold)

Musicie dotrzeć na górny balkonik budynku - możecie w tym celu wdrapać się po ścianie i złapać się wystających metalowych elementów.

Na górze znajdziecie drzwi, przy czym gra przed otwarciem ich wyświetli komunikat o tzw. punkcie bez powrotu (point of no return). Temat ten dokładniej opisaliśmy na stronie Endgame - czy jest w grze?. Oto najważniejsze informacje:
- Otwarcie drzwi kończy aktualny quest i rozpoczyna główne zadanie Teraz albo nigdy. Będziecie musieli zająć się dwoma finałowymi questami epilogu kampanii bez możliwości przerywania ich, tzn. bez powracania do swobodnej eksploracji mapy świata.
- Gra pozwoli Wam zająć się pominiętymi rzeczami po skończeniu głównej fabuły, ale załącza się też wtedy level scaling (zrównanie rang przeciwników z rangą gracza) i może to stać się trudniejsze.
- Jeśli chcecie się lepiej przygotować lub najpierw zająć opcjonalną zawartością, to po prostu oddalcie się od drzwi. Gra nie pogania z ich otwarciem.
0
- Dying Light 2 - poradnik do gry
- Dying Light 2: Opis przejścia
- Dying Light 2: Zadania związane z fabułą
- Dying Light 2: Droga Pielgrzyma - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Coraz silniejszy - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Wskaźniki zarazy - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Jedyne wyjście - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Niesforny brat - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Pertraktacje - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Wieża ciśnień - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Rewolucja - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: W Mrok - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Czas na Waltza! - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Nowy dom - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Rozkazy - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Obserwatorium - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Witamy na pokładzie - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Dying Light 2 Zagubione światło - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Audycja - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: But - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Nocni biegacze - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Imperium - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Veronika - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Przełom - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Zamach - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: X13 - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Zadania związane z fabułą
- Dying Light 2: Opis przejścia
Komentarze czytelników
pieterkov Senator
Zamierzacie jeszcze kończyć ten poradnik czy olewacie grę i użytkowników portalu?
tr00y Pretorianin
U mnie opisywany problem pojawił się kilka dni temu i jak na razie nie chce sam zniknąć, tak jak jest tu napisane. Otrzymuję komunikaty o niewykorzystanych punktach umiejętności, ale gdy wchodzę w odpowiednie menu, by je wykorzystać - żadnych punktów nie ma.
MPK229 Legionista
Brakuje kilku graffiti w poradniku
1. Piekielne wrota - Houndfield
2. Memento Mori - Houndfield
3. Bad Wolf - Quarry End
4. Drzwi - Muddy Grounds
Może być tych brakujących. Chyba też nie widziałem Wyciek(k) w poradniku
myrazem96 Junior
A ja mam taki problem, że podczas ścigania snajpera (po tym jak Hakon został trafiony strzałą) zginąłem. I teraz jak chcę powtórzyć tę misję, to jej lokalizacja nie jest nigdzie zaznaczona (ani na mapie, ani na kompasie). A ja nie wiem gdzie to było.
leaven Konsul
Haha, muszę najpierw skończyć jedynkę a przeszedłem może z 5%.
tasman Junior
Może ktoś tu z zaglądajacych miał problem z pełnym ekwipunkiem na przedmioty fabularne? Gram już 3 raz na ng+ i dopiero teraz taki problem się zrobił, nie mogę podnieść kwiatów dla Ajtora, bo jest komunikat "pełny ekwipunek" a w ekwipunku nie mam nic...
Crugertime Junior
Pięknie ludzi robicie w ch..a płacisz za poradnik a pobierasz okrojoną wersję bez misji , sekretów , znajdziek , inhibitorów, dostajesz taki poradnik do gry którym możesz sobie ewentualnie dupe podetrzeć. Ostatni raz zapłaciłem za waszego "VIPA" i każdemu będę tego odradzał dziękuję nie pozdrawiam.
szunaj58 Junior
Zgadzam się w pełni. Nie mieliście odwagi napisać, że za cały poradnik trzeba zapłacić 3 razy !!! Wstyd !!!
user8838365940 Junior
Wszystkie kody:
Normalne:
8264
8163
2003
1829
5822
1191
0428
1256
Ciężkie:
75A-60C-67C-21A-53B
84B--55C
94D-63A-52A
47C-21A-70D-54C
Reszta kodów w dalszej aktualizacji :)
baltazar1908 Generał
co tu patrzeć jak to już skończone na dobre choć czasem walczę jeszcze z dlc, czekać the beast.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
