Dying Light 2: Pościg - jak zakończyć?
Ta strona poradnika do gry Dying Light 2 wyjaśnia kiedy może dojść do pościgu z udziałem zarażonych oraz jak skutecznie uciec potworom.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Dying Light 2 znajdziecie wyjaśnienie na jakich zasadach rozgrywane są pościgi. Informujemy kiedy może dojść do rozpoczęcia pościgu i jak ich unikać, a także w jaki sposób zachowywać się żeby zgubić pościg i nie zostać dopadniętym przez potwory.
Rozpoczęcie pościgu - kiedy pojawia się ryzyko?

Do pościgów z udziałem potworów może dochodzić wyłącznie nocą i należy je traktować jako dodatkowe zagrożenie podczas eksploracji miasta po zapadnięciu zmroku.
Pościg może rozpocząć potwór o nazwie Wyjec. Są to kreatury, który wychodzą na powierzchnię po zmroku. Są one domyślnie oznaczane przez grę specjalną ikoną i możecie je dzięki temu rozpoznawać z większych odległości. Wyjec, który zauważy głównego bohatera, zgodnie z nadaną mu nazwą zacznie przeraźliwie wyć i zaalarmuje całą okolicę.

Uniwersalną taktyką unikania wykrycia przez wyjców jest podróżowanie po dachach oraz wysokich półkach i platformach. Przechodząc nad wyjcem istnieje małe ryzyko, że zostaniecie zauważeni. Możecie się jeszcze dodatkowo zabezpieczyć wyłączając na chwilę latarkę.

Jeśli wyjec przeszkadza Wam w skorzystaniu z jakiegoś przejścia czy zbadaniu jakiejś lokacji, to możecie podjąć próbę jego zabicia. Jest to ryzykowne. Dwie dobre przykładowe techniki to:
- Zajście potwora od tyłu i wykonanie eliminacji - W pobliżu nie może być innych zarażonych, którzy mogliby zaatakować Aidena podczas skradania się.
- Użycie umiejętności Roztrzaskanie - Po jej odblokowaniu możecie ustawiać się na półce nad potworem, zwracać się w jego stronę i wciskać przycisk ataku po to żeby bohater zeskoczył na wyjca i automatycznie zmiażdżył jego głowę.
Nie polecamy słabszych umiejętności czy ataków, bo nawet jeśli wyjec odniesie częściowe obrażenia, to nadal będzie mógł wszcząć alarm. Musi on od razu zginąć.

Dodatkowa uwaga - W godzinach dziennych teoretycznie również może dojść do zaalarmowania zwinnych zainfekowanych z okolicy. Stanie się tak jeśli użyjecie materiałów wybuchowych lub doprowadzicie do jakiejś eksplozji - na ekranie mogą wtedy pojawić się ikony podobne do tych z obrazka. Szybkie potwory dotrą w to miejsce i jeśli zauważą Aidena to wyruszą w jego stronę. Będziecie mogli z nimi walczyć lub próbować im uciec (najlepiej tuż po eksplozji).
Jak zachowywać się i zakończyć pościg?

Po zainicjowaniu pościgu w okolicy zaczną pojawiać się biegający zarażeni - mogą oni wybiegać z budynków czy wychodzić z kanałów i szybów wentylacyjnych. Nie uchronicie się przed ich pojawieniem nawet jeśli okupujecie w danym momencie dach budynku. Potwory te potrafią też niestety sprawnie i szybko wspinać się i przebywanie na wysokiej półce nie powoduje, że Aiden będzie bezpieczny.
Pościg ma cztery poziomy. Za każdym razem gdy "awansujecie" na kolejny poziom pojawią się kolejne potwory i ucieknięcie im będzie trudniejsze. Powinniście starać się zakończyć pościg już na pierwszym poziomie (za wyjątkiem starań o zdobycie trofeum Żółw! związanego z 4 poziomem pościgu).

Podczas ucieczki skupcie się przede wszystkim na bieganiu bez zatrzymywania się i wykonywaniu po drodze ruchów parkourowych. Biegający zainfekowani są nieco szybsi od Aidena i mogą go dopaść podczas "zwykłego" biegu. Używajcie parkouru do odbijania się od obiektów oraz do wspinaczki i wytyczania "kreatywnej" trasy.
Jeśli posiadacie wabiki, to możecie pomagać sobie nimi i rozrzucać je podczas ucieczki z nadzieją na chwilowe odwrócenie uwagi zarażonych.

Pierwszy sposób na zakończenie pościgu to skorzystanie z kryjówki (Hide Area), którą może być np. wysoko rosnąca trawa. Kryjówki są oznaczane własnymi ikonami. Możecie tam przykucnąć i spróbować przeczekać aż potwory zakończą poszukiwania. Metoda ta zadziała jedynie jeśli moment wkraczania do kryjówki nie zostanie odnotowany przez biegaczy, tzn. jeśli wcześniej wyraźnie się od nich oddaliliście.

Drugi sposób jest bardziej oczywisty i jest to dotarcie do dowolnej lokacji z zapalonymi lampami UV. Mogą to być np. wiatrak, jedna z sojuszniczych baz czy dowolna bezpieczna strefa. Zarażeni nie mogą wkraczać do obszarów oświetlanych przez lampy UV, a więc wystarczy jedynie poczekać na komunikat o zakończeniu pościgu.

Trzeci sposób na zakończenie pościgu to ukrycie się w jednym ze sklepów, czyli nocnych lokacji. W samym sklepie możecie napotkać zwykłe zombiaki, ale biegający zarażeni ścigający Aidena nie będą mogli przecisnąć się do wnętrza sklepu i po kilku chwilach pościg powinien zostać zakończony.

Czwarty sposób jest najbardziej agresywny i zakłada pozbycie się wszystkich potworów mogących wydłużać pościg. Chodzi tu zarówno o wyjców, jak i biegających zarażonych ścigających głównego bohatera. Dobrym pomysłem może być przedostanie się na dach, wysoką półkę lub w jakieś inne niedostępne miejsce i pozbycie się tylko tych potworów, które w danym momencie ścigają Aidena. Bardzo pomocny może się w tym okazać łuk po to żeby zabijać potwory z dużej odległości.
0
- Dying Light 2 - poradnik do gry
- Dying Light 2: Poradnik do gry
- Dying Light 2: FAQ
- Dying Light 2: Walka
- Dying Light 2: Paski życia wrogów - jak wyłączyć?
- Dying Light 2: Trofea z zarażonych - co z nimi robić?
- Dying Light 2: Pierwszy łuk - jak zdobyć?
- Dying Light 2: Pościg - jak zakończyć?
- Dying Light 2: Naprawianie broni - czy jest możliwe?
- Dying Light 2: Dźgnięcie - jak odblokować i używać?
- Dying Light 2: Czerwona butla gazowa - jak używać?
- Dying Light 2: Tryb zombie - jak aktywować? (spojlery)
- Dying Light 2: Strzały do łuku - jak zmieniać?
- Dying Light 2: Broń palna - czy jest w grze?
- Dying Light 2: Walka
- Dying Light 2: FAQ
- Dying Light 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
pieterkov Senator
Zamierzacie jeszcze kończyć ten poradnik czy olewacie grę i użytkowników portalu?
tr00y Pretorianin
U mnie opisywany problem pojawił się kilka dni temu i jak na razie nie chce sam zniknąć, tak jak jest tu napisane. Otrzymuję komunikaty o niewykorzystanych punktach umiejętności, ale gdy wchodzę w odpowiednie menu, by je wykorzystać - żadnych punktów nie ma.
MPK229 Legionista
Brakuje kilku graffiti w poradniku
1. Piekielne wrota - Houndfield
2. Memento Mori - Houndfield
3. Bad Wolf - Quarry End
4. Drzwi - Muddy Grounds
Może być tych brakujących. Chyba też nie widziałem Wyciek(k) w poradniku
myrazem96 Junior
A ja mam taki problem, że podczas ścigania snajpera (po tym jak Hakon został trafiony strzałą) zginąłem. I teraz jak chcę powtórzyć tę misję, to jej lokalizacja nie jest nigdzie zaznaczona (ani na mapie, ani na kompasie). A ja nie wiem gdzie to było.
leaven Konsul
Haha, muszę najpierw skończyć jedynkę a przeszedłem może z 5%.
tasman Junior
Może ktoś tu z zaglądajacych miał problem z pełnym ekwipunkiem na przedmioty fabularne? Gram już 3 raz na ng+ i dopiero teraz taki problem się zrobił, nie mogę podnieść kwiatów dla Ajtora, bo jest komunikat "pełny ekwipunek" a w ekwipunku nie mam nic...
Crugertime Junior
Pięknie ludzi robicie w ch..a płacisz za poradnik a pobierasz okrojoną wersję bez misji , sekretów , znajdziek , inhibitorów, dostajesz taki poradnik do gry którym możesz sobie ewentualnie dupe podetrzeć. Ostatni raz zapłaciłem za waszego "VIPA" i każdemu będę tego odradzał dziękuję nie pozdrawiam.
szunaj58 Junior
Zgadzam się w pełni. Nie mieliście odwagi napisać, że za cały poradnik trzeba zapłacić 3 razy !!! Wstyd !!!
user8838365940 Junior
Wszystkie kody:
Normalne:
8264
8163
2003
1829
5822
1191
0428
1256
Ciężkie:
75A-60C-67C-21A-53B
84B--55C
94D-63A-52A
47C-21A-70D-54C
Reszta kodów w dalszej aktualizacji :)
baltazar1908 Generał
co tu patrzeć jak to już skończone na dobre choć czasem walczę jeszcze z dlc, czekać the beast.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
