Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia

Ta strona poradnika do Dying Light 2 zawiera opis przejścia zadania fabularnego Katedra – walka z bossem Leto, odnalezienie Kurta, pułapki w katedrze.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Dying Light znajduje się opis przejścia głównego questu Katedra (Cathedral). Z poniższej solucji dowiecie się m.in. jak przedostać się do wnętrza katedry, jak pokonać bossa Leto, jak wyłączyć źródło zasilania i sabotować pułapki, gdzie odnaleźć Kurta oraz jak dostarczyć Kurtowi niebieski moduł z wieży.

Nagrody za ukończenie questu

  1. PD - walka: 3750
  2. PD - parkour: 1250
  3. schemat granatu samoróbki - granaty mogą być pomocne w osłabianiu pojedynczych silnych wrogów lub zabijaniu grup słabszych przeciwników
  4. broń biała (Blade Axe)
  5. apteczka wojskowa
  6. odblokowanie głównego questu Audycja

Dotarcie do Katedry św. Pawła (Go to Saint Paul Cathedral)

Katedra znajduje się w dzielnicy Saint Paul Island - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Katedra znajduje się w dzielnicy Saint Paul Island. Zanim do niej dotrzecie dobrym pomysłem byłoby odblokowanie w okolicy jakiejś bezpiecznej strefy po to żeby na wypadek zgonu Aidena można było wznowić zmagania niedaleko od katedry.

Rozejrzyjcie się u podstawy katedry za rusztowaniem. Możecie doskakiwać do kolejnych półek i krawędzi oznaczonych żółtym kolorem i docelowo dotrzeć do okiennicy żeby dostać się do wnętrza katedry.

Odnalezienie specjalisty w katedrze (Find the specialist in the cathedral)

Eksplorację wnętrza katedry rozpoczniecie na wysokich poziomach i musicie pilnować się, by nie zginąć po upadku z większej wysokości - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Eksplorację wnętrza katedry rozpoczniecie na wysokich poziomach i musicie pilnować się, by nie zginąć po upadku z większej wysokości. Przejdźcie po wąskich metalowych balkonikach, a następnie zeskoczcie na jedną z wiszących okrągłych lamp. Rozejrzyjcie się na dole za amortyzatorem (powyższy obrazek), na którym można bezpiecznie wylądować.

Na terenie katedry przebywają zombiaki, ale nie musicie zajmować się eliminowaniem ich - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Na terenie katedry przebywają zombiaki, ale nie musicie zajmować się eliminowaniem ich. Opcjonalnie jest też odnajdywanie łupu, który w katedrze występuje w dużych ilościach (najcenniejszy jest w skrzyniach z trudnymi zamkami).

Musicie kierować się w stronę widocznego w oddali oświetlenia UV. Po przeciśnięciu się do ostatniego obszaru zapoznajcie się z okolicą, bo wkrótce stoczycie tu większą walkę. Próba otwarcia dużych drzwi doprowadzi do pojawienia się bossa - Leto.

Zamordowanie Leto (Kill Leto) - pojedynek z bossem

Podczas pojedynku z Leto skupiajcie się przede wszystkim na - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Podczas pojedynku z Leto skupiajcie się przede wszystkim na:

  1. unikaniu potężnych szarż bossa,
  2. unikaniu rzucanych przez bossa dużych obiektów.

W obu przypadkach najlepiej jest rozstawiać się za niezniszczalnymi słupami na czas ataku Leto. W ostateczności możecie też próbować uskakiwać w bok w ostatnim momencie.

1 - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry
W atakowaniu Leto i osłabianiu bossa mogą Wam pomagać 2 rodzaje unikalnych obiektów odnajdywanych na arenie - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

W atakowaniu Leto i osłabianiu bossa mogą Wam pomagać 2 rodzaje unikalnych obiektów odnajdywanych na arenie:

  1. Czerwone butle - Możecie je podpalać i rzucać nimi w bossa, bądź też detonować je na odległość (ataki dystansowe) gdy Leto się przy nich ustawi.
  2. Włócznie - Możecie je wyciągać i wykonywać rzuty. Są one w stanie zadać poważne obrażenia, ale każda włócznia jest przedmiotem jednorazowego użycia i starajcie się nie spudłować.
Bossa możecie atakować na dystans polegając na łuku oraz na przedmiotach do rzucania (pomocne mogą być np - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Bossa możecie atakować na dystans polegając na łuku oraz na przedmiotach do rzucania (pomocne mogą być np. koktajle Mołotowa) lub przystępować do ataków bronią białą. W przypadku ataków wręcz szukajcie okazji do osłabiania Leto po nieudanych szarżach z jego strony.

Podczas pojedynku na arenie mogą pojawiać się biegający zarażeni. Najlepiej jest na bieżąco ich eliminować, bo w przeciwieństwie do powolnych zombiaków mogą przeszkadzać w atakowaniu bossa.

Podążanie za kablem do głównego źródła zasilania (Follow the cable to the Main Power Supply)

Po walce przejdźcie do pomieszczenia, z którego wybiegł boss - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Po walce przejdźcie do pomieszczenia, z którego wybiegł boss. Kurt będzie ukrywał się na górze i załączy elektryczne pułapki. Ich wyłączenie stanie się Waszym kolejnym zadaniem.

Musicie zacząć używać zmysłu przetrwania. Duży kabel zasilania będzie na nim oznaczany czerwonym kolorem.

Niedługo po rozpoczęciu przemarszu znajdziecie generator numer 1 z możliwością wysunięcia kabla - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Niedługo po rozpoczęciu przemarszu znajdziecie generator numer 1 z możliwością wysunięcia kabla. Akcja ta nie spowoduje zaliczenia całego celu misji, a jedynie wyłączy sąsiadujący z generatorem płot pod napięciem i pozwoli Wam przejść dalej. W dalszym ciągu musicie podążać za czerwonym kablem.

Po wyciągnięciu kabla z pobliskiego generatora numer 2 będziecie mogli skorzystać z drabiny i powrócić na górne balkoniki - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Po wyciągnięciu kabla z pobliskiego generatora numer 2 będziecie mogli skorzystać z drabiny i powrócić na górne balkoniki.

Musicie doskoczyć do wiszącego obiektu (powyższy obrazek), wdrapać się na niego i następnie wykonać skok w stronę obszaru z generatorem numer 3.

Musicie się teraz cofnąć do poprzedniego obszaru i doskoczyć do pominiętego wcześniej wiszącego obiektu - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Musicie się teraz cofnąć do poprzedniego obszaru i doskoczyć do pominiętego wcześniej wiszącego obiektu. Skacząc na dużych wysokościach pilnujcie się zawsze żeby nie spaść z dużej wysokości, bo od razu zginiecie (i nie będzie czasu na rozwinięcie paralotni).

Kontynuujcie wspinaczkę do generatora numer 4. Niedaleko miejsca jego wyłączenia możecie zjechać na linie (powyższy obrazek).

Zbadajcie nowe pomieszczenia katedry, przeciskając się po drodze między deskami - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Zbadajcie nowe pomieszczenia katedry, przeciskając się po drodze między deskami. Ostatnia część wspinaczki pozwoli Wam dotrzeć do generatora A, którego wyłączenie doprowadzi do sabotowania wszystkich pułapek.

Odnalezienie Kurta (Find Kurt)

Musicie powrócić do miejsca, w którym wcześniej widzieliście Kurta - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Musicie powrócić do miejsca, w którym wcześniej widzieliście Kurta. Jako że wyłączyliście jego pułapki możecie rozpocząć w tym miejscu wspinaczkę na wyższy poziom wieży (powyższy obrazek).

Eksploracja nowego piętra katedry jest opcjonalna, ale ponownie wskazana, bo możecie odnaleźć m.in. skrzynię z inhibitorami.

Docelowo w miejscu z obrazka musicie rozpocząć nową wspinaczkę - przedostać się na rusztowanie, chwytać się kolejnych żółtych krawędzi na ścianie, wykonać skok w stronę wiszącej lampy i doskoczyć do krawędzi przy zniszczonym fragmencie sufitu - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Docelowo w miejscu z obrazka musicie rozpocząć nową wspinaczkę - przedostać się na rusztowanie, chwytać się kolejnych żółtych krawędzi na ścianie, wykonać skok w stronę wiszącej lampy i doskoczyć do krawędzi przy zniszczonym fragmencie sufitu.

Dogonienie Kurta (Catch up with Kurt)

W pomieszczeniu z dużą ilością komputerów znajdziecie przejście na dach i zauważycie w oddali Kurta - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

W pomieszczeniu z dużą ilością komputerów znajdziecie przejście na dach i zauważycie w oddali Kurta. Wyruszcie w stronę nowych żółtych krawędzi, ale uważajcie żeby po drodze nie spaść ani ześlizgnąć się z dachu (możecie starać się ponownie wdrapać na górę).

Po przedostaniu się na górę dotrzyjcie do oznaczonych drzwi i obejrzyjcie krótką cut-scenkę.

Po dotarciu do kolejnej części dachu ostrożnie przemieszczajcie się po wąskiej centralnej części - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Po dotarciu do kolejnej części dachu ostrożnie przemieszczajcie się po wąskiej centralnej części. Ponownie - jeśli zaczniecie ześlizgiwać się, to możecie obrócić i spróbować powrócić na górę (rytmiczne wciskanie wskazanego przycisku).

Wdrapcie się na nową wieżę i wejdźcie do niej żeby załączyć konfrontację z Kurtem. Podczas spotkania możecie mu zadawać dowolne pytania (pomimo, że są żółte będą się "wyczerpywały") i nie wpłynie to na dalszy przebieg wydarzeń.

Zdobycie niebieskiego modułu z katedralnej wieży (Get the blue module from the cathedral tower)

Musicie dotrzeć na szczyt jednej z wież budynku katedry - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Musicie dotrzeć na szczyt jednej z wież budynku katedry. Na początek ponownie ostrożnie przejdźcie po centralnej części stromego dachu.

Musicie zaliczyć większą wspinaczkę, która oprócz chwytania się żółtych krawędzi zakłada też m.in. doskakiwanie do wystających drążków i odbijanie się od nich.

Po wejściu do katedry możecie opcjonalnie opuścić drabinę - jest to dobra technika na wypadek zaliczenia mniejszego upadku na niższy poziom katedry, bo nie będziecie musieli powtarzać całej wspinaczki - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Po wejściu do katedry możecie opcjonalnie opuścić drabinę - jest to dobra technika na wypadek zaliczenia mniejszego upadku na niższy poziom katedry, bo nie będziecie musieli powtarzać całej wspinaczki.

Musicie doskoczyć do dużego dzwonu z powyższego obrazka i się go złapać. Przesuńcie się w lewo i doskoczcie z dzwonu do nowej żółtej półki.

W dalszej części wspinaczki musicie m - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

W dalszej części wspinaczki musicie m.in. doskakiwać do wystających gargulców i łapać się nowych drążków. Na dachu znajdziecie interaktywną skrzynkę i otwarcie jej pozwoli Aidenowi pozyskać niebieski moduł.

Dostarczenie modułu Kurtowi (Bring the module to Kurt)

Z modułem musicie powrócić do Kurta, przy czym nie trzeba ostrożnie schodzić tą samą trasą, którą przyszliście - Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Z modułem musicie powrócić do Kurta, przy czym nie trzeba ostrożnie schodzić tą samą trasą, którą przyszliście. Możecie użyć paralotni żeby poszybować w stronę kryjówki Kurta. Zadbajcie jedynie o dobranie dobrego miejsca do lądowania żeby nie ześlizgnąć się ze stromego dachu.

Możecie wyrazić chęć zaprzyjaźnienia się z Kurtem lub odmówić. Odblokujecie jego kryjówkę jako bezpieczną strefę. Wyjdźcie z kryjówki Kurta i wyruszcie do Pływającej Fortecy SP żeby spotkać się z Juanem. Rozmowa z nim (pozbawiona wyborów) zakończy ten quest i awansujecie do misji Audycja.

Dying Light 2

4 lutego 2022

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-05-29
15:57

baltazar1908 Generał

baltazar1908

co tu patrzeć jak to już skończone na dobre choć czasem walczę jeszcze z dlc, czekać the beast.

Komentarz: baltazar1908
2024-10-19
23:08

user8838365940 Junior

Wszystkie kody:
Normalne:
8264
8163
2003
1829
5822
1191
0428
1256
Ciężkie:
75A-60C-67C-21A-53B
84B--55C
94D-63A-52A
47C-21A-70D-54C
Reszta kodów w dalszej aktualizacji :)

Komentarz: user8838365940
2024-08-31
14:23

szunaj58 Junior

Zgadzam się w pełni. Nie mieliście odwagi napisać, że za cały poradnik trzeba zapłacić 3 razy !!! Wstyd !!!

Komentarz: szunaj58
2024-07-30
12:26

Crugertime Junior

Pięknie ludzi robicie w ch..a płacisz za poradnik a pobierasz okrojoną wersję bez misji , sekretów , znajdziek , inhibitorów, dostajesz taki poradnik do gry którym możesz sobie ewentualnie dupe podetrzeć. Ostatni raz zapłaciłem za waszego "VIPA" i każdemu będę tego odradzał dziękuję nie pozdrawiam.

Komentarz: Crugertime
2024-03-30
14:15

tasman Junior

Może ktoś tu z zaglądajacych miał problem z pełnym ekwipunkiem na przedmioty fabularne? Gram już 3 raz na ng+ i dopiero teraz taki problem się zrobił, nie mogę podnieść kwiatów dla Ajtora, bo jest komunikat "pełny ekwipunek" a w ekwipunku nie mam nic...

Komentarz: tasman
2024-02-07
17:25

leaven Konsul

-2
leaven

Haha, muszę najpierw skończyć jedynkę a przeszedłem może z 5%.

Komentarz: leaven
2024-01-14
10:56

myrazem96 Junior

A ja mam taki problem, że podczas ścigania snajpera (po tym jak Hakon został trafiony strzałą) zginąłem. I teraz jak chcę powtórzyć tę misję, to jej lokalizacja nie jest nigdzie zaznaczona (ani na mapie, ani na kompasie). A ja nie wiem gdzie to było.

Komentarz: myrazem96
2023-07-31
17:53

MPK229 Legionista

1

Brakuje kilku graffiti w poradniku

1. Piekielne wrota - Houndfield
2. Memento Mori - Houndfield
3. Bad Wolf - Quarry End
4. Drzwi - Muddy Grounds

Może być tych brakujących. Chyba też nie widziałem Wyciek(k) w poradniku

Komentarz: MPK229
2023-07-26
15:50

tr00y Pretorianin

U mnie opisywany problem pojawił się kilka dni temu i jak na razie nie chce sam zniknąć, tak jak jest tu napisane. Otrzymuję komunikaty o niewykorzystanych punktach umiejętności, ale gdy wchodzę w odpowiednie menu, by je wykorzystać - żadnych punktów nie ma.

Komentarz: tr00y
2023-03-05
20:12

pieterkov Senator

1
pieterkov

Zamierzacie jeszcze kończyć ten poradnik czy olewacie grę i użytkowników portalu?

Komentarz: pieterkov
2023-02-19
19:18

t4uho Junior

1

Nie widze kodu do wieży ciśnień na Horseshoe nie wiem czy ja poprostu nie moge go zauważyć albo go nie ma dodanego :/

Komentarz: t4uho
2023-02-16
22:22

Safcik Junior

Bug z save naprawiony musiałem zrobić nowego ale teraz mam drugi problem biegałem po mapce i kiedy wspinałem się po ścianie spadłem z niej i teram mój problem moje nogi zostały wbite w ziemię i nie można z niej wyjść podczas biegania wpadam pod tekstury blokuje się gdy spojrze w ziemię wiedzę jakieś kolorowe kwadraty i szybka podróż ani zabicie się i po jowne odrodzenie nie pomaga ma ktoś pomysł czego można jeszcze spróbować?

Komentarz: Safcik
2023-02-13
01:10

Safcik Junior

Grałem w DL2 przez okolo 30h na tym samym save w okolo 50/60FPS ale dzis po odpaleniu save mam maxymalnie 7FPS
stalo mi sie juz tak drugi raz dodam jeszcze ze jak zrobie nowego save jest wszystko oki i gra smiga w 50/60FPS
wie ktos moze czy da sie to jakos naprawic?

Komentarz: Safcik
2023-02-11
19:54

Scorpione Junior

Po misji pobocznej Teraz Twój ruch kupiłem łuk na bazarze. Mając trzeci poziom (po co piszą że pierwszy łuk jest dużo później ?)

Komentarz: Scorpione
2022-11-29
14:47

SnakeSkin Junior

😒

Witam .Może ktoś podpowie jak zmieniać strzały w łuku ,bo ni w ząb nie wiem jak ,cały czas ma podstawowe .

Komentarz: SnakeSkin
2022-11-25
23:21

nikodemm Junior

Mam problem bo od pewnego czasu po zdobyciu wieżowca VNC ceny u handlarzy gwałtownie spadły w sensie takim że jeżeli chce sprzedać złote rękawiczki to cena za nie jest 16

Komentarz: nikodemm
2022-11-22
23:02

Man From The Moon Pretorianin

Man From The Moon

W dziale o typach potworów brakuje mi tych szybkich, które jakby pozostawiają za sobą świetlisty pył.

Komentarz: Man From The Moon
2022-11-13
20:45

aleksandrag2 Junior

Mam pytanie w sprawie wiatraku o nazwie "cedr", w obszarze Saint Paul Island, nie mogę go odpalić, zabijam wszystkich regeneratów, odpalam generetor, potem platformę, która ma mi otworzyć przejście na gore, wchodzę na górę, ale nie wyświetla się żadna ikonka ze mogę odpalać wiatrak. Obszar już należy do Ocaleńców. Jestem już przy misji Przełom, więc raczej nie sądzę, że byłby to problem z brakiem postępu w grze. Czy mieliście taki problem, a jak tak, to jak sobie z nim radzić?

Komentarz: aleksandrag2

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl