Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia
Ta strona poradnika do Dying Light 2 zawiera opis przejścia zadania fabularnego Katedra – walka z bossem Leto, odnalezienie Kurta, pułapki w katedrze.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Dying Light znajduje się opis przejścia głównego questu Katedra (Cathedral). Z poniższej solucji dowiecie się m.in. jak przedostać się do wnętrza katedry, jak pokonać bossa Leto, jak wyłączyć źródło zasilania i sabotować pułapki, gdzie odnaleźć Kurta oraz jak dostarczyć Kurtowi niebieski moduł z wieży.
- Nagrody za ukończenie questu
- Dotarcie do Katedry św. Pawła (Go to Saint Paul Cathedral)
- Odnalezienie specjalisty w katedrze (Find the specialist in the cathedral)
- Zamordowanie Leto (Kill Leto) - pojedynek z bossem
- Podążanie za kablem do głównego źródła zasilania (Follow the cable to the Main Power Supply)
- Odnalezienie Kurta (Find Kurt)
- Dogonienie Kurta (Catch up with Kurt)
- Zdobycie niebieskiego modułu z katedralnej wieży (Get the blue module from the cathedral tower)
- Dostarczenie modułu Kurtowi (Bring the module to Kurt)
Nagrody za ukończenie questu
- PD - walka: 3750
- PD - parkour: 1250
- schemat granatu samoróbki - granaty mogą być pomocne w osłabianiu pojedynczych silnych wrogów lub zabijaniu grup słabszych przeciwników
- broń biała (Blade Axe)
- apteczka wojskowa
- odblokowanie głównego questu Audycja
Dotarcie do Katedry św. Pawła (Go to Saint Paul Cathedral)

Katedra znajduje się w dzielnicy Saint Paul Island. Zanim do niej dotrzecie dobrym pomysłem byłoby odblokowanie w okolicy jakiejś bezpiecznej strefy po to żeby na wypadek zgonu Aidena można było wznowić zmagania niedaleko od katedry.
Rozejrzyjcie się u podstawy katedry za rusztowaniem. Możecie doskakiwać do kolejnych półek i krawędzi oznaczonych żółtym kolorem i docelowo dotrzeć do okiennicy żeby dostać się do wnętrza katedry.
Odnalezienie specjalisty w katedrze (Find the specialist in the cathedral)

Eksplorację wnętrza katedry rozpoczniecie na wysokich poziomach i musicie pilnować się, by nie zginąć po upadku z większej wysokości. Przejdźcie po wąskich metalowych balkonikach, a następnie zeskoczcie na jedną z wiszących okrągłych lamp. Rozejrzyjcie się na dole za amortyzatorem (powyższy obrazek), na którym można bezpiecznie wylądować.

Na terenie katedry przebywają zombiaki, ale nie musicie zajmować się eliminowaniem ich. Opcjonalnie jest też odnajdywanie łupu, który w katedrze występuje w dużych ilościach (najcenniejszy jest w skrzyniach z trudnymi zamkami).
Musicie kierować się w stronę widocznego w oddali oświetlenia UV. Po przeciśnięciu się do ostatniego obszaru zapoznajcie się z okolicą, bo wkrótce stoczycie tu większą walkę. Próba otwarcia dużych drzwi doprowadzi do pojawienia się bossa - Leto.
Zamordowanie Leto (Kill Leto) - pojedynek z bossem

Podczas pojedynku z Leto skupiajcie się przede wszystkim na:
- unikaniu potężnych szarż bossa,
- unikaniu rzucanych przez bossa dużych obiektów.
W obu przypadkach najlepiej jest rozstawiać się za niezniszczalnymi słupami na czas ataku Leto. W ostateczności możecie też próbować uskakiwać w bok w ostatnim momencie.


W atakowaniu Leto i osłabianiu bossa mogą Wam pomagać 2 rodzaje unikalnych obiektów odnajdywanych na arenie:
- Czerwone butle - Możecie je podpalać i rzucać nimi w bossa, bądź też detonować je na odległość (ataki dystansowe) gdy Leto się przy nich ustawi.
- Włócznie - Możecie je wyciągać i wykonywać rzuty. Są one w stanie zadać poważne obrażenia, ale każda włócznia jest przedmiotem jednorazowego użycia i starajcie się nie spudłować.

Bossa możecie atakować na dystans polegając na łuku oraz na przedmiotach do rzucania (pomocne mogą być np. koktajle Mołotowa) lub przystępować do ataków bronią białą. W przypadku ataków wręcz szukajcie okazji do osłabiania Leto po nieudanych szarżach z jego strony.
Podczas pojedynku na arenie mogą pojawiać się biegający zarażeni. Najlepiej jest na bieżąco ich eliminować, bo w przeciwieństwie do powolnych zombiaków mogą przeszkadzać w atakowaniu bossa.
Podążanie za kablem do głównego źródła zasilania (Follow the cable to the Main Power Supply)

Po walce przejdźcie do pomieszczenia, z którego wybiegł boss. Kurt będzie ukrywał się na górze i załączy elektryczne pułapki. Ich wyłączenie stanie się Waszym kolejnym zadaniem.
Musicie zacząć używać zmysłu przetrwania. Duży kabel zasilania będzie na nim oznaczany czerwonym kolorem.

Niedługo po rozpoczęciu przemarszu znajdziecie generator numer 1 z możliwością wysunięcia kabla. Akcja ta nie spowoduje zaliczenia całego celu misji, a jedynie wyłączy sąsiadujący z generatorem płot pod napięciem i pozwoli Wam przejść dalej. W dalszym ciągu musicie podążać za czerwonym kablem.

Po wyciągnięciu kabla z pobliskiego generatora numer 2 będziecie mogli skorzystać z drabiny i powrócić na górne balkoniki.
Musicie doskoczyć do wiszącego obiektu (powyższy obrazek), wdrapać się na niego i następnie wykonać skok w stronę obszaru z generatorem numer 3.

Musicie się teraz cofnąć do poprzedniego obszaru i doskoczyć do pominiętego wcześniej wiszącego obiektu. Skacząc na dużych wysokościach pilnujcie się zawsze żeby nie spaść z dużej wysokości, bo od razu zginiecie (i nie będzie czasu na rozwinięcie paralotni).
Kontynuujcie wspinaczkę do generatora numer 4. Niedaleko miejsca jego wyłączenia możecie zjechać na linie (powyższy obrazek).

Zbadajcie nowe pomieszczenia katedry, przeciskając się po drodze między deskami. Ostatnia część wspinaczki pozwoli Wam dotrzeć do generatora A, którego wyłączenie doprowadzi do sabotowania wszystkich pułapek.
Odnalezienie Kurta (Find Kurt)

Musicie powrócić do miejsca, w którym wcześniej widzieliście Kurta. Jako że wyłączyliście jego pułapki możecie rozpocząć w tym miejscu wspinaczkę na wyższy poziom wieży (powyższy obrazek).
Eksploracja nowego piętra katedry jest opcjonalna, ale ponownie wskazana, bo możecie odnaleźć m.in. skrzynię z inhibitorami.

Docelowo w miejscu z obrazka musicie rozpocząć nową wspinaczkę - przedostać się na rusztowanie, chwytać się kolejnych żółtych krawędzi na ścianie, wykonać skok w stronę wiszącej lampy i doskoczyć do krawędzi przy zniszczonym fragmencie sufitu.
Dogonienie Kurta (Catch up with Kurt)

W pomieszczeniu z dużą ilością komputerów znajdziecie przejście na dach i zauważycie w oddali Kurta. Wyruszcie w stronę nowych żółtych krawędzi, ale uważajcie żeby po drodze nie spaść ani ześlizgnąć się z dachu (możecie starać się ponownie wdrapać na górę).
Po przedostaniu się na górę dotrzyjcie do oznaczonych drzwi i obejrzyjcie krótką cut-scenkę.

Po dotarciu do kolejnej części dachu ostrożnie przemieszczajcie się po wąskiej centralnej części. Ponownie - jeśli zaczniecie ześlizgiwać się, to możecie obrócić i spróbować powrócić na górę (rytmiczne wciskanie wskazanego przycisku).
Wdrapcie się na nową wieżę i wejdźcie do niej żeby załączyć konfrontację z Kurtem. Podczas spotkania możecie mu zadawać dowolne pytania (pomimo, że są żółte będą się "wyczerpywały") i nie wpłynie to na dalszy przebieg wydarzeń.
Zdobycie niebieskiego modułu z katedralnej wieży (Get the blue module from the cathedral tower)

Musicie dotrzeć na szczyt jednej z wież budynku katedry. Na początek ponownie ostrożnie przejdźcie po centralnej części stromego dachu.
Musicie zaliczyć większą wspinaczkę, która oprócz chwytania się żółtych krawędzi zakłada też m.in. doskakiwanie do wystających drążków i odbijanie się od nich.

Po wejściu do katedry możecie opcjonalnie opuścić drabinę - jest to dobra technika na wypadek zaliczenia mniejszego upadku na niższy poziom katedry, bo nie będziecie musieli powtarzać całej wspinaczki.
Musicie doskoczyć do dużego dzwonu z powyższego obrazka i się go złapać. Przesuńcie się w lewo i doskoczcie z dzwonu do nowej żółtej półki.

W dalszej części wspinaczki musicie m.in. doskakiwać do wystających gargulców i łapać się nowych drążków. Na dachu znajdziecie interaktywną skrzynkę i otwarcie jej pozwoli Aidenowi pozyskać niebieski moduł.
Dostarczenie modułu Kurtowi (Bring the module to Kurt)

Z modułem musicie powrócić do Kurta, przy czym nie trzeba ostrożnie schodzić tą samą trasą, którą przyszliście. Możecie użyć paralotni żeby poszybować w stronę kryjówki Kurta. Zadbajcie jedynie o dobranie dobrego miejsca do lądowania żeby nie ześlizgnąć się ze stromego dachu.
Możecie wyrazić chęć zaprzyjaźnienia się z Kurtem lub odmówić. Odblokujecie jego kryjówkę jako bezpieczną strefę. Wyjdźcie z kryjówki Kurta i wyruszcie do Pływającej Fortecy SP żeby spotkać się z Juanem. Rozmowa z nim (pozbawiona wyborów) zakończy ten quest i awansujecie do misji Audycja.
0
- Dying Light 2 - poradnik do gry
- Dying Light 2: Opis przejścia
- Dying Light 2: Zadania związane z fabułą
- Dying Light 2: Droga Pielgrzyma - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Coraz silniejszy - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Wskaźniki zarazy - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Jedyne wyjście - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Niesforny brat - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Pertraktacje - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Wieża ciśnień - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Rewolucja - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: W Mrok - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Czas na Waltza! - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Nowy dom - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Rozkazy - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Obserwatorium - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Witamy na pokładzie - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Dying Light 2 Zagubione światło - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Audycja - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: But - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Nocni biegacze - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Imperium - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Veronika - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Przełom - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Zamach - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: X13 - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Zadania związane z fabułą
- Dying Light 2: Opis przejścia
Komentarze czytelników
pieterkov Senator
Zamierzacie jeszcze kończyć ten poradnik czy olewacie grę i użytkowników portalu?
tr00y Pretorianin
U mnie opisywany problem pojawił się kilka dni temu i jak na razie nie chce sam zniknąć, tak jak jest tu napisane. Otrzymuję komunikaty o niewykorzystanych punktach umiejętności, ale gdy wchodzę w odpowiednie menu, by je wykorzystać - żadnych punktów nie ma.
MPK229 Legionista
Brakuje kilku graffiti w poradniku
1. Piekielne wrota - Houndfield
2. Memento Mori - Houndfield
3. Bad Wolf - Quarry End
4. Drzwi - Muddy Grounds
Może być tych brakujących. Chyba też nie widziałem Wyciek(k) w poradniku
myrazem96 Junior
A ja mam taki problem, że podczas ścigania snajpera (po tym jak Hakon został trafiony strzałą) zginąłem. I teraz jak chcę powtórzyć tę misję, to jej lokalizacja nie jest nigdzie zaznaczona (ani na mapie, ani na kompasie). A ja nie wiem gdzie to było.
leaven Konsul
Haha, muszę najpierw skończyć jedynkę a przeszedłem może z 5%.
tasman Junior
Może ktoś tu z zaglądajacych miał problem z pełnym ekwipunkiem na przedmioty fabularne? Gram już 3 raz na ng+ i dopiero teraz taki problem się zrobił, nie mogę podnieść kwiatów dla Ajtora, bo jest komunikat "pełny ekwipunek" a w ekwipunku nie mam nic...
Crugertime Junior
Pięknie ludzi robicie w ch..a płacisz za poradnik a pobierasz okrojoną wersję bez misji , sekretów , znajdziek , inhibitorów, dostajesz taki poradnik do gry którym możesz sobie ewentualnie dupe podetrzeć. Ostatni raz zapłaciłem za waszego "VIPA" i każdemu będę tego odradzał dziękuję nie pozdrawiam.
szunaj58 Junior
Zgadzam się w pełni. Nie mieliście odwagi napisać, że za cały poradnik trzeba zapłacić 3 razy !!! Wstyd !!!
user8838365940 Junior
Wszystkie kody:
Normalne:
8264
8163
2003
1829
5822
1191
0428
1256
Ciężkie:
75A-60C-67C-21A-53B
84B--55C
94D-63A-52A
47C-21A-70D-54C
Reszta kodów w dalszej aktualizacji :)
baltazar1908 Generał
co tu patrzeć jak to już skończone na dobre choć czasem walczę jeszcze z dlc, czekać the beast.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
