Dying Light 2: Pierwszy łuk - jak zdobyć?
Ta strona poradnika do gry Dying Light 2 podpowiada jak odblokować pierwszy łuk oraz jak pozyskiwać różne typy strzał do łuku.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Dying Light 2 znajdziecie odpowiedź w jakich okolicznościach można zdobyć pierwszy łuk na potrzeby ataków dystansowych. Oprócz tego wyjaśniamy jak zdobyć lepsze wersje łuków i zwiększać ich skuteczność jak pozyskiwać strzały do łuku i jak korzystać z różnych rodzajów strzał, a także jak odblokować kuszę będącą alternatywną bronią dystansową.
- Odblokowanie pierwszego łuku
 - Pozyskiwanie strzał
 - Zdobycie lepszych łuków
 - Zwiększanie skuteczności łuków
 - Odblokowanie kuszy
 
Odblokowanie pierwszego łuku

Łuk nie jest niestety bronią, w posiadanie której możecie wejść już na samym początku gry. Przez kilka pierwszych godzin kampanii Waszym głównym uzbrojeniem będą różne odmiany broni białej i ataki dystansowe możliwe będą dzięki przedmiotom do rzucania (np. nożom czy koktajlom Mołotowa).
Pierwszy łuk jest nagrodą za ukończenie głównej misji Czas na Waltza!. Jeśli skupicie się przede wszystkim na głównej fabule, to do zadania tego przystąpicie kilka godzin po rozpoczęciu gry. Jest to jeden z questów powiązanych z podróżą z pierwszej do drugiej głównej części miasta.

W momencie ukończenia wspomnianego zadania w Waszym inwentarzu automatycznie pojawi się Łuk z rury. Możecie umieścić go w jednym z aktywnych slotów na bronie po to żeby zacząć z niego korzystać.
W dalszej fazie kampanii warto oczywiście rozglądać się za innymi, lepszymi łukami - oferującymi lepsze premie do statystyk i zadającymi większe obrażenia. Możecie też odblokowywać umiejętności powiązane z walką z użyciem łuku po to żeby zwiększać skuteczność tego rodzaju broni.
Pozyskiwanie strzał

Zaliczenie wspomnianego głównego questu Czas na Waltza! wiąże się również z automatycznym odblokowaniem schematu do produkcji strzał. Do ich wytwarzania potrzebne są złom oraz pióra.

Nowe strzały alternatywnie możecie też pozyskiwać jako łup - rozglądajcie się za nimi w odwiedzanych lokacjach, zdobywając je dzięki temu za darmo i bez zużywania materiałów do craftingu.

W grze występuje więcej niż jeden rodzaj strzał do łuku, np. podpalające, porażające prądem, zatruwające czy infekujące przeciwników. Możecie odwiedzać rzemieślników i kupować ich schematy. Początkowo będą prawdopodobnie dostępne wyłącznie ogniste strzały, ale kolejne warianty pojawią się w ofertach rzemieślników w miarę awansowania postaci na wyższe poziomy.
Zdobycie lepszych łuków

Z pozyskaniem lepszego łuku polecamy zaczekać co najmniej do awansowania do rangi 5. Zacznijcie od tego momentu odwiedzać handlarzy ze świata gry. W ich ofercie mogą losowo pojawiać się artefaktowe łuki Spinacz, które mają bardzo dobre podstawowe statystyki (112 i więcej punktów obrażeń). Postarajcie się zaopatrzyć w taki łuk - może on wyraźnie pomagać w eliminowaniu większości wrogów pojedynczymi trafieniami (celujcie w ich głowy) oraz przyśpieszać osłabianie silnych potworów.

Nowe łuki możecie również odnajdywać w miarę postępów dalszych w głównej fabule. Przykładowy łuk o lepszych statystykach od opisanego w poprzednim podpunkcie możecie zdobyć np. odwiedzając mieszkanie Lawan w głównym queście But. Łuk będzie leżał na jednym z mebli.
Zwiększanie skuteczności łuków

Po zdobyciu świetnego łuku możecie jeszcze bardziej zwiększyć jego skuteczność i jest to możliwe na dwa główne sposoby.
Pierwsza technika to odblokowanie umiejętności dotyczących łuków. Znajdują się ona na dole drzewka Walka i pozwalają np. na przybliżanie widoku podczas celowania i oddawanie silniejszych strzałów przebijających się przez cele.

Druga technika to zakładanie elementów ubioru z premiami do ataków broniami dystansowymi - chodzi tu o rzeczy z grupy Ranger. Im więcej tego typu przedmiotów jednocześnie założycie (w różnych slotach na elementy pancerza), tym wyższa może być łączna premia procentowa (np. 20% zamiast 5%).
Odblokowanie kuszy

Pozyskanie kuszy jest niestety mocno problematyczne, gdyż jest ona jedną z nagród związanych z przynależnością miasta. Temat ten dokładniej opisaliśmy na osobnej stronie Frakcje i przynależność miasta.
W celu odblokowania kuszy (Zestaw z kuszą - Crossbow Pack) musicie uzyskać 4 punkty przynależności dla frakcji Stróżów Prawa, a więc przekazać 4 dowolne struktury (wieże ciśnień, stacje elektryczne) pod ich kontrolę. Jeśli przekazaliście już 4 lub więcej obiektów pod kontrolę Ocalałych, to możecie przegapić szansę na pozyskanie kuszy.
Razem z kuszą odblokowane zostaną schematy do produkcji bełtów. Same bełty możecie też odnajdywać w świecie gry jako łup, choć są one dość rzadkim znaleziskiem.

Kusza może być bardzo skuteczną bronią do silnych ataków dystansowych, szczególnie jeśli będziecie dążyli do celowania w głowy przeciwników. Jej dodatkową zaletą jest to, że w przeciwieństwie do łuków nie trzeba napinać cięciwy i czekać sekundę-dwie z oddaniem silniejszego strzału. Możecie wystrzelić bełt bez dodatkowego przygotowania i może to mieć istotne znaczenie podczas bezpośrednich walk, w których liczy się szybka reakcja.
0
- Dying Light 2 - poradnik do gry
- Dying Light 2: Poradnik do gry
	
- Dying Light 2: FAQ
		
- Dying Light 2: Walka
			
- Dying Light 2: Paski życia wrogów - jak wyłączyć?
 - Dying Light 2: Trofea z zarażonych - co z nimi robić?
 - Dying Light 2: Pierwszy łuk - jak zdobyć?
 - Dying Light 2: Pościg - jak zakończyć?
 - Dying Light 2: Naprawianie broni - czy jest możliwe?
 - Dying Light 2: Dźgnięcie - jak odblokować i używać?
 - Dying Light 2: Czerwona butla gazowa - jak używać?
 - Dying Light 2: Tryb zombie - jak aktywować? (spojlery)
 - Dying Light 2: Strzały do łuku - jak zmieniać?
 - Dying Light 2: Broń palna - czy jest w grze?
 
 
 - Dying Light 2: Walka
			
 
 - Dying Light 2: FAQ
		
 
 - Dying Light 2: Poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
pieterkov Senator
Zamierzacie jeszcze kończyć ten poradnik czy olewacie grę i użytkowników portalu?
tr00y Pretorianin
U mnie opisywany problem pojawił się kilka dni temu i jak na razie nie chce sam zniknąć, tak jak jest tu napisane. Otrzymuję komunikaty o niewykorzystanych punktach umiejętności, ale gdy wchodzę w odpowiednie menu, by je wykorzystać - żadnych punktów nie ma.
MPK229 Legionista
Brakuje kilku graffiti w poradniku
1. Piekielne wrota - Houndfield
2. Memento Mori - Houndfield
3. Bad Wolf - Quarry End
4. Drzwi - Muddy Grounds
Może być tych brakujących. Chyba też nie widziałem Wyciek(k) w poradniku
myrazem96 Junior
A ja mam taki problem, że podczas ścigania snajpera (po tym jak Hakon został trafiony strzałą) zginąłem. I teraz jak chcę powtórzyć tę misję, to jej lokalizacja nie jest nigdzie zaznaczona (ani na mapie, ani na kompasie). A ja nie wiem gdzie to było.
leaven Konsul
Haha, muszę najpierw skończyć jedynkę a przeszedłem może z 5%.
tasman Junior
Może ktoś tu z zaglądajacych miał problem z pełnym ekwipunkiem na przedmioty fabularne? Gram już 3 raz na ng+ i dopiero teraz taki problem się zrobił, nie mogę podnieść kwiatów dla Ajtora, bo jest komunikat "pełny ekwipunek" a w ekwipunku nie mam nic...
Crugertime Junior
Pięknie ludzi robicie w ch..a płacisz za poradnik a pobierasz okrojoną wersję bez misji , sekretów , znajdziek , inhibitorów, dostajesz taki poradnik do gry którym możesz sobie ewentualnie dupe podetrzeć. Ostatni raz zapłaciłem za waszego "VIPA" i każdemu będę tego odradzał dziękuję nie pozdrawiam.
szunaj58 Junior
Zgadzam się w pełni. Nie mieliście odwagi napisać, że za cały poradnik trzeba zapłacić 3 razy !!! Wstyd !!!
user8838365940 Junior
Wszystkie kody:
Normalne:
8264
8163
2003
1829
5822
1191
0428
1256
Ciężkie:
75A-60C-67C-21A-53B 
84B--55C
94D-63A-52A
47C-21A-70D-54C
Reszta kodów w dalszej aktualizacji :)
baltazar1908 Generał
co tu patrzeć jak to już skończone na dobre choć czasem walczę jeszcze z dlc, czekać the beast.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
