Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia

Ta strona poradnika do Dying Light 2 zawiera opis przejścia zadania fabularnego Teraz albo nigdy – ważny wybór w sprawie Pułkownika i dotarcie do X13.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Dying Light znajduje się opis przejścia głównego questu Teraz albo nigdy (Now or Never). Z poniższej solucji dowiecie się m.in. jak uciec zainfekowanym, jak zinfiltrować Twierdzę, jak dotrzeć do miejsca spotkania z Pułkownikiem, czego dotyczy ważny wybór podczas spotkania z Pułkownikiem oraz jak dowiedzieć się o lokalizacji X13.

Opis przejścia tego zadania jest w przygotowaniu. W najbliższym czasie dodamy opisy innych wariantów zaliczenia zadania.

Nagrody za ukończenie questu

  1. PD - walka: 4000
  2. PD - parkour: 4000
  3. Broń biała (Shoelace Machete)
  4. Wojskowa apteczka x2
  5. Waluta Starego Świata: 1000
  6. odblokowanie głównego questu X13

Uwaga - Gra może nie wyświetlić od razu w dzienniku informacji o nagrodach. Dowiecie się o nich dopiero w momencie zakończenia tej misji.

Ucieczka (Escape!)

Od razu po rozpoczęciu tej misji zainicjuje się scena ucieczki, podczas której musicie skupić się na idealnym biegu - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Od razu po rozpoczęciu tej misji zainicjuje się scena ucieczki, podczas której musicie skupić się na idealnym biegu. Nie możecie na dłużej zatrzymać się ani (w dalszej części ucieczki) spaść na niższy poziom, bo szybko zostaniecie otoczeni przez biegające zombiaki i zabici.

Podczas tej sceny skupiajcie się nie tylko na pozostawaniu na prawidłowej trasie, ale też na idealnym wykonywaniu ruchów parkourowych. Przypilnujcie się szczególnie w miejscu doskoczenia do rozwieszonej liny (powyższy obrazek), bo wyjątkowo łatwo tam o pomyłkę.

Odnalezienie drogi do furgonetki (Find a way to the van)

Po tym jak otrzymacie nowy cel misji możecie przestać uciekać i spokojniej podążać do kolejnego celu misji - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Po tym jak otrzymacie nowy cel misji możecie przestać uciekać i spokojniej podążać do kolejnego celu misji.

Na drodze stanie Wam grupa renegatów i możecie rozprawić się z nimi w dowolny sposób. Dotrzyjcie po walkach do szybu windy i po rozsunięciu drzwi wskoczcie do niego.

Po ponownym rozsunięciu drzwi na niższym piętrze napotkacie większą grupę renegatów - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Po ponownym rozsunięciu drzwi na niższym piętrze napotkacie większą grupę renegatów. Proponujemy priorytetowo potraktować wrogów atakujących z piętra - chodzi tu o przeciwników z łukami i koktajlami Mołotowa, których możecie zabić atakami dystansowymi lub po dotarciu do nich. Na koniec najlepiej zostawić sobie większego przeciwnika z dużą bronią białą.

Dostanie się do Twierdzy (Get into the Stronghold)

Po wygranej bitwie dotrzyjcie do oznaczonych drzwi, a następnie wejdźcie do zaparkowanej furgonetki od strony drzwi pasażera - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Po wygranej bitwie dotrzyjcie do oznaczonych drzwi, a następnie wejdźcie do zaparkowanej furgonetki od strony drzwi pasażera. Aiden sterroryzuje kierowcę pojazdu i dzięki współpracy z jego strony zinfiltrujecie Twierdzę.

Odnalezienie Pułkownika (Find the Colonel)

Waszym zadaniem jest dotarcie do głównej sali Twierdzy, czyli głównego budynku znajdującego się na terenie bazy renegatów - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Waszym zadaniem jest dotarcie do głównej sali Twierdzy, czyli głównego budynku znajdującego się na terenie bazy renegatów. Możecie tego dokonać na dwa główne sposoby:

Pierwszy wariant zakłada przystępowanie do bezpośrednich walk. Nie jest on polecany, bo na terenie obozu przebywa bardzo liczna grupa przeciwników i możecie zostać szybko otoczeni przez większą grupę renegatów. Co więcej, może dojść do wszczęcia alarmu i przybycia posiłków.

Drugi wariant zakłada skradanie się i ciche eliminowanie wrogów - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Drugi wariant zakłada skradanie się i ciche eliminowanie wrogów. Jest on rekomendowany, bo możecie dotrzeć do Pułkownika bez utraty punktów zdrowia. W przypadku wybrania tego wariantu zacznijcie od razu wykorzystywać wysoką trawę do ukrywania się i początkowo kierujcie się prosto. Po drodze możecie dla pewności zabić po cichu pojedynczego renegata lub go ominąć.

Dotrzecie do dużego zbiornika wodnego otaczającego Twierdzę - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Dotrzecie do dużego zbiornika wodnego otaczającego Twierdzę. Wskoczcie do wody i zanurkujcie, ale zadbajcie o to żeby nie zauważył Was wartownik po prawej stronie.

Nie płyńcie w linii prostej, tylko zamiast tego popłyńcie w prawo - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Nie płyńcie w linii prostej, tylko zamiast tego popłyńcie w prawo. W miejscu z powyższego obrazka możecie wyjść z wody i rozpocząć wspinaczkę na niższy dach Twierdzy.

Na dachu zauważycie pojedynczego snajpera z łukiem i dla pewności dobrze byłoby go po cichu się pozbyć - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Na dachu zauważycie pojedynczego snajpera z łukiem i dla pewności dobrze byłoby go po cichu się pozbyć. Skierujcie się nastepnie w prawo.

Przemieszczajcie się wzdłuż ściany budynku - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Przemieszczajcie się wzdłuż ściany budynku. Po drodze po cichu zabijcie najpierw pojedynczego przeciwnika, a następnie dwóch kolejnych renegatów. Wykorzystujcie zmysł przetrwania do ustalania aktualnych poczynań wrogów żeby łatwiej pozbyć się ich eliminacjami lub z użyciem łuku.

Docelowo musicie dotrzeć do drabiny z powyższego obrazka - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Docelowo musicie dotrzeć do drabiny z powyższego obrazka. Użyjcie jej do zejścia na niższy poziom budynku.

Wyruszcie prosto - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Wyruszcie prosto. W jednym z ostatnich korytarzy napotkacie dwóch przeciwników i najlepszą techniką jest pozbycie się ich szybkimi strzałami oddawanymi z łuku. Za miejscem, w którym stali renegaci, znajdziecie przejście Pump Section do głównej sali z Pułkownikiem.

Konfrontacja z Pułkownikiem - ważny wybór

W głównym pomieszczeniu Twierdzy załączy się spotkanie z Pułkownikiem, w którym czeka Was ważny wybór - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

W głównym pomieszczeniu Twierdzy załączy się spotkanie z Pułkownikiem, w którym czeka Was ważny wybór. Dwa główne warianty to:

  1. Uwierzenie Pułkownikowi, że Renegaci nie stoją za atakiem na Franka - to lewa opcja dialogowa.
  2. Uwierzenie Mattowi (ze Stróżów Prawa), że Renegaci zaplanowali atak na Franka - to prawa opcja dialogowa.

Wariant 1 - Uwierzenie Pułkownikowi

Jeśli wybraliście lewą opcję dialogową, to unikniecie walki z Renegatami - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Jeśli wybraliście lewą opcję dialogową, to unikniecie walki z Renegatami. Możecie zadać Pułkownikowi szereg opcjonalnych pytań i dodatkowo uzyskacie dostęp do laboratorium Waltza.

Możecie swobodnie przemieszczać się po Twierdzy, bo Renegaci zmienili swoje nastawienie na neutralne. Dotrzyjcie do windy, przy czym w celu wprawienia jej w ruch wybierzcie opcję podróży na parter (powyższy obrazek).

Jedynym obowiązkowym obiektem do zbadania w laboratorium Waltza jest stół operacyjny - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Jedynym obowiązkowym obiektem do zbadania w laboratorium Waltza jest stół operacyjny. Zbadanie reszty jego kwatery jest opcjonalne.

Pułkownik powinien odezwać się przez krótkofalówkę z informacją o przygotowanym transporcie - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Pułkownik powinien odezwać się przez krótkofalówkę z informacją o przygotowanym transporcie. Wyruszcie do wyjścia z budynku (możecie otwierać bramki od drugiej strony).

Zauważcie, że niedaleko furgonetki stoi jeden z handlarzy - to ostatnia okazja do zakupienia przedmiotów przed finałem kampanii. Po tym jak zagadacie do Pułkownika rozpocznie się przejażdżka i awansujecie do finałowego zadania gry.

Wariant 2 - Uwierzenie Mattowi

Gdy staniecie po stronie Matta, Lawan wystrzeli w kierunku Pułkownika, jednak jego żona Anna zasłoni go własnym ciałem - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Gdy staniecie po stronie Matta, Lawan wystrzeli w kierunku Pułkownika, jednak jego żona Anna zasłoni go własnym ciałem. Pułkownik ucieknie, a Wy staniecie do walki z jego ludźmi - przeciwnicy będą atakować falami.

Po walce porozmawiajcie z Lawan, aby sprawdzić, czy nic jej nie jest, a następnie spróbujcie uruchomić maszynę sterującą przegrodami na tamie - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Po walce porozmawiajcie z Lawan, aby sprawdzić, czy nic jej nie jest, a następnie spróbujcie uruchomić maszynę sterującą przegrodami na tamie.

Po chwili w pomieszczeniu pojawią się kolejni przeciwnicy, a wśród nich champion Pułkownika - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Po chwili w pomieszczeniu pojawią się kolejni przeciwnicy, a wśród nich champion Pułkownika. Postarajcie się jak najszybciej wykończyć słabszych przeciwników, aby nie przeszkadzali w dalszej walce. Miejcie się na baczności, ponieważ w pomieszczeniu pojawi się dym, który dodatkowo utrudni to starcie.

Po walce podnieście z ziemi kabel i wepnijcie go do pobliskiej maszyny, a następnie ponownie spróbujcie uruchomić maszynę sterującą przegrodami na tamie - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Po walce podnieście z ziemi kabel i wepnijcie go do pobliskiej maszyny, a następnie ponownie spróbujcie uruchomić maszynę sterującą przegrodami na tamie. Po krótkim przerywniku filmowym porozmawiajcie ponownie z Lawan.

Podążajcie za głównym znacznikiem misji, aż w końcu dojdziecie do pokoju, w którym ukrywa się Anna, żona Pułkownika - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Podążajcie za głównym znacznikiem misji, aż w końcu dojdziecie do pokoju, w którym ukrywa się Anna, żona Pułkownika. Podczas rozmowy możecie wybrać dowolną opcję dialogową.

Udajcie się na rozmowę z Jackiem - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Udajcie się na rozmowę z Jackiem. Dowiecie się, że Pułkownik zamknął się w bunkrze, który znajduje się na osuszonym obszarze miasta.

Idąc w stronę kryjówki Pułkownika, musicie uważać na nowy rodzaj przeciwników - zombie kamikadze, który wybuchają w momencie, gdy znajdują się w pobliżu przeciwnika - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Idąc w stronę kryjówki Pułkownika, musicie uważać na nowy rodzaj przeciwników - zombie kamikadze, który wybuchają w momencie, gdy znajdują się w pobliżu przeciwnika. Biegnijcie przed siebie i nie zatrzymujcie się ani na chwilę.

Sprawdźcie główne drzwi do bunkra, a następnie wdrapcie się na dach i otwórzcie właz, aby dostać się do środka - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Sprawdźcie główne drzwi do bunkra, a następnie wdrapcie się na dach i otwórzcie właz, aby dostać się do środka. W środku czeka na Was jeden przeciwnik.

Idźcie dalej korytarzem - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Idźcie dalej korytarzem. Na końcu drogi spotkacie kilku przeciwników, którzy nie powinni przysporzyć Wam wielu problemów.

Wejdźcie do biura Pułkownika - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Wejdźcie do biura Pułkownika. W trakcie rozmowy możecie wybierać dowolne opcje dialogowe, nie będzie to miało żadnego wpływu na dalszy przebieg wydarzeń.

Wróćcie do Jacka i pomówcie z nim - Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Wróćcie do Jacka i pomówcie z nim. Misja dobiegnie końca, a Wy automatycznie przejdziecie do ostatniego zadania fabularnego gry Dying Light 2, X13.

Dying Light 2

4 lutego 2022

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-05-29
15:57

baltazar1908 Generał

baltazar1908

co tu patrzeć jak to już skończone na dobre choć czasem walczę jeszcze z dlc, czekać the beast.

Komentarz: baltazar1908
2024-10-19
23:08

user8838365940 Junior

Wszystkie kody:
Normalne:
8264
8163
2003
1829
5822
1191
0428
1256
Ciężkie:
75A-60C-67C-21A-53B
84B--55C
94D-63A-52A
47C-21A-70D-54C
Reszta kodów w dalszej aktualizacji :)

Komentarz: user8838365940
2024-08-31
14:23

szunaj58 Junior

Zgadzam się w pełni. Nie mieliście odwagi napisać, że za cały poradnik trzeba zapłacić 3 razy !!! Wstyd !!!

Komentarz: szunaj58
2024-07-30
12:26

Crugertime Junior

Pięknie ludzi robicie w ch..a płacisz za poradnik a pobierasz okrojoną wersję bez misji , sekretów , znajdziek , inhibitorów, dostajesz taki poradnik do gry którym możesz sobie ewentualnie dupe podetrzeć. Ostatni raz zapłaciłem za waszego "VIPA" i każdemu będę tego odradzał dziękuję nie pozdrawiam.

Komentarz: Crugertime
2024-03-30
14:15

tasman Junior

Może ktoś tu z zaglądajacych miał problem z pełnym ekwipunkiem na przedmioty fabularne? Gram już 3 raz na ng+ i dopiero teraz taki problem się zrobił, nie mogę podnieść kwiatów dla Ajtora, bo jest komunikat "pełny ekwipunek" a w ekwipunku nie mam nic...

Komentarz: tasman
2024-02-07
17:25

leaven Konsul

-2
leaven

Haha, muszę najpierw skończyć jedynkę a przeszedłem może z 5%.

Komentarz: leaven
2024-01-14
10:56

myrazem96 Junior

A ja mam taki problem, że podczas ścigania snajpera (po tym jak Hakon został trafiony strzałą) zginąłem. I teraz jak chcę powtórzyć tę misję, to jej lokalizacja nie jest nigdzie zaznaczona (ani na mapie, ani na kompasie). A ja nie wiem gdzie to było.

Komentarz: myrazem96
2023-07-31
17:53

MPK229 Legionista

1

Brakuje kilku graffiti w poradniku

1. Piekielne wrota - Houndfield
2. Memento Mori - Houndfield
3. Bad Wolf - Quarry End
4. Drzwi - Muddy Grounds

Może być tych brakujących. Chyba też nie widziałem Wyciek(k) w poradniku

Komentarz: MPK229
2023-07-26
15:50

tr00y Pretorianin

U mnie opisywany problem pojawił się kilka dni temu i jak na razie nie chce sam zniknąć, tak jak jest tu napisane. Otrzymuję komunikaty o niewykorzystanych punktach umiejętności, ale gdy wchodzę w odpowiednie menu, by je wykorzystać - żadnych punktów nie ma.

Komentarz: tr00y
2023-03-05
20:12

pieterkov Senator

1
pieterkov

Zamierzacie jeszcze kończyć ten poradnik czy olewacie grę i użytkowników portalu?

Komentarz: pieterkov
2023-02-19
19:18

t4uho Junior

1

Nie widze kodu do wieży ciśnień na Horseshoe nie wiem czy ja poprostu nie moge go zauważyć albo go nie ma dodanego :/

Komentarz: t4uho
2023-02-16
22:22

Safcik Junior

Bug z save naprawiony musiałem zrobić nowego ale teraz mam drugi problem biegałem po mapce i kiedy wspinałem się po ścianie spadłem z niej i teram mój problem moje nogi zostały wbite w ziemię i nie można z niej wyjść podczas biegania wpadam pod tekstury blokuje się gdy spojrze w ziemię wiedzę jakieś kolorowe kwadraty i szybka podróż ani zabicie się i po jowne odrodzenie nie pomaga ma ktoś pomysł czego można jeszcze spróbować?

Komentarz: Safcik
2023-02-13
01:10

Safcik Junior

Grałem w DL2 przez okolo 30h na tym samym save w okolo 50/60FPS ale dzis po odpaleniu save mam maxymalnie 7FPS
stalo mi sie juz tak drugi raz dodam jeszcze ze jak zrobie nowego save jest wszystko oki i gra smiga w 50/60FPS
wie ktos moze czy da sie to jakos naprawic?

Komentarz: Safcik
2023-02-11
19:54

Scorpione Junior

Po misji pobocznej Teraz Twój ruch kupiłem łuk na bazarze. Mając trzeci poziom (po co piszą że pierwszy łuk jest dużo później ?)

Komentarz: Scorpione
2022-11-29
14:47

SnakeSkin Junior

😒

Witam .Może ktoś podpowie jak zmieniać strzały w łuku ,bo ni w ząb nie wiem jak ,cały czas ma podstawowe .

Komentarz: SnakeSkin
2022-11-25
23:21

nikodemm Junior

Mam problem bo od pewnego czasu po zdobyciu wieżowca VNC ceny u handlarzy gwałtownie spadły w sensie takim że jeżeli chce sprzedać złote rękawiczki to cena za nie jest 16

Komentarz: nikodemm
2022-11-22
23:02

Man From The Moon Pretorianin

Man From The Moon

W dziale o typach potworów brakuje mi tych szybkich, które jakby pozostawiają za sobą świetlisty pył.

Komentarz: Man From The Moon
2022-11-13
20:45

aleksandrag2 Junior

Mam pytanie w sprawie wiatraku o nazwie "cedr", w obszarze Saint Paul Island, nie mogę go odpalić, zabijam wszystkich regeneratów, odpalam generetor, potem platformę, która ma mi otworzyć przejście na gore, wchodzę na górę, ale nie wyświetla się żadna ikonka ze mogę odpalać wiatrak. Obszar już należy do Ocaleńców. Jestem już przy misji Przełom, więc raczej nie sądzę, że byłby to problem z brakiem postępu w grze. Czy mieliście taki problem, a jak tak, to jak sobie z nim radzić?

Komentarz: aleksandrag2

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl